Виховна година " Велике прання планети Земля"

Про матеріал
Виховна година - екологічне шоу для учнів 8 класу, спрямоване поглибити знання учнів про багатогранність і цінність природи, а також виховувати бережливе ставлення до природних багатств землі, усвідомлення того, що планета Земля- наш спільний дім.
Перегляд файлу

Екологічне шоу «Велике прання планети Земля»

 

Мета. Поглибити знання дітей про багатогранність і цінність природи. Розширювати уявлення про різноманітність живої та неживої природи; знання учнів про зв'язок людини з природою, її вплив на культуру нашого народу. Виховувати бережливе ставлення до природних багатств землі, усвідомлення того, що планета Земля – наш загальний дім.

Ведучий 1: Ми розпочинаємо екологічне шоу - “Велике прання планети Земля”.

Девізом нашого життя повинні стати слова Екзюпері: встав зранку, привів себе в порядок, приведи в порядок і свою планету.             

Ведучий 2: Щороку 22 квітня весь цивілізований світ відзначає День Землі.

В цей день тисячі людей виходять на вулиці, щоб посадити дерево, прибрати подвір’я чи сквер, влаштовують екологічні ярмарки, змагання юних природолюбів.

Ведучий 1. Сьогодні ми зібралися з вами, щоб обговорити одну з актуальних тем сучасності - збереження навколишнього середовища. Сучасні технології стали потужним інструментом, за допомогою якого людина споживає значно більше, ніж природа може продукувати, а також викидає в довкілля таку кількість відходів, яку природа не в змозі знешкодити. А, отже, і говоримо ми сьогодні про раціональне природокористування. Або ми мобілізуємо всі досягнення сучасної науки й техніки, стимулюємо екологічну свідомість людей,щоб з їхньою допомогою швидко розв'язати всі проблеми нашого часу, або деградацію біосфери зупинити вже буде неможливо. До слова я запрошую нашого першого гостя Статиста з громадської організації Зелений світ.                           

Статист: 3 кожним роком з вини людства зникає багато видів рослин і тварин, забруднюється атмосфера, води, ґрунти і з цього приводу укорочується життя людей. Так, за останні 350 років повністю зникли з лиця Землі 106 видів ссавців і 139 видів птахів та сотні інших видів тварин і рослин. В результаті забрудненості навколишнього середовища середня тривалість життя людей зменшилась на 15-20 років і сильно зросла смертність від злоякісних хвороб.

 Ведучий 2: Невже забруднення навколишнього середовища так сильно впливає на здоров’я людини?

 Ведучий 1: У нас у залі присутній медик, який працює над питанням впливу навколишнього середовища на здоров'я людини. Надаємо йому слово.

Медик: Дослідження показали, що чистота і порядок довкілля дуже сильно впливають на здоров'я людини. Людина сприймає довкілля, як щось прекрасне і це сприяє поліпшенню загального психологічного стану людини.

Ще наші предки розуміли, що здоров'я людини залежить від виразності природного ландшафту. Ми любуємось природою і наш психічний стан нормалізується, нервова система заспокоюється, серцебиття йде в нормальному ритмі. А забруднення води, повітря і ґрунту отруюють організм людини.

Трагедією в житті всього українського народу стала аварія на Чорнобильській АЕС. Велика кількість радіаційних продуктів, що потрапили до навколишнього середовища після аварії, згубно вплинула на все живе, на здоров’я людей. Значно підвищилась захворюваність, особливо серед дітей віком до 14 років. Майбутнє Землі у небезпеці. Людство стоїть на порозі екологічної катастрофи: проблема чистої води, кислотні дощі, люди хворіють на рак ... І причиною всього цього є порушення взаємодії людини та навколишнього середовища. І якщо Землі не допомогти, то з великої квітучої планети вона може перетворитися на пустелю.

Ведучий 1: Маєте рацію. Дуже багато хвороб виникають на нервовій основі: серцево-судинні, виразка шлунку, цукровий діабет, хвороби органів дихання.

 Ведучий 2: А я читала, що людина тоді стала людиною, коли почула шелест листя, спів солов'я та дзюрчання струмка весною.

 Ведучий 1: Напевно вазони погано ростуть в тих класах, де діти дуже шумлять на перервах.

Я читала, що співочі дрозди, які живуть у великому шумному місті перестають співати і погано розмножуються. Коли приходимо в ліс, то повинні не шуміти не кричати.

 Ведучий 2: Чи справді такою загрозливою є екологічна ситуація?

В залі присутні науковці: кліматолог і гідролог, і еколог, то ж надамо їм слово.

Кліматолог: Величезну тривогу в світі викликає перезабруднення шкідливими газами атмосфери, що призвело до збільшення "озонових дір" і розвитку "парникового ефекту" на планеті. "Озонові діри" зменшують захисну дію озонового шару від сонячного ультрафіолетового опромінювання і сприяють розвитку, у зв’язку з цим, захворювань шкіри (опіки, рак), втрати зору та інших.

А тепер кілька слів про "парниковий ефект". Останнім часом вчені метеорологи б'ють тривогу: атмосфера Землі розігрівається значно швидше, ніж будь-коли в минулому. Це зумовлено діяльністю людини. Атмосфера підігрівається шляхом спалювання вугілля, нафти, газу, опалого листя, тирси тощо. Знищення лісів призводить до накопичення в атмосфері великої кількості вуглекислого газу. Вуглекислий газ, як скло в теплиці чи парнику, вільно пропускає сонячні промені до поверхні землі, але утримує тепло розігрітої Сонцем поверхні Землі. Це викликає розігрівання атмосфери, відоме під назвою парникового ефекту.

 Ведучий 1: А тепер - слово гідрологу.

Гідролог: Багато біди нам приносять кислотні дощі. Оксиди сірки і азоту, що викидаються в атмосферу тепловими електростанціями і автомобільними двигунами, сполучаються з атмосферною вологою і утворюють дрібні крапельки сірчаної та азотної кислот. Вони переносяться вітрами у вигляді кислотного туману і випадають на землю кислотними дощами. Ці дощі вкрай шкідливо діють на навколишнє середовище:

1. ушкоджують листя сільськогосподарських культур, знижуючи їх урожайність;

2. вимивають з ґрунту кальцій, калій, магній;

3. гинуть ліси (особливо чутливі до кислотних дощів кедр, бук, тис);

4. отруюється вода озер і річок і гине риба, водоплавна птиця;

5. збільшується кількість хворих на запалення очей та дихальних шляхів.

Еколог: Екологічна ситуація, що склалась сьогодні на планеті, поставила

людство перед фактом, ось прочитайте довідку - напис, що на цьому стенді:

1. На землі щомиті зникає район лісу розміром, як футбольне поле.

2. Кожної години на нашій планеті:

1) 55 чоловік отруюються і гинуть від пестицидів та інших хімічних речовин;

2) 1000 чоловік вмирають від отруєння водою;

3) зникають 5-6 видів рослин чи тварин.

З довідки видно, що якщо і дальше ми* не приймемо рішучих дій, то

Земля стане пустелею.

 Ведучий 2: Я зробила висновок, що у всіх наших екологічних бідах винна цивілізація, науково-технічний прогрес, тому я хочу надати слово ще одній гості екологічного шоу. Її обличчя сховане під маскою, а ім'я таке незвичне, але відоме всім.

Зустрічайте, - "Цивілізація"! (оплески).

Цивілізація: Так, я чула ваші висловлювання. Але чому чинити такий галас. Тривога! Людство стоїть на межі екологічної катастрофи, парниковий ефект, зменшення озонового шару в атмосфері, кислотні дощі, гербіциди.

А чи подумали ви, мої друзі, про свій добробут? Я знаю, що мало знайдеться серед вас таких, які захочуть розпрощатися з улюбленим комп’ютером, планшетом чи телефоном. Тому я прямо зараз звертаюся до всіх присутніх: підніміть, будь ласка, руку, хто може відказатися від мобільного телефона? А чи зможете ви обійтися без пральної машинки чи пилососа? Зручні меблі любите? Адже їх зроблено з того таки ж лісу. Окремі ж деталі з металу, а метал плавлять де, на металургійних заводах, що за вашими словами отруюють повітря. Нумо, закрийте всі заводи, комбінати, що тоді буде? Звідки візьмуться матеріальні блага і як зможете прожити без таких потрібних речей?

 Ведучий 1: Цікаво виходить, щоб досягти комфорту, благоустрою, ми повинні знищити природу і забруднити атмосферу і нашу планету різними відходами. Я звертаюся до залу, чи є серед вас такі, що можуть доказати протилежне.

Учень: Ні, я не згідний з "цивілізацією". Я вважаю, що особливо небезпечні, шкідливі виробництва слід замінити екологічно чистими. В багатьох країнах на підприємствах поряд з новобудовою зразу ж таки будують очисні споруди. Наприклад, воду з знаменитого озера Онтаріо, яке 2 десятиліття тому нагадувало стічну канаву, нині можна пити, не прокип'ятивши. Правда, що це влетіло в копієчку, проте там зрозуміли, що забруднювати природу - собі ж дорожче.

Цивілізація: Ось бачите, що цивілізація тут ні причому, все упирається в самих людей.

Ведучий 2. 3 чого ж почати, щоб покращити ситуацію?

Учень. Все починається з малого! Потрібно лише вирішити, з чого нам починати. А починати треба із себе. Загальновідомий факт «попит породжує пропозицію». Чим більше люди будуть споживати електроенергію - тим більше її вироблятимуть на електростанціях, забруднюючи при цьому навколишнє середовище. А якщо кожен з нас хоча б на годину щодня вимкне всі електроприлади та буде насолоджуватися живим спілкуванням у колі сім’ї, прогулянкою на свіжому повітрі, або романтичною вечерею при свічках, споживання електроенергії зменшиться у рази, а значить зменшиться її виробництво та негативний вплив на атмосферне повітря. Ще намагайтеся частіше ходити пішки, їздити на велосипеді, готувати лише стільки, скільки зможете з’їсти, ремонтувати прилади і речі, а не купувати нові.

Цивілізація. Я вважаю, що  дотримання порад, які прозвучали в нашому шоу, не викличе труднощів. Хочеться сподіватися, що нам вдалося достукатися до ваших сердець і наша зустріч буде не марною. Підсумовуючи сказане, можна зробити висновок. Перш за все необхідно зменшити обсяги використання природних ресурсів. Для цього слід зробити переорієнтацію на енергозберігаючі технології, використовувати альтернативні джерела енергії: сонячну енергію, енергію води, вітру.

Створювати безвідходні виробництва, утилізацію сміття, твердих відходів: паперу, картону, гуми, шкіри, деревини, металу, пластмаси, поліетилену, пам’ятаючи про те, що період розкладу в ґрунті: паперу - до 10р., консервних бляшанок-100 р., поліетилену - 200 р., пластмаси - 500 р., скла-1000 років.

Велике значення для подолання екологічної кризи має економічна освіта населення, його екологічна грамотність та культура.

Кожен має почати з себе, розвивати екологічне мислення, екологічну свідомість.

 Ведучий 1. Берегти природу, передавати її із покоління в покоління охайною і доглянутою - головне завдання і найперша заповідь людини, основа генетичної пам’яті і життєвих сил народу. Це важливо і це стосується кожного!

Ведучий 2. На наше екологічне шоу ми запросили журналіста каналу «Жива природа»  Соломію Петричук. Тож надамо їй слово.

Журналіст. Тема, яку ви сьогодні обговорюєте, є дуже актуальною. Дійсно, дуже важливо, щоб наші діти ще в школі оволоділи екологічною культурою, навчилися шанувати і берегти природу. Мені відомо, що у вашій школі активно працює гурток юних природолюбів «Географічне краєзнавство» під керівництвом вчителя географії Богдана Івановича Довбенчука. Походи в гори, вивчення природи рідного краю якраз і прищеплюють дітям любов до всього живого, вчать доброти, взаємодопомоги, вміння долати труднощі, перешкоди, загартовують характер дитини. Я підготувала фоторепортаж «Карпатський вернісаж», зараз ми його всі разом переглянемо.

(показ слайдів)

 

Журналіст. Але, на жаль, інколи ми є свідками того, як люди нищать природу: вирубують ліси, спалюють сухе листя, суху траву, забруднюють береги річок і потічків.

Я б хотіла задати учням декілька запитань.

1.Чи можна спалювати суху траву і яка шкода від цього?

2. Як ви ставитеся до масового вирубування лісів?

3. Чи робите ви зауваження, коли бачите, як хтось забруднює Природу?

4.Перше, що б ви зробили, якби були міністром екології?

 

Журналіст. Дуже всім дякую за вашу активну позицію.

 

Ведучий 1. А зараз надамо слово нашим природолюбам.

 

Я піду у зелені Карпати,

Щоб обстежить дідівські плаї,

Щоб оглянуть, чи ще не змарніли

Рідні гори й зелені гаї.

Я не дам їм ганебно збідніти,

Не допущу засмічення їх,

Я до них лише серцем торкнуся,

В покаянні впаду до їх ніг.

Я очищу маленькі джерельця

 І загляну у кожний куток,

Щоби з лісової природи голівки

Не упав ні один волосок.

Наодинці я буду з природою,

Де смерека вишнево цвіте,

Де он буки пишаються вродою

І ялиця в підхмар’я росте.

Он хмаринка пливе над Говерлою»,

Що красується в білих снігах

Я у думці назву її перлою

І по грегітських піду стежках.

Знайду затишку місце й спочинку,

Дикий птах десь із бука злетить,

Від краси я замру на хвилинку,

Від краси - захмілію на мить.

 

(Хтось стукає)

 Ведучий 2: Хто це?

Земля: Це я, планета Земля! (Падає на коліна дівчина у вінку і говорить):

Людино! Ти вінець природи,

І ти повинна все змогти,

Щоб зелень трав і чисті води

Своїм потомкам донести.

 Ведучий 1: О! Це ж наша Земля! Яка чиста, вимита та заквітчана квітами!

 

Ведучий 2: "Поодинці ми можемо зробити дуже мало. Разом ми можемо врятувати планету" - так сказав Деніс Хайбес - ініціатор і Президент Дня Землі 2000 року. Нехай ці слова будуть нашим дороговказом.

Учні: Юні друзі, дійдемо до згоди: станемо дружньо на захист природи (По черзі виступають вперед):

1. Хай у наших глибоких криницях

 Буде чиста джерельна водиця.

2. Нехай усі села буяють садами

 Й мирне небо ясніє над нами.

3. Не забруднюйте ріки, я вас благаю,

Нехай там рибка поволі гуляє.

4. Бережіть у гнізді пташенятко,

Нашого друга пернатого дитятко.

5. Деревце посадіть біля хати

  Й не забудьте його доглядати.

6. І тоді наша славна Вкраїна

Зацвіте, як червона калина.

Ведучий 1. Якщо ми та всі люди дотримуватимуться цих простих, але таких необхідних правил, то і Земля наша завжди радуватиме нас своїми багатствами!

Ведучий 2. Закінчимо нашу бесіду молитвою до Господа Бога, що дав нам життя, подарував чудовий край з великою скарбницею - Природою.

Боже наш, всесвітній Отче.

Дякую тобі за сонце,

І за весь твій любий світ,

За повітря, воду й хліб,

За наш одяг, теплу хату

Дякую тобі, наш Тато!

 

docx
Додано
22 січня 2022
Переглядів
425
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку