(виховна година )
Мета: розширювати і поглиблювати поняття громадянськості;розвивати у дітей прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом; виховувати любов до рідного краю.
Обладнання: краєвиди України, карта України, гілочки верби, калини, Конституція України, державні символи України, вишиті рушники, фонозапис пісень про Україну, паперові сердечка
На дошці записані слова:
Дитино, глянь навкруг, яка твоя земля:
Красива, дивовижна і єдина.
Усе тут дороге: ліс, гори і поля,
Бо це Вітчизна наша – Україна!
(звучить пісня „Люблю я Україну ” )
Дорогі діти! Сьогоднішній день ми присвятимо дорогій Батьківщині, нашій милій Україні, яку ми всі дуже любимо, бо найбільше, що є у кожного з нас, це – рідна Вітчизна.
Що таке Вітчизна?
- А як називається наша Батьківщина?
А чому вона так називається?
Ось в цій державі нам і випало щастя жити, бо ж як матір, Батьківщину свою людина не вибирає, а має від народження. У кожного народу є державні символи – це Герб, Гімн, Прапор.
- А ви знаєте про наші державні символи?
(Учні розповідають про державні символи України.
Звучить пісня „Я люблю Україну свою» ” )
А ще є у кожного народу свої символи – це дерева і квіти, які полюбились понад усе. Про них в народі існує багато легенд, пісень, прислів` їв.
Так в народі кажуть:
Без верби і калини – нема України.
Як верба і калина живуть біля води, так і народ селився
на берегах річок та озер. Ці рослини очищають воду, допомагають у важкі хвилини, зцілюють душу й тіло, приносять радість і задоволення.
(Діти виконують танок „ Край дороги кущ калини”, пісню
„Зацвіла в долині червона калина” )
У кожного народу є щось своє, відмінне від інших, бо й люди всюди різні. Але основною відмінністю народу є його мова.
Про мову записано і в нашому Основному Законі – Конституції України.
А Конституція – це закон, який всі повинні виконувати.
Кожна людина – це патріот своєї держави, її свідомий громадянин.
А що означає „ громадянин”?
Кожен громадянин – це людина, що любить свою Батьківщину, трудиться, щоб країна процвітала, бореться за її щастя і незалежність.
Що треба робити, щоб бути справжнім громадянином?
Освіта – світло! Це запам`ятай!
У школі добре вчись.
І різні труднощі долай,
Лети до світла – ввись!
Як будеш ти активним в школі, друже.
То з легкістю підеш в своє життя.
За все берися і старайся дуже
То цікавішим буде майбуття.
Чарівний світ, неначе казка !
В нім стільки дива є!
А ти вивчай його будь ласка.
Усе довкіл – твоє!
Треба природу старанно вивчати,
Всім вона радість несе.
І полюбити всім серцем і знати
Про Батьківщину усе!
( Хвилинка одкровення „ За що я люблю свою Україну?” )
А зараз ми візьмемо червоні сердечка і розмістимо навколо карти України, щоб наша Батьківщина була захищена любов`ю, теплом наших сердець, наче дівчина у вінку. Цю карту ми повісимо в класі і будемо завжди пам`ятати, що ми – громадяни своєї милої України.
А ви будете старанно вчитись, старатись на благо нашої Вітчизни.
(Діти виконують пісню „Моя Україна” )
Мій край чудовий – Україна!
Тут народились ти і я.
Тут над ставком верба й калина
Чарівна пісня солов`я.
Я щиро так люблю усе навколо мене,
Усе, що є й було багато сотень літ.
Усе мені тут рідне: і поля, й джерельця.
Я міцно на своїй землі стою.
Тепло своїх долонь і розуму, і серця
Я Україні милій віддаю!
(Діти беруться за руки і разом повторюють останні 2 рядки.
Звучить пісня „Україна)