Майстер-клас на тему "Формування креативної особистості на уроках правознавства"

Про матеріал

Майстер-клас містить різні форми і методи роботи з учнями, які можна використовувати на уроках правознавства і історії для розвитку креативного мислення в учнів старшої школи.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Комунальний заклад «Тернівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 Тернівської міської ради Дніпропетровської області»Майстер-класвчителя історії та правознавства Блінової Наталі Олександрівни

Номер слайду 2

Якщо ти хочеш більше мати,Тоді працюй, працюй, мій брате,І не жалій ні сил, ні рук,Доколи в грудях серця стук.

Номер слайду 3

Тема майстер-класу«Формування креативної особистості на уроках правознавства»

Номер слайду 4

Формування креативностіКреативність – це здатність створювати незвичні ідеї, знаходити оригінальні рішення, відходити від традиційних схем мислення.

Номер слайду 5

Ваші очікування від майстер-класу

Номер слайду 6

«Хмаринка». Тема «Що означає бути громадянином держави»9 клас.

Номер слайду 7

«Фішбоун»Смертна кара: за і проти Тема «Юридична відповідальність» 10 клас

Номер слайду 8

«Анаграма»Тема «Теорії виникнення держави» 10 клас. КНІИКЬСАВЙУЬСИККАТЙОСТЬЛАТЕІРЦОГІРАЙЖЬЙИКАРЦИТЕПАквінський. Каутський. Арістотель. Горацій. Петражицький

Номер слайду 9

«Морський бій» «Основи приватного права» 10 клас{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}ABCDEF1******2******3******4******5******6******Далі

Номер слайду 10

Промах !Повернутися на поле

Номер слайду 11

С-2 З якого віку настає повна дієздатність?Перевірка

Номер слайду 12

Відповідь:18 років. Повернутися на поле

Номер слайду 13

D-2{Хто належить до першої лінії спадкування?Перевірка

Номер слайду 14

Відповідь: Діти, батьки, той із подружжя, який пережив іншого. Повернутися на поле

Номер слайду 15

В-5 Який шлюбний вік в Україні для чоловіків?Перевірка

Номер слайду 16

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}ABCDEF123456 Результат гри

Номер слайду 17

«Кластер»Тема «Державний лад», 10 клас

Номер слайду 18

«Клоуз-тест» Тема «Закони в житті твоєї сім’ї.» , 9 клас. Люди, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки називають …. Батьки повинні зареєструвати дитину в органах Реєстрації актів цивільного стану протягом …. Усиновлювачем може бути особа, що старша за дитину, яку вона бажає усиновити, не менше ніж …. Аліменти – це кошти на утримання ….

Номер слайду 19

«Бюджет очима дітей»Спецкурс «Основи податкових знань» 9 клас

Номер слайду 20

Чи справдились ваші очікування від майстер класу ?

Номер слайду 21

Запрошую до співпраціe-mail: natasya1@ukr.netсайт: blinovanatasha.jimdo.com

Перегляд файлу

Майстер-клас

«Формування креативної особистості на уроках правознавства»

   Мета: передати нові, цікаві та продуктивні способи роботи на уроках правознавства.

Перед тим, як я оголошу тему майстер класу, я хотіла би звернути Вашу увагу на наш епіграф (Слайд 2). Я сподіваюсь, що ми також сьогодні будемо працювати не жаліючи власних сил.

    Кожна професія вимагає від людини різних вмінь та додаткових засобів. Наприклад, гарному повару треба мати гарний посуд та якісні продукти, гарному художнику треба мати гарні фарби, гарному будівельнику треба мати певні креслення та інструменти праці. А гарному вчителю треба мати міцні знання з предмету, бути трохи актором, а також зараз гарний вчитель не може працювати без комп’ютерних технологій. Завдання вчителя виховати учня, який зможе бути конкурентоспроможним в сучасному світі і одна із якостей, яка повинна обов’язково бути у сучасної людини – це креативність.

  Тема майстер класу – Формування креативної особистості на уроках правознавства. Над цією проблемою я працюю вже третій рік а вважаю, що вона є досить актуальною в сучасному  суспільстві. Тому що креативність це здатність створювати  незвичні ідеї, знаходити оригінальні рішення, відходити від традиційних схем  мислення. За допомогою яких технологій можна розвивати креативність на уроках правознавства?(слайд 4)

  1. За допомогою проектних технологій
  2. Комп’ютерні технології
  3. Інноваційні технології
  4. Інтерактивні технології.

Використовуючи ці технології, ми формуємо інноваційну особистість, якій притаманні:

- внутрішня свобода (тут: ситуації вибору, яка стимулює пізнавальний інтерес «Хочу все знати», почуття відповідальності та власної значимості);

- стабільність та стресостійкість – це керування емоціями (відчувати настрій інших, протистояти стресам, вміти переборювати відчуття страху, сорому);

- адекватна самооцінка (саме вона формується та змінюється протягом усього шкільного життя. Особливо нестабільним є підлітковий вік).

Зараз перед вами картинка з сходом сонця. Кожен день, коли людина прокидається вона має певні очікування від цього дня і зараз я хочу , щоб ви подумали і сказали нам, що  ви очікуєте від сьогоднішнього майстер класу.

 Я бачу, що всі ви орієнтуєтесь в питанні розвитку креативності учня і я хотіла би познайомити Вас з прийомами, які я використовую на уроках правознавства для розвитку креативної особистості.

Перший прийом «Хмаринка». Цей прийом розвиває в учнях вміння логічно мислити, формує цікавість до предмету. Учні можуть самостійно створювати свої хмаринки, що розвиває в учнях креативність. На хмаринках можна розташовувати слова із певного визначення, а учні повинні  визначити термін. Також можна розташовувати різні терміни, а учні повинні знайти зайве і пояснити чому саме таке рішення прийняли.

 Зараз перед вами лежать хмаринки зі словами. Вам необхідно зібрати ці слова в єдине речення і сказати мені про що тут йдеться мова.

Вчителі працюють з хмаринками називають слова.

Обговорення: Скажіть мені, будь ласка, як ви думаєте, на яких етапах уроку доречно використовувати цей прийом. Які переваги цієї вправи?

Прийом Фішбоун в перекладі означає «риб’яча кістка». Винайшов цей прийом професор Кауро Ішикава, як метод структурного аналізу причинно-наслідкових зв’язків. Інколи цей прийом називають діаграма Ішикави. Голова риби – це проблемне питання, яке треба вирішити учням. Кісточки – це факти і аргументи , а хвіст – це висновок. Цей прийом формує в учнях критичне мислення, вчить взаємодії в групі, формує в учнях власну позицію стосовно обраних питань та формує креативність. Технологія роботи з цим прийомом може проводитися індивідуально, в парах та по групах. Підходить як для роботи в класі  і як домашнє завдання. Ми з вами також зараз складемо свій фішбоун стосовно проблемного питання «Смертна кара за і проти», яке можна розглядати з учнями під час вивчення теми «Юридична відповідальність» 10 клас.

 Робота зі схемою.

Обговорення: Які переваги цієї вправи? Чи використовуєте ви цей прийом на власних уроках?

Прийом Анаграми. Анаграми – це літературний прийом, який полягає в перестановці літер  в слові. Прийом є достатньо легким у використанні і не потребує від вчителя великої за часом підготовки.

Я зараз пропоную Вам скласти з наведених літер прізвища вчених. І назвати прибічниками, якої теорії виникнення права вони є.

Робота вчителів.

Обговорення: як ви думаєте під час вивчення якого матеріалу краще застосовувати цей прийом? На яких етапах уроку доречно використовувати ціе прийом?

Прийом «Морській бій». Цей прийом допомагає перевірити знання учнів з вивченої теми, учні працюють в групі, вчаться співпрацювати та працювати швидко і результативно. Невеликим недоліком цієї вправи є те, що підготовка до використання прийому займає певний час. Але воно є виправданим, бо завжди викликає у учнів бажання показати свої засвоєнні знання з теми і є цікавою формою проведення перевірки знань під час уроків узагальнення або тематичного оцінювання.

Схема гри проста. Квадрат 6 на 6 клітинок. Тут зашифровано  три однопалубних, два двопалубних і один трипалубний корабель. Учні обирають хід і або потрапляють  на пусту клітинку і тоді хід переходить іншій команді. Або влучають у корабель і повинні відповісти на питання. За кожну правильну відповідь нараховується учням 3 бали. За  повністю знищений корабель – додатково 5 балів. Спробуємо погратися. 

Обговорення: як ви думаєте, чи доречно використовувати такий прийом в 9-10 класах?

 «Кластер» - це метод графічного моделювання інформації, який дозволяє зробити наглядними ті чи інші процеси мислення.

Етапи роботи зі створення кластера. Спочатку по середині ми пишемо слово, яке є центральним в цій темі. Потім починаємо систематизувати відомий нам навчальний матеріал з теми і записуємо слова, які розкривають це поняття. А потім і «супутні поняття» також розширюються і у них з’являються свої «супутники».

Давайте ми разом з вами складемо кластер з теми «Державний лад» 10 клас.

Робота над кластером.

Обговорення: що у учнів формується під час роботи з цим прийомом?

     Клоуз-тест. В методичній  літературі він  відомий як тест відновлення або тест доповнення. Такий вид тесту розробив американський вчений Тейлор. Учні повинні або вставити пропущенні слова, або закінчити речення, яке запропоновано. Вчитель може скласти такий тест за короткий проміжок часу і єдина вимога, що у кожного учня, який працює з завданням, а це не обов’язково весь клас, повинен бути свій примірник тесту. 

Зараз вам я пропоную ознайомитися з одним із видів клоуз-теста. Коли учням треба закінчити запропоновані речення. Давайте попрацюємо.

Обговорення: На яких етапах уроку можна застосовувати цей прийом і на яких типах уроків?

Творчі завдання. Творчі завдання це можливість дітям найяскравіше проявити свої творчі можливості. Прикладом творчих завдань може бути завдання намалювати малюнок на задану тему. Приклад такого завдання я хочу показати вам у вигляді виставки малюнків на тему «Бюджет очима дітей». Завдання виконували учні 9-х класів, які вивчають спецкурс «Основи податкових знань». Такі завдання розвивають у учнів креативність , а також дають можливість показати своє бачення цієї теми чи проблеми.

Обговорення Як ви думаєте. Чи доречно використовувати такий метод для учнів 9-10 класів?.

На сьогодні це всі прийоми, з якими я хотіла вас познайомити.

 Зараз перед собою ви бачите картинку з дорогою. Кожна дорога веде нас до певного результату. І зараз я пропоную вам сказати чи виправдалися ваші очікування від майстер класу?

Я би хотіла надати вам пам’ятки стосовно роботи з деякими прийомами, про які я сьогодні вам говорила.

 Завершити свій майстер клас я хотіла би наступним віршем

Пам’ятайте!

Життя – це шанс, злови його.

Життя – це краса, милуйся нею.

Життя – це радість, насолоджуйся нею.

Життя – це виклик, прийми його.

Життя – це цінність, цінуй його.

Життя – це скарб, бережи його.

Життя – це любов, тішся нею.

Життя – це таємниця, відкривай її.

Життя – це обіцянка, виконуй її.

Життя – це смуток, відчуй її.

Життя – це гімн, заспівай його.

Життя – це боротьба, почни її.

Життя – це трагедія, зрозумій її.

Життя – це щастя, заслужи його.

 

Дякую всім за увагу.

 

 

zip
Додано
6 січня 2018
Переглядів
3042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку