Виховне заняття на тему: «Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти»

Про матеріал

Метою виховного заняття є: чити дітей цінувати друж­бу та друзів, вчитися бути справжні­ми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почут­тя відповідальності, бажання не тільки брати, але й віддавати; виховувати то­лерантне ставлення до товаришів.

Перегляд файлу

Мета: вчити дітей цінувати друж­бу та друзів, вчитися бути справжні­ми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почут­тя відповідальності, бажання не тільки брати, але й віддавати; виховувати

то­лерантне ставлення до товаришів.

 

Вихователь.

Доброго дня діти!Сьогодні ми з вами і по­говоримо про одне з найбільших

ба­гатств, що може мати людина, — про дружбу.

Справжня дружба завжди за­снована на довірі та відвертості.

            Дуже важливо путь важкий пройти,

             Друга вірного в житті собі знайти,

             Втішити засмучену людину

             І до щастя відшукати стежину,

             Дружби перекинути мости,

             Бо із другом завжди легше йти.

             А щоб веселіш було нам крокувати,

            Не забудьте посмішку з собою взяти.

Бо посмішка робить людину гарнішою, ввічливішою, красивішою, ніжною, ласкавою і трохи сором'язливою.

Тож погляньмо один на одного і по­даруймо один одному добрі, щирі посмішки.

ІІ. Оголошення теми виховного заняття

 

  1. Розповідь вихователя

Тема нашого заняття:

«Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти».

Переступаючи поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтесь у класній кімнаті. У вас спільні завдання, інтереси, радощі, тривоги. Усі вас називають класом, але ви є різними, тому що маєте різних друзів. Кожний з вас є розумний працьовитий, здібний і талановитий.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

Бесіда

  • Як ви вважаєте, наша  група дружна?
  • Чи можна дружбу виміряти грошима?
  • А чи потрібно взагалі мати друзів?

ІV. Слово вихователя про дружбу

Дружба – відносини між людьми, засновані на довірі,взаємних симпатіях, загальних інтересах і захопленнях. Справжня дружба об’єднує тільки тих людей, які здатні пробачити і зрозуміти недоліки інших. Дружба – це коли люди хочуть бути разом, коли вони цікавлять один одного, довіряють один одному. Друзів пов’язує велика повага та взаємодопомога .

Отже, дружба повинна бути міцною, що її ніхто не зміг зламати. Але вона не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності та взаємоповазі.

 

  • Як потрібно ставитися до людей,щоб у тебе з’явилися друзі?

Народна мудрість говорить: «Стався до людей так,як би ти хотів, щоб вони ставилися до тебе».

Складання « Асоціативного куща»

Все, що ви говорили, правильно. Отже, який він, ваш друг – назвіть тепер його одним словом.

 

 уважний

 

 

 

  надійний

 

 

 

 

 

 

 

А яким має бути справжній друг?

 

 доброзичливийC:\Documents and Settings\Ира\Рабочий стол\Классный час\4505bb4f2063.jpg  скромний

 

 

 

 

 

Давайте згадаємо і заспіваємо пісню, яка називається «Справжній друг»

 

  • Підніміть руку у кого з вас є друг чи подруга?

Я так і знала, і дуже цьому рада.

 

  • Як  на вашу думку, між ким може існувати дружба?
  • А скільки може бути друзів в однієї людини?

Дійсно дружити можна парами, групами, колективами, може дружити дівчинка з дівчинкою, хлопчик з хлопчиком.

  • А чи можуть дружити хлопчик з дівчинкою?

  Зараз я прочитаю твердження, якщо ви згодні з ним, плесніть у долоні, якщо ні – не плескайте.

1.     Справжній друг – це той, хто ніколи не обманює свого друга.

2.     Справжній друг – це той, хто нікому не розповість про секрети свого друга.

3.     Справжній друг радіє, коли товариш отримав двійку.

4.     Справжній друг – завжди намагається захистити від образ.

5.     Справжній друг насміхається, коли в його товариша невдача.

6.     Справжній друг – це той, хто не шкодує для друга нічого, що має.

Вірші дітей про дружбу.

- Давайте послухаємо вірші про дружбу, які підготували наші учні

  

Дружбу треба поважати

Дружбу треба берегти.

Дружать всі малята,

Подружились я і ти.

 

Дружать квіти біля школи

І не сваряться ніколи.

Он троянда задивляється,

Як ромашка усміхається.

 

Хмарки дружать в небесах

І дерева — у садках.

Сонце дружить з усіма

І для всіх воно сія.

 

І дорослі дружать й діти,

Як нам цьому не радіти?

Де в сім'ї любов і ласка,

Там панує мир і щастя.

З давніх-давен люди передавали уміння дружити. Вміти дружити – це ціла наука. Вона відобразилась у народних прислів’ях і приказках.

«Будь в дружбі мудрим».

Давайте перевіримо чи мудрі ви у виборі друзів. Послухайте ситуації, а потім висловлюйте свої думки.

Ситуація 1

Сергійко був дуже веселим і дотепним хлопчиком. Одного разу він побачив, як його однокласник Миш­ко під час перерви  впав у шкільному коридорі. Побачивши це, Сергійко голосно розсміяв­ся і сказав: «Ну що, вдало приземлився?» А Мишко чомусь пильно подивився на Сергійка і, не сказавши ні слова, пішов геть. 

Запитання:

  • Чи правильно вчинив Сергійко? Чому?
  • Який висновок можна зробити із цих ситуацій?

Ситуація 2

У холодний зимовий день подруги Наталка й Оленка поверта­лися зі школи додому. Наталка була тепло одягнена. На ній була шубка і рукавички. Її ранець зручно лежав на спині. А Оленка за­була рукавички в школі, тому портфель вона несла в голій руці. “Рука в мене замерзла страшенно!” — поскаржилася Оленка подружці. “А в мене ні.” Так вони йшли до самого дому. 

Запитання:

  • Що можна сказати про поведінку Наталки?
  • Як потрібно було їй вчинити?
  • Чи можна Наталку назвати справжньою подругою?

 

Давайте подивимося мультфільм про справжню дружбу.

 

  • То яким виявився струмочок?

( так, дійсно, він не тільки піклувався про себе, а й думав про інших).

 

 

Гра «Добрі слова» (в парах)

«Добре слово і кішечці приємне» – всі чули таке прислів’я. А чи знаєте ви добрі слова?! Зараз ми і перевіримо. У вас на парті лежить квітка дружби, квітка-семицвітка. Ваше завдання на кожному пелюстку написати добрі, ввічливі  слова. Раз, два, три – почали!

 

 

Фізкультхвилинка «Посмішка»

 

Щось не хочеться сидіти

Треба трішки відпочити

А тепер у нас розминка

А тепер фізкультхвилинка

 

 

  •  Гра «Давайте жити дружно!»

А зараз підійдіть до мене, станьте в коло.

Діти, якими словами завжди закінчувався мультфільм про кота Леопольда та мишенят? Так! «Давайте жити дружно!» А от і сам кіт Леопольд! Передавайте цю м’яку іграшку по черзі зі словами-побажаннями, які ви б хотіли сказати своєму справжньому товаришеві. Закінчуйте свої слова словами кота Леопольда. А почну я.

– Дорогі мої дітки! Я хочу, щоб ми з вами поважали один одного, не ображали, жили у мирі і злагоді. В цьому я вам буду допомагати. Я вас люблю! Давайте жити дружно!

 

Підведення підсумків

Діти, ось і добігає кінця наше заняття. Сподіваюсь, що воно збагатило ваші душі і серця знаннями про дружбу, що ви навчилися правил та законів дружби, що ви матимете багато друзів і самі будете справжніми друзями.

 

 

 

1. Друг – це той, що…

2. Мого кращого друга я ціную за те, що…

3. Я вмію дружити…

4. Дружба – це…

 

 

Дякую всім за увагу і співвпрацю!

 

934367234.gif

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 березня 2018
Переглядів
1070
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку