Аналіз
виховної роботи, проведеної в 3 класі в І семестрі 2021-2022 н.р.
Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в колективі, який би сприяв творчому саморозкриттю,саморозвитку ,дозволяв би дітям легко освоїтись у своєму виховному просторі , спонукав би їх до діяльності , яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини з оточуючим світом .
Виховання людини - громадянина, що вміє адаптуватися в сучасному світі, здатність знайти своє місце в ньому, самостійно приймати рішення, висловлювати свою думку, творчо мислити, - ось основні завдання, які були поставлені на 2021 -2022 навчальний рік у 3 класі.
Завдання плану виховної роботи на І семестр у 3 класі реалізовані, проводилися заходи згідно сітки по формуванню цінностей.
Протягом I семестру велася виховна робота , яка поєднувала в собі традиційні та нетрадиційні форми та методи роботи з метою подальшого згуртування колективу учнів класу. Для цього використовувалися елементи превентивного виховання , бесіди та години спілкування : «З Україною у серці», «Друг – це означає другий я » , « Учися бачити красу » , «Олімпійський урок » , «Державні символи України», « Доброта і жорстокість », « Правила толерантного спілкування», «Чому треба слухатись батьків ?», тощо ; диспути «Вихована людина : яка вона?» , « Що важливіше – знати чи виконувати ? » , «Корисні та шкідливі звички»; тренінги « Наші права-щасливе дитинство », « Як вести розмову»; рольові ігри : « Я- черговий » , « Що я знаю про своє ім’я.
З метою формування ціннісного ставлення до суспільства, до держави (національно - патріотичного виховання) відповідно до всесвітніх історичних дат, пам’ятних подій нашої держави і села проводились різноманітні заходи, серед яких: «Свято Першого дзвоника» ( в класі), «День фізкультури і спорту», підготували виступ до свята «День працівників освіти», «День українського козацтва та День захисника України», взяли участь в свята «День української писемності», «Міжнародний день толерантності». Діти прийняли участь в акції «16 днів проти насильства» . Провели цікаво новорічне свято в класі. Взяли участь в єдиному національному уроці «Безпечна Україна».Провели бесіду до Дня миру на тему «Найбільше в світі щастя — це мир на Землі». Провели гру «Мій внесок у справу миру» і , на виготовлених голубах, написали свої побажання Україні. Проведений урок, на якому було інформовано учнів (у доступній для дітей формі) про події та факти 1932-1933 років. Діти з цікавістю слухали розповідь і переглянули відеофільм про голодомор.
Ціннісне ставлення до сім’ї реалізовувалося в процесі бесід, розповідей, розв’язків ситуативних завдань («Значення родини для мене», «Сімейні традиції», «Любов та взаєморозуміння в сім’ї»).
З метою формування ціннісного ставлення до природи з учнями класу проводилися екскурсії в природу з метою спостереження за сезонними змінами у природі, складали правила поведінки в природі, хвилинки – милування, хвилинки-цікавинки, хвилинки-роздуми «Хто кому потрібний у природі?»тематичні бесіди: «Життя птахів восени», «Які турботи приносить людям осінь?», акція «Збережемо довкілля чистим» , «Допоможемо зимуючим птахам»; сюжетно-рольова гра «Як зайчик жив у зимовому лісі?», перегляд захоплюючого слайд-медіа «Зимова казка».
Формуванню ціннісного ставлення до мистецтва сприяли розповіді, екскурсії у бібліотеку, виступи в класі.Взяли активну участь у конкурсі малюнків до Дня фізкультури і спорту»,«До дня працівників освіти», «До дня українського козацтва», «За здоровий спосіб життя та проти СНІДу
Ціннісне ставлення до праці ґрунтувалося на виробленні практичних навичок упорядкування робочого місця, самоврядування, догляд за кімнатними рослинами в класі, виготовлення подарунків до Нового року, новорічних костюмів, прикрашання класу до свята, виготовлення годівничок для зимуючих птахів. Операція «книжкова лікарня. Продовжимо молодість книжок».
Зокрема, ціннісне ставлення до особистості, індивідуальна робота з учнями та охорона здоров'я відбувалося через пропагування здорового способу життя, застосування здоров’язберігаючих технологій (проведення динамічних пауз на уроках, використання оздоровчих вправ, пальчикової гімнастики, музикотерапія, кольоротерапія, психологічні розминки), через корекцію стосунків між хлопчиками і дівчатками, через проведення бесід та інструктажів з техніки безпеки з метою профілактики дитячого травматизму, індивідуальні поради щодо проведення вільного часу, проведення тематичних годин спілкування.« Сам удома», « Чарівні слова» тощо. Проведено: тренінгове заняття «Людина починається зі здоров'я» гра-мандрівка до Країни Здоров'я. Отримали пам’ятки про запобіганню поширенню коронавірусу та пам’ятки «Як знизити ризик інфікування коронавірусом», «7 порад для захисту від коронавірусної інфекції» тощо; перегляд КОРИСНИХ ПІДКАЗОК «Імунітет» (https://www.youtube.com/watch?v=X_t2fGl-7qo), перегляд повчального фільму
Значне місце у діяльності класовода займає робота з батьками. В становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Робота з ними включала в себе індивідуальні бесіди, консультації, класні батьківські збори, анкетування, залучення батьків до участі в класних заходах, проектах.
Необхідно систематично створювати умови для саморозвитку , самоствердження , самореалізації кожного учня , де він може виявити не тільки інтелектуальну , а й соціальну компетентність.