Виховна година "Я-мандрівник"

Про матеріал
Метою є розширювати пізнавальні інтереси дітей; ознайомити їх з різноманітними засобами пересування; дати дітям уявлення про красу нашої планети; виховувати естетичне сприйняття природи.
Перегляд файлу

Тема: Я-мандрівник.

Мета: розширювати пізнавальні інтереси дітей; ознайомити їх з різноманітними засобами пересування; дати дітям уявлення про красу нашої планети; виховувати естетичне сприйняття природи.

Обладнання: карти, портрети мандрівників.

Хід заняття

І.Організація дітей.

1.Привітання.

2.Вступне слово вчителя.

— Ви любите подорожувати?

— А навіщо людям узагалі подорожувати?

 

ІІ.Основна частина.

1.Бесіда за темою.

— А як ви вважаєте, хто такий мандрівник? (Мандрівник — людина, яка здійснює подорож.)

— Подорож — це коли йдеш, їдеш або летиш у якесь нове місце, щоб побачити нашу землю. Це моря, річки, гори, рівнини, поля, ліси, де мешкають різні тварини і велике різноманіття рослин. Ми можемо побачити різні народи, які населяють нашу планету.

— Якими є мандрівники? (Розумними, сміливими, спритними, хоробрими, відважними, сильними.)

Чи можемо ми назвати себе мандрівниками?

2.Розповідь вчителя.

Сьогодні, на нашій виховній годині, я хочу розповісти вам про найвідоміших мандрівників світу. А також ми з вами пограємо в гру (діти уявляють себе мандрівниками.)

Васко да Гама Васко да Гама коротка біографія Васко да Гама – португальський мореплавець епохи Великих географічних відкриттів. Він відкрив шлях до Індії. Васко да Гама володів багатьма титулами. Він був головнокомандувачем в експедиції, що відкрила Індію, йому було присвоєно титул 6-го губернатора Португальської Індії і 2-го Віце-короля Індії. Точна дата народження мандрівника невідома, але біографи вважають, що це 1460 чи 1469 рік. Великий мореплавець народився в Сініша в сім’ї португальського лицаря. Про Васко да Гама дізналися в 1492 році, коли він повернув португальську каравелу з золотом, вкрадену французькими корсарами. У 1497 році португальський уряд відправив його на пошуки морського шляху до Індії навколо Африки. Він був призначений на чолі флотилії з 4 кораблів. На той час португальцями вже були досліджені узбережжя Африки, а Колумб вже оголосив, що знайшов «Індію» на заході. Португальський уряд же прагнув швидше встановити торговельні відносини з Індією. Спочатку, кораблі Васко да Гами віднесло течією до Колумбової «Індії», тобто в сторону Бразилії. Однак мандрівника це не зацікавило. Він повернувся до наміченого маршруту, таким чином, ставши справжнім відкривачем морського шляху із Західної Європи до Індії. У 1498 році кораблі да Гами причалили до найбільшого арабо-суахілійская порту в Індійському океану. Тут Васко да Гама найняв досвідченого арабського мандрівника, завдяки якому 20 травня того ж року вони досягли своєї мети, причаливши в Калькутті. Повернувшись на батьківщину в 1499 році, ця експедиція принесла великому мореплавцю не тільки славу, але і велику грошову винагороду. За своє життя Васко да Гама побував в Індії тричі. Він помер 24 грудня 1524 року в індійському місті Кочин від малярії. Пізніше його тіло було перевезено в Лісабон.

 

Фернан Магеллан біографія коротко Народився в 1480 році, ймовірно, в селищі Саброза, Португалія. Батьки майбутнього мореплавця померли досить рано, залишивши хлопчика під опікою королівського двору. Це дозволило знатному, але небагатому нащадку давнього дворянського роду закінчити елітну для тих часів морехідну школу на мисі Сагреш. Отримавши прекрасну освіту, Магеллан відправляється служити у військово-морський флот, і в період з 1505 по 1513 рік дослужується до звання капітана. Незважаючи на виявлену хоробрість, Фернан був відрахований в запас через помилковий донос. Не зумівши витримати несправедливої образи, він в 1517 році відмовився від португальського підданства і переїхав в Іспанію. Після прибуття Магеллан запропонував іспанському королю Карлу I незвичайний для того часів експеримент, який міг прославити іспанську корону. Суть пропозиції була в організації першого кругосвітнього плавання. Після цього підготовка до+ експедиції. Було вирішено відправити флотилію з п’яти кораблів: «Трінідад», «Сан-Антоніо», «Консепсьон», «Вікторія», «Сантьяго». 20 вересня 1519 року ці кораблі вирушили в дорогу. Команда обігнула східний берег Південної Америки. У березні 1520 року частка Моряків висловила бажання повернутися в Іспанію, але Магеллан поборов назріваючий заколот. У травні 1520 року було втрачено корабель «Сантьяго», так що експедиція тривала на чотирьох суднах. А у вересні Фернандо Магеллан разом з флотилією пройшов протоку, названу пізніше Магеллановою. Відразу після цього корабель «Сан-Антоніо» повернувся в Іспанію. Потім більше трьох місяців команда проходила Тихий океан. За весь цей час не було жодної бурі, тому Магеллан і назвав океан Тихим. Прибувши навесні 1521 року до островів (пізніше названі Філіппінськими), Магеллан вирішив підпорядкувати населення іспанському королю. Експедиція встала на якір біля острова Мактан. Тут, в сутичці з місцевими племенами, їх вождем Лапу-Лапу 27 квітня 1521 року був вбитий Фернан Магеллан. Без нього уцілілі судна флотилії дісталися до Молуккських островів, де закупили прянощів. З островів вийшли два кораблі – «Тринідад» і «Вікторія». Перший відправився на схід, але був змушений повернутися до островів Молукки, де його захопили португальці за наказом короля, який назвав Магеллана дезертиром. Лише судно «Вікторія» повернулося на батьківщину, обігнувши Африку. Так було здійснено першу кругосвітню подорож, в результаті якої 4 з 5 кораблів не повернулися, зате був знайдений шлях до островів Пряностей.

 

  Чим відомий Жак-Ів Кусто? Жак-Ів Кусто прославився як океанограф, винахідник акваланга і невтомний мандрівник, багато зробив для збереження природи нашої планети. Жак-Ів Кусто  французький дослідник Світового океану, фотограф, режисер, винахідник, автор книг і фільмів, першовідкривач. Сам себе Жак Ів Кусто називав набагато прозаїчніше: технік-океанограф. Йому вдячні дайвери усього світу, бо це він придумав акваланг. У нього досі вчаться документалісти, що знімають фільми про підводний світ. Захисники природи по ньому звіряють ступінь відповідальності за планету. У 1943-му разом з другом Емілем Ганьяном він придумав автономний дихальний апарат. Акваланг дав йому свободу і відкрив небачений раніше світ. Те, що Кусто побачив і зняв на дні моря, потрясло всіх. Його стрічці “Світ тиші” півгодини Каннський фестиваль аплодував стоячи. “Золота пальмова гілка”, потім “Оскар”. Ця стрічка досі вважається кращим документальним фільмом про підводний світ. На борту “Каліпсо” Кусто борознив моря й океани – 50 експедицій, з яких він щоразу привозив унікальні зйомки. Він придумав спеціальний глибоководний апарат, спроектував ціле підводне місто. Але чим більше Капітан дізнавався світ, тим скептичніше ставився до людини. “Ідеальна планета, – говорив він, – це та, на якій живуть не більше сотні тисяч чоловік, освічених і відповідальних”. Франсін Кусто, вдова Жака-Іва Кусто: “У його фільмах є сцени, які шокують. Він не хотів їх прибирати, він говорив: нехай шокує, люди повинні розуміти, що так не можна ставитися до природи”. Кусто відстоював ідею гармонії людини і навколишнього середовища. Його “Каліпсо” став символом боротьби за дбайливе ставлення до планеті. На честь ювілею на “Альсіоні” вивішені всі прапори. Це останній корабель Капітана. На ньому Кусто не раз обігнув планету. Колишній катамаран, перетворений на турбопарусник, в якому вперше в історії кораблебудування об’єднані сила вітру і тяга мотора. П’єр Ів Кусто, молодший син Капітана, за освітою астроном. Але море – фамільна пристрасть. Кажуть, він схожий на батька в молодості як дві краплі води.

 

3. Розповіді дітей про власні мандрівки.

 

4. Дидактична гра.

Пропоную уявити себе мандрівником , обрати необхідний вид транспорту та визначитися з :

- Куди планується мандрівка?

 Що саме досліджуватимете під час мандрівки?

 Скільки людей братиме у ній участь?

 Скільки часу триватиме мандрівка?

 Які речі необхідні для подорожі?

перед вами карта , вам необхідно вказати шлях , яким ви будете рухатися. червоним кольором відмічено ваше місце знаходження.(учні діляться на групи, обираючи серед малюнків свій вид транспорту, тим саме утворюючи групу мандрівників).

 

ІІІ.Заключна частина.

1.Підсумкова бесіда.

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
20 січня 2019
Переглядів
3409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку