Виховна година : «З родини починається – Людина»

Про матеріал

За допомогою даної виховної години, ми ознайомимо дітей з життям і творчістю видатного педагога В.О. Сухомлинського, зможемо викликати інтерес до його творів, бажання більше знати, наслідувати позитивні риси героїв прочитаних оповідань, працювати над розвитком мислення, розвивати вміння виділяти в тексті головне. Виховувати розуміння того, що потрібно творити добро для людей, керуватися засадами моралі, бути милосердними, справедливими, дбати про державу, про добру славу перед своїм і чужими

Перегляд файлу

Виховна година: «З родини починається – Людина»

Мета: Ознайомити дітей з життям і творчістю видатного педагога В.О. Сухомлинського, викликати інтерес до його творів, бажання більше знати, наслідувати позитивні риси героїв прочитаних оповідань, працювати над розвитком мислення, розвивати вміння виділяти в тексті головне. Виховувати  розуміння того, що потрібно творити добро для людей, керуватися засадами моралі, бути милосердними, справедливими, дбати про державу, про добру славу перед своїм і чужими

Присутні : учні з їхніми родинами

Хід заняття.

 

Він залишив назавжди

Слід після себе у світі.

Слід той не зможуть змести

Сиві і славні століття.

                                        (на екрані слайд-портрет)

    

Вчитель :Сьогоднішній присвячується нашим родинам, найдорожчим людям у світі. Наш захід ми присвячуємо нашим родинам, найдорожчим людям у світі, взявши за основу  творчость видатного педагога, мудрого вчителя, директора школи, доброго сина і тата.

 

Розповідь учня

(звучить ніжна мелодія)

Учень 1:« Це була людина високого поетичного дару. І не лише тому, що він писав і друкував вірші. Усе, до чого торкалися його руки, його серце, світилося поезією».                     (В. Терен)

Учень 2:Народився Василь Олександрович Сухомлинський 28 вересня 1918 року в селянській родині в селі Василівці Кіровоградської області. Він був другою дитиною у сім᾽ї, яка мала чотирьох дітей.

Учень 3: Протягом 1926-1933 рр. він навчається в семирічній школі. Учителі та учні, з якими хлопець спілкувався у ці роки, спостерігали ранні вияви його творчої натури – він гарно малює, пише вірші, грає на народних музичних інструментах. У цей же час виявляється і його педагогічна обдарованість: він часто в оточенні дітей, заміняє вчителя, допомагає однокласникам.

Учень 4: Хочу звернути увагу на ще одну обставину, яка значною мірою вплинула на обрання професії, напрям творчості, і яка також характеризує психологічну сторону особистості Василя Олександровича. Справа в тім, що він зростав хворобливою дитиною, а це, на мій погляд, привело до самоаналізу, заглиблення у світ власних почуттів і переживань. Це з однієї сторони. А з іншої – викликало пильну увагу тих, хто перебував допомоги до менших, слабших, беззахисних.

 

      Вчитель :Зараз я хочу познайомити вас із оповіданням цього талановитого письменника : « Найгарніша мама».

Запитання до оповідання:

1.Чия на вашу шумку найгарніша мама дятла чи совеня?

 

Так ви праві для кожного з нас, наші мами найкращі

 

 

Пісня «Мама є у всіх» з відео

Вчитель:: Мама, мати, матуся... Скільки спогадів і тепла таїть це магічне слово, бо ним ми звертаємось до найближчої, найдобрішої, найкращої, наймилішої для нас людини. Тільки вона нічого не пожалкує для своєї дитини, це вона в хвилину небезпеки ніколи не згадає про себе, все віддасть для того, щоб захистити свою дитину, зазнає будь-яких труднощів, щоб жилось їй краще. Віддасть усю свою мудрість душі, тепло свого серця, своє здоров’я .

З образом матері пов'язуємо ми найдорожче нашому серцю: рідний край, квітучий сад, запашний степ, рідну оселю, солов’їну мову, червону калину – все це наша Батьківщина, що зветься Україною.

Сьогодні наша країна переживає тяжкий період. Багато наших чоловіків захищають наш спокій на Сході України. Але кожен солдат знає, любов материнська не знає кордонів, страху, сумнівів. Вона очищає нас, зігріває, зупиняє нас перед безоднею. Мати тяжко страждає, якщо її дітей спіткало лихо, і розквітає, стає молодшою, веселішою, сильнішою, коли бачить, що її діти виросли порядними людьми.

 

Запис тсн супроводжуваний відео з майдану

                                    Гра-конкурс «Анкета для двох»
Бажаючі (мати і син чи донька) сідають нарізно на стільці. Матері дають папір і ручку. Відповіді на запитання ведучого мати пише на листі, після чого донька (син) відповідають. Переможе та пара, в якої співпаде більшість відповідей.
Запитання для дітей:
1.Назвіть день народження мами.
2.Які квіти її улюблені?
3.Який колір до лиця мамі?
4.Любима пісня неньки?
5.Мамина улюблена книга?

Запитання для мам:
1.Який любимий предмет у Вашої доньки (сина) в школі?
2.Чим захоплюється вона (він) у вільний час?
3.Улюблена страва Вашої доньки (сина)?
4.Ким мріє стати?
5.Яку книгу читає зараз Ваша дитина?

Вчитель: А зараз діти, ми побачимо, як же ви зустрічалися з мамами, коли вони вас забирали з дитячого садочка, які ніжні слова ви один одному казали і заразом перевіримо ваших матусь, як гарно вони вас знають.
                                        Гра «Зустріч»
(Дитина і мама йдуть назустріч один одному, промовляючи з кожним кроком ласкаве слово («Кицюню моя». «матусенько», «сонечко», «дорогенька» тощо). Зустрілися. Стають спинами. Ведуча ставить запитання. Спочатку відповідає дитина кивком голови «так» чи «ні». Після нього на запитання і вголос відповідає мати
— Чи любить ваша дитина манну кашу?
— Чи допомагає вам ваша дитина по господарству?
— Чи любить ваша дитина чистити зуби?
— Чи лягає ваша дитина спати о дев'ятій годині вечора?
— Чи любить вмиватися ваша дитина?
— Чи любить читати?
— Чи подобається їй ходити до школи?

 

 

          Вчитель:      Прошу вашій увазі оповідання В. Сухомлинського « Добре слово», яке змушує нас задуматися над тим, що для нас головне.       

Завдання до тексту:

  1. Як ви гадаєте, що не вистачало Оленці насправді?
  2. Який подарунок бабусі був для Оленки найціннішим?

 

Висновок до цього оповідання можна зробити опрацювавши правила

 В. Сухомлинського :

  • Не можна сміятися над старістю і старими людьми, про старість треба говорити тільки з повагою.
  • Не можна виявляти незадоволення тим, ,що в тебе немає якоїсь речі.
  • Не можна залишати старшу рідну людину одинокою

 

Вчитель: Любі бабусі, хороші, ласкаві ці слова мовим ми залюбки
Сьогодні вірші вам читають онуки, ми для вас почнемо ці рядки

 

Учень.

Варенички з сиром бабуся готує 
Найгарнішу блузку мамі вишива 
Наукову працю татові друкує
А мені гарненьку пісеньку співа
          

Пісня «Бабуся»
 

(Наперед виходять п’ять хлопчиків (бабусь) у хустинках,сідають на лаву,удають,що плетуть шкарпетки.)
Ведуча. Бабусі старенькі на лаву сиділи,
Проміж собою про все говорили. 
1-бабуся: Моя онучка мила,весь посуд помила.
2-бабуся: А мій онук маленький,прибрав усю кімнату.
Сказав мені,старенькій: « Іди відпочивати» 
3-бабуся: А у мене онука,отака помічниця!
Вона завжди ходить по хліб у крамницю. 
4-бабуся: Онучок мій миленький,про мене дуже дбає.
І білизну прати,мені допомагає.
5-бабуся: А з приводу такого,як нам не радіти. 
Затанцюємо для вас,наші любі діти.
                                                      Танець
                                            Бабушки-старушки

Вчитель: Мати, як сонечко, зігріває вас усе життя. Вам завжди потрібна її ласка, погляд, ніжне слово. І чим більша ваша любов до неньки, тим світліше і радісніше життя. Це тому, що вона вам бажає тільки добра. Умійте цінити любов матері, не ображайте її різким словом, неслухняністю.

 

Учень: 
Є в мене найкраща на світі матуся. 
За неї до тебе, Пречиста, молюся. 
Молюся устами, молюся серденьком 
До тебе, небесна Ісусова ненька. 
Благаю у тебе дрібними словами 
Опіки та ласки у рідної мами. 
Пошли їй не скарби, а щастя і долю, 
Щоб дні їй минали без смутку, без болю. 
Рятуй від недуги матусеньку милу, 
Даруй їй здоров’я, рукам подай силу, 
Щоб вивела діток у світ той, у люди, 
Щоб ними раділа, пишалась усюди. 
За це я складаю в молитві долоні 
До тебе, царице, на сонячнім троні.

Пісня

Вчитель: Щиро дякую всім за те, що взяли участь у нашому святі. І хочу побажати всім – дорослим і дітям пам’ятати про тих, хто дав нам життя, цінувати їх, бо життя їхнє не вічне, щоб не довелося потім карати себе за те, що не сказав, чи не зробив.

 

"Поема про матір”.

Посіяла мати літа свої, літечка житом,

Прибрала планету, послала стежкам споришу.

Навчила дітей, як у світі по совісті жити.

Зітхнула нелегко і тихо пішла за межу.

- Куди ж це ви, мамо? – сполохано кинулись діти.

- Куди ви, бабусю? – онуки біжать до воріт.

- Та я недалечко, де сонце лягає спочити

Пора мені, діти, а ви вже без мене живіть.

- Та як же без вас ми, та що ж ви надумали, мамо?

- А хто нас, бабусю, у сон поведе по стежках?

- А я вам лишаю всі райдуги із журавлями,

і срібло на травах, і золото на колосках.

- Не треба нам райдуг, не треба нам срібла і злота.

Аби тільки ви нас чекали завжди край воріт.

Та ми переробим усю вашу вічну роботу.

Лишайтеся з нами, навіки лишайтесь, не йдіть.

Вона посміхнулась красива і сива, як доля.

- Лишайтесь щасливі! – і стала натрудженим полем.

На цілу планету, на всі покоління й віки.

 

Вчитель: Тож бережіть своїх матусь, будьте їхньою надією і опорою. Бажаю вам всім: любові від матусь, поваги від дітей, а щастя і здоров’я від Бога.

 

Дитина :

Приїжджайте частіше додому,

Щоб не мучила совість потому.

Ні грошей не привозьте, ні слави –

Будьте з рідними ніжні й ласкаві.

Бо не вічні ні батько, ні мати,

Завтра можете їх не застати.

 

Дитина :

Мати піде, в серці лишить рану –

Всохне корінь твій і верховіть.

Закликаю: бережіте Маму,

Діти світу, Матір бережіть.

 

 

Вручення подарунків, які діти зробили своїми руками, під пісню 100% щастя

 

 

docx
Додано
21 січня 2018
Переглядів
1575
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку