Виховна робота. Конфлікт. Шляхи подолання конфліктних ситуацій. Булінг

Про матеріал
Познайомити учнів з поняттям « конфлікт», « конфліктна ситуація », « інцидент», «булінг»; дати дітям можливість самостійно аналізувати  типові  життєві ситуації, роз´яснити правила попередження конфліктів та виходу з них; розвивати вміння етичного самопізнання, самооцінки та самоаналізу; виховувати вміння жити в колективі та чути один одного.
Перегляд файлу

Конфлікт. Шляхи подолання конфліктних ситуацій. Булінг

Жити – значить мати проблеми. Вирішувати їх – значить рости інтелектуально.

Дж. Гілфорд

Мета:Познайомити учнів з поняттям « конфлікт», « конфліктна ситуація »,

 « інцидент», «булінг»; дати дітям можливість самостійно аналізувати  типові  життєві ситуації, роз´яснити правила попередження конфліктів та виходу з них; розвивати вміння етичного самопізнання, самооцінки та самоаналізу; виховувати вміння жити в колективі та чути один одного.

Обладнання : вірш Марії Пригари „Тихенька дівчинка“ , музичний кліп „Зачем  мы ходим в школу“(на російській мові ), мультфільм  „ Конфлікт на мосту“, аркуші паперу для тестування, вислови про культуру спілкування.

Завдання групам: змоделювати у парах або групах конфліктні ситуації дорослі – діти,чоловік – жінка, підліток старшого віку – підліток молодшого віку.

Хід виховної години:

І. Організація класу. Музичний кліп.

ІІ. 1. На дошці висить плакат  зі словом  Конфлікт

         Що, на вашу думку,означає це слово?

         Які асоціації воно викликає?

         Передбачувані відповіді:

                                                     - сварка;

                                                     - бійка;

                                                     - ворожнеча;

                                                     - протистояння двох людей;

                                                     - боротьба.

 

   2. Розповідь вчителя.

       Конфлікт – це зіткнення протилежних інтересів, поглядів,прагнень; серйозна розбіжність ,гостра суперечка, що приводить до протистояння або боротьби.  Для виникнення конфлікту необхідний ряд чинників: наявність проблеми (суперечності),конфліктної ситуації, учасників конфлікту та інциденту.

       Конфліктна ситуація – це ситуація прихованого або явного протиборства сторін.

  

        - Чому на вашу думку виникають конфлікти?

        - Що стає їх  причиною?

       Передбачувані відповіді ?

Причини конфліктів:

  • люди  по - різному  дивляться на речі;
  • амбіції і емоції;
  • стикаються особливості характерів;
  • нерозуміння, наприклад, між дорослими і дітьми, між чоловіка-
  • ми і жінками;
  • злість;
  • хтось переміг у грі.                    

          -  Між ким виникають конфлікти ?

    3. Складання асоціативного  куща.

 

     http://konspektu.at.ua/111.jpg

  4. Слухання вірша Марії Пригари

Тихенька дівчинка 

Чого це так на мене сердяться в школі? Аліна

Тож не чіпаю нікого ніколи.

Ні з ким не сварюся, сиджу собі тихо,

А з цього виходить одне тільки лихо!

Оце я сказала – така в мене звичка –

Що в Галі, як мишачий хвостик, косичка.

Що в Каті спідничка – неначе з рогожі,

Та ще й черевики на човники схожі.

Що в Тані волосся нечесане досі,

Що очі Мар´янки маленькі та косі,

Що в зошиті Лесі самі тільки плями:

Напевне, бруднющими пише руками.

Я ж правду кажу їм. І що тут такого?

Та я ж не чіпаю ніколи нікого.

Сиджу собі тихо і в школі,і вдома,

І чом вони сердяться всі, невідомо ?

 

           - Чому усі в класі сердяться на дівчинку?

 

5. Інформаційне повідомлення "Що таке булінг?"

Мета: ознайомити учасників з поняттям булінгу, соціальними ролями у булінгу та стилями їх поведінки.

 Вчитель.  Сьогодні серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми один до одного.

 Останніми роками визнано поширення такого явища, як шкільний булінг. Отже, що це таке: булінг у перекладі з англійської - хуліганити, грубіянити, визначається, як утиск, цькування, дискримінація. Це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи дітей до іншої дитини або дітей.

 

 

Форми шкільного булінгу:

  • фізичний (умисні штовхання, удари, стусани, побої, нанесення інших тілесних ушкоджень та ін.);
  • психологічний (насильство, пов'язане з дією на психіку, що завдає психологічну травму шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування, якими навмисно заподіюється емоційна невпевненість)

Перегляд відео ситуацій

 

Перегляд відео «Як захистити себе від боулінгу?»

Що було невірно і як діти вийшли із ситуації

Рольова гра «Зйомки кінострічки»

   7.  Мультфільм « Конфлікт на мосту »

 (Обговорення мультфільму)

8. Тестування на визначення поведінки в конфліктній ситуації.

        Умови тестування.

        Прочитайте і вирішіть, чи властива Вам та або інша поведінка і проставте бали:

      часто – 3, в деяких випадках – 2, рідко – 1.

                 Як Ви звичайно поводитеся в конфліктній ситуації, під час сварки?

               1. Погрожую і бʹюся.

               2. Прагну прийняти точку зору супротивника, враховую її, як свою власну.

               3. Шукаю компроміси.

               4. Припускаю, що не прав, навіть якщо не можу повірити в це остаточно.

               5. Уникаю супротивника.

               6. Бажаю за будь – яку ціну добитися своїх цілей.

               7. Намагаюся зʹясувати, з чим я згоден, з чим – категорично не згоден.

               8. Йду на компроміс.

               9. Капітулюю.

             10. Змінюю тему.

             11. Нию та скаржуся, поки не добʹюся свого.

             12. Намагаюся знайти причину конфлікту, зрозуміти, з чого все почалося.

             13. Трішки поступаюся і підштовхую тим самим до поступок іншу сторону.

             14. Пропоную мир.

             15. Намагаюся все обернути на жарт.

Обробка результатів

      Перед Вами декілька колонок ,кожна з них відображає свій стиль рішення конфліктів.

      Впишіть набрані бали у ті чарунки , де проставлений  порядковий номер питання та підрахуйте бали  по колонках. Колонка з найвищим балом і визначає Ваш стиль вирішення конфлікту.

 

А

В

С

Д

Е

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

                                      

    Колонка « А »  відповідає « жорстокому » типу рішення конфліктів. Ви до останнього стоїте на своєму, захищаючи свою позицію, в якій, на вашу думку, немає і не може бути вад і помилок. Тип людини, яка завжди права.

    Колонка « В » - стиль « примирення » . Ви дотримуєтеся позиції, що завжди можна домовитися, « дві голови краще, ніж одна ». Під час суперечки ви намагаєтеся запро-

понувати альтернативу, шукаєте рішення, які задовольняють обидві сторони.

    Колонка « С » - « компромісний » , відразу згодні на компроміс.

    Колонка « Д » -  « м ʹ який  » стиль. Свого супротивника Ви вражаєте добротою, з

готовністю встаєте на точку зору супротивника, відмовляючись від своєї.

    Колонка « Е » - « уникання » , Ваше кредо - « вчасно піти ». Ви прагнете не загост-

рювати ситуацію, не доводите конфлікт до відкритого зіткнення.

- Тестування допоможе Вам правильно поводитися у конфліктних ситуаціях.

9.  Гра.

      У кожного учня аркуш білого паперу. Подумайте і запишіть одне слово –прикметник, який, на вашу думку, характеризує конфліктну особу ( підписувати аркуш не потрібно ). Листочки прикріпити до дошки таким чином, щоб усі учні могли бачити результат.

        Передбачувані відповіді:

      - агресивний;

      - дратівливий;

      - нервовий;

      - неспокійний;

      - неприємний.

10. Поради психолога.

Вчитель. Саме дратівливі люди найчастіше стають учасниками конфлікту. Щоб уникнути конфлікту, намагайтеся діяти так, як порадить вам психолог.

Як подолати гнів

    • Відчувши наближення злості, заплющить очі і полічіть до 10.

    • Відчуваючи наближення гніву, подивіться на годинник та відкладіть спалах гніву

      на 15 хвилин. Так можна навчитися  контролювати себе.

   • Придумайте фрази, які могли б послабити ваш гнів. Наприклад: « Не треба кричати, мене і так всі добре чують »; « Йому теж боляче. Не варто підсилювати чужий біль ».

   • Будь який конфлікт не потрібно підтримувати.

      Головний девіз – не реагувати!

11. Вчитель. Учні нашого класу розробили правила чемності для хлопчиків і  дівчаток  .

           Поради у стенд, який висить у класі.

 

 

ІІI. Підсумок виховної години.

  Вчитель.

Притча «Старого мудреця»

Декілька чоловік постійно паплюжили одного мудреця, коли він проходив по їхній вулиці. Але і він відповідав їм усмішкою, дякував та бажав

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

здоров’я. Один пересічний перехожий запитав старого:

  • Ти дякував і бажав цим людям здоров’я, невже ти не почуваєш до них гніву та образи?

На це той відповів:

  • Коли я  приходжу на базар, то можу витратити лише те, що є в мене в гаманці. Так само й у спілкуванні з людьми: я можу витрачати лише те, чим наповнена моя душа.

«Коло побажань», приємне побажання, комплімент

Два учні, стоячи в колі, по черзі беруть товарища за ліву, потім за праву руку, говорячи йому компліменти. Після чого цей учасник робить теж саме. Таким чином, кожен учень має можливість і сказати товарищу щось приємне, і почути від інших комплімент на свою адресу.

 

1

 

docx
Додано
3 листопада 2020
Переглядів
850
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку