9 липня о 18:00Вебінар: Інклюзивна освіта в середній та старшій школі

Виховна справа "Старти золотої осені"

Про матеріал
Тема заняття: Старти золотої осені Мета: узагальнити знання учнів про осінь, її особливості, прикмети; використовуючи художнє слово, навчати складати невеличкі описи, казки, вірші про явища природи на основі безпосередніх вражень від спостережень в природі та набутих знань; вчити вдивлятися в навколишній світ, більше спілкуватися з приро- дою,бережно ставитися до неї; вчити аналізувати картину, музичний твір, зістав- ляти різні способи зображення одного й того ж природного явища; вчити знаходи- ти цікаві особливості явищ природи поєднання кольорів, форм, звуків; пробуджу- вати захопленість красою природи, уміння милуватися нею та висловлювати своє захоплення; розвивати образну уяву, міркування, пам'ять, мову дітей, уміння послі- довно висловлювати свою думку; виховувати любов до музики, поезії, мистецтва, природи.
Перегляд файлу

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ВИХОВНОЇ СПРАВИ

 

Вчитель: Городенська М.В.

у 5-Б класі Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №31

 

Дата проведення уроку: 25.09.2017

Тема заняття:   Старти золотої осені

 

Мета: узагальнити знання учнів про осінь, її особливості, прикмети; використовуючи  художнє слово, навчати складати невеличкі описи, казки, вірші про явища природи на основі безпосередніх вражень від спостережень в природі та набутих знань; вчити вдивлятися в навколишній світ, більше спілкуватися з приро-  дою,бережно ставитися до неї; вчити аналізувати картину, музичний твір, зістав- ляти різні способи зображення одного й того ж природного явища; вчити знаходи- ти цікаві особливості явищ природи поєднання кольорів, форм, звуків; пробуджу- вати захопленість красою природи, уміння милуватися нею та висловлювати своє захоплення; розвивати образну уяву, міркування, пам'ять, мову дітей, уміння послі-

 довно висловлювати свою думку; виховувати любов до музики, поезії, мистецтва, природи.

 

Хід виховної справи

 

І.ПІДГОТОВЧА РОБОТА

1.Бесіда

А) читання вірша вчителем

Сонце низько чи високо,

Посила Землі уклін.

З ним приходять пори року

І приносить безліч змін.

 

Б) відгадування загадки

                           Хто там тихо ходить гаєм,

                           Всі дерева роздягає,

                           Дощем часто моросить

                           Зранку може й морозить

                           Сонечком нас вже не гріє,

                           А холодним вітром віє?

                           Цим нагадує вона,

                           Що за нею йде зима.

 

-Ви здогадались, хто це «вона»?

-Так вірно. Осінь. А які пори року ви знаєте? (Діти відповідають, а на екрані слайд пір року)

-Осінь багряна. Літо – барвисте. Весна – це красуня в зеленім вбранні. Зима – синьоока, морозно-срібляста. Та кожна із них до вподоби мені.

2.Малювання за фантазією (лунає музика)

-Осінь крокує повсюди: в ліси, на поля та гаї.

-Де не ступає свій слід залишає.

-На вашому аркуші паперу осінь теж залишила свій слід. (На партах у дітей аркуші паперу з елементами листочка кленового, берізки, яблучка, сукні осені, кошика).

Діти домальовують під музику.

3.Показ робіт.

ІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ

-Так, діти, яка ж тема нашої виховної години?

(Діти відповідають)

-Давайте разом голосно прочитаємо тему. (Вчитель відкриває тему записану на дошці)

ОСІНЬ ЩЕДРА, ОСІНЬ ЗОЛОТАВА.

ІІІ. Робота над темою години.

1.Читання віршів учнями.

-Діти, які вірші ви знаєте про осінь? Хто прочитає? (Діти розповідають)

-Молодці.

2. Означення до слова осінь.

-Діти, давайте доберемо означення до слова осінь. Яка осінь? (золота, щедра, багряна, жовтокоса, багата, чарівна, різнокольорова, синьоока, красива…)

3. Бесіда за картинами.

-Осінню захоплювалися поети, художники, композитори.

-Подивіться на картини. Доберіть заголовок до цих картин.

C:\Users\ДОМ\Downloads\i (23).jpg         C:\Users\ДОМ\Downloads\32518472_1221948374_5.jpg         C:\Users\ДОМ\Downloads\i (32).jpg

 

C:\Users\ДОМ\Downloads\i (19).jpg  C:\Users\ДОМ\Downloads\i (31).jpg   C:\Users\ДОМ\Downloads\i (49).jpg

 

-Діти, зверніть увагу на останню картину. Може знаєте, хто намалював цю картину?

-Послухайте вірш:

Самі на себе дивляться ліси,

Розгублені від власної краси,

Немов пройшов незримо Левітан

То там торкнувся пензликом, то там.

Осінній вітер одгуляв, затих

Стоїть берізонька, як в іскрах золотих.

-Як ви гадаєте, чому розгубилися ліси?

-Яка стоїть берізка?

-Чому вона засумувала?

-Хто там торкнувся пензликом?

-Діти, скажіть, підходить цей вірш до картини?

-Цю картину «Золота осінь» намалював Ісаак Левітан. ЇЇ вважають одним із найкращих творів живопису про осінню природу.

-Що задумав показати художник у картині?

-Якій період осені зображено?

-Які фарби використав художник у картині?

-Як ви думаєте, який настрій був у художника, коли він малював картину?

-Чому радісний? ( художник використав яскраві кольори: жовті, червоні, зелені…)

4. Слухання запису музики та бесіда за записом.

-Прослухайте уривок музики П.І. Чайковського «Осіння пісня». Які картини викликає в уяві музика? (Діти слухають)

-Які картини викликає в уяві музика?

-Які почуття будить мелодія? (Радість і смуток водночас огортають душу. Хочеться йти і йти осіннім лісом. Слухати, як шурхотить під ногами пожовкле листя.)

-Яку пору осені композитор відтворив у музиці?

- Спробуйте визначити, який настрій був у композитора, коли він писав цей твір?

-Чому сумний?

Підсумок. Осінь красива золота на картині, а композитор змалював у пісні пізню осінь з дощами та мокрим снігом.

-Молодці діти. А тепер спробуємо себе у ролі письменника. Будемо складати казку за її початком.

-І так слухаємо. (Вчитель читає початок казки)

    В одному царстві, в одному государстві: за горами  за високими, за лісами за зеленими жила була матінка Природа. І було в неї чотири доньки. (Діти складають продовження казки.)

НАПРИКЛАД:

( Перша донька – Зима сувора, люта та холодна. Друга – Весна молода, весела, дзвінка. Третя донька Літо – тепла, завзята. Але найулюбленішою та щирою донькою була – Осінь, яка завжди наряжалася у жовто-багряний одяг. Матінка Природа довіряла кожній дочці побути  у свій час господар-

кою на землі.

  Одного разу поглянула матінка Природа у віконце. Бачить, донька третя повертається. Каже вона: «Ось і твоя пора прийшла Осінюшка. Одягнула Осінь свою найкращу сукню і пішла по землі. Де не ступала свій слід зали- шала. Нарешті заглянула в ліс. Поглянула навкруги і каже: «Треба братися до роботи». І стало все жовтим, багряним таким красивим.)

Г) читання казки учнями.

Д) виконання групової аплікації.

-Подивіться на цю картину. Яка вона? (На дошці незакінчена аплікація)

C:\Users\ДОМ\Downloads\i (50).jpg

-У кожного з вас на парті лежать дерева, пеньочки, листочки, грибочки, тварини лісу, пташки. Давайте разом прикрасимо, оживим цю картину.

(Діти прикрашають картину)

-А тепер подобається вам картина? (Діти відповідають).

ІУ. ПІДСУМОК ГОДИНИ

-Ось і закінчилася наша година.

-Діти, сподобалася вам вона? Чим саме?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 січня 2019
Переглядів
311
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку