Метою виховного заняття є: чити дітей цінувати дружбу та друзів, вчитися бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності, бажання не тільки брати, але й віддавати; виховувати толерантне ставлення до товаришів.
Мета: вчити дітей цінувати дружбу та друзів, вчитися бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності, бажання не тільки брати, але й віддавати; виховувати
толерантне ставлення до товаришів.
Вихователь.
Доброго дня діти!Сьогодні ми з вами і поговоримо про одне з найбільших
багатств, що може мати людина, — про дружбу.
Справжня дружба завжди заснована на довірі та відвертості.
Дуже важливо путь важкий пройти,
Друга вірного в житті собі знайти,
Втішити засмучену людину
І до щастя відшукати стежину,
Дружби перекинути мости,
Бо із другом завжди легше йти.
А щоб веселіш було нам крокувати,
Не забудьте посмішку з собою взяти.
Бо посмішка робить людину гарнішою, ввічливішою, красивішою, ніжною, ласкавою і трохи сором'язливою.
Тож погляньмо один на одного і подаруймо один одному добрі, щирі посмішки.
ІІ. Оголошення теми виховного заняття
«Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти».
Переступаючи поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтесь у класній кімнаті. У вас спільні завдання, інтереси, радощі, тривоги. Усі вас називають класом, але ви є різними, тому що маєте різних друзів. Кожний з вас є розумний працьовитий, здібний і талановитий.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Бесіда
ІV. Слово вихователя про дружбу
Дружба – відносини між людьми, засновані на довірі,взаємних симпатіях, загальних інтересах і захопленнях. Справжня дружба об’єднує тільки тих людей, які здатні пробачити і зрозуміти недоліки інших. Дружба – це коли люди хочуть бути разом, коли вони цікавлять один одного, довіряють один одному. Друзів пов’язує велика повага та взаємодопомога .
Отже, дружба повинна бути міцною, що її ніхто не зміг зламати. Але вона не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності та взаємоповазі.
Народна мудрість говорить: «Стався до людей так,як би ти хотів, щоб вони ставилися до тебе».
Складання « Асоціативного куща»
Все, що ви говорили, правильно. Отже, який він, ваш друг – назвіть тепер його одним словом.
уважний
надійний
А яким має бути справжній друг?
доброзичливий скромний
Давайте згадаємо і заспіваємо пісню, яка називається «Справжній друг»
Я так і знала, і дуже цьому рада.
Дійсно дружити можна парами, групами, колективами, може дружити дівчинка з дівчинкою, хлопчик з хлопчиком.
Зараз я прочитаю твердження, якщо ви згодні з ним, плесніть у долоні, якщо ні – не плескайте.
1. Справжній друг – це той, хто ніколи не обманює свого друга.
2. Справжній друг – це той, хто нікому не розповість про секрети свого друга.
3. Справжній друг радіє, коли товариш отримав двійку.
4. Справжній друг – завжди намагається захистити від образ.
5. Справжній друг насміхається, коли в його товариша невдача.
6. Справжній друг – це той, хто не шкодує для друга нічого, що має.
Вірші дітей про дружбу.
- Давайте послухаємо вірші про дружбу, які підготували наші учні
Дружбу треба поважати
Дружбу треба берегти.
Дружать всі малята,
Подружились я і ти.
Дружать квіти біля школи
І не сваряться ніколи.
Он троянда задивляється,
Як ромашка усміхається.
Хмарки дружать в небесах
І дерева — у садках.
Сонце дружить з усіма
І для всіх воно сія.
І дорослі дружать й діти,
Як нам цьому не радіти?
Де в сім'ї любов і ласка,
Там панує мир і щастя.
З давніх-давен люди передавали уміння дружити. Вміти дружити – це ціла наука. Вона відобразилась у народних прислів’ях і приказках.
«Будь в дружбі мудрим».
Давайте перевіримо чи мудрі ви у виборі друзів. Послухайте ситуації, а потім висловлюйте свої думки.
Ситуація 1
Сергійко був дуже веселим і дотепним хлопчиком. Одного разу він побачив, як його однокласник Мишко під час перерви впав у шкільному коридорі. Побачивши це, Сергійко голосно розсміявся і сказав: «Ну що, вдало приземлився?» А Мишко чомусь пильно подивився на Сергійка і, не сказавши ні слова, пішов геть.
Запитання:
Ситуація 2
У холодний зимовий день подруги Наталка й Оленка поверталися зі школи додому. Наталка була тепло одягнена. На ній була шубка і рукавички. Її ранець зручно лежав на спині. А Оленка забула рукавички в школі, тому портфель вона несла в голій руці. “Рука в мене замерзла страшенно!” — поскаржилася Оленка подружці. “А в мене ні.” Так вони йшли до самого дому.
Запитання:
Давайте подивимося мультфільм про справжню дружбу.
( так, дійсно, він не тільки піклувався про себе, а й думав про інших).
Гра «Добрі слова» (в парах)
«Добре слово і кішечці приємне» – всі чули таке прислів’я. А чи знаєте ви добрі слова?! Зараз ми і перевіримо. У вас на парті лежить квітка дружби, квітка-семицвітка. Ваше завдання на кожному пелюстку написати добрі, ввічливі слова. Раз, два, три – почали!
Фізкультхвилинка «Посмішка»
Щось не хочеться сидіти
Треба трішки відпочити
А тепер у нас розминка
А тепер фізкультхвилинка
А зараз підійдіть до мене, станьте в коло.
Діти, якими словами завжди закінчувався мультфільм про кота Леопольда та мишенят? Так! «Давайте жити дружно!» А от і сам кіт Леопольд! Передавайте цю м’яку іграшку по черзі зі словами-побажаннями, які ви б хотіли сказати своєму справжньому товаришеві. Закінчуйте свої слова словами кота Леопольда. А почну я.
– Дорогі мої дітки! Я хочу, щоб ми з вами поважали один одного, не ображали, жили у мирі і злагоді. В цьому я вам буду допомагати. Я вас люблю! Давайте жити дружно!
Підведення підсумків
Діти, ось і добігає кінця наше заняття. Сподіваюсь, що воно збагатило ваші душі і серця знаннями про дружбу, що ви навчилися правил та законів дружби, що ви матимете багато друзів і самі будете справжніми друзями.
1. Друг – це той, що…
2. Мого кращого друга я ціную за те, що…
3. Я вмію дружити…
4. Дружба – це…
Дякую всім за увагу і співвпрацю!
.