ВИХОВНА РОБОТА
З УЧНЯМИ 1 КЛАСУ НУШ
На теперішній час вся система освіти підпорядкована вирішенню найактуальнішої проблеми - підготовці самостійної, ініціативної, мислячої людини, здатної взаємодіяти з іншими, шанувати загальнолюдські цінності.
Тому основною метою навчально – виховного процесу з моїм класним колективом є запровадження компетентнісного підходу до навчання та виховання, тобто підготовка дітей до життя, якого вимагає час.
Виходячи із завдань та мети у класі організоване виховне середовище для прояву та розвитку учнів.
Протягом цього періоду працювала над формуванням і розвитком дружнього дитячого колективу та його виховними можливостями. Керувалась інтересами і проблемами учнів., прагнула до того щоб школа не лише була місцем навчання, а й улюбленим місцем повноцінного духовного життя.
Виховна робота була спрямована за такими напрямками:
- створення необхідних умов для виявлення індивідуальності кожного учня;
- сприяння формуванню основ культури спілкування та побудови стосунків;
- сприяння згуртованості класного колективу;
Дбаючи про майбутнє дітей, кожного дня засівала в дитячих душах любов, повагу, людяність та віру у себе.
Працюючи над виконанням цих завдань, було проведено
ряд різноманітних заходів в різних формах.
У 1 класі кожного тижня ми працюємо за новою темою. Цікаві завдання потижневого матеріалу, групова робота,ігри та завдання розвивального характеру, диференційований підхід до кожного учня допомагають згуртувати колектив,а також сприяють розвитку навичок спілкування, логічного мислення, творчої уяви, самостійності формуванню всебічно розвиненої особистості громадянина і патріота.
Такі теми тижнів, як «Я школяр», «Мої друзі» , «Мій/наш клас» , «Зима» урізноманітнили світ цікавих інтересів дітей, навчали пошуків способів розв’язання проблем, формували позитивні взаємини між дітьми, спонукали до добрих вчинків.
Теми «Моє довкілля» «Осінь», «Пригоди краплинки» збагатили знання про природу, зміни в житті рослин, захист природи, про цінність води для всього живого.
Під час проведення тижневих тем «Мода». «Театр», «Ігри» діти формували знання про необхідність дотримання правил безпеки,виховувалось ціннісне ставлення до мистецтва, вчилися бути охайними, дбайливо ставитись до одягу
Тижневі теми проводились за допомогою різних форм роботи
Це – ігри, ранкові зустрічі, робота в групах, екскурсії, дослідження,ігри з лєго тощо.
Я вважаю, що практика ранкових зустрічей є однією із успішних практик, що допомагає у створенні спільноти в класі., створює позитивну атмосферу на весь час перебування дітей в школі, формує цінності, що стають основою для створення відпові дальної та дбайливої спільноти дітей.
Крім того, учні приймали участь у загальношкільних акціях «Милосердя», «Ялинка без ялинки», «Нагодуй птахів», брали участь у конкурсах малюнків з теми «День народження мого міста», «Безпечна дорога до школи», «Урок здоров’я»
З учнями проведено загальношкільне свято «Посвята в першокласники», урок – телепередача «Україна – моя Батьківщина», дитячий ранок зустрічі Нового року.
Слід зазначити, що майже всі учні із задоволенням прий- мають участь у класних та шкільних заходах
Суб’єктом виховного процесу є співпраця дітей і дорослих.
З боку батьків була велика підтримка у вихованні , навчанні учнів та у класних та шкільних заходах. Саме це дає гарні результати. Діти радіють, коли батьки разом з ними вирішують якусь справу.
Діти ,майже усі адаптувалися у короткий період до школи. Звичайно, є хлопчик, який лише сьогодні почав з дітьми контактувати. Є хлопчик, який не звертає уваги на правила класу. З такими дітьми працюю індивідуально. Результат поки що невеликий
З метою покращення навчально - виховної роботи передбачаю такі цілі:
- забезпечити подальше згуртування дитячого колективу;
- озброїти учнів міцними знаннями;
- виховувати дружні відношення і стосунки з товаришами;
- розвивати почуття милосердя;
- виховувати любов до праці;
- виховувати здоровий спосіб життя;
- розвивати творчі здібності учнів;
- виховувати любов до рідного краю;
Виховну роботу планую на науковій базі освітньої галузі, зокрема:
Декларація прав дитини;
Конституції України;
Закони України «Про освіту»;
Закони України «Про мови України»;
Законі «Про загальну і середню освіту»;
Конвекції про права дитини.