П’ЯТИКЛАСНИКИ ТА ЇХ АДАПТАЦІЯ ДО ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ
ХІД ЗБОРІВ
БЕСІДА
Особливості психологічного стану учнів 5 класу
У 5-му класі діти переходять до нової системи навчання: «класний керівник — учителі-предметники», уроки проходять у різних кабінетах. Інколи діти навіть змінюють школу, у них з'являються нові однокласники. До того ж перехід із початкової школи у середню співпадає зі своєрідною віковою кризою — початком переходу від дитинства до молодшого підліткового віку.
Більшість дітей переживає цю подію як важливий крок у своєму житті. Деякі пишаються тим, що вони подорослішали, інші мріють розпочати «нове життя»
Але різкі зміни умов навчання, нові вчителі — усе це є досить серйозним випробуванням. У цей період діти можуть стати невпізнанними: тривога, боязкість чи, навпаки, розв'язність, надмірна метушливість, збудження охоплюють їх. У зв'язку з цим у них може знизитись працездатність, вони можуть стати забудькуватими, неорганізованими. Іноді порушуються сон, апетит.
Шановні батьки! Постарайтесь забезпечити дитині спокійну, доброзичливу обстановку, зробіть так, щоб п'ятикласник відчув вашу підтримку та допомогу.
У п'ятому класі багато дітей відчувають самотність, тому що улюбленої першої вчительки немає поруч, а новому класному керівникові часто не вистачає часу приділяти їм увагу в тій же мірі. А інші «шаленіють» від свободи та носяться по всій школі, задираючись навіть до старшокласників. У цій ситуації важливо зрозуміти, що все це - природні переживання, які необхідні для розвитку школяра, бо вони допомагають йому стати дорослим.
Як же ж забезпечити гармонійне навчання дитини?
Можна скористатися рекомендаціями фахівців Філадельфійського дитячого центру по забезпеченню «гармонії між домашнім та шкільним життям дитини»:
1. Надихніть дитину на розповідь про свої шкільні справи.
Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, та уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, які дитина сповіщає вам, використовуйте їх у подальшому для того, щоб розпочати подібні бесіди про школу. Обов'язково запитуйте вашу дитину про її однокласників, справи у класі, шкільні предмети, педагогів.
2. Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань та заохочень.
3. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі.
4. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.
5. Не висувайте до дитини завищених, нездійснених вимог. Зовні діти виглядають значно дорослішими, ніж в молодших класах, але все також потребують вашої уваги, турботи, обіймів .
6. Майже кожен п’ятикласник хвилюється через те, що з’явилось багато нових вчителів і предметів, і не завжди розуміє, чого вони від нього хочуть і як досягти хоча б такої успішності, яка була в початкових класах. Розкажіть дитині, як ви досягли успіху в такій чи подібній ситуації.
7. Діти не знають, що робити, коли вимоги в школі і дома дуже відрізняються, або навіть протилежні за змістом. Будь ласка, скоординуйте свої вимоги до виконання домашніх завдань з вимогами школи та вчителя.
8. Хваліть дитину за її досягнення і успіхи, щоб вона почувалася нездарою і непотребом. Інколи навіть створюйте самі ситуацію успіху