Виховна година «Здоров'я - найцінніший скарб»
Мета: узагальнити знання учнів про здоров'я, формувати бажання вести здоровий спосіб життя та бережливе ставлення до свого здоров`я, поглибити знання учнів про шкідливі звички та їх вплив на здоров'я, виховувати почуття відповідальності за збереження свого здоров'я, допомогти усвідомити учням, що здоров’я – це великий дар, не тільки для людини, а й для всього суспільства.
«Здоров’я — не все, але все без здоров’я — ніщо»
Сократ
Хід уроку:
I.Організаційний момент.
1. Емоційне налаштування учнів.
Про здоров'я
Здоров’я — основа усього на світі,
Здоровими бути бажають всі діти,
Для цього потрібно щоденно вмиватись,
Робити зарядку і тепло вдягатись.
Себе гартувати водою і сонцем.
І солодко спати з відкритим віконцем.
І їсти усе, що на стіл подають,
Бо страви нам росту і сил додають.
(Людмила Лисенко)
- Складіть із літер Д З О Р В’ О Я слово. (Здоров’я).
- Що таке здоров’я?
II. Актуалізація опорних знань.
1.Технологія «Асоціативний кущ».
-Діти доберають власні асоціації до слова здоров’ я.
-Кожна дитина на дошці пише одну асоціацію.
1. Розповідь учителя з елементами бесіди:
Усім присутнім доброго дня та доброго здоров’я!
Здоровий означає веселий, бадьорий та життєрадісний. А от найкращі друзі хворої дитини — лінь, сум та втома. Щоб завжди бути у гарній формі, турбуйся про свій організм: роби зарядку, не забувай про гігієну та корисну їжу, вчасно лягай спати. Сонце, вода та повітря — Твої вірні помічники на шляху до відмінного здоров’я, міцного імунітету та краси.
Запам ’ятай:
Завдання. Скласти прислів’я про людину та здоров’я.
1. Здоров'я мати – вік біди не знати.
2. Хто праці не боїться – того хвороба сторониться.
3. Немає щастя без здоров'я.
4. У здоровому тілі – здоровий дух.
5. Як немає сили, то й світ не милий.
6. Здоров'я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо.
7. Довго спати – здоров'я не мати.
8. Чиста вода для хвороби біда.
9. Здоровий не знає, який він багатий.
10. Здоров’я не купиш ні за які гроші.
Пізнавальна хвилинка «Правильне харчування»
Осінь , літо і весна багаті на фрукти та овочі, які потрібно споживати. У них є багато корисних для організму речовин, особливо вітамінів.
Так як під час гарячої обробки вітаміни розкладаються фрукти і овочі краще їсти сирими. Але їх треба добре мити, щоб запобігти кишковим захворюванням.
Вітаміни потрібні для росту і розвитку організму, а якщо їх не вистачає, людина тяжко хворіє.
Вітамін А. « А» - собі не знає мір
Не існував б без нього зір
Міститься у яйцях,нирках
В персику і рибі жирній
Вітамін В. На полях,і на городі
«В» допомагає вроді
Для праці м’язів і краси
Іж молю сочки морські.
Вітамін С. «С» - примхливий вітамін
Не любить кулінарів він,
Бо при їх обробленні
Йде він до роздроблення.
Вчитель.
Всі вітаміни смачненькі
І солодкі,і кисленькі
Їжте діти їх охоче
Кожен з вас коли захоче.
Щоб були всі здоровенькі
І красиві й рум’яненькі
Щоб росли міцними й дужими
До хвороб були байдужими.
Гра «Так – ні»
1. Можна переїдати. –
2. Їсти треба 1 раз на день. -
3. Під час вживання їжі можна відволікатися . –
4. Їжа повинна бути різноманітною .+
5. Їсти треба швидко, не пережовуючи їжу . –
6. Сіль потрібна людині у великій кількості. –
– Молодці, діти! А тепер можливо ви дасте нам поради як бути здоровими
1. Щоб міцне здоров'я мати, Треба добре – добре знати Дітям правила прості, А за змістом – золоті!
2. Щоб нічого не боліло, Полюбити треба мило! Часто й чисто руки мити Та охайному ходити.
3. Щоб здорові зубки мати, Слід про них щоденно дбати: Чистить, ротик полоскати І твердого не кусати.
4 Овочі та фрукти мити, Щоб ніколи не хворіти. Бо мікроби щохвилини – Так і липнуть до людини!
Учитель:Тепер я попрошу вас підкреслити в цьому списку тільки 5 цінностей. А тепер з 5 залишіть 3, з 3 залишіть одну. Ось ми підійшли до висновку, що здоров'я - найголовніша цінність для вас. І не тільки для вас, а й для кожної людини. Здоров’я людини – це найцінніше, що є у неї. Ніщо не може зрівнятися з ним: ні багатство, ні положення в суспільстві, ні слава. Це справжня коштовність, подарована нам природою.
Учень 1 : Хто здоровий, той сміється
Все йому в житті вдається
Радість б’ється в нім щоднини
Це ж чудово для людини.
Хто здоровий, той не плаче
Жде його в житті удача
Він уміє працювати
Вчитись і відпочивати.
Бо здоров’я – це прекрасно
Здорово, чудово, ясно
І доступні для людини
Всі дороги і стежини.
Учень 2.
Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається,
Радість б'ється в нім щоднини
Це ж чудово для людини!
Учень 3.
Хто здоровий, той не плаче.
Жде його в житті удача.
Він уміє працювати.
Вчитись і відпочивати.
Учень 4.
Хто здоровий – не сумує,
Над загадками мудрує.
Він сміливо в світ іде
Й за собою всіх веде.
Цікавинки
спадковість – 20%;
рівень медицини – 10%;
екологія – 20%;
спосіб життя – 50%.
«Активний відпочинок».
У світі все перебуває в русі. Плинуть хмарки, кружляють сніжинки, повзають жуки, літають метелики і птахи, плавають риби, стрибають і бігають тварини.
Людина теж не може жити без руху. Вона ходить, бігає, виконує різноманітну роботу. Рухова активність забезпечує повноцінний ріст і розвиток, сприяє зміцненню здоров’я і запобігає виникненню хвороб. Якщо людина мало рухається, то стає млявою, слабкою, часто хворіє. Тому більше рухайся: ходи, бігай, плавай, танцюй, катайся на санчатах, велосипеді, роликах, на ковзанах і лижах, виконуй фізичну роботу.
Висновок:
Здоров‘я – це одна з головних умов досягнення успіху в житті. Бережіть його з молодих літ, зміцнюйте й примножуйте його. Не витрачайте даремно цей безцінний скарб, дарований Природою.
Перегляд відеоролика «Притча про метелика»
Пам‘ятайте, що Ваше здоров‘я – у Ваших руках.
Будьте здоровими!