ДРУЖНЯНСЬКИЙ ЗЗСО І-ІІ СТУПЕНІВ
Виховна година
«Кожна людина має право…»
Підготувала:
Вчитель початкових класів
Богдюк Оксана Вікторівна
2020
Тема. «Кожна людина має право…»
Мета. Продовжити формувати уявлення про Україну як незалежну державу; розширювати і поглиблювати уявлення про людину як частину суспільства; розвивати у дітей прагнення бути свідомими громадянами України, в доступній ігровій формі ознайомити дітей з поняттям «право дитини» згідно з Конвенцією Організації Об′єднаних Націй і Конституцією України; довести до свідомості учнів, що дотримання правил, законів – це обов′язок кожної людини; спонукати дітей до розуміння своєї значущості в країні; виховувати етичну поведінку, почуття товариських стосунків, повагу до рідних, турботу про ближнього.
Обладнання. Плакат «Кожна дитина має право на любов», картки з графічним зображенням прав дитини, плакат «Дружна родина – щаслива дитина».
Хід заходу
І. Організація класу
Дитя моє! Права дитини
Ти мусиш вивчити сумлінно.
Це так потрібно, так важливо
Напевно знати в наші дні :
Коли з тобою справедливо
Вчиняють, а коли і ні.
Тож прочитай, завчи на пам′ять,
Порадь і друзям прочитать
Хай прочитають тато й мама –
Закони всі повинні знать!
ІІ. Актуалізація опорних знань
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм свою пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
- Діти, як називається країна, у якій ми живемо?
-Як називають громадян України?
-Яку назву має столиця нашої держави?
-Де записані права й обов′язки громадян України?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Різні в світі є країни,
Різні люди є насвіті,
Різні гори, полонини,
Різні трави, різні квіти…
Є з усіх одна країна,
Найрідніша нам усім.
То – прекрасна….(Україна),
Нашого народу дім.
-Діти, що для кожного із вас означає слово «Україна»?
(діти висловлюють свої думки про Україну)
Іv. Повідомлення теми і мети заходу
-Діти, сьогодні у нас – не просто урок, а урок-гра. А присвячується гра вивченню прав дитини згідно з Конвенцїєю Організації Об′єднаних Націй про права дитини у світі і Конституцією України.
Майбутнє кожної нації – це діти. Якими вони виростуть – таким і буде майбутнє. Виростити і захистити дитину, зберегти її здоров′я, виховати у злагоді і мирі – це для дорослих значить забезпечити собі щасливу, спокійну, стабільну старість.
Ми зібралися, щоб ознайомитися з правами дітей у всьому світі й нашій країні, перевірити, як ви знаєте свої права і які у вас є обов′язки. Наш урок ми проведемо у формі гри. Для цього об′єднайтесь у дві команди (перша команда матиме назву «Веселі дітлахи», друга – «Розумні діти»).
v. Хід конкурсної програми
1. Конкурс. «Кожна дитина має право на освіту»
Подивіться на графічне зображення: «Кожна дитина має право на освіту». Але це право ми розуміємо глибше. У нас ще є й обов′язок вчитися добре і сумлінно. Саме цього й присвячується перше змагання.
1 етап. Скоромовки
За 1 хвилину потрібно ознайомитися зі скоромовкою. Перемагає та команда, учасник якої розкаже скоромовку без помилки й чітко її розкаже.
І команда. Старому сому привезли солому.
ІІ команда. Тхір хитрого лиса перехитрив.
2 етап. Цікаві задачі
І команда. Півень, який стоїть на двох ногах, важить 6 кг. Якою є вага півня, якщо він стоїть на одній нозі?
ІІ команда. Яким буде білий камінь, якщо його кинути в Чорне море?
2. Конкурс. «Розшифруй»
Демонструється графічне зображення права «Кожний має право на дозвілля». Хто швидше розшифрує значення графічного зображення? (Танцювальні гуртки, музичні школи, спортивні секції, творчі гуртки і студії)
Спортивні змагання
1.Естафети з м′ячем
Чия команда швидше передасть м′яч сусідові над головою? Виграє та команда, капітан якої знову стане першим.
2.Естафета «Наповни кошик»
На стільці лежать різні предмети. Команди шикуються у колони. У капітанів – кошики. За сигналом гравець біжить до стільця, бере з кошика один предмет, повертається назад, передає кошик наступному гравцеві і т. д. Перемагає та команда, яка швидше заповнить кошик.
3. Конкурс. «Медична допомога»
Демонструється графічне зображення права «Кожна дитина має право на медичну допомогу». Хто з гравців команди правильно і швидко забинтує палець?
4. Конкурс. «Смачного!»
Демонструється графічне зображення права «Кожна дитина має право на повноцінне харчування».
Кожна команда розподіляється на дві групи: хлопчики готують з однакового набору продуктів страви, дівчатка накривають на стіл.
5. Конкурс. «Намалюй!»
Завдання: намалювати кожному учасникові команди ілюстрацію за темою «Я знаю свої права» і про коментувати її.
v. Підсумок уроку
-Нашу гру завершено. Ось і кінець, а хто слухав, говорив, грав, вчився жити, думав – молодець!
Мені б дуже хотілося, щоб усі ви любили Україну й жили в ній щасливо й радісно. Держава повинна бути батьком і матір′ю для своїх громадян, піклуватися про кожну людину. Тільки не слід думати, що держава – це щось всесильне і всемогутнє. Держава – це люди, які в ній живуть, це закони, які ці люди приймають і яких дотримуються, це добрі та корисні справи цих людей, це я і ти. Тому кожна людина повинна пам′ятати, що і від неї залежить, якою буде її країна: багатою і справедливою чи країною бідності і кривди.