КРАСНОПІЛЬСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ
Класний керівник : Артюхова Т.В.
Мета: створити атмосферу свята, піднесеного настрою, радості за свої перші шкільні перемоги; розвивати пізнавальні інтереси, творчі, акторські здібності дітей; виховувати у дітей позитивне ставлення до навчання; бажання гарно вчитися; сприяти згуртуванню дитячого та батьківського колективів.
Обладнання: ноутбук, відеоролик, аудіо записи пісень, посвідчення першокласника по кількості учнів, солодощі.
Хід свята
Ведуча 1:
Ось у залі всі зібрались,
Так гарно всі приготувались.
І гості вже, напевно, ждуть,
Коли ж, нарешті, розпочнуть?
Ведуча 2:
Ну, що ж, всідайтесь всі зручніше,
І не шуміть, сидіть тихіше!
Ми свято наше починаєм,
Героїв свята представляєм!
(Під бурні оплески і музику ,,Вчать у школі’’ першокласники разом з вчителем заходять на сцену).
Вчитель:
Шановна громадо,
Погляньте на нас.
Найкращий у школі –
1 – й клас!
Є у класі Софійка, Аліна,
Вероніка й Анастасія,
Єгор, Владислав та Андрій,
1-й клас оцей весь мій!
- Дорогі діти! Ми зібралися на традиційне свято «Посвята в першоклас- ники». Сьогодні у 1 класі урочистий день. Вже два з половиною місяці 3 хлопчики та 4 дівчинки провчилися в школі. Зовсім нещодавно їх називали малюками, дошкільнятами, а тепер про них кажуть: «Це учні!». І щоб довести це, нам разом треба пройти випробування. Випробування, звичайно, будуть різні і важкі, і легкі, але я думаю, що ми все подолаємо, тому що ми разом!
Ведучий 1:
Ось перед вами перший клас:
Такі іще малята.
Сьогодні будемо ми їх
У школярі приймати.
Ведучий 2:
Я від імені всіх учнів вас вітаю,
Успіхів в майбутньому бажаю,
Щоб ходили ви із класу в клас
І були ще кращими за нас.
Ведучий 1: До мене дійшли слухи, що наші найменші друзі – першокласники за ці два місяці вже дечому навчилися.
Ведучий 2:Ти маєш на увазі, що вони навчилися серед багатьох учительок
та старшокласниць знаходити свою учительку?
Ведучий 1:А це – немало!Насправді вони навчилися вітатися, правильно сидіти за партою, піднімати руку і ще багато чого. А ще вони знають гарні вірші. Не вірите? А от послухайте! Слово надаємо першокласникам.
Першокласники:
1.Ми у школі наймолодші,
Але вже не новачки.
Вже два місяці ми носим
Горде ймення – першачки.
2.Було нам зразу, ой нелегко
Писати палички й гачки.
Бо дуже пальчики боліли
І заважали балачки.
3.Розв’язувати задачі вже вміємо,
По – англійські дещо розуміємо.
На уроках ми майже слухняні,
Чемні, стримані, старанні.
4.На перервах теж часу не гаєм,
На всіх поверхах буваєм!
Що? Коли? Чому? Для чого?
Не пропустимо нічого.
5.Хочем все на світі знати,
Всіх завжди перемагати.
Пильніше гляньте ви на нас –
Ми – найкращий в школі клас!
6.Прощай, дитинства любий світ.
Нас жде життя цікаве, нове.
До навчання тепер усіх
Ласкаво просить рідна школа.
7.Прийміть же нас в шкільну сім’ю,
Допоможіть нам добрим словом,
Згадайте молодість свою,
Як вперше ви прийшли до школи.
8.А ми цікаві й запальні,
До всього хочем придивитись.
Віднині чемні школярі
Із вами поруч будуть вчитись.
9.Ми старанні, працьовиті,
Всі веселі і завзяті.
Ось послухайте, як вміють
Першокласники співати.
(Першокласники виконують пісню ,,Пісня першокласників’’)
,, Пісня першокласників’’
1.Перший раз у перший клас
Ми йдемо охоче,
Першим дзвоником для нас
Продзвенів дзвіночок.
І сміється в небесах
Сонце, як ніколи,
В мами сльози на очах –
Я іду до школи.
Приспів:
А у школі, а у школі
Є веселка кольорова,
І найкраща в цілім світі –
Перша вчителька моя.
А у школі, а у школі
Не сумуєм ми ніколи,
Бо учора - дошкільнята,
А тепер – одна сім'я!
2.Прощавайте іграшки,
Гомінкий садочок,
Кличе в класи дітлахів
Золотий дзвіночок.
І сміється в небесах
Сонце, як ніколи,
В мами сльози на очах –
Я іду до школи.
Приспів. (2)
Ведуча 2:Молодці! Я навіть знаю, хто сьогодні вам заздрить найбільше.
Ведуча 1:Звідки це ти знаєш?
Ведуча 2:А у них на обличчях усе написано. Тож запрошуємо на сцену п’ятикласників. Їм є що сказати своїм молодшим друзям.
Виступ п’ятого класу.
Учень 1:Школярики ви малі,
Вас чекали Букварі,
Вас чекали нові парти,
І підручники, і карти,
І просторий світлий клас.
Наша перша вчителька научає вас.
Учень 2:Ми всі так щиро вам бажаєм
Доріг щасливих і дзвінких,
А школа радісно приймає
Першокласників таких.
Учень 3:Учіться, діти, залюбки,
Гартуйтесь і міцнійте,
Читайте з захватом книжки
І про майбутнє мрійте.
Учень 4:Якщо будуть в вас невдачі –
Не журіться і не плачте.
Вмійте труднощі здолати,
Вмійте добре працювати.
Учень 5:Допитливим, цікавим будь,
Не споглядай байдуже.
В Країну знань велику путь
Долай уперто, друже.
Учень 6:Щоб знання хороші мати –
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння
І тоді прийде уміння.
І про тебе, в сам кінець,
Люди скажуть «Молодець!»
Ведуча 1:-А тепер приступаємо до випробувань. Вам треба пройти 5 станцій.
Ведуча 2: -І так – перша станція ,, З книгою подружишся, розуму
наберешся’’.
Ведуча 1: - У сундучку зібрані різні речі, які належать казковим героям з
різних казок. Перше завдання таке - Вам треба назвати чиї це речі і, які риси характеру у цього казкового героя? (Дістає з сундучка колосок, а учні 1 класу
дають відповідь.)
* Колосок (казка «Колосок», Півник-добрий, працьовитий, справедливий, мишенята-ліниві,безтурботні).
Ведуча 2: (Дістає із сундучка червону шапку.)
*Червона шапка (казка «Червона шапочка», це весела, довірлива, смілива дівчинка.)
Ведуча 1: (Дістає золотий ключик.)
*Золотий ключик (казка «Буратіно», хлопчик добрий,сміливий, веселий)
Ведуча 2: (Дістає повітряну кульку.) *Повітряна кулька («Віні Пух та його друзі», Віні Пух – веселий, безтурбот- ний.) Ведуча 1: (Дістає баночку з варенням.) *Банка з варенням («Карлсон, який живе на даху», Карлсон - добрий,цікавий, солодкий.) Ведуча 2: (Дістає із сундучка рукавичку.) *Рукавичка («Рукавичка», вона чарівна, бо в неї влізло багато тварин, а звірі всі добрі дружні,бо дозволяли один одному потрапити до рукавички.)
Ведуча 1: -Ой, які ж Ви молодці! Але це ще не все! Настав час відгадати назви казок із цих загадок і підібрати до них малюнки. І так, перша загадка:
*Сидить півник на печі
Їсть смачненькі калачі.
Ось лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить півень рятувати,
В лиса півника забрати.
(,,Котик і півник’’)
Ведуча 2: -Друга загадка:
*Я — бичок-третячок,
Солом'яний в мене бочок.
Із соломи дід зробив,
Бік смолою засмолив.
(,,Солом'яний бичок’’)
Ведуча 1: -Третя загадка:
*Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься?
Хто б відповів?
(,,Червона Шапочка’’)
Ведуча 2: -Четверта загадка:
*На городі виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати?
(,,Ріпка’’)
Ведуча 1: -А тепер п’ята загадка:
*Підробив він голосок,
Став малим співати.
Здогадалися вони:
Вовк — не наша мати.
(,,Вовк і семеро козенят’’)
Ведуча 2: -Слухайте шосту загадку:
*Вигнав дід козу із хати —
Та й пішла вона блукати:
В зайця хатку відібрала.
Всі козу ту виганяли,
Рак козуню ущипнув,
Зайцю хатку повернув.
(Коза-дереза)
Ведуча 1: -І на кінець остання загадка:
*Вовка зовсім не боявся
І ведмедю не дістався,
Але лисиці на зубок
Все ж потрапив...
(Колобок)
Ведуча 2: - Молодці, з усіма завданнями впорались.
Ведуча 1: -2-га станція «Здоров’я – найдорожчий скарб»
Ведуча 2: - Перше завдання "Режим дня". Діти, для того, щоб людина була завжди охайною, все встигала зробити, не спізнювалася на заняття, на роботу, вона повинна дотримуватися режиму дня. Час для гри «Плутанина». Перед вами малюнки на яких зображено режим дня школяра. Вам потрібно розмістити сюжетні малюнки, що відображають основні моменти режиму дня, в певній послідовності.
(Діти вибирають картинки та розміщають їх на дошці.)
Ведуча 1:-Слідуюча гра «Гарні звички». Якщо корисно – говорити «так», якщо шкідливо – говорити «ні».
Вітання під час зустрічі...
Брати до рота та гризти всілякі предмети - ручки, олівці...
Допомагати слабшим, маленьким, хворим...
Виконувати ранкову гімнастику...
Смоктати палець...
Доглядати за власним одягом, взуттям...
Дотримуватись режиму дня...
Гризти нігті...
Колупатись у носі...
Довго засиджуватись біля телевізора...
Курити, пити...
Мити руки перед їжею, після відвідування туалету та повернувшись із прогулянки…
Плямкати та сьорбати під час їжі.
Чистити зуби, регулярно митися під душем.
Ведуча 2: - Молодці, з усіма завданнями впорались.
Ведуча 1: -Давайте трішечки відпочинемо і послухаємо пісню у виконанні учнів 1 класу. Вашій увазі пропонується пісня ,,Ми – першокласники’’.
(Учні виконують пісню ,,Ми – першокласники’’.)
Ми – першокласники
1.Нові портфелики, а в них букварики,
Не так нас просто серед друзів вже знайти.
Приспів:
Ми – першокласники, ми – однокласники,
О, як нам весело разом до школи йти.
2.Ми пишем палички, крючечки, галочки.
Складаєм літери докупки у склади.
Приспів.
3.Малюєм пташечки, квітки-ромашечки,
Співаєм радісно, ти, пісенько, лети!
Ведуча 2: - Наступна третя станція «Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо для того, щоб жити».
Ведуча 1: - Щоб мати здоров'я, слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне.
Не їсти надміру, не шкодити тілу.
Кожна країна має свої традиції харчування. Що ж полюбляють українці? Спробуйте відгадати ці страви.
1.Популярна в Україні рідка страва, що вариться з буряків, капусти, моркви, картоплі. (борщ)
2. Борошняний виріб у формі півмісяця і з начинкою картоплі, капусти, ягід. (вареники)
3. Закручена в листки капусти начинка. (голубці)
Ведуча 2:- Пограємо в гру «Зваримо борщик». Діти перед вами зображення різних овочів. Ви повинні підійти уважно подивитись, порадитись між собою
і, називаючи їх, покласти в каструлю зображення тих овочів, які використо -вують для приготування борщу.
Ведуча 1: - Четверта станція «Легше тобі на душі стане, як пісня до твого серця загляне». Любі діти, зараз вашій увазі будуть запропоновані пісні, які ви чули в мультфільмах. Завдання просте: необхідно назвати мультфільм, в якому співається ця пісня.
1.,,Еслиб не было зимы’’ (м/ф «Простоквашино»)
2. ,,Колыбельная медведицы’’(м/ф «Умка»)
3.,,Пусть бегут неуклюже’’ ( м/ф «Чебурашка и крокодил Гена»)
4.,,Песенка Снегурочки и Деда Мороза’’ ( м/ф «Ну, погоди!»)
5.,,Песенка кота Леопольда’’ (Неприятность эту мы переживем!)
6.,,Песенка про следы’’ (м/ф ,,Маша и медведь’’)
Ведуча 2: - І остання п’ята станція «Хто спортом займається, той сили набирається».
Послухайте таке завдання: вам необхідно назвати всі види спорту, які ви знаєте.
(Першокласники називають види спорту, які знають.)
Ведуча 1: - Час настав показати фізкультхвилинку.
(Учні показують фізкультхвилинку,,Україна, ми твоя надія...’’)
Ведуча 2: - Молодці, всі випробування пройдено. Вітаємо вас, дорогі діти! Віднині ви носитимете горде ім’я – першокласники Краснопільської загальноосвітньої школи. І зараз ми можемо приступити до довгоочікуваної посвяти у першокласники. До слова просимо першу вчительку Тетяну Василівну.
Вчитель: - Ви у школі вже прижились,
Правил добрих ви навчились,
І сердечно обіцяйте
“Клянуся” за мною повторяйте.
Клятва першокласника
Клянуся намагатися здоровим бути,
У школу справно ходити!
Клянуся!
Клянуся читати і писати старанно
І в ранці носити лише 12 балів!
Клянуся!
Присягаюся в тому, що буду старатися
З друзями моїми надалі більше не сваритися!
Клянуся!
Клянусь я дитиною вихованою бути,
Не бігати по школі, а кроком ходити.
Клянуся!
А якщо порушу я клятву свою,
Тоді я молочний свій зуб віддаю,
Тоді обіцяю вічно мити посуду,
І на комп'ютері грати не буду!
Клянуся!
Дитиною завжди ідеальною я буду
І клятви моєї ніколи не забуду!
Клянуся!
-А тепер я хочу звернутися до наших батьків.
Важко дітей своїх піднімати,
Багато що потрібно для цього знати.
Батькам я хочу побажати:
Дітям завжди у всьому допомагати,
У школу з ранку дитину зібрати,
Напуття добре вчасно сказати,
Розумну книжку разом прочитати,
А у вихідний не забути погуляти.
Щоб хвороб всіх уникати,
Треба ще дітей загартувати,
І на зборах побувати,
Вчителю допомагати.
А головне, без сумнівно,
Я бажаю вам терпіння!
-Шановні батьки! Настала й ваша черга дати клятву батьків першокласників! Запрошую Вас на сцену.
Клятва батьків першокласників.
Присягаюся дитині завжди говорити "Молодець"!
Клянуся!
Клянуся виходити в належні строки,
Щоб дитина не спізнювалася на уроки.
Клянуся!
Клянуся у навчанні дитини не «строїти»,
Клянуся разом з ним англійську освоїти.
Клянуся!
За двійки клянуся його не сварити
А краще ще раз усе повторити.
Клянуся!
А якщо порушу я клятву свою,
Тоді я останній свій зуб віддаю,
Тоді своїй дитині обіцяю
Кожного дня торта подавати до чаю!
Клянуся!
Обіцяю, що ідеальним батьком буду
І клятви цієї ніколи не забуду!
Клянуся!
- Ще є один обов’язковий шкільний ритуал, без якого не можливе перетворення дітей у першокласники. Це – помазання крейдою.
(Вчитель маже дітям носики й щічки крейдою.)
Ведуча 1: - Ми - всі тут присутні помітили, що ви – першачки, багато чого вже вмієте. Але Вам не вистачає ще посвідчень першокласників. Запрошуємо директора школи Оксану Володимирівну Ходченко для привітання та вручення посвідчень.
Вчитель: Бачу я усі готові, тож почнемо перетворення.
(Вчитель дзвонить у дзвоник.)
Оце так діти молодці.
В дарунок вам посвідчення оці,
Ви першокласниками стали.
Настав той час, щоб вас вітали!
(Виступ директора школи та вручення посвідчень.)
Вчитель: - Дорогі діти! Тепер ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на справжніх учнів нашої школи. У своєму класі ви будете кожен день отримувати подарунки. Але це не цукерки, не тістечка, це – знання. То ж побажаю вам бути добрими, чесними, трудолюбивими, щоб портфелики були важкими тільки від хороших оцінок.
Успіхів вам! Нехай шкільні роки стануть щасливими у вашому житті.
(Звучить ,,Шкільна пісня’’.)
Шкільна пісня
1. Я прийду до школи, двері відчиню,
Радісно зустріну вчительку свою.
В добрі її очі щиро подивлюсь
І нічого в світі не боюсь.
Приспів:
Будем разом рахувати
І читати, і писати,
У веселі ігри грати цілий день!
Будем разом рахувати
І читати, і писати,
І співати радісних пісень!
2.Весело у школі вчитись дітворі,
Вчителька стрічає діток на зорі,
Хоч давно на скронях в неї сивина,
Наче рідна мама нам вона.
Приспів.
Ведуча 2: Хай вас Бог благословить,
Матір Божа добавить сили.
Для України ви, діти, ростіть
Хай міцніють щодня ваші крила!
Ведуча 1: -Любіть свою школу та будьте гарними учнями. Нехай пишаються вами батьки, вчителі, наша рідна країна – Україна.
Ведуча 2: - А зараз прийміть вітання від ваших батьків. До слова просимо
(називають прізвище мами і тата).
Слово від батьків: - Любі діти! Тривожно, радісно і гарно на душі. Ви сьогодні стаєте на життєву сходинку, яка веде у широкий світ знань. Щасти вам! І прийміть від нас святкові подарунки.
(Звучить музика. Діти отримують від батьків пакунки з фруктами.)
Мама 1: - За добрим вкраїнським звичаєм батьки благословляють вас, діти, хлібом –сіллю та цим барвистим рушником. Нехай буде він для вас оберегом на всі роки шкільного життя.
А ще, дорогі наші донечки й синочки, ми доручаємо вас вчителям, щоб засівали ваші голівки, немов нивку, житом, пшеницею, щоб зростали ви в школі не пустоцвітом, а сповнені зерном знань.
Мама 2:
Ви йдете назустріч сонцю й мріям,
Вас чекають казки всі дива.
Наші сонечка, ви запорука всім надіям,
Хай же буде вам дорога ця легка.
Ви сьогодні, як промінчики ранкові,
Посміхаєтесь, радієте усі.
У ваших ручках квіти веселкові,
А сердечка, наче вогники ясні.
Матінкою вишитий рушник,
Хай простелиться, малята, перед вами.
І благословення хай звучить,
Всіяне пшеницею й житами.
Хай з легкої отчої руки,
Путь проляже вам у знань країну.
Гордо й впевнено крокуйте, малюки,
Ви для нас, батьків, надійна зміна.
(Під мелодію пісні ,,Україно, ти моя надія’’ учні 1 класу виходять зі сцени. Діти проходять повз своїх батьків, ті осипають їх пшеницею.)
Вчитель: -Дорога класна родино! Наше свято добігло кінця. Ми дуже вдячні всім, хто брав у ньому участь, всім, хто завітав до нас. Сподіваємось, що цікава розмова, теплота і щирість залишиться в наших серцях назавжди. Хай злагода і мир панують у ваших родинах! А першокласникам – бути гідним звання школяра і щасливої дороги до світу знань.