Виховна година "Як виявити свою неповторність?"

Про матеріал
За допомогою різних впав допомогти учням з’ясувати зміст понять «друг», «товариш», «приятель»; уточнити уявлення дітей про те, що означає «уміти дружити»; учити осмислювати й оцінювати ситуацію, самостійно розуміти мотиви поведінки і співвідносити ці мотиви з наявними нормами поведінки.
Перегляд файлу

Тема: «Як виявити свою неповторність?»

Клас: 1

Мета:

  • Збагачувати знання учнів про моду й модні тенденції в одязі;
  • Викликати інтерес до професій художньо-естетичного циклу;
  • Розширити знання дітей про правильне використання одягу протягом дня;
  • Навчити комплектувати свій гардероб потрібними речами;
  • Розвивати здібності учнів у творчих пошуках власного стилю одягу, своєї внутрішньої краси;
  • Сприяти розвитку творчого мислення, фантазії;
  • Виховувати естетичний смак, бажання бути охайним, дбайливо ставитися до предметів одягу.

Матеріально-технічне забезпечення:

  • дидактичне забезпечення: зображення одягу, картки для ігор «Знайди відмінності», «Знайди пару», загадки, казка «Білочка і мода» О.Волощенко, папір, кольорові олівці.
  • технічні засоби навчання: ноутбук, мультимедійна дошка, проектор.
  • використані джерела інформації:

     Ягупа І. Д. «Як виявляти свою неповторність. Що означає бути модним». [Електронний ресурс] / І. Д. Ягупа // Освітній портал «На Урок».–2018.–Режим доступу: https://naurok.com.ua/rozrobka-zanyattya-integrovanogo-kursu-ya-doslidzhuyu-svit-1-klas-tema-tizhnya-moda-tema-dnya-scho-oznachae-buti-modnim-yak-viyavlyati-svoyu-nepovtornist-55899.html

     Шкільне життя «Хто створює одяг? Як змінюється мода?». [Електронний ресурс] // Освітній портал «Шкільне життя».–2019.–Режим доступу: https://www.schoollife.org.ua/tyzhden-11-moda-rankovi-zustrichi-1-klas/

     Навчально-методичні  матеріали  до  Модельної  навчальної  програми  для  першого класу  /  За  ред.  А.  Байовської,  О.  Волощенко,  Г.  Воробець,  Л.  Гуменюк,  О.  Козак,  Н. Павич,  М.  Товкало.    2017  р.  Режим доступу: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/viewer.html?pdfurl=https%3A%2F%2Fnus.org.ua%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F11%2FTyzhden-11-Moda.pdf&clen=2559699&chunk=true

     Відео «Корисні підказки 2. Зустрічають за одежею». [Електронний ресурс]// «Телеканал ПЛЮСПЛЮС» –Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=yFELDH9Mwb8

Складова  моделі успішного випускника: громадянин

Орієнтир складової моделі успішного випускника: громадянська позиція

Педагогічний інструментарій:

-підхід: особистісно-орієнтований;

-технологія: інформаційно-ігрова;

-форма роботи: розповідь-бесіда.

Ознаки успішного зростання випускника: розширення власних інтересів, уподобань, цінностей та набутого мистецького досвіду діяльності, сприйняття і відтворення прекрасного.

Хід заняття

І. Вступ

 

 

Вихователь:

  1. Емоційне налаштування.                                              Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук.

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько,

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

 

ІІ. Основна частина

 

Вихователь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Вправа «Розкажи і покажи».

- Ось я беру у руки м’яч, і кажу: «На мені сьогодні… (Описує свій одяг, передає м’яч дитині) а на тобі? Діти складають невеличку описову розповідь.

- А хто з вас вважає себе модним?

- А чи хотіли б ви бути модними? Чому?

 Сьогодні ви дізнаєтеся, що означає бути модним, як бути неповторним, не схожим на інших.

— До одягу люди завжди ставилися з пильною увагою. В Україні споконвіку казали: «Шануй одежу в дворі, вона тебе в людях». Таке ставлення до свого зовнішнього вигляду цілком виправдане. Адже одяг — це те, у чому ми йдемо поміж люди. Недбале ставлення до нього й нині сприймають як неповагу до себе.

 

В усі часи за допомогою одягу люди прагнули справити враження на інших.

 

— Ви знаєте, що таке мода? (Мода — це те, що подобається людям у цей час.) (Відповіді учнів)

 

— Якою, на вашу думку, має бути модно вдягнена людина? (Відповіді учнів)

 

— Чим вона відрізняється від інших? (Відповіді учнів)

 

— Чи може така людина мати неохайний, непривабливий вигляд? (Відповіді учнів)

 Відгадування загадок про одяг.

-         Не вдягають їх хлоп’ята, мов принцеси в них дівчата. (Плаття)

-         Комірець і рукави, більш для хлопчиків вони. (Сорочка)

-         Від води не промокає, нас від дощику ховає. (Дощовик)

-         Що то за сорочка — рукави ніврочку? І чомусь на ноги вбрали ту сорочку. (Штани)

-         Я на блискавцi буваю, У негоду захищаю. (Куртка)

-         Лютих не боїться зим, хутром вкриє нас густим. (Шуба)

-         Натягнiть мене на вуха – Не злякає завiрюха! (Шапка)

-         Їх на ручки одягнемо, В сніжки гратися підемо. (Рукавички)

-         Не краватка він, не комірець, А шию обіймати звик. Та не завжди, а лиш тоді, Коли бувають холоди. (Шарф)

-         Ступні ніг нам обіймають, під штанці їх одягають. (Шкарпетка)

     Гра «Знайди відмінності»

 

Про історію виникнення моди.

Перша форма одягу виникла, коли людина вперше з’єднала навколо свого тіла дві шкіри, закріпивши їх гілочкою. А коли ці шкіри вона прикрасила черепашками і нанесла на них сік рослини, виникло мистецтво створення одягу.                                                                     

Але шкіру незабаром замінив текстиль. Для закріплення одягу стали використовувати кістяні голки та брошки. І тоді відкрилася нова сторінка одягу і моди. У теплих країнах як одяг використовували листя та кору дерев. Пізніше, коли люди навчилися робити з кісток голки, шкіру зашивали, виготовляючи одяг прилягаючий, бо він краще захищав від негоди.

Люди навчились переплітати волокна кактусів, бананів, волокна кропиви і стовбурів гірського бука. Так виникло ткацтво, а разом з ним і примітивний ткацький верстат.

         Вся історія одягу — це історія виникнення кравецького мистецтва, одного із найдавніших видів ремесел. Одяг в нашому житті відіграє величезну роль. Він є предметом першої необхідності, так і виразником нашого внутрішнього світу та індивідуальності.

 Перегляд мультфільму «Корисні підказки. Зустрічають за одежею».

- Чому вважають , що одяг може багато розповісти про людину? (Відповіді учнів)

- Чому варто бути охайним і дбати про одяг? (Відповіді учнів)

 

 

Фізкультхвилинка

Вихователь:

— Діти, хто такий модельєр? (Відповіді учнів)

 (Модельєр — спеціаліст, який розробляє і створює сучасний одяг.)

— А як з’являється модний і гарний одяг? (Відповіді учнів)

Пошиття одягу починається зі створення ескізу, вибору тканини, відповідних ниток і ґудзиків. Модельєр, окрім основного одягу, добирає також і аксесуари до нього — капелюхи, рукавички, шарфи, туфлі. Далі працює кравець, який розкроює тканину. А вже потім за роботу береться швачка. І врешті-решт ви отримуєте одяг своєї мрії.

— Я пропоную вам спробувати себе в ролі модельєра. Намалюйте своє улюблене вбрання, поясніть, чому воно вам до смаку.

 Казка  про  білочку,  яка  дуже  хотіла  бути  модною.

«Білочка  і  мода»

У  чарівному  лісі  жили  собі  дві  білочки    Міла  і  Пилип.  Веселі  такі  білочки були,  всі  їх  у  лісі  знали,  завжди  разом  стрибали  з  дерева  на  дерево,  ніколи  нікому  в допомозі  не  відмовляли,  завжди  такі  усміхнені  та  привітні. От  тільки  Міла  дуже  любила  біля  дзеркала  на  себе  видивлятися,  все  хотіла найгарнішою  в  лісі  бути    то  квіточку  собі  на  китичку  причепить,  то  бантик  на хвостику  зав’яже,  то  намисто  з  горобини  на  шийку  зачепить.   Одного  разу,  а  справа  вже  йшла  до  зими,  прийшов  Пилип  до  своєї приятельки,  а  та  все  чепуриться  біля  дзеркала.  Побачила,  що  Пилипко  змінив  свою гарну  руденьку  шубку  на  сірувату,  та  й  питає: –  Чому  ти,  друже,  таку  негарну  шубку  одягнув?  Зовсім  не  модний  став. А  Пилипко  так  мудро  відповідає: – Невже ти, Міло, не знаєш, що ми, білочки, знімаємо на зиму свою руденьку яскраву шубку на простішу, сіреньку, щоб нас у лісі не так помітно було серед білого снігу та чорних голих дерев? Та й у сіренькій нам тепліше буде, бо там шерсть густіша. – От і ще придумав! Не хочу я такої шубки. Буду і взимку модною! Ніяк не зміг переконати Пилип свою приятельку, так і залишилася вона хизуватися своєю яскравою модною шубкою. Минали дні, у лісі ставало холодніше. Уже давно Пилипко не зустрічав своєї приятельки. Навіть сумувати почав за Мілою, тривожитися. Вирішив навідати свою подружку. Коли прийшов до білочки, то побачив, що вона сидить біля дзеркала і плаче. – Чому ти плачеш, Міло? Що трапилося? – Пилипко хотів запитати, що сталося і з шубкою, колись такою розкішною, а тепер тьмяною і негарною, але промовчав, бо розумів, що цими словами може скривдити свою приятельку…. Міла ще дужче заплакала і розповіла: – Спочатку я захворіла, бо моя шубка – тоненька-претоненька, від вітру не захищає, від морозу не оберігає. Хотіла я тебе навідати, щоб лікувальних ласощів випросити, горішки та грибочки, однак тільки вийшла зі своєї домівки, а тут куниця мене вислідила, ледве від неї втекла – так і бігла за моєю яскравою і модною шубкою – ні в кого в лісі такої ж зараз немає. От тепер сиджу увесь день удома, шубка стала тьмяною, ні сонечко її не посушить, ні теплий вітерець на неї не подує…  – От бачиш, Міло, – сказав Пилип, – я просив тебе змінити шубку на зиму, бо зі своєю модою ти геть зовсім здоров’я  втратила.  Перевдягайся скоріш, ходімо на свіже повітря, будемо тобі здоров’я поправляти, а модну руденьку шубку одягнеш навесні, і не буде гарнішої за тебе білочки в цілому лісі! А я тобі горішки та малинки приніс, бо знаю, що ти дуже таким гостинцям рада. Зраділа Міла добрій пораді свого друга, послухала, переодягнула шубку, пішла з Пилипком на прогулянку. А коли повернулася, то побачила, що і щічки в неї стали рожевими, і шубка почала поблискувати на сонечку. Прикрасила собі шийку червоними ягодами горобини, глянула в дзеркало – немає моднішої білочки в усьому лісі. 

Бесіда з дітьми за змістом казки.

Гра «Знайди пару».

 

Сучасний одяг повинен бути багатофункціональним:

 

□ захищати від холоду;

 

□ прикрашати;

 

□ бути зручним;

 

□ підкреслювати значення людини в суспільстві.

 

       Гра «З ранку до вечора»

— Чи часто ми замислюємось над тим, як скласти гардероб так, щоб у ньому було все необхідне на будь-який випадок життя? Створімо гардероб для себе за принципом «з ранку до вечора»!

 

— Що ви надягнете зранку? (Відповіді учнів)

 

— Що надягнете до школи? (Відповіді учнів)

 

— Що ви надягнете для занять хатніми справами? (Відповіді учнів)

 

— У чому ви підете на прогулянку? (Відповіді учнів)

 

— У якому одязі ви підете на свято? (Відповіді учнів)

 

— Із зображених елементів одягу скомпонуйте гардероб для себе.

 

ІІІ. Заключна частина

Вихователь:

  - З яким настроєм закінчуєте заняття? (Відповіді учнів)

- Про що цікаве дізналися? (Відповіді учнів)

    На цьому наше заняття завершується, дякую за увагу. До побачення!

 

docx
Додав(-ла)
Калиман Олена
Додано
11 березня
Переглядів
64
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку