"Виховні заходи" "У Королівстві Правильності", " Раз добром зігріте серце - вік не охолоне"...

Про матеріал
Виховні заходи спрямовані на вивчення правил для учнів, на виховання почуття відповідальності за свої вчинки, любов до праці та повагу до людей праці, на формування моральних уявлень про почуття.
Перегляд файлу

Тема.

 У Королівстві Правильності

Мета. Закріпити вивчення молодшими школярами правил для учнів; розвивати вміння застосовувати свої знання в різноманітних ситуаціях; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.

 

                                                 Хід заняття

Вчитель. Життя кожної людини складається із кола дій, вчинків по відношенню до речей, до самого себе, тобто із того, що ми називаємо поведінкою. Правила для учнів ми довго вивчали і запам'ятали.

 

 І тому сьогодні у нас незвичайний урок,

 Сьогодні ми зробимо ще один крок,

 В країну казкову, в країну чудову,

 В королівство, де всі знають правила обов'язкові.

 В країну, де живуть королі й королеви,

 Принци й принцеси, герцоги й герцогині.

Король. Шановні друзі! Вітаю вас у Королівстві Правильності.

Баба Яга і Незнайко (вбігають). Ой! Ой! Ой! І нас візьміть з собою.

Королева. Заходьте, будь ласка.

Король. Ви порушили три наші закони.

Баба Яга. Які саме?

Королева. Принцеси, допоможіть, будь ласка.

1-а принцеса. Запізнились.

2 -а принцеса. Неохайні.

3 -я принцеса. Неввічливі.

Баба Яга. А в нашій країні свої закони, і ми їх добре знаємо.

Королева. То розкажіть, будь ласка, про них?

Баба Яга.  Не вмивайтеся ніколи.

                    Бийте всіх, усіх, усіх.

                    За волосся смикайте, штовхайте

                    Й голосно кричить на всіх.

Незнайко.  

                     На уроки запізніться,

                    Деревце зламайте вмить.

                     На дорогу не дивіться,

                     Під машини всі біжіть.

У нас так гарно! Всі б'ються, штовхаються, обзиваються, ходять бруднючі.

Королева. Жах який!

Вчитель. Я зрозуміла, вони з країни Неслухнялівки. Чи є у вас школа в країні?

Баба Яга. Ні.

Король. Вибачте, будь ласка, але наша країна не така. В нас дуже гарно жити, бо в нас є школа. А в школі вивчаємо закони, правила життя.

Вчитель. Послухайте їх і намагайтеся запам'ятати, бо в нашій країні не знаючи правил, не можна жити.

Баба Яга. А вони важкі?

Король. Зовсім ні.

                                               Правила школярів

 1. Ми  в своєму королівстві

     Будемо дружно працювати.

                                        

 2.  У спорті зростати.

      Старших шанувати.

 

 3.  Раз — два: запам'ятай,

     До школи вчасно вирушай.

                                    

 4.   Природу оберігай.

      Дорожні правила знай.

 

5.  Три, чотири, треба знати:

      Майна шкільного не псувати.

                                            

 6.  Товаришам допомагати.

     “Добрий день!” - чемно казати

                                

     7.  Гарно вчитися усім,

 Бо школа  - це наш другий дім.

Баба Яга. Гарні ваші правила і зовсім не важкі.

Принцеса. Бабусю, пробачте, будь ласка, але нам потрібна швидка допомога,  З вами хлопчик маленький, і він порушив правила нашої країни, він прийшов неохайний. Він потребує негайної допомоги.( Причісують, застібають).

Вчитель. Які впевнені рухи швидкої допомоги! А як злагоджено вони працюють!

Баба Яга. Я не впізнаю нашого Незнайка. А справді, він став кращим, навіть гарним. А в школі вашій важко вчитися?

Вчитель. Зовсім ні. Сідайте, будь ласка. Бо я бачу вже миготять наші світлофорики. Вони вже хочуть працювати з вами. Червоний — забороняється, зелений — дозволяється.

   Почали.

    1. Казати  погане про друзів, знайомих.

    2. Радіти за успіхи товариша.

    3. Приходити з “кислою міною” на обличчі.

    4.  Брати від інших тільки хороше.

    5. Всім посміхатись.

    6. Боятися труднощів.

    7. Бути гарним, охайним.

    8. Допомагати меншим, старшим.

    9. Бути бруднулею

   10. Нищити природу.

   11. Дружити зі спортом.

Вчитель. Бабусю, ви помилилися кілька разів.

Баба Яга. Дорогі, друзі, допоможіть, будь ласка, я також хочу бути доброю.

Вчитель. Я знаю, як їй допомогти. До нас на свято завітало  “Сонечко доброти”. Своїми промінчиками воно завжди зігріватиме нас, нагадуватиме нам про наші правила. А щоб промінчики засяяли, нам допоможуть деякі мешканці нашого королівства.

Будь ласка, увага!

1. Полюбляє ведмедик природу,

    Часто ходить у парк відпочити.

    По газонах і квітах він бродить,

     На деревах обламує віти.

Вчитель. Яке правило порушив ведмедик? В кого є відповідний промінчик? (Бережи природу)

  2.    Ой морока маленькій сороці,

          Бо вона хоч і язиката,

          Не встигає на уроці

          Всі новини проказати.

Вчитель. Що потрібно пам'ятати сороці? ( Старанно вчитися)

  3.      Про таємниці океанів,

           Про моряків і капітанів

           Розповідала б книжка ця,

 .         Та в неї доленька сумна.

            На жаль,  потрапила вона

            До рук такого ось знавця.

Вчитель. Що треба знати знавцеві? ( Бережи книги)

        4.  Може, ці  поросята втомились?

             Чи у них , може, ніжки слабенькі?

              Ні! Ще й досі вони не навчились

              Поважати дорослих, стареньких.

Вчитель. Так чого не навчились поросята? ( Поважай менших і старших)

          5. “ Модна зачіска”

                Нашу Нату не впізнати,

                Модна зачіска у Нати.

                Дивна зачіска, нова.

                Розкуйовджене волосся

                На всі боки піднялося,

                Мов копиця голова!

                Ната в класі йде до парти,

             А навколо смішки, жарти.:

              Звідки зачіски нові?

               Посміхнувся Боря хитро:

               Це, мабуть, від того вітру,

               Що у неї в голові!

Вчитель. Що слід пам'ятати Наті? ( Будь охайним )

Вчитель. Давайте ще раз повторимо правила на промінчиках.                                                     

      ( Виконання пісні  “ Усмішка”)

Вчитель. Пограємо у гру “ Будь уважний”.

( На кожний крок називають правила поведінки. Перемагає той, хто назве більше правил.)

Вчитель. А зараз подивимось, як поводять себе діти на перерві.

 ( Інсценізація)

                                        На перерві

Коли Гриць навчився писати своє ім'я, то він вибіг на поріг і на дверях класу крейдою вивів

 “ Гриць”. Та в цю мить почув за спиною:

-   Грицю, що ти робиш?

 - Бачиш, я вже вмію писати  своє ім'я.

 - Це дуже добре, але в тебе нема зошита?

 -  Є, але й тут кортить.

 - Якби всі учні писали свої імена на стінах, то чи гарно б було?

  Гриць мовчав.

Вчитель. А як ви гадаєте, діти? Що треба робити  Грицю?

У нас в класі є “Скринька - мирилка”. Якщо хтось з учнів порушить правила поведінки, йому слід звернутись до скриньки і знайти те правило, яке порушив.

   З останнім подихом осені до скриньки злетілись  осінні листочки з правилами.

1. До дорослих і незнайомих звертайся тільки на  “ ВИ”

2.  Постійно користуйся словами ввічливості.

3.  Дякуй усім за послуги.

4   Не втручайся в розмову старших.

5. Завдавши комусь неприємності, попроси вибачення.           6.  Поступайся дорогою старшим і молодшим.

7.Умій цінувати і поважати чужу працю.                                       8.   Умій стримувати свої почуття, говори спокійно, ввічливо.

Вчитель. Свято в Королівстві Правильності завершується. Ми згадали правила поведінки, тому завжди пам'ятайте і виконуйте такий закон:

          На доброті існує світ, і  добротою пахне хліб.

          І мирне небо, в школу йти — це також вияв доброти.

          І до людей любов свята, це чистота і доброта.

 

                                                                                                                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Умій себе  перемагати

Мета. Вчити себе переборювати, перемагати, не лінуватися;  розвивати  в собі силу волі, хороші звички, доводити розпочату справу до кінця; виховувати любов до праці та повагу до праці іншого.

 

                                      Хід заняття

 

1.Учень.                                                                                   

 Як важко голову підняти,                                    

 Щоб вранці з ліжка підвестись,                          

 Та слухати: “ Учись! Учись!”                               

 І знову ліжко застеляти,                                      

 І зуби чистити ввесь час.                                     

 День в день до школи простувати                       

 У свій такий знайомий клас.                            

А як було б чудово жити,                                           

 Щоб спати скільки захотів,                               

 І щоб до школи не ходити,                                  

 А тільки гратись у дворі         

 Чи просто байдики побити         

 До темноти, аж до зорі!                                          

                                                                                                

2. Учень.

       Оце то так! Так ти ж ледащо!

        Лінивець просто неземний!

         Ну, не повірю я нізащо,

         Що ти насправді є такий!

         Без праці в світі не прожити,

          І без порядку теж — ніяк!

          Весь час потрібно щось робити,

          Інакше — виростеш лайдак!

                             

3. Учень.

        Нам треба так багато знати,

        Усе навчитися робить.

        Учись себе перемагати,

         Без праці в світі не прожить!

         Як ще й науки не вивчати,

         То як безграмотному жить?

          Учись себе перемагати

           І не вагайся ані мить!

4. Учень.

           Привчайся змалку до порядку.                 

           І силу волі виробляй!                           

           Раненько встань, зроби зарядку            

           Відчуй водички прохолоду,                   

           До школи з радістю біжи.

           А не роби собі на шкоду,

           Навік з  порядком подружи!

           Навчися сонце зустрічати

           І відкривай чудовий світ.

           Учись себе перемагати                         

            З маленьких літ, з маленьких літ!

 

Вчитель. Учись себе перемагати — це  так важливо у житті! А, що це означає: себе перемагати, як ви це розумієте, діти? ( відповіді дітей)

        Себе перемагати — це означає дотримуватись порядку, коли тобі  цього, навіть, не дуже хочеться. Вчасно сісти за уроки, коли тобі хочеться порушити розпорядок дня і ще пограти у футбол з дітьми. Виконати доручення тата чи мами, коли ти захоплено дивишся телепередачу, і  тобі зовсім не хочеться підвестися з дивана. Та й багато є такого, якого б ти не робив, але це треба зробити.

         Всі ми дорослі й діти, живемо в людському суспільстві і залежні від нього. У кожному суспільстві є свої закони і порядки, але ніде не люблять лінивих, нероб, лайдаків і лежнів. Тому що вони не приносять користі. А кожна людина повинна бути корисна тому суспільству, в якому живе. Такий порядок у людей. Навіть серед звірів є свої закони і всі їх дотримуються, а інакше звірі не виживуть у цьому світі. Так і люди — всі повинні виконувати певну роботу, дотримуватись правил, порядку і тоді буде мир, злагода і щастя.

          А уявіть собі, що люди, які виконували певну роботу, враз не прийшли, бо їм не захотілося, і що ж тоді буде?  Погасне світло в будинках, не прийде в дім тепло і вода, не буде в магазинах продуктів та одягу, зупиниться транспорт. Як жити? Отже, це все залежить від людей. Одні люди печуть хліб, вирощують збіжжя, овочі та фрукти, а інші виробляють  машини, верстати, літаки і поїзди, хтось робить тканину, а інші шиють одяг. А всі разом працюють один для одного і для всього суспільства. Люди старенькі вже на відпочинку, бо вони відробили багато років і тепер не мають сили працювати, а тому про них дає суспільство, виплачує їм пенсії, дає спеціальні пільги. Маленькі діти ще теж нічого не виробляють і не вирощують, бо вони ще нічого не вміють і не можуть. Але їх суспільство вчить, дає їм освіту і привчає до роботи і до порядку, щоб тоді, коли діти підростуть і досягнуть вісімнадцяти років, могли продовжити своє навчання, або приступити до роботи та до служби в армії, щоб захищати свою Вітчизну. Ось такі завдання і порядки у нашому суспільстві. Їх треба дотримуватись, щоб жити у мирі, злагоді та щасті з людьми та перед законом.

          Тому ви, діти, маєте звикати до порядку, щоб виховувати в собі силу волі — це найважливіше! Бо як немає сили й волі, то не буде щастя й долі! А чому це так, як ви гадаєте?

( Відповіді дітей) Якщо людина не вміє  і не може примусити себе працювати, вчитися, виконувати покладені на неї обов'язки — це означає, що вона не має сили волі, і не вміє себе організувати і примусити робити те, що потрібно, тоді  з такої людини виростає лежень, який потім не вміє добре працювати, а через це його ніхто не захоче брати на роботу. А без роботи можна прожити?

              Так, без роботи прожити не можна, бо правду в народі кажуть: “ Хто не робить, той не їсть”, “ Хочеш їсти калачі,  не сиди на печі”.Отже, щоб у майбутньому мати хорошу роботу, добре заробляти і чудово жити, потрібно з дитинства привчатися до порядку, до роботи, щоб виробити хороші звички. А які хороші звички потрібно виробляти?  (Відповіді дітей). Це і рано вставати, і вчасно лягати спати, дотримуватись режиму дня, бути охайним і старанним, стежити за своїм одягом і взуттям, до роботи ставитись з повагою і виконувати її старанно. Всяка робота потрібна і важлива, тому треба навчитися робити все.  В житті потрібно робити все. Тому що, все що знаєш, і що вмієш, за плечима не носити, каже народна мудрість. Знання — це найлегша ноша, але найцінніша. А в житті ці знання можуть рано чи пізно знадобитися, тільки людина не може наперед знати, що їй знадобиться у житті в той чи інший період. А ось ті вміння і знання, які вона має, можуть їй дуже допомогти. Діти, наведіть приклади, як говорять про ледачих.

  •                  Їсть за вовка, а робить за комара .
  •                  У лінивого піч до спини пристала.
  •                  Ні б'є, ні ламає, та ні про що не дбає.
  •                  Лежачий камінь мохом обростає.
  •                  День гуляє, три -  слабий, а на п'ятий — вихідний.
  •                  Хто лінивий, той і сонливий.
  •                  Як спати до дня, то присниться бридня.
  •                  Лінивому все ніколи.
  •                  Що напряла, те мишка вкрала.
  •                  Ледаще на віник та на смітник годяще.
  •                  З лежі не буде одежі, а зі спання не буде коня.

 

Вчитель.     А ще треба, діти,  навчитись розпочату справу доводити до кінця.  Це дуже важливо. Бо, як кажуть у народі: “ Хороший початок — половина діла, а хороший  — кінець ділу  вінець”.   Що почав, те треба закінчити, і тоді побачиш результат своєї роботи, навчишся бути організованим. І от, коли кинув розпочату справу, то до неї важко повернутися, а інколи і зовсім неможливо. А якщо ти почав одну справу і кинув, потім другу, і знову кинув, потім третю, то з тебе виросте неорганізована людина, яка й потім у житті нічого не доведе до путття. Бо таку в собі виробила звичку. Адже всі звички виробляються в дитинстві й ідуть з нею в доросле життя. Тому так потрібно виробити хороші звички і дотримуватись порядку. Бо організована людина всім мила, у неї на все є час, вона усім допоможе, усе вміє, з такою людиною і спілкуватись приємно, бо з нею є про що говорити.

         Тому і ти ніколи не лінуйся, виробляй у собі силу волі, хороші звички, доводь справу до завершення, вчись усе робити, щоб мати знання і вміння, умій вчитись, а для цього умій себе переборювати. Це зовсім нелегко, але хто сказав, що ти цього не зумієш зробити? Навіть, коли дуже не хочеться сідати за книжку — збери свою волю в кулак і сядь за стіл, щоб вивчити урок, напиши вправу, вивчи правила — і ти побачиш на наступному уроці, як це приємно бути знаючим і розумним. Як приємно бути організованим і хорошим. До тебе всі ставитимуться з повагою. Звичайно, це спочатку важко, але потім ти звикнеш — і буде легше, головне — не лінуйся. Легко не робити нічого, але з лінню важко жити.

 

  1.             Учень.                                                                                2.

       Слід добре, добре пам'ятати,                                              

       І щоб не збитися з путі,                                                      

       Навчись себе перемагати,                                  

       А це — найважче у житті.

                                                   

2. Учень.

 Нелегко з сонечком вставати,

 Коли зарошений весь світ.

Тоді так хочеться поспати,

 Ну,а тобі ще мало літ.

3.  Учень.

Нелегко й мило в руки брати,                                                                                                   

Вода холодна -  аж пече.                                                                                                                                    

Так добре у садку лежати,                                                           

 Коли на сонці гаряче.                                                                        

 

4.  Учень.

Й науки нащо ті вивчати,

Все б грався, бігав і гуляв.                                                                                         

Учись себе перемагати,

Ще поки ледарем не став.

5. Учень.

Дивись, і пташечка працює,

В гіллі собі гніздечко в'є.

Он бобрик гребельку будує,

І мостить дрізд гніздо своє.

6. Учень.

Ось мишка діткам нірку риє,

Працюють бджілоньки малі.

Усяк робити щось уміє,

Щоб не пропасти на землі.                                                                                                

7. Учень.                                                                                    

А ти на цій Землі — людина,                                            

Тому учися і працюй.                                                      

Людина вміти все повинна,                                            

То  силу й волю ти гартуй!  

8. Учень.

Бо треба так багато знати,

Щоб в світі цім розумним стать.

Учись себе перемагати, умій себе перемагать!                                

 

Тема. Раз добром зігріте серце — вік не охолоне

 

Мета.  Ознайомити  дітей з поняттям добра і зла, ласки, байдужості, жорстокості; формувати  моральні уявлення і почуття, розвивати духовно - моральне мислення; сприяти вихованню бажання творити добро; засуджувати брехунів, пліткарів, жорстоких і байдужих.

Обладнання. Твори В. О. Сухомлинського, картки з малюнками, картки для складання слів.

                                 Хід заняття

Учитель.

  •                Доброго ранку,   - мовлю за звичаєм.
  •                Доброго ранку, - кожному зичу я.
  •                Кому дозволимо сісти першими? (Дівчаткам)
  •                Так, спочатку  - краса, а потім -  сила.
  •                  Діти, до нас у гості завітав Добродій. Завжди такий веселий, а сьогодні  - засмучений. Сталося лихо. Злі сили — Жорстокість і Байдужість захопили Добро і Ласку у полон. Вони заховали їх у підземелля і не випустять. Невже ми залишимо цим злюкам наших друзів? Необхідно і негайно їх визволити. Але для того, щоб це зробити необхідно виконати деякі завдання. Девізом нашої виховної години будуть такі слова:

Сказав мудрець: живи, добро звершай,

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи й звіра.

Хай оживає істина стара:

- Людина починається з добра!

 

Вчитель.  Кажуть, коли народжується дитина, Бог запалює на небі зірку і посилає до народженого янгола — охоронця. Уві сні янгол тричі цілує немовля у чоло — аби воно зростало розумним, у личко — щоб було красивим, та в груди — аби здоров'я та любом вселилось у його тіло, серце, душу.

 

1 учень.  Добрим просто бути, чи не просто?

                 Не залежить доброта від зросту.

                 І дитина робить добру справу,

                Як не  кине друга на поталу.

 

2 учень.    Як людей почуєш — пошануєш,

                  Силу для добра в душі відчуєш.

                  І закрутиться земля скоріше,

                  якщо разом станемо добріші.

 

3 учень.    Доброта з роками не старіє,

                   Доброта від холоду зігріє.

                   І якщо вона, як сонце світить,

                   То радіють і дорослі, й діти.

 

Вчитель.    Від рідної хати дитину

                     Веде у широкий світ

                     Ота єдина стежина,

                     Що дарує красу і цвіт,

                     Іди по тій стежині, дитино,

                     Даруй любов і тепло.

                     І пам'ятай: ти — людина,

                     Учись, думай, твори добро.

 

4 учитель.    Не залежить доброта від зросту,

                     Не залежить доброта  від віку,

                     Доброта  з роками не старіє,

                     Доброта, як сонце, завжди  гріє.

 

5 учень.        На добрі існує світ,

                      І добротою пахне хліб

                      І мирне небо. В школу йти —

                           Це також вияв доброти.

 

Вчитель.     Усміхнімось один одному і на краплинку побільшає сонця у світі,  на краплинку щастя, на краплинку радіснішим стане життя.  Життя зі своєю найвищою наукою — мудрістю, в якій панує доброта. Діти., а де живе доброта?

 

1   учень. Доброта живе серед людей: у  серці, у душі людини, в її усмішці.

 

2 учень.  Вона намагається зробити світ добрішим. А тому доброта завжди серед людей, приходить до них на допомогу без нагадувань і вагань.

 

3 учень.    Доброта може розділити і радість, і горе з рідними, друзями чи просто з незнайомими людьми.

 

4 учень.    Щодня тільки на землі з'являється сонечко, доброта розсіває свої зерна — зерна добра в душах людей.

 

Вчитель. Скажіть, діти, якими б кольорами б ви зобразили добро? ( Світлими: сонце, квітка, хліб)

  •                  А зло? (Темними, чорними кольорами: хмара, підземелля, зброя).
  •                Давайте виженемо зло з наших сердець, щоб воно ніколи не поселилося в наших душах.
  •                Розгляньте малюнкові вирази обличчя і знайдіть той, який підходить злим персонажам. Поки добро —  у неволі, у нього — ось такий вираз, адже воно знає, що люди не можуть без нього жити.
  •                Який це настрій? (Сумний)
  •                Коли ми його визволимо, а добро і ласка переможуть

зло,наче в казці,  -  настрій зміниться на такий... (Радість).

  •                А станеться це тоді, коли ви працюватимете з таким виразом. Яка це людина? ( Уважна)
  •                А тепер спробуйте скласти слова з розсипанок: ( добро, ласка, ніжність, зло , байдужість, жорстокість.)

       З                Л       А                 Д      О       Б              Н  І Ж   

 О                  С       К       А               Р       О          СТЬ              НІ

      Л

 

         БАЙ                                               ЖОР

ЖІСТЬ        ДУ                          КІ          СТО      СТЬ

 

 

- Молодці! Добре попрацювали!

  •                Не поводьтеся, діти, як Сороки та Комарі. Вчіться доброті і ніжності. Вчіться піклуватися про  інших, співчувати тим, хто знаходиться  у скруті, допомагати їм і словом, і ділом.

Є багато людей, у яких  можна цього навчитися. Це  -  батьки, вчителі та інші люди. Чимало  є казок. Згадайте в  казці “Кривенька качечка” чуйне ставлення героїні до стареньких. Чого не скажемо про Сороку, яка літає лісами і плітки розносить. Чи можна любити таких як Сорока чи Комар, що хоче кого - небудь вкусити.

  •                Люди кажуть, що повагу і добро заслуговує той, хто сам уміє поважати, робити добро іншим.  А чи бачили ви добро і зло  в природі?( Забруднені ріки, знищення лісів, Червона книга вимираючих звірів і рослин т. д. )

Ось як люди можуть зіпсувати природу, а вона в боргу не залишиться і віддасть вам те, що ми заслуговуємо: брудне повітря, нечисту воду, неякісну їжу, зло на всіх і все.

  •                Тому життя людини на Землі має починатися з високої духовності, з  бережного ставлення до Матінки- природи, з любові до всього живого.
  •                  Я пропоную вам познайомитись з оповіданням В. О. Сухомлинського “ Як Метелик напився березового соку

     Ще в затінку під деревами лежав сніг, а маленький Метелик, якого збудило весняне сонечко, вилетів зі своєї зимової хатки. Летить він і відчуває: голова паморочиться від слабості. “ Ось,- думає Метелик, - знайду пахучу квітку й нап'юся солодкого соку. Зараз голова і перестане паморочитись”.

        Але квітів ще немає. Один тільки голубенький пролісок виглядає з землі. Зрадів Метелик. Сів на голубеньку квіточку, а на ній солодкого соку немає. Холодна вона.

        Летить знову Метелик. Уже й силоньки немає, ось-ось крильця складе і упаде на землю.

          Аж чує Метелик ласкавий голосок:

  •                  Лети до мене. Це я, Береза Білокора. Дам тобі крапельку соку. Прилетів Метелик до Берези. Дивиться  -  з  тріщинки витікає крапелька соку. Напився Метелик. Весело махнув крильцями
  •                Дякую,- каже Метелик,- ти мене врятувала від голоду.

 

  •                  А зараз давайте пограємо у гру “ Займи позицію” (Так. Ні. Не знаю)

Характерні риси Берези: доброзичлива, прихильна, чуйна, уважна, милосердна, добра.)

     1. Учень.                                                                 

      Не лінуйтесь робити добро.                            

      Лише зла не бажайте нікому.                               

      Бо, воно як велика гора,                                 

     Стане вам на шляхові земному.                             

 

  2.  Учень.                                                              

    І старайтесь робити добро -                                

   День і ніч,  і годину, і кожну хвилину.                

   Щоб серденько, як сонце було-                              

   Це хорошою робить людину.                               

   

  3. Учень

 Правда в світі є дуже проста:

 Сонце Землю теплом зігріває.

  А людину -  її доброта

  І любов у житті прикрашає.

Вчитель.  Давайте спробуємо створити асоціативний кущ до слова:

              

                              Серця                        Сади

                              Слова                         Коріння

Добрі                     Думки                       Квіти

                               Справи                     Плоди

 Вчитель. Діти, а давайте поповнимо скарбничку добрих справ прислів'ями про добро.

  •                Добро добром згадують.
  •                Добра думка — половина діла.
  •                Добре роби — добре буде й тобі.
  •                Доброму скрізь добре.
  •                  На зло здатний кожний, а добро може зробити лише добра людина.
  •                Добро усе перемагає.
  •                Добрі справи красять людину.
  •                Хто людям добра бажає, той і сам те має.
  •                Робиш добро  -  не кайся, робиш — зло сподівайся.
  •                Добре слово дім будує, а зло — руйнує.
  •                Добре слово людині, що дощ у посуху.
  •                Добра не оціниш, поки сам добра не зробиш.

Вчитель. Я тримаю у руках клубочок ниток. Нехай він нас об'єднає добротою наших сердець. А кожен, до кого потрапить клубочок, має сказати своє слово з приводу нашого спілкування. Давайте так почнемо:  “Я думаю...”, “ Я хочу...”, “Мені здається...”.

 ( Можливі відпові.)

  •                Я думаю, що добро завжди перемагає.
  •                Мені здається, що зло сильне, але добро сильніше.
  •                Я хочу, щоб серед нас не було байдужих людей.
  •                Я хочу, щоб навкруги панувала справедливість...

 

Вчитель.  І ось клубочок потрапив знову до мене, тому я маю теж дещо сказати:

   

      Добро і людяність плекайте в душах,

      Аби між вами не було байдужих.

       Щоб ви спішили радість принести

       І по життю із ласкою   пройти.

Про  добру людину кажуть, що вона красива душею. Отже поспішайте робити добро, починайте вже сьогодні, починайте із добрих вчинків, бо ж, як каже народна мудрість: Посієш вчинок — пожнеш звичку, посієш звичку — пожнеш характер, посієш характер — пожнеш долю”.

Почніть із доброї  усмішки, щирого погляду. Хай бог пошле вам свою благодать і наповнить ваші серця до людей добротою. А ви віддавайте тепло свого серця  один одному.,

 

Світ прекрасний навколо тебе,

Сонце ясне і синє небо.

Птахи і звірі, гори і ріки —

Нехай він буде таким навіки.

Нехай людина добро приносить,

Бо світ навколо любові просить!

 

Не лінуйтесь робити добра,

Лише зла не бажайте нікому,

Бо воно, як велика гора,

стане вам на шляхові земному

 

Не говори про доброту,

Коли ти нею сам не сяєш,

Коли у радощах витаєш,

 Забувши про чужу  біду.

Бо доброта —   не тільки те,

Що обіймає тепле слово,

В цім почутті така основа.

Яка з глибин душі росте.

 

Коли її не маєш ти,

То раниш людяне в людині.

Немає вищої святині,

Ніж чисте сяйво доброти.

            Творіть добро, щоб кращим став цей світ.

            Байдужими не станьте тільки,

            Теплов своїм ви серце обігрійте.

             І пам'ятайте, що ми —  люди.

Піклуйтеся  про всіх, добро даруйте —

Тоді світліше буде скрізь повсюди.

Хай тепло твої  повнить груди,

А добро буде жить повсюди.

            Ти посій і доглянь пшеницю.

             Викопай  і почисть криницю,

             Волю дай, нагодуй пташину,

             Приголуб і навчи дитину.

             Бо людина у цьому світі

            Лиш добро повинна творити.

Вчитель.  Я хочу, щоб у вашій  серці проросли зернятка доброти, щоб  вони наповнили  ваші душі. Адже людина народжується для того., щоб творити добро, а не  згинути

безвісною пилинкою. Тож нехай поруч з вами всім людям буде тепло, затишно і добре.

Йдіть з добром до людей, хай любов процвітає,

Зло твого серця нехай не торкає, бо воно та біда, що душу вбиває.

 

 

Тема. Свято  Спортландії

Мета. Залучити дітей до повсякденних занять фізичною культурою для зміцнення власного здоров'я; розвивати увагу, спритність, силу волі; виховувати звичку діяти згуртовано, дружно.

 

Вчитель. Дорогі діти! Ми розпочинаємо свято спорту під девізом: “ Роби з нами, роби як ми , роби краще нас”.

         Я хочу представити перед вами дві команди хлопчиків та дівчаток, які сьогодні хочуть позмагатись і показати свою спритність та силу, перед вами , їхніми друзями.

       Привітання команд.

1.    Готуємось! На старт!                                                     

 

2.    Готуємось! На старт!                                                                                               

 

1. Нас доріжка чекати не може,

    І сильний вітер нас не зіб'є з ніг .    

   А навпаки він нам поможе

   І в упертім труді, і в важкій боротьбі.

 

2. Хто в спортивнім бою переможе,

   Той на вірнім путі.

   Сильний дух йому скрізь допоможе.                                                                                          

    Перемогти, здолати всіх.

       

1. У нас сьогодні гарний стан                                        І

    Силу й спритність показати.

 

2. І відвагу молодецьку,

    Є охота   в руки взяти.                                      

 

Вчитель.  Тепер я хочу оголосити суддівську колегію...

         А тепер всі без вагання починаємо змагання.

        Пильно стежить хай жюрі

        І визначає кожний раз кращих з вас!

  •                                    Козакам у поході ставали чоботи в пригоді.

         Є і нас “маленькі” чоботята -

        То  давайте будем приміряти!

( Учасники по черзі взувають чоботи , добігають до стільця, оббігають його, повертаються і передають чоботи іншому учаснику)

  •                Чи знаєте ви, діти,

         Що любили на вогні козаки варити?

         Щоб вогонь горів, знаєте чудово-

         Нам потрібні дрова.

( Кожен учасник повинен принести по одному поліну, стрибаючи в мішку. Він стрибає до лінії, де лежать дрова, бере одне поліно і стрибає назад, вилазить з мішка і передає мішок іншому. І так поки не перенесуть всі дрова.)

  •                Дрова є, вогонь палає!

        Та чогось не вистачає?

         Щоб зварить крупу,

         нам із річки треба принести ... (водички)

( Дві склянки розташовані на відстані: одна з водою, а друга —  пуста. Учасники по черзі переносять воду із повної в іншу —  порожню. Хто зробить це швидше і перенесе більше води, той і переможе.)

  •                Каша наша вже готова — запашна, смачна, чудова.

         А у нас змагання знову!

        Хто скоріше кашу з'їсть, буде сильним й першим скрізь!

( У дві миски насипають кашу, порівно в кожну. Діти ложками споживають її. Команда котра перша з'їсть, та й переможе.)

  •                  Кашу з'їли, молодці!

        Сил набралися доволі.

         До змагання всі готові?

“Пінгвіни” ( У грі беруть участь всі учасники команди. За сигналом перші номери затискають м'яч  між колін і рухаються, як “пінгвіни” до фішки. Беруть м'яч у руки і бігом повертаються назад, передаючи його іншим учасникам.)

  •                То, скажіть, чиє бажання

        На наступні вам змагання.

“ Переправа в обручах” ( Кожна команда шикується по одному на загальну лінію старту “ на березі”, в руках у направляючого обруч. За сигналом обруч одягають два перші учасники  - хлопчик і дівчинка і швидко біжать на інший берег. Дівчинка залишається на цьому березі, а хлопчик повертається на інший за настуною дівчинкою. Потім  сам залишається “на березі” , а “переправу” продовжує дівчинка. Виграє та команда, гравці якої якнайшвидше закінчать “переправу”.)

  •                Кашу ви самі поїли, сили свої відновили,

         А тепер  прийшла пора нагодувати це маля.

“Нагодуй ляльку”  ( На стільчику “сидять” ляльки, на стартовій лінії стоять пусті чашки. Кожен учасник набирає ложкою пісок з відерця і біжить “годувати” ляльку.)

  •                Осінь — це пора негоди.

        Дощ піде — замочиш ноги.

        Переправу треба так зробити,

        Щоб і ніг не замочити.

“ Пройшли дощі”  ( Для проведення гри потрібні дошки. Наступивши на дощечку, що лежить попереду, поставити ту, що лежить позаду, вперед. Так пересуваються до фінішу. Хто перший, той переможе.)

  •                Ці змагання  -  річ почесна.

        Вас жюрі оцінить чесно.

        Казку “Ріпку” ви читали?

        То скажіть мені скоренько

        Скільки всіх героїв працювало в полі?

“ Витягни ріпку”( За сигналом перший учасник оббігає ріпку, повертається назад, бере іншого учасника за руку, оббігають ріпку.  Так по черзі  забирають всіх учасників. Хто зібрав усю сім'ю, кладе “ріпку” на підлогу і перемагає.)

( Жюрі оголошує результати)

  •                Конкурс  “Одягни шапку”

З одного кінця кімнати стоять стільці. На кожному з них шапка. За сигналом учасники біжать до стільців, одягають шапку і сідають на стілець. Потім швиденько скидають шапку, кладуть на стілець і вертаються назад. Естафета передається іншому гравцеві.

 

  •                Завдання для команд “ Подумай відгадай”

Стоїть хлопчик під пеньком,

Накрив голову  брильком. ( Гриб)

 

Росте вона в лісочку, має червоненьку сорочку.

Хто йде, той поклониться. (Суниця)

 

Восени не в'яне, а взимку не  вмирає. (Ялинка)

Стоїть при воді на одній нозі.

І шапочку має, та нікого не вітає. (Гриб)

            У зеленім кожушку,  в костяній сорочечці

            Я росту собі в ліску всім зірвати хочеться.

            Два столи, два човни, п'ята чашечка. (Жолудь)

 

  •                  Конкурс “Естафета з м'ячем”

Капітани команд по черзі кидають м'яч своїм гравцям ( першому, другому...) Зловивши м'яч і віддавши його капітанові, гравці займають місце позаду команди. Виграє та команда, в якій раніше біля лінії будезнову той, хто починав гру.

   Ну, от і все, звучить свисток  гра закінчилася щасливо.

  Виходять переможці на місток,  вітайте їх!

  Ось наша сила! О спорт, о спорт! Це просто клас!

  Дружи із нами завжди, Здоров'я, силу, юність дасть

    Здоров'я, юність, силу дасть і творчої наснаги

Тема. Будемо знайомитись

 

Мета.  Вчити правилам знайомства, ознайомити  з первісним значенням  слова “вітання”; розширити словник мовленнєвого етикету словами вітання; виховувати у дітей шанобливе ставлення до оточуючих.

                                             Хід заняття

Вчитель.  Всі дружненько встали,

                 Спинки порівняли.

                 Один одному вклоніться

                  І мені усі всміхніться.

                 “Доброго дня вам!” - я діти бажаю.

                  Ви всі хороші про це вже я знаю.

                  Ви — всі знайомі давно між собою,

                  То ж познайомтесь тепер і зі мною.

Та в клас я завітала не сама,

зі мною друзі ось мої,

То будемо знайомитись усі.

 

Вчитель.  Діти, уявіть на хвилинку, що кожен із вас один на всій землі, немає навколо нікого з людей, а лише природа. Ви -  всі  самотні. Нема кому висловити ні радості, ні захоплення, ні суму. Чи добре одному? Скучно? Але, якщо з'явиться хоч одна людина, то кожен захоче з нею поспілкуватися.

     Отже, як ви будете звертатися до неї?

( Учні висловлюють свою думку.)

I. Правила знайомства.

    Звичайно,  всі люди звертаються один до одного, називаючи слово. А здогадатись, що це за слово допоможе загадка: Є в кожної людини, але сама вона ним не користується. ( Ім'я)

- Так, це — ім'я. Воно потрібне кожній людині, без нього вона не може обійтись. Існують такі правила:

  •                  під час зустрічі потрібно назвати своє ім'я;
  •                  запитати ім'я співрозмовника;
  •                поцікавитись інтересами друга;
  •                поспілкуватися з новим другом.

II. Гра “ Клубочок”

Вчитель. Я тримаю у руках клубочок ниток. Нехай ця ниточка об'єднає нас всіх разом.А кожен, до кого потрапить клубочок назве себе і коротенько скаже щось про себе. І так — почали.  ( Спочатку знайомить дітей із собою вчитель, а потім клубочок “біжить” далі.)

 

III. Значення вітання.

- Діти, а пригадайте  з чого починається кожний урок у класі? ( З вітання)

- А які слова вітання вам відомі? ( Добрий ранок, добрий день , привіт, здрастуйте.)

Вітається людина щодня і декілька разів на день. Ви ніколи не задумувались, що воно означає? Ось сьогодні ми спробуємо розкрити зміст , значення вітання.

        “Мир вам! Мир вам і достаток!”  - у цьому був первісний зміст вітання.

         Той, хто говорить, завжди вкладає в слово не тільки думку, а й певну енергію, тому слова вітання можуть нести  добро або зло.

          Доброзичливі українці так віталися у давнину:

  •                Добрий день! З святим днем, будьте здорові!
  •                Здорові були та людям милі!
  •                  Доброго здоров'я та мир вашому дому!
  •                Моє вам шанування, спаси вас Боже!

Вчитель. А от у давнину люди в Китаї, Монголії, Єгипті віталися ось так:

  •                Їли ви сьогодні? Чи здорова ваша худоба?

На перший погляд смішно, але якщо трішечки подумати, то легко можна довести, що запитання про худобу стосується добробуту в домі, адже основою життя  монгола — кочівника було стадо. Ось і виходить: побажати здоров'я годувальнику людини — все одно, що побажати здоров'я їй самій та родині.

IV. Жести при привітанні.

З давніх — давен обмінюються люди ось такими жестами під час вітання: декотрі вклоняються; інші підносили руку до чола і серця; торкалися носами; дами присідали вглибокому реверансі.

    Багато разів ви чули від дорослих: зніми шапку, коли входиш до кімнати, привітайся. Гадаю, ви бачили, як дорослі вітаючись, постягають руку, знімаючи рукавичку.  Звідки та кі правила привітання? Чи знаєте ви?

        Покидаючи в дім і, рушаючи в мандри, лицар одягав шолом.  Та на шляху — дім , де живе знайомий.  Переступаючи поріг, лицар знімає свій шолом. “ Я тебе не боюся, - промовляє він цим жестом. “ Бачиш, моя голова відкрита. Я тобі довіряю”. Добрий звичай знімати капелюха, входячи до приміщення, лишився і зараз, хоч суворі часи минули.

         А як ви думаєте, чому знімають рукавичку, коли вітаються?  ( Не бійся! Ось тобі моя тепла долоня. Зброї в моїх руках нема.)

           Правда,  і руку  подавати треба теж вміючи. По-перше, за руку можна  вітатися тільки із близькими людьми,  другом чи товаришем. По-друге, якщо люди різного віку, то першим подає руку старший.

            

V. Як потрібно вітатися.

  •                Чи можна людину вітати непривітно?
  •                  Чи можна бажати здоров'я крізь зуби, а доброго дня із злим обличчям?
  •                Як ви розумієте слово “привітний”? Спробуйте дібрати до нього синоніми.

(Той, що виявляє доброзичливість, щирість, люб'язність) Пам'ятайте про це завжди!

  •                  Діти, ми тільки-но говорили про те, як прийнято вітати знайомих. А як же бути із незнайомими?  Запам'ятайте,  треба вітатися з усіма, виявляючи свою повагу до них.

 

VI. Робота над віршем Інни Кульської “Неприємності від чемності”         

 

 Обіцяв Пилип  матусі:

 Ось за  чемність я візьмуся!         

  Наш Пилип — гуп,гуп ! У ганок;

  - Агов, дядьку, добрий ранок!

Дядько не вітається,                                                         

Він спросоння лається...

Наздогнав Пилип Фросину,

смик за косу, за хустину:

- Здоровкаюся ж  двічі я,

Ти чого неввічлива?

Не чуть вітання Фросі,

Вона не чемна досі.

Стоїть вожата біля вікна,

Складає купу книг вона.

Пилип набіг на ноги,

- Посуньтеся  з дороги!

Світ мені не заступайте,

Я ж кажу “ драстуйте”

розгнівалась вожата:

- Старших треба поважати! -

Пилип вожату -  за рукав :

- Та я ж  вам “драстуйте” гукав,

Хіба вам неприємно,

Що я вітаюсь чемно?

Пилип у класі вдруге:

- Добридень! - каже другу.

Той напихає рота,

Вітатись неохота.

Пилип гукнув:

- Нечема!

Чи був Пилипко чемним!

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Вчитель. Чому дорослі були незадоволені хлопчиком? Як Пилипкові слід було поводитись?

Чи вмів він  бути чемним? (Потрібно ставитись до людей з повагою, і вітання тоді ваші будуть чемні.)

 

А як ви зрозуміли і запам'ятали, про що ми сьогодні говорили, ми зараз і перевіримо.

 

VII. “ Гра “Дай правильну відповідь”

  •                  Хто вітається першим, якщо зустрілися молодший і старший?  (Молодший)
  •                  Хто вітається першим,якщо зустрілись хлопчик і дівчинка? (Хлопчик)
  •                  Хто першим подає руку? ( Старша людина і дівчинка)
  •                  Ти їдеш з товаришем вулицею. Він привітався з незнайомою тобі людиною, зупинився. Чи треба й  тобі вітатися? ( Слід привітатися і тобі.)
  •                Ви побачили в автобусі, що у іншому кінці стоять друзі. Чи треба привітатися з ними, якщо треба, то як це зробити?

( Слова замінити жестами, усмішко або зробити уклін, а не кричати.)

  •                  Чи можна замість “добрий день” говорити “привіт”? ( Близьким людям або друзям )
  •                  У шкільному коридорі розмовляють учителі. Серед них був учитель Ігоря, проходячи повз нього, він ввічливо сказав: “Добрий день, Вікторе Семеновичу.”Чи допущена помилка? (Треба сказати загальне привітання)

Вчитель.    А на  підсумок нашої виховної години я хочу перевірити, чи знаєте ви ввічливі слова?

VIII.  Гра  “Доповни речення

  •                  Розтопить серце всякого сердечне слово ... (« Дякую»)
  •                  Коли тебе впіймають раптом за підказку, ти вчителя розчулиш:... (“Вибачте, будь ласка”)
  •                  Зеленіє древній пень, коли почує:... (“Добрий день”)
  •                Коли згасає сонце у росій зоря лягає лагідно на плечі,

         Серед знайомих, рідних голосів ми чуємо привітне:... (“Добрий вечір”)

  •                Щоб знову зустрітись в годину призначену, кажу щиро завжди я всім:...(“ До побачення”)

Вчитель. Я хочу, діти, щоб вітались чемно ви.

                Всміхались й радість всім несли.

                Ви слів вітань не забувайте,

                Від серця їх несіть -  про це ось пам'ятайте!

 

Думки уголос

Якби   прийшлося знову,

Життєву обирать дорогу.

Шукать  стежину, по якій іти,

Не заблукать, не збитися з путі.

Мабуть, із відповіддю я б не забарилась,

Бо тільки тут, серед дітей,

Я повністю розкрилась.

У молоді роки бували різнії думки:

Чи зможу всіх, без винятку, їх полюбити,

Любов’ю материнською зігріти?

А ще і так навчити,

Щоб в спокої у слід дивитись.

Дитя – незвідана стежина,

Неначе в колоску зернина.

Її потрібно вміло протоптати,

Щоб шкоди серцю не завдати.

А ще ввесь час плекати

І добрими словами поливати.

В любові,  ласці всіх ростити

Та іскри доброти в них пробудити.

Тоді дозріє добрий колос

І у майбутньому почуєш, у відлунні, голос.

Той голос, що тебе згадає

І теплим словом привітає.

І серце в грудях так закалатає,

І думка промайне, що правильно учила,

І вдячність щиру заслужила.

Час новий, повсюди сучасний прогрес,

Якщо не включиш вчасно розум,

Тоді, звичайно, ти одержиш стрес.

Тепер дитина –  це об’єкт,

А ти – новий проект.

Той лиш в прогресі виживає,

Хто не амбіції, а мудрість має.

І ось таке собі він знає:

Позицію займи дитини,

По їхнім правилам ти грай,

Але тихцем той механізм ладнай.

Мале дитя права качає,

А про обов’язки і не згадає.

В пригоді стане делікатність,

І за частеньку,  артистизм,

Щоб не згубити оптимізм.

Доводиться нерідко грати,

Із хитрістю його навчати.

І треба тільки так чинити,

Щоб чомусь все-таки навчити.

Тоді  реально маєш шанс,

У вихованні чогось досягти

І опліч з нею далі йти.

Багато вже зернят зростила

І їх по-справжньому любила.

Знання, що мала,

По щирості їх віддавала.

Приємно, коли згадують і пам’ятають,

І  щирим словом ще й вітають.

Бо діти – цвіт країни.

Від нас залежить, що з них буде,

Чи виростуть хороші люди?

Тож поки вогник ще горить

І вдосталь сили є творить,

То поле своє – засівай,

Якщо втомилась, то –  тікай!

 

           Побажання

Вчитель! Будь же ти творцем,

Артистом славним і співцем.

Щоб діти бачили в очах твоїх:

І радість, і любов, і сміх.

 

Хай урок твій нестандартним буде.

Хай в казковий, загадковий світ

Він дітей покличе всюди,

Й потяги до знань пробудить в них.

 

Хай посмішка на вустах сіяє,

Хай  твій голос мелодично  заспіває.

Хай крик в ласку обернеться,

А діти через роки повернуться.

 

Вони прийдуть тобі і вклоняться:

За терпіння і ночі недоспані,

За букви і перші палички,

За руки, що голівок торкаються

І в зошитах не раз утомляються.

 

Відпочинь  ти за літо,наберись нових сил –

І до них невгамовних ти знову прилинь.

 

 

                         Роздуми про школу

Школа нова чека на поріг.

Скільки незвідано  в неї доріг!

Знову забуте , як кажуть, старе 

В неї вертається в русло нове.

 

Гра, як колись – основна складова.

З неї урок , зазвичай,  ожива.

Іскорка грає в дитячих очах,

Посмішка сяє у них на вустах.

 

Зустріч ранкова бадьорість несе,

З нею кругом оживає усе.

Легше у групі всім працювати,

Бо краще разом трудність долати.

 

Скринька чарівна на урок завітала –

Думати , мислити  всіх спонукала.

Автора крісло запрошує сісти,

Щось цікавеньке всім розповісти.

Автор цей голову міцно трима.

Зараз у класі він – голова .

 

Нові програми, підручники нові –

Ці відчуття не раз нам знайомі.

Діти у грі розвагу всі мають,

Сходинки нові в знаннях долають.

 

Книжки на партах, портфелик в кутку

Ранку  нового вони дожидають.

Діток до класу з нетерпінням чекають.

Задум хороший,були б тільки гроші!

Хочеться вірити , що кишені свої

Не будуть трусити вчителі на селі.

 

 

Скільки новинок уже пережито,

Методів нових у практику вжито.

Тільки програма, на жаль, не спростилась,

Вимоги дуже таки  ускладнились.

Нам до новинок уже не звикати,

Хоч ми за статками не депутати,

Та труднощі в змозі всі подолати.

 

Поруч із нами гордість й надія у краще буття.

А ми без жалю віддаєм їм частинку життя.

Хочеться жити й прекрасне творити,

Щоб у маленьких дитячих серцях

Згадку поваги до себе лишити.

 

Я вірю, що встане з колін Україна моя.

Всі люди бажають цього та, звичайно, і я.

Розправить крила, усміхнеться,

Сім’я пташина вся збереться.

 

Я хочу, друзі, сподіватись,

Що більше не будуть вони відлітати.

Голови світлі, руки завзяті

Хочеться, щоб не лишали землі.

Бо із насіння вони тут проросли.

 

А вам всім здоров’я – його збережіть.

Вогника в серці , але не згоріть.

Іскри в очах –  добром зігрівайте.

Про вихованців із щирістю дбайте.

 

              Богиня педагогіки

        ( Калліопа – жінка золотолиця)

Дівчина ніжна, струнка, білолиця.

Вбрана яскраво, бо так їй годиться.

Сонце сія на чолі у богині,

Ласка й тепло так потрібно дитині.

 

Очі – вогонь, іскри його – сама  доброта.

Усмішка щира вкриває вуста.

Сукня, уквітчана квітами гарно.

Поряд дитина – прожив ти не марно.

 

Книга в руці – то знань джерело.

Знайдеш його –  тобі повезло.

Ключ у другій – відмикай, не лінись,

Воду  черпати ти не барись.

 

 

Хочеться, щоб ця богиня жила серед нас,

Сонечком ясним заходила в клас.

Променем теплим букет зігрівала,

Чистим джерельцем знання їм давала.

 

 

                 

 

docx
Додано
30 жовтня 2021
Переглядів
750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку