Виховне заняття "Таємниця зеленої діброви.Збережемо ліс"

Про матеріал
Конспект виховної години в групі продовженог дня , 3-4 клас. Мета бесіди: формувати інтерес у дітей до світу природи, виховувати екологічно-доцільну поведінку,дбайливе ставлення до природи, до "лісових скарбів свого краю,розвивати практичні дослідницькі вміння та навички учнів.
Перегляд файлу

                                

 Школа І-ІІІ ступенів № 25

Шевченківський район м. Київ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховне заняття

на тему

«Таємниця зеленої діброви. Збережемо ліс»

 

Горюнова Любов Семенівна

        вихователь групи

        продовженого дня

        спеціаліст вищої категорії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Київ 2024


Конспект виховної години:

 «Таємниця зеленої діброви . збережемо ліс»

в групі продовженого дня, 3-4 кл.

 

Ціль: Розвинути зацікавленість учнів до вивчення природи рідного краю та виховувати дбайливе відношення до неї; активізувати знання учнів в практичній діяльності.

Обладнання: творчі роботи (аплікації, малюнки); малюнки кожної дитини з описом його дерева.

Учитель: Як багато дерев на території нашей школи. Давайте розглянемо , які дерева тут ростуть?

-Клени , каштани, тополі , берези

-А чи потрібні вони нам?

-Яку користь вони приносять?

-Так, листя дерев очищують повітря від пилу й виробляють кисень, яким ми дихаємо, захищають улітку від спеки, затримують вітер, сніг, дають їжу.Не можна ламати гілки, обривати листя, не можна близько розводити вогнище.

-В будь-який час року, весною та влітку, восени та зимою, в містах та селах, в степу та на полях, в садах та парках, та найбільш за все в лісах ми бачимо та чуємо птахів.

В одні сезони року птахів більше, в інші – менше. Навесні повсюди чути дзвінкі трелі, посвісти, писк, переливи тихих та гучних голосів.

Влітку пісень менше. А восени та зимою птахів майже не чути.

Звичайно, в зимовий час птахи в лісах теж є, але їх мовчазність викликана тим, що зимою день короткий, а птахам треба встигнути насититися на довгу зимову ніч.

-Зимують: снігур, поповзень, клест, синиця, горобець .

- Перелітні: журавель, ластівка, скворець, зозуля, соловій .

Світ птахів захоплюючий, спілкування з ними розширює наші знання про природу, дозволяє краще її зрозуміти. Багато любителів пернатих тримають вдома канарок, папуг та ін.. В домашніх умовах птахи починають наслідувати голоси різних видів птахів або інші звуки. Таких птахів називають пересмішниками.

Звичайний шпак, наприклад, навесні може свістити як дрізд, іволга, мявкати як кіт, ніби скріпити відрами, булькати та ін.. В Харкові був відомий випадок, коли міський горобець Андрюша, який з дитинства жив в квартирі разом з дорослим щигликом, запозичив у щиглика деякі голосові реакції та в певних умовах висловлювався як щиглик.

 

Учитель. Наша природа у великій небезпеці. Кожна зламана гілка, кожна зірвана квітка, кожний впійманий метелик – це рана, нанесена довкіллю. Роблячи так, люди, перш за все завдають величезної шкоди собі. Адже природа дає нам повітря, воду, їжу, радує, захоплює своєю красою, охороняє наше здоров’я.

            -А як за деревами треба доглядати ?

           -Обрізати гілочки, які засохли, обкопувати дерева, щоб коріння дихало.

           -Діти! А хто знає, що таке Червона книга природи? (Це книга, в яку заносять рідкісні види тварин та рослин. Представників природи, які занесені до Червоної книги, оберігати необхідно особливо дбайливо!)

Гра «Вгадай цю рослину»

 Учитель. Дуже багато рослин, які нас оточують, ми називаємо бур’янами. Але ж багато з них являються лікарськими.

 Ця рослина – велетень. У нього величезні листя та кошики плодів з насінням. Плоди мають шипи-гачки, за допомогою яких чіпляються за одяг людей та вовну тварин. Таким чином вони розселяються по всій планеті.  На вподобі таких шипів люди вигадали застібку-ліпучку. А корені цієї рослини використовують в парфумерії та медицині. Що це за рослина? (Реп’ях, або лопух). А які вирази ви знаєте, в яких використовується назва цієї рослини? («Причипився, як реп’ях», «От лопух»).

Ця рослина росте уздовж доріг. Звідси її назва. Вона не боїться витоптування, тому що надійно укріпилося своїм густим пучком коренів, притулило до землі своє пружне листя. Квіти у нього непомітні та маленькі, але кожна рослина дає 60 тис. насіння, яке причіпляється до ступень та й розноситься по всьому світу. Так опинилось воно разом з європейцями й в Америці. Індіанці дали йому назву «Слід блідолицих». Назвіть цю рослину (Подорожник). Як його використовують люди? (Для обробки ран, порізів.)

Птахи та комахи, тварини та люди здавна обходять пекучу красуню стороною. Боляче пече вона того, хто хоч трішки доторкнеться до неї. Тому що на стебеллях та листі є жалкі волоски. Кожний волосок – маленький шприц, наповнений пекучою рідиною. Ви впізнали? (Жалива). Правильно, жалива. Як не дивно, є за що людям подякувати їй. Багато смачних та корисних страв можна приготувати з молодої жаливи. Адже в її листях міститься в 2 рази більше вітаміну С, ніж в чорній смородині. Жалива покращує склад крові, зупиняє кровотечу. А ще вона дає життя чудовим метеликам: адміралу, павиному оку та іншим, гусениці яких їдять листя. Один з метеликів називається на честь своєї годувальниці – кропивниця.

Як добре, що на землі є рослини. Вони виділяють кисень для дихання живих істот. Не марно ліси називають зеленими легенями планети.

Учитель. Дуб – дерево благородне. Росте він дуже повільно, глибого пускає коріння в землю. А перші жолуді дає тільки через 20 років.

А ось красуня берізка росте досить швидко. За 25 років вона досягає висоти 25-поверхового будинку. За добу доросле дерево висмоктує з грунту до 41 літра води.

Чому берези плачуть? Навесні березовий сік швидко тече по всьому білому стовбуру. Через пори кори він виступає назовні. Люди вважають березовий сік корисним та смачним напоєм. Вони надрізають кору та збирають сік. Дерево багато соку віддає людям. Після цього воно хворіє та часто гине. Адже для берези сік – все рівно що для людини кров.

Запам’ятайте правило! Знаходячись в природі, неможна зривати рослини для букетів. Букети можна складати тільки з квітів, які вирощені людиною.

Учитель. Запам’ятайте правило! В природі, особливо у лісі, потрібно намагатися ходити по стежках, щоб рослини не гинули від витоптування.

Але не тільки красоту втрачають люди. Адже в багатьох травах та рослинах сховані великі сили зцілення.

 Запам’ятайте правило! Збирати лікарські рослини можна тільки в тих місцях, де їх багато. Частину рослин треба обов’язково залишати в природі.

Учитель. Тепер відгадаємо загадки.

  1. дика хижа тварина з пухнастим рудим хвостом (ліса).
  2. домівка птахів (гніздо).
  3. народжується у воді, живе на землі (жаба).
  4. який птах вміло наслідує голоси птахів (шпак).
  5. кільки разів за рік ліняє заєць? (два).
  6. яким комахам плескають в долоні? (комар, моль).
  7. яка ягода буває чорною, червоною, білою? (смородина).
  8. який гриб носить назву лісного хижака? (лисичка).
  9.  нічний птах (сова).
  10. дитина кішки (кошеня).
  11.  у воді купався, сухим залишився (гусак).
  12.  що втрачає лось кожної зими (рога).
  13.  маленька, легенька, але за хвіст не піднімеш (ящірка).
  14.  який звірок зимою закриває вхід в домівку своїм хвостом? (білка).
  15.  що трапляється з бджолою після того, як вона вжалить? (вмирає).
  16.  це дерево росте швидко, але дає багато пуху. (тополя).

 «Чи вмієш ти охороняти природу?»

  1. Ви знайшли на галявині дуже красиву квітку. Як ви вчинете?

2. Ви знайшли гніздо з птенцем. Що ви зробите?

3. Діти зібралися в рощу за березовим соком. Чи підете ви з ними?

4. Після привалу в поході у вас залишилось багато порожніх банок, пакетів. Як ви вчините з ними, перш ніж продовжити похід ?

 

                                  

 Учитель. Правила поведінки в природі :

-Не кидай сміття , не забруднюй територію!

-Не ламай кущі, гілки дерев!

-Не руйнуй гнізда птахів!

-Не залишай багаття на галявині!

  Тож давайте ніколи не будемо робити поганих учинків і не будемо дозволяти робити їх іншим людям. А будемо оберігати природу й учити цього друзів і дорослих.

doc
Додано
13 жовтня
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку