9 липня о 18:00Вебінар: Інклюзивна освіта в середній та старшій школі

Виховна справа "Який я? Яким я хочу бути?"

Про матеріал
Який я? Яким я хочу бути? Мета:формувати в учнів навички культурної поведінки в повсякденному житті і досвід моральних взаємин у колективі; сприяти засвоєнню одного з моральних принципів, яким повинні керуватися всі люди; підвищити рівень культури, прищеплювати мовленнєвий етикет, уміння правильно оцінювати себе та інших; учити використовувати багатство української мови.
Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ ВИХОВНОЇ СПРАВИ

 

Вчитель: ГороденськаМ.В.

у 5-Бкласі Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №31

 

Дата проведення уроку: 04.09.2017

Тема заняття: Який я? Яким я хочу бути?

 

Мета:формувати в учнів навички культурної поведінки в повсякденному житті і досвід моральних взаємин у колективі; сприяти засвоєнню одного з моральних принципів, яким повинні керуватися всі люди; підвищити рівень культури, прищеплювати мовленнєвий етикет, уміння правильно оцінювати себе та інших; учити використовувати багатство української мови.

 

Хід виховної справи

 

Притча про доброту і ввічливість

Одного разу до вчителя бойових мистецтв прийшов юнак і попросив дозволу навчатися в нього.

— Навіщо тобі це? — запитав майстер.

— Хочу стати сильним і непереможним.

— Тоді стань ним! Будь добрий з усіма, ввічливий і уважний. Доброта і ввічливість принесуть тобі повагу інших. Твій дух стане чистим і добрим, а значить, сильним. Уважність допоможе тобі помічати що найтонші зміни, це дасть можливість уникати зіткнень, а значить, виграти поєдинок, не вступаючи в нього. Якщо ж ти навчишся запобігати зіткненням, то станеш непереможним.

— Чому?

— Тому що тобі ні з ким буде битися. Юнак пішов, але через декілька років повернувся до Учителя.

— Що тобі потрібно? — запитав старий майстер.

— Я прийшов поцікавитися вашим здоров'ям і дізнатися, чи непотрібна вам допомога. І тоді Учитель узявйого за учня.

— Що-ж таке ввічливість? (Цеморальність, проявповаги, готовність зробити послугу.)

Ввічливість — моральна якість людини, для якої повага до людей є повсякденною нормою поведінки і звичним способом поводження з оточуючими.

Сьогодні ми з вами з'ясуємо, якою має бути кожна людина і як треба діяти в різних ситуаціях.

Ми часто чуємо: «Будь завжди ввічливим! Як це не ввічливо! Він — ввічлива людина».

Яку людину називають ввічливою? Які слова обов'язково мають бути присутніми в мовленні ввічливої людини?

Робота в групах

Давайте складемовласну азбуку ввічливості. На кожну букву алфавіту придумаємо ввічливі слова. Робота з цією азбукою допоможе нам стати культурнішими і вихованішими. Удома вивиконували завдання, яке зараз допоможе швидко впоратися з роботою.

По скільки ж слів у вашій азбуці? (Похвалити тих, у кого вийшла найдовша азбука?)

Учитель. Культура мовлення, культура поведінки, безкультурність. Що все це означає? Визначень слова «культура» більше за 200. Культура виробництва, культура вірусів, культура мовлення, шахова культура, музична культура, зернова культура. Спробуйте продовжити цей перелік.

Культура поведінки — сукупність форм повсякденної поведінки людини із зовнішнім вираженням моральних і етичних норм.

ГРУБІСТЬ шкодить завжди і скрізь. Ніколи і ні за яких обставин не можна грубити.

ДОБРЕ слово може робити чудеса не лише з людиною.

Культура спілкування — частина культурної поведінки, що проявляється в мовленні.

Культура мовлення — правильна, грамотна мова. А також мов навправність, виразність, ясність викладення думок.

Над мімікою, жестами, мовленням, поведінкою треба працювати.

 

Тест « Чи виховані ви»

1.   Хто першим вітається при вході в приміщення?

  • Жінка;
  • той, хто заходить, незалежновідстаті і віку;
  • молодшийзавіком;
  • старший;
  • чоловік.

2.   Закінчіть фразу: «При знайомстві в гостях хазяйка (хазяїн) представляєм спочатку...» Членівсім'ї;

  • новихзнайомих.

3.   Хто повинен першим вітатися на вулиці?

  • Той, хтостоїть; той, хто проходить.

4.   Чоловік і жінка входять до приміщення. Хтомає зайти першим?

  • Жінка; чоловік; хто йшов попереду, той і заходить.

5.   У який проміжок часу можна телефонувати в буденні дні?

  • 3 5.00 до 23.00;
  • з 8.00 до 22.00;
  • з 7.00 до 21.00.

6.   Що іменинник має робити з подарунком?

  • Покласти подалі від чужих очей;
  • обов'язково розгорнути упаковку і подивитися, що в ній;
  • піти в іншу кімнату і розгорнути упаковку;
  • віддати назад.

7.   Як їдять торт?

  • Тримаючи його в руках;
  • Відламуючи маленькі порції чайною ложечкою;
  • Розламуючи його руками.

8.   По вулиці йшла жінка з покупками. Один згортокунеї впав, а вона й не помітила. Зате помітив хлопчик, який ішов позаду. Що він мав зробити?

  • Підняти згорток і віддати жінці;
  • Окликнути жінку і сказати, що в неї впав згорток;
  • Пройти мимо.

9.   Якщоти подзвонив другу, але потрапив не туди, треба:

  • мовчкипокласти трубку;         
  • вибачитися й уточнити номер;
  • сказати: «Щоти трубку береш, якщоподзвонили не тобі? Поклади зараз же!»

10. Ти сидиш удома й із задоволенням п'єш чай з м'ятними пряниками.

  • Несподівано приходить твій однокласник. Що треба зробити?
  • Зайняти гостя чим-небудь цікавим, а самому швиденько допити чай на кухні;
  • Перервати чаювання і закінчити його, коли гістьпіде;
  • Запропонувати йому випити чаю разом із тобою.

 

Обговорення ситуацій

У ході обговорення необхідно продемонструвати такі риси,  як співпереживання,  ввічливість,  неприйняття хамства, пліток, а також доброту, терпимість. Ситуації узяті з життя. Отже...

  • Ви запросили гостей. Той, від кого чекали дорогого подарунка, прийшов із коробкою цукерок.
  • Ваші гості проходять укімнату, не знімаючи брудного взуття.
  • На вулиці вам у спину влучає снігова грудка. Мало знайома людина дарує дуже дорогий подарунок.
  • У багато людному місці  побачили заплакану дитину. У транспорт, де є вільні місця, входить літня людина.
  • Ви спізнюєтеся на зустріч, а старенька бабуся просить допомогти їй перейти дорогу.
  • Взимкуви стоїте в черзі за полуницею. Позаду вас пхикає дитина. Полуниця закінчується саме на вас.
  • Ви прийшли в клас першим, а там безлад.
  • На уроці вчитель припустився помилки, яку помітили тільки ви.
  • Ви призначили зустріч тому, хто вам подобається, а він (вона) приходить не один (одна).
  • Ви прийшли в компанію, де навідміну від вас усі палять.
  • По дорозі в магазин ви знаходите гаманецьіз великою сумою грошей, а в магазині зустрічаєте заплакану жінку, що загубила сааме цей гаманець. Дівчино, дівчино! Як вас звуть?..

Це приклади ситуацій, що найчастіше зустрічаються. Запропонува типриклади своїх ситуацій можуть і учні.

 

Робота з прислів'ями

Людина — істота соціальна і не живе ізольовано від інших людей. Вона зустрічається з родичами, відзначає свята з близькими людьми, запрошує в гості друзів і наносить візити сама. І тут діють певні правила етикету — правила поведінки, які віками складалася в побуті і знаходили своє віддзеркалення в прислів'ях.

  • У чужому домі не будь примітний, а будь привітний.
  • Пригощати пригощай, а не волити не неволь.
  • Де раді,  там не бувай частіше, а де не раді, вік не бувай.
  • У гості ходити — потрібно і до себе водити.
  • Умій у гості звати, умій і зустрічати.
  • Приїхав — не вітався, поїхав — не попрощався,—говорили про неввічливого гостя.

 

Підсумок заняття

Одного разу у древнього східного мудреця запитали: «У кого ти вчився вихованості?» «У не вихованих,— відповів він,— я уникав робити те, що роблять вони». Так, на жаль, ми досить часто бачимо людей, які не знімають головний убір при вході до бібліотеки або школи, на вулиці кидають обгортки від цукерок або морозива, ходять у пом'ятому одязі, брудному взутті, допускають грубість, неввічливо відповідають на запитання, штовхають і не вважають за потрібне вибачитися.

Я дуже сподіваюся, що кожен із вас буде ввічливим і вихованим.

 

docx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
1908
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку