Мета: нагадати здобувачам освіти основні правила доброти; навчати жити у злагоді з оточуючими; розвивати творчі здібності; виховувати повагу одне до одного, культуру спілкування, доброту, порядність, прагнення допомогти ближньому у скрутну хвилину.
Перегляд файлу
Волинський науковий ліцей
Волинської обласної ради
Твори добро
на радість людям
(година спілкування з елементами тренінгу для учнів 8 класу)
Підготувала
Губська Т.П.
План проведення
І. Організаційний етап
1. Створення позитивного настрою
2. Повідомлення теми та мети
ІІ. Основний етап
Актуалізація опорних знань
1.Робота над прислів’ями
2.Мотивація навчальної діяльності
3.Вправа «Мікрофон»
4.Складання правил доброти
5.вправа «Асоціативний кущ»
6.Робота в групах
7.Притча «Два вовки»
8.Вправа «Відро для сміття»
ІІІ. Заключний етап
1.Робота з пам’яткою
2.Висновок
Мета: нагадати учням основні правила доброти; навчати учнів жити у злагоді з навколишніми; розвивати в учнів творчі здібності; виховувати повагу одне до одного, культуру спілкування, доброту, порядність, прагнення допомогти ближньому у скрутну хвилину.
Доброго дня всім! Діти, перш ніж розпочати роботу, створимо собі гарний настрій. Сядьте зручно, закрийте очі подумайте про щось хороше. Уявіть сонечко. Воно зігріває вас своїм теплом. Вам тепло, спокійно і радісно. Відкрийте очі. Подивіться один на одного, усміхніться. Побажайте один одному доброго дня.
Чи змінився ваш настрій?
Як ви думаєте, чому?
Так, навіть від одного доброго слова стає краще й радісніше на душі.
Повідомлення теми та мети
Сьогодні ми будемо вести розмову про такі людські чесноти якдоброта, милосердя, порядність, чуйність, людяність. Отож, тема сьогоднішнього нашого заняття – «Твори добро на радість людям»
Епіграфом до нашого заняття єсловаШалви Амонашвілі: “Незалежно від того, чекають від тебе добра чи не чекають, - твори добро, незалежно від того, помітять твоє добро чи не помітять, - твори добро…
ІІ. Основний етап.
Актуалізація опорних знань
Діти,намалюємо портрет доброї людини. Якими рисами повинна бути наділена людина, щоб про неї говорили тільки добре? (Привітна, чесна, щедра, терпляча, милосердна…)
(На дошці смайлик без посмішки.Поруч діти записують якості доброї людини)
А зараз заглянемо в своєрідний словник і пригадаємо тлумачення …
Вихователь.Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердність, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину – найкращі риси українського народу. І дуже хочеться, щоб ці риси були у кожного з вас.
Сьогодні ми спробуємо зробити декілька кроків на шляху до доброти. А в помічники я пропоную взяти: мислення, увагу до слова, творчість і фантазію.
Робота над прислів’ями
З давніх-давен гарні стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основоюжиття. І про ценарод висловлювався в усній народній творчості. Ми також спробуємо пригадатиприслів’я про добро. Подивіться уважно на дошку і з поданих частин спробуйте скласти прислів’я.
Хто людям добра бажає, той і собі має.
Добре слово людині, що дощ у посуху
Добрим словом мур проб’єш, а лихим і в двері не ввійдеш.
Мотивація навчальної діяльності
-У чому проявляється доброта?
Вихователь.Доброта людини – у її погляді, щирій посмішці. А ще в доброму привітному слові. Інколи нам його так не вистачає. Словом можна і ранити боляче, якщо воно зле і безсердечне, і вилікувати, оживити, якщо воно чуйне та сповнене безмежної турботи. Тому давайте будемо говорити один одному тільки добрі і приємні слова, посміхатися і дарувати чудовий настрій. І не тільки сьогодні на занятті, а й завжди.
А тапер об’єднаємось у групи за порами року
Робота в групах
Кожна група отримує завдання та час на підготовку.
Перша групавправу «Мікрофон» (потрібно завершити думку)
Добро – це…
Добро асоціюється із…
Для того, щоб тебе вважали доброю людиною, потрібно…
Добро твориться без…
Друга група пропонує правила доброти
Третя група проводить вправу «Асоціативний ряд»
Потім визначають«помічників» людської риси «доброти»:
«вороги» - злість, …
«помічники» - щедрість…
Четверта група
Завдання: Подумайте і запишіть, які прояви доброти і милосердя можливі в нашому повсякденному житті.(Спокійна музика)
(Виступ і презентація виконаних завдань у групах.)
А чи завжди ми буваємо добрими по відношенню однин до одного?.. Чи вміємо сказати один одному щось приємне без лукавства, щиро?
Вправа – релакс
Я стверджую, що ми завжди можемо більше, ніж уявляємо. Щоб проілюструвати це твердження, пропоную виконати вправу.
Встаньте, будь ласка, і зосередьтеся.
Поверніть тулуб максимально вправо, не відриваючи ніг від підлоги.
Зафіксуйте поглядом крайній об’єкт, який ви можете побачити.
Поверніться назад, заплющіть очі і пригадайте, що ви зафіксували.
А тепер поверніться ще раз і ви побачите, що ваш погляд сягнув далі, ніж попередній раз. Так і в житті – ми можемо набагато більше, ніж уявляємо.
Вихователь. Один мудрець сказав, що людина – це її вчинки. Ми часто нарікаємо на дорогу, якою йдемо, на людей, які нас оточують. І при цьому забуваємо, що починати потрібно із себе. А на підтвердження послухайте, будь ласка, притчу.
Притча «Два вовки»
Якось один старий мудрийіндіанець розмовляв зі своїм маленьким онуком.
- Чому на світі є лихі люди? – запитав його допитливий онук.
- Лихих людей не буває, в кожній людині є дві половини – світла й темна - заперечив вождь і розповів йому одну з легенд: - У кожній людині точиться боротьба, дуже схожа на боротьбу двох вовків. Один вовк містить у собі тільки зло – заздрість, ревність, жаль, егоїзм, амбіції, брехню… другий вовк уособлює добро – мир, любов, надію, істину, вірність…
Малий індіанець, розчулений словами діда, на декілька митей задумався, а потім запитав:
А який вовк насамкінець перемагає? Добрий чи злий?
Старий індіанець ледь помітно всміхнувся і відповів:
Завжди перемагає той вовк, якого ти годуєш
Обговорення
-Що мав на увазі старий індіанець?Як ви розумієте цю фразу?
-З чого починається боротьба зі злом?
(А починається боротьба зі злом найперше з подолання в собі таких простих, звичайних, загальнолюдських вад, як заздрість, лінощі, байдужість, нечесність, хитрість, лукавство.
А натомість слід розвивати навичкивзаємодопомоги, уміння радіти за успіхи ближніх, любити та жертвувати, плакати та сміятися, переживати та сподіватися.)
-Діти, яке твердження називають золотим правилом моралі?
«Стався до людей так, як хочеш, щоб вони ставились до тебе»
Вправа Відро для сміття»
Мета: зняття психоемоційного напруження, негативних станів та емоцій.
Вихователь. Я пропоную усім згадати ті образи, яких ви завдали іншим. Тепер запишіть їх на аркуші паперу ліворуч. А зараз подумайте і праворуч запишіть, як можна виправити погані вчинки. Прочитайте ще раз. Відірвіть ліву частину аркуша. І для того, щоб назавжди позбутися цього негативного емоційного спогаду та зрозуміти свою помилку, порвіть або зімніть цей аркуш і викиньте у відро для сміття.
ІІІ. Заключний етап.
Робота з пам’яткою
Вихователь. В кожного на парті є пам’ятка. В ній містяться мудрі поради. Прошу озвучити їх. (Діти зачитують.)
Намагайтесь виконувати ці правила, тодi не буде проступкiв, а залишаться лише добрi справи та гарнi вчинки.
Висновок.
Вихователь. Ти живеш серед людей. Не забувай, що кожний твій вчинок, кожне твоє бажання позначається на людях, що тебе оточують. Знай, що є межа між тим, що тобі хочеться, і тим, що можна.
Перевіряй твої вчинки, запитуй сам себе: чи не робиш ти зла, незручності людям?
Роби все так, щоб людям, які тебе оточують, було добре.
Отже – добро не наука, воно – дія.
Стежте за своїми думками - вони стають словами. Стежте за своїми словами - вони стають вчинками. Стежте за своїми вчинками - вони стають звичками. Стежте за своїми звичками - вони стають характером. Стежте за своїм характером, бо він визначає вашу долю.
Вихователь. Пам’ятайте, що найкоротша відстань між людьми - посмішка. Тож частіше усміхаймося.