Виховна справа "Вчимося етикету"

Про матеріал
Виховна справа допоможе класним керівникам ознайомити учнів з історією споживання їжі; забезпечить формування знань учнів про види столової білизни, види посуду, столові прибори; сформувати уміння розрізняти столові прибори та характеризувати їх призначення, складати паперові серветки для сервірування столу, сервірувати стіл до сніданку; сприятиме розвитку творчого мислення учнів; виховуватиме культуру споживання їжі, інтерес до професії офіціанта.
Перегляд файлу

Дата: 31.01.2019р.

2 клас

Виховна справа

Тема: «Вчимося етикету.

Мета: ознайомити учнів з історією споживання їжі; забезпечити формування знань учнів про види столової білизни, види посуду, столові прибори; формування умінь розрізняти столові прибори та характеризувати їх призначення, складати паперові серветки для сервірування столу, сервірувати стіл до сніданку; дотримання правил безпечної праці під час виконання завдань практичної роботи; сприяти розвитку творчого мислення учнів; виховувати культуру споживання їжі, інтерес до професії офіціанта

Форма проведення: заняття

Обладнання: презентація, мультик, надруковані визначення до теми, слова для стіни слів, тканинні та паперові серветки, пелюстки- правила, квіточка, правила для гри «Виправи речення», одноразовий посуд.

 

Хід заняття

1. Організація класу.

Діти, попрошу вас піднятися, привітатися з гостями, які завітали на нашу виховну справу.

Бажаю усім, щоб до кожного з вас

 Завітало натхнення сьогодні у клас.

 Збудило бажання здобути знання,

 Щоб потім в житті ви не йшли навмання.

 Щоб вам захотілось новеньке пізнати,

 Самим научитись та інших навчати.

 Тож я побажаю, щоб лінь ви прогнали

 І на виховній справі активними стали!

2. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, скажіть мені будь ласка, як ви вважаєте без чого не може прожити людина?

- Без чого не буде здоровою людина? Не зможе здобувати знання?

- Так звичайно без їжі.

3. Повідомлення теми та мети заняття.

Cудячи з того, як ви гарно відповідаєте, ви уже, мабуть здогадались, що сьогодні ми будемо говорити про їжу. І не просто про їжу, а про культуру споживання їжі. Тема нашої виховної справи «Вчимося етикету».

4. Розкриття теми заняття.

4.1. Повідомлення довідкового бюро.

- А що ж таке етикет?

Етикет –це норми та правила, що відображають поведінку людей у суспільстві в цілому, зокрема за столом.

4.2. Розповідь вчителя про історію споживання їжі.

Ви вже сказали, що їжа є основою життя людини. Але цікавим є те, що їжа має свою історію.  (слайд 6)

У первісному суспільстві здобуття їжі було однією з головних турбот людини. Полювання, рибальство, пошуки та збір їстівних рослин і коріння певною мірою задовольняло потреби людини.

Українці у далекі часи вживали різну їжу, бо займались мисливством, землеробством, скотарством, рибальством.  М’ясо тварин, овочі, рослини — все споживали в сирому вигляді. Історія стародавнього суспільства свідчить про те, що людина поступово набувала певної культури та естетики споживання їжі.

З розвитком суспільства, з винаходом вогню почалися перші експерименти з продуктами харчування. Смажене або печене м’ясо виявилося смачнішим, ароматнішим. Під час археологічних розкопок знайдено хліб, випечений ще 6 тисяч років тому з перетертого зерна.

У всі часи серед рослинної їжі перше місце посідав хліб із житнього та пшеничного борошна. (слайд 7)

  • Які страви ще можна отримати з борошна? (галушки, млинці, налисники, вареники)
  • А яка страва найулюбленіша і найвідоміша серед українців? (вареники)
  • А на що схожі вареники за своєю формою? (на місяць)

Саме  через таку форму вареникам приписували в давнину магічні властивості. Вони є обов’язковою стравою на Святий вечір.

Популярними в українців були різні каші.

Які каші знаєте? (пшоняна, гречана, кукурудзяна)

Серед рідких страв поширені були борщ та юшка, а також капусняк, зелений борщ. (слайд 8)

З м’ясних продуктів використовували свинину і птицю, важливе місце у харчуванні посідала риба.

Для приготування солодких страв використовували мед, фрукти, мак, горіхи.

Серед випічки – паски, шулики, пироги, пампушки, пиріжки.

Протягом віків люди накопичували знання про способи приготування різних страв. Так і виникла наука про мистецтво приготування їжі – кулінарія. (слайд 9)

Історичні джерела доводять, що людське суспільство завжди вирізнялося прагненням до культури споживання, естетики, а не примітивного культу їжі.

Розвивалися не лише способи приготування їжі, а й способи її подачі до столу.

Спочатку використовували як посуд кістки тварин і каміння, а замість серветок — листя дерев та шкіру тварин.

Згодом посуд почали виготовляти з різних матеріалів: металу, порцеляни, скла тощо.

4.3. Розповідь вчителя про види посуду

Відомий учений І.Павлов вважав, що «нормальна й корисна їжа – це їжа з апетитом, їжа з задоволенням». Це означає, що їжа має бути не тільки смачною і різноманітною, але й красиво оформленою перед подаванням на стіл. Готують їжу у приміщенні, яке називають….(кухня)

Так, кухня. А в якому приміщенні споживають їжу? (їдальня)

Красиво накритий стіл створює чудовий настрій та гарний апетит, що сприяє засвоєнню їжі. Існують певні правила поведінки за столом під час вживання їжі.

Сукупність цих правил називають столовим етикетом. (слайд 10)

Столовий етикет включає сервірування столу, культуру поведінки за столом, вміння користування посудом, столовими приборами.

Без чого не можна сервірувати стіл? (без посуду)

Усі ви буваєте на кухні і знаєте, що там знаходиться багато посуду та інвентарю для приготування різних страв. (слайд 11)

Кухонний – це посуд який використовують для приготування страв

Який кухонний посуд знаєте? (каструлі, казани, сковорідки, гусятниці, чайники, миски)

Столовий посуд – це посуд призначений для подавання та споживання їжі.

Який столовий посуд знаєте? (тарілки, салатники, блюда, вази для фруктів, чашки, склянки)

Основні столові прибори призначені для індивідуального користування, ними їдять (виделка, ніж, ложка).

Правила користування столовими приборами. (слайд 14) Додаток 1

  1. Виделку прийнято тримати у лівій руці, а ніж – у правій. Прибори слід тримати так, як показано на малюнку .
  2. Якщо потрібно тимчасово  припинити вживання їжі, то ніж кладуть на тарілку ручкою вправо, а виделку – ручкою вліво.
  3. Закінчивши їсти, кладуть на тарілку поруч ніж та виделку ручками вправо. Це означає, що тарілку можна прибрати.

4.4. Складання правил поведінки за столом.

Щоб правильно поводити себе за столом потрібно знати правила . Тож давайте зараз разом складемо правила поведінки за столом.

Правила  поведінки за столом. Додаток 2

1.За стіл сідати в охайному одязі, вимивши руки. (слайд 17)

2.Сидіти потрібно прямо, не класти лікті на стіл. (слайд 18)

3. Не можна плямкати, розмовляти з повним ротом, крутитись за столом. (слайд 19)

4. Серветка з тканини повинна лежати на колінах, паперовою серветкою промокають губи та пальці. (слайд 20)

5. Їжу слід споживати невеликими порціями. (слайд 21)

6. Не можна користуватись за столом зубочисткою. (слайд 22)

Отже давайте підведемо підсумки. Та назвемо всі правила які ми склали. (слайд 23)

4.5. Перегляд відеоролика «Правила поведінки за столом»

(з мультфільму) (слайд 16)

 

http://www.youtube.com/watch?v=PntS5PZP6CM

 

Завдання для обговорення:

Чи дотримуються герої етикету за столом? Які правила вони порушили?

4.6. Сервірування стола.

- Чи звернули ви увагу, як Зайчик сервірував стіл? Який посуд він ставив?

Сьогодні і ми з вами навчимося сервірувати стіл. Готові?

Послідовність сервірування стола. (слайд 27) Додаток 3

1.Накрити стіл скатертиною.

2.Роставити тарілки.

3. Розкласти столові прибори.

4. Поставити посуд для напоїв.

5. Розкласти серветки.

6.Поставити прибори зі спеціями, вази з квітами.

servirovka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( Учні самостійно сервірують стіл).

4.7. Складання столових серветок.

Нашим столам не вистачає ще однієї деталі – серветки. Вони можуть бути тканинними та паперовими.. Серветки використовують для захисту одягу від забруднення, для витирання рук та губ, а також служити прикрасою святкового столу.

 

Практична робота. Тренувальні вправи на складання серветок  різними способами. Поточний інструктаж.

  • Організація робочого місця.
  1. Самостійне виконання завдань практичної роботи.
  2. Контроль учителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.
  3. Самоконтроль та взаємоконтроль учнів.
  4. Підбиття підсумків практичної роботи:

- Щоб ви всі молодці, сьогодні ми дізналися про історію їжі, вчилися сервірувати стіл та складати серветки, користуватися столовими приборами, а ще ми склали правила поведінки за столом. Давайте пригадаємо їх та пограємося в гру.

5. Підсумок уроку.

5.1. Гра «Виправи речення» (слайд 33)

  1. Перед тим, як сісти за стіл, слід вимити ноги.
  2. Під час вживання їжі можна плямкати, сьорбати, голосно жувати.
  3. За столом наспівують, насвистують, під час їжі читають, граються столовими приборами, серветкою.
  4. Виделку тримають у правій руці, а ніж -у лівій.
  5. За столом сидіти, склавши ногу за ногу.
  6. Розмішувати цукор ложками у чайних чашках треба, щоб усі чули.

 

5.2. Рефлексія.

Що нового дізнались на занятті?

Чому навчились? Яку роботу виконали?

Де можна використати набуті знання?

Що вам найбільше сподобалося? запам’яталося?

Про що залюбки розкажете вдома батькам?

 

 

docx
Додано
25 грудня 2019
Переглядів
2056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку