Виховна година "Я - українець"

Про матеріал
Сценарій виховної години, призначений формувати уявлення про Україну як про незалежну державу із славною історією, багатою культурною спадщиною, виховувати усвідомлення учнями себе як громадянина України, розширити знання учнів про Україну; розвивати в учнів творче мислення, уяву, уміння працювати в команді; виховувати патріотичні почуття.
Перегляд файлу

Виховна година. 7 клас

Тема. «Я – українець!»

Мета: формувати уявлення про Україну як про незалежну державу із

славною історією, багатою культурною спадщиною, виховувати усвідомлення  учнями  себе як громадянина України,  розширити знання учнів про Україну; розвивати в учнів творче мислення, уяву, уміння працювати в команді; виховувати патріотичні почуття.

Україно моя співуча,
Ніжна нене, колиска добра!
Я люблю твої древні кручі,
Буйну зелень на схилах Дніпра.
Ти одвічна — у пісні, у слові,
В думах сивого кобзаря,
Україно моя казкова,
Наше серце для тебе співає.
Живи, Україно!
Живи для краси,
Для сили, для правди, для волі!
Співай, Україно, як рідні ліси,
Як вітер в широкому полі.


Перебіг уроку:

I. Організаційний момент.

Україна – це чарівна природа, це неповторна культура, це все те що навколо нас, Україна – це та земля, де ви народилися, де завжди на вас чекатиме батьківська домівка, зігріта теплим родинним затишком, добротою та материнською ласкою, це Батьківщина, найкраща і найрідніша.

 

«Мозковий штурм»:

Учням пропонуються запитання про Україну.

Запитання

1. Коли Україна стала незалежною?

2. Як звали засновників Києва?

3.. Що  означає слово «козак»?

4. Назви ім’я князя, який охрестив Київську Русь.

5. Хто з українських політичних діячів зображений на українській купюрі номіналом 5 гривень?

6. Які моря омивають Україну?

7. Який з літературних творів Тараса Шевченка перекладався найбільше разів та нині читається на 147 мовах світу?

II.Оголошення теми і мети уроку.

      Тема нашого першого у цьому році уроку  «Я – українець»

«Мікрофон»:

- Що ви очікуєте від уроку?

ІІІ. Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу.

      Слово вчителя.

   Нам постійно твердять про те, що Україна вже є європейською державою, але чи це дійсно так? Напевно. А чи знаєте ви, що є 14 цікавих фактів про Україну.

  1.  Центр Європи розташований саме в Україні.

Хоч наша країна й розташована у Східній Європі, європейський центр знаходиться саме в Україні! На ділянці звивистої гірської траси Рахів-Ужгород встановлений двометровий знак, що засвідчує географічний центр Європи. 1887 року (тоді Закарпаття належало Австро-Угорщині) з метою побудови залізної дороги інженери дізналися, що десь у цій місцині має бути центр Європи. Запрошені віденські вчені підтвердили здогадки та встановили геодезичний знак у вигляді бетонної плити, що засвідчував їхню знахідку.

  1. Найбільший і найпотужніший літак знаходиться і виготовлений саме в Україні.
  2. Станція метро «Арсенальна» - найглибша в світі.
  3. Видатний австрійський композитор Людвіг ван Бетховен присвятив дві симфонії українцеві. Ім’я щасливчика, на честь якого було створено два твори, – Андрій Розумовський, син останнього українського гетьмана. 
  4. В Україні є пустеля, яка займає 210000 га. Вона розташована на Херсонщині. Має назву Олешківські піски.
  5. Перший університет східної Європи – Острозька академія н Рівненщині.
  6. Найдовший у світі інструмент – українська трембіта.
  7. Шлях «із варяг у греки»? Він проходив Україною і був одним із найбільших торгових водних шляхів. Мав протяжність 3 000 км, поєднував північ Київської Русі та Візантію.
  8. Хрещатик – одна з найкоротших головних вулиць країн у світі. Її довжина становить лише 1,3 кілометра. Простягається вздовж сходів, що сполучають Володимирський узвіз та Набережне шосе (біля пам’ятника Хрещенню Русі). 
  9. Новорічну пісню українського композитора Леотовича співають на всій планеті. Мова йде про «Щедрик» Леонтовича – одну з найпопулярніших новорічних пісень. Уперше виконана в 1916 році у Києві.
  10. Гасову лампу винайшли в Україні. Бориславські аптекарі Ян Зег та Ігнатій Лукасевич у 1853 році зробили всесвітньо відомий винахід.
  11. Найдовша печера України носить назву «Оптимістична» та знаходиться на Поділлі. Це гіпсова печера на глибині 20 м довжиною 216 км. Найдовша гіпсова печера у світі і друга за довжиною взагалі, вона поступається лише Мамонтовій печері у США.
  12. Вважається, що українець Пилип Орлик створив одну з перших у світі конституцій. Документ створювався як договір гетьмана Війська Запорізького Пилипа Орлика зі старшиною та козацтвом війська і мав назву “Конституція прав і свобод Запорозького війська”.
  13. Тарас Шевченко – діяч культури, який має найбільшу кількість пам’ятників у світі. Українському Кобзареві встановлено 1384 пам’ятники по всіх куточках світу.

 

Україна – одна з найбільших держав Європи. Довжина кордону становить 7700 км. Україна - єдина країна Європи, яка має стільки близьких сусідів. Наша Батьківщина межує з сімома країнами.

- Назвіть ці країни (Росія, Білорусія, Польща. Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова).

Кожен справжній європеєць любить та знає історію своєї країни. Святою для кожного є земля, де він народилася і зробив свій перший крок. І чим дорослішою стає людина, тим глибшає її любов до батьківщини... Ми як справжні громадяни України та  Євросоюзу повинні любити, знати, шанувати  свій край, людей своєї землі, традиції та культурну спадщину .   

 

Відгадайте загадки:

  1. Що за дивне сотворіння:

 Виростає без коріння

 І не має зовсім цвіту,

 А всьому потрібне світу,

 Хоч родилось із води,

 Пропаде, як вкинь туди.

(Сіль)

  1.  Нижче трави, а вище гори. (Стежка)
  2. Доки батько народився, син по світу находився. ( Вогонь і дим)
  3. Прийшов хтось та взяв щось; бігти за ним – не знаю за ким, бо пішов туди – не знаю куди.  ( Вітер)
  4. Сидить дід за подушками

     І стріляє галушками.  (Град)

 Зараз ми помандруємо землями України, які в минулому були окремими князівствами, державами. Вони різні за розмірами, зараз не мають чітких меж, тому що з’єднані в одну велику державу. За історичними особливостями розвитку Україна поділяється на чотири великі регіони — Центральну Україну (або Середню Наддніпрянщину), Західну Україну, Південну (або Степову) Україну і Східну Україну. (Вчитель все показує на карті.)  

       Історичними землями є: Київщина, Поділля, Полісся. Тут народилися Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Котляревський, Павло Чубинський. На подільських землях відбулося повстання під проводом Устима Кармелюка, багато замків і фортець, які стримували агресію турків і татар.

 
       Західна Україна славиться тим, що  у Львові зародилося книгодрукування. Визвольна боротьба під Берестечком. Народилися Іван Франко, Михайло Грушевський, композитор Михайло Вербицький.

 
       Південна Україна пов’язана з історичною долею козаків. Запоріжжя — землі перебування Запорізької Січі та козацького війська.


      Східна Україна. Історичними землями є Слобожанщина, Кубань. Місто Харків повний час було столицею України. Уродженцем Слобожанщини був філософ Григорій Сковорода.


      Кримська Автономна Республіка. З Криму поширилося на Україну хрис-тиянство. Місто Севастополь увійшло в історію як легендарне місто в обороні під час російсько-турецької та Другої світової війни.

Практичне заняття. А зараз кожен учень  зобразить на папері одну із народних символів України, виріже її ножицями і ми все це розмістимо навколо ось такого схематичного зображення  території  України.

( тобто карти) , щоб наша  Батьківщина була захищена  любов’ю, теплом наших  долонь. Цю карту ми повісимо у класі  й будемо завжди пам’ятати, що ми  є громадяни своєї милої  України. Ми її сини і доньки , а тому ми все робитимемо для того, щоб Вітчизна наша процвітала, була могутньою державою.

Наша земля, рідна оселя, солов'їна мова, невмируща пісня, червона калина, плакуча верба — є нашою рідною Батьківщиною, Тож любімо її, шануймо її, бережімо і будьмо гідними синами й доньками.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Ви майбутнє України,за кілька років ви будете вирішувати її долю,тож давайте виконаємо таке завдання: на аркушах паперу у вас записано початок речення. Прочитайте його.  Ваше завдання: продовжити речення:

Для своєї України я можу…

V. Підсумок уроку.

Ось і закінчився наш урок . Тож не забуваймо, що ми – українці. Бережімо рідну землю, українську мову, національну гідність. Бо немає кращої землі, ніж наша рідна  Україна.

docx
Додав(-ла)
Дробуш Оксана
Додано
8 березня 2021
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку