Година спілкування. "Тема. Добрі справи прикрашають людину"

Про матеріал
Година спілкування. Добрі справи прикрашають людину. Мета: продовжити знайомити учнів із поняттями «добро» і «зло», чуйність, сміливість, егоїзм, усвідомлення дітьми відповідальності за думку, слово, вчинок; формувати судження щодо норм поведінки; збагачувати уявлення про добрі вчинки, розвивати логічне мислення; виховувати почуття чуйності, доброзичливості, небайдужості та повагу до людей. Обладнання: назва години спілкування, картки для вправи, тлумачний словничок, сигнальні картки, картки з прислів’ями, малюнок сонечка, маркер, дитячий рюкзачок, мішечок для сміття, дерево доброти.
Перегляд файлу

 

Година спілкування.Добрі справи прикрашають людину.

Мета: продовжити знайомити учнів із поняттями «добро» і «зло», чуйність, сміливість, егоїзм, усвідомлення дітьми відповідальності за думку, слово, вчинок; формувати судження щодо норм поведінки; збагачувати уявлення про добрі вчинки, розвивати логічне мислення; виховувати почуття чуйності, доброзичливості, небайдужості та повагу до людей.

 Обладнання: назва години спілкування, картки для вправи, тлумачний словничок,  сигнальні картки, картки з прислів’ями, малюнок сонечка, маркер, дитячий рюкзачок, мішечок для сміття, дерево доброти.

Хід заняття

І. Організація класу.

Доброго  дня, любі діти! Я прошу вас хвилинку постояти. Хай першими сядуть уважність та щирість, другими – сердечність та чуйність, а згодом – доброта та милосердя. Ви завагалися? А чому? Я не випадково зупинила вас. Кожен на хвилинку замислився над чистими джерелами своєї душі. Поверніться, будь ласка, один до одного, торкніться  долонь свого  товариша.  Воно зігріє вас, так як і багатство ваших душ може зігріти ближнього.

ІІ. Мотивація.

  1. Слухання казки.
  • Послухайте, діти, казку «Як дівчинка подружку шукала» і подумайте, чому вона зробила такий вибір?

 

Жила-була на землі дівчина, яку звали Любов. Невесело було їй жити на світі без подружки. Ось і звернулася вона до сивого, старого чарівника, який прожив уже більше ста років:

 – Допоможіть мені, дідусю, вибрати подружку, щоб я могла дружити з нею все життя.

Подумав чарівник і сказав:

 – Приходь до мене завтра вранці, коли заспівають перші пташки і роса ще не зійде.

 Вранці, коли яскраво сонечко освітило землю, прийшла Любов на призначене місце і побачила: стоять п’ять прекрасних дівчат.

  • Ось, вибирай, –  сказав чарівник, – одну звати Радість, іншу – Вдача, третю – Краса, четверту – Сміливість, п’яту – Доброта.
  • Всі вони прекрасні, - сказала Любов. – Не знаю, кого і вибрати…
  • Твоя правда, – відповів чарівник, – вони усі хороші, і ти в житті ще зустрінешся з ними, а, можливо, і дружитимеш, але вибери одну з них. Вона і буде тобі подругою на усе життя.

 Підійшла Любов до дівчат ближче і подивилася в очі кожній. Вона задумалася, а потім підійшла до дівчини Доброти і простягла їй руку…

2. Вправа «Мікрофон»

- Чому, на вашу думку, Любов зупинила свій вибір саме на Доброті?

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

1.Вправа «Розєднай слова».

- Прочитайте слова, розєднайте їх і прочитайте назву нашої години спілкування.

«Добрісправиприкрашаютьлюдину».

 Розпочинається година доброти,

Тож прошу Вас серцясвоївідкрити,

Щобзрозуміти і запам’ятати,

Лише з добра усе бере початок!

 

ІY. Основна частина.

Мабуть, ви здогадалися, що цю годину спілкування ми присвятимо доброті. Адже доброта і милосердя завжди були притаманні нашому народові. Цілком природним і закономірним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба з голодним, дати притулок бездомному, захистити старого і немічного, порятувати хворого чи каліку, захистити скривдженого. Здавна люди на землі цінували чесне, щире, правдиве життя. Треба утримуватися від поганих вчинків. Зло, як відомо довго не забувається. А от  добро помножує добро.

Діти, щоб люди вас поважали, приязно ставились до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтесь золотого правила вихованості: ставтесь до людей так як би ви хотіли, щоб люди ставились до вас.

  Все: із доброго чи злого,

  Починається з малого.

  Листя  виросте з листочка,

  З нитки витчеться сорочка,

  Хліб – маленької зернини,

  Дощ із чистої краплини.

  • Діти, а що означає саме слово доброта?
  • Давайте з вами звернемося до словничка і дізнаємося, що ж таке доброта.

 

Словничок.

Добро.

1. Усе позитивне в житті людини, що відповідає її інтересам, бажанням, мріям, благо, позитив; протилежне – лихо, зло.

 2. Добра, корисна справа, вчинок.

 3. Задоволення, яке хто-небудь відчуває від певного становища, певних обставин.

 4. Сукупність належних кому-небудь речей, предметів, цінностей; майно.

Доброта.

1.Чутливе ставлення до людей.

2.Привітність, ласка, прихильність.

Милосердя – добре, співчутливе, ставлення до когось.

Вправа «Мозковий штурм»

  • Навіщо людям доброта?
  • Треба самому робити добро чи чекати  поки попросять?
  • До кого можна бути добрим?
  • Кого в нашому класі можна назвати добрим?
  • На що схожа доброта?
  • Якими  фарбами й  звуками можна  описати доброту?
  • Чи вважаєте себе доброю людиною і чому?

Гра « Якщо ти добра людина, то повинна …»

(Умови гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, то ви повинні показати зелену картку, а якщо ні –  то червону)

  • Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.
  • Допомагати друзям у біді.
  • Наодинці із собою робити не так, як робив би на очах у людей.
  • Лінуватися, бути дармоїдом.
  • Видавати за доблесть і заслугу те, що є твоїм обов’язком.
  • Бути жадібним, корисливим, негостинним.
  • Лицемірити, говорити не те, що думаєш і почуваєш.
  • Давати порожні обіцянки і не додержувати слова.
  • Нашіптувати, доносити на товариша.
  • Байдуже проходити повз людську біду, горе, відчай.
  • Використовувати свою силу і фізичну перевагу на зло.
  • Мовчати , коли треба говорити і навпаки.
  • Не слухати батьків, обманювати їх.
  • Глузувати з калік.
  • Не любити, кривдити тварин.

Фізхвилинка

Ще з давніх-давен гарні стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя, були основними у житті. І про це говорить народна мудрість. Пригадайте прислів’я, приказки про доброту.

Пропоную вам віднайти другу половинку прислів’я, будьте уважними.

Робота в парах. Зєднати частини прислівя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Справді, людина починається з добра. Що ж таке добро? Все зрозуміло – і водночас складно пояснити.

Тому кожна група попрацює над завданнями, і потім ми разом спробуємо пояснити, що таке добро.Щоб наша праця була продуктивною, щоб кожен почувався комфортно, нам потрібно прийняти правила роботи у групах. Які правила ви пропонуєте? (обговорення у групах).

 

Наші правила:

  • бути позитивними;
  • бути активними;
  • не критикувати;
  • вислухати думку інших;
  • «піднятої руки».

Ви вже об’єдналися у групи. Оберіть керівника та секретаря (головуючий керує роботою групи та обирає тих, хто буде виступати, секретар записує ідеї).

Робота в групах.

Завдання групам.

1 група. Написати на промінчиках сонця, з чим асоціюється добро? (тепло, літо, сонечко, весна, усмішка, любов, радість, підтримка).

2 група. Метод «Рюкзак». Записати людські чесноти, близькі до добра, скласти в рюкзак, щоб взяти із собою в життєву дорогу.

3 група. Записати негативні риси характеру, скласти їх у сміттєвий мішечок, зав’язати. Нехай вони ніколи не торкнуться нашого серця.

(Діти спочатку зачитують риси характеру, потім складають їх у рюкзак чи мішечок).

Y. Підсумок заняття.

А тепер, давайте разом з вами, складемо вірш про те, яким треба бути в житті.Останнє слово кожного рядка ви добиратимете в риму самостійно.

 

             Щедро ллє проміння сонце

             У твоє й моє....(віконце),

             Щоб в теплі ми виростали

             Й світло людям...(дарували).

Й де б ми в світі не бували,

Щоб завжди любов .....(несли),

Щастя, радість і тепло,

Щоб чудово всім ....(було).

В світ прийшли ми: я і ти –

Для любові й ....(доброти).

Будь привітним і прихильним,

Добрим, лагідним, і .....(сильним).

Вчися правдою прожити,

Теплим словом вмій ....(зігріти).

Вчись завжди допомагати

І людині ....(співчувати).

І старайся так прожити,

Щоб як сонечко....(світити)!

І в душі завжди неси

Теплий промінь .....(доброти)!

 

  Варто задуматись.

- Один рік має 365 днів.

- Кожен день – 24 години.

- Кожна година – 60 хвилин.

- Отже, рік має 525 600 хвилин.

- Як багато часу нам дає Бог! Але яку частину цього часу ми приділяємо добрим справам ?!

 

У кожної людини є її Ангел-охоронець, який охороняє нас від біди. Якщо людина робить добрі справи, Ангел – радіє, а злі – плаче, тужить, втрачає свої сили. Я бажаю, щоб ви робили тільки добро. Щоб ваш Ангел-охоронець радів і завжди приходив на допомогу в тяжкі дні.     

В народі кажуть : «Добрі думки - це коріння, добрі слова – гілки, а добрі вчинки – це плоди. 10.Створення дерева доброти. Складання плану добрих справ.

 — Під нашим сонечком доброти виросло чарівне дерево. Чого не вистачає на ньому? (Листочків)

 — Дійсно, листочків. На столі у вас зелені листочки. Щоб наше дерево ожило, листочок прикріпіть до дерева,але ті учні які робили добрі справи. Ось i подивимось, оживе наше дерево, чи нi. Зробити це потрібно швидко та акуратно. (Робота дітей).

 — Подобається вам наше дерево?

 — Молодці! Це дерево добрих оправ вже виросло під нашим сонечком доброти. А тепер посадимо друге дерево, щоб воно ожило вiд добрих та милосердних оправ нашого класу, i в кiнцi року ви зможете зробити висновок про свої вчинки та справи.

 

 Робота в групах.

1 група. Напишіть , які добрі справи можна зробити біля свого будинку (посадити квіти, доглядати за ними, повісити годівнички, підгодовувати птахів, собачок, котиків, прибрати)

2 група. Напишіть , які добрі справи можна зробити вдома

(допомогти мамі  по господарству, гратися з меншими братиком чи сестричкою, погуляти з домашньою тваринкою, винести сміття, сходити в магазин, провідати бабусю)

3 група. Напишіть , які добрі справи можна зробити в лісі

(прибрати, обгородити мурашник, повістити годівничку, шпаківню, не рвати квітів, посадити деревце)

- Як можна назвати це дерево ? (Дерево добрих справ, дерево доброти)

Намалюйте своє дерево і нехай на ньому з’являться якнайбільше листочків, плодів.

Гра «Гарячий стілець»

 — Як ви будете поводитися у таких випадках?

 1. Бабуся захворіла, і я...

 2. Впала сестричка і плаче, і я...

 З. Маленький братик не може заснути, і я...

 4. Мама втомлена прийшла з роботи, і я...

 5. Наближається мамине свято, i я

 6. Тато майструє шосе у майстерні, і я

 7. Однокласник пiдвiв тебе, i я...

 8. Друг робить зауваження, і я...

 9. Товариш просить сказати неправду, і я…

 10. Товариш просить дати списати домашнє завдання, і я…

 

Та добро лиш твори повсюди,

Хай тепло твої повнить груди.

Ти посій i доглянь пшеницю,

Ти вкопай i почистъ криницю.

Волю дай, погодуй пташку,

Приласкай i навчи дитину.

Бо людина у цьому свiтi

Лиш добро повинна творити!

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пітель Олена Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
6608
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку