Виховний проект «Посієш вчинок – пожнеш наслідок »

Про матеріал
Виховний проект «Посієш вчинок – пожнеш наслідок » • За кількістю учасників: колективний; • За тривалістю: довготривалий; • За характером контактів: загальношкільний; • Термін реалізації проекту: шість місяців ; • Домінуючий у проекті вид діяльності: творчий; • Предметно-змістовий напрямок: виховний;
Перегляд файлу

 Слайд.    Виховний  проект «Посієш вчинок – пожнеш наслідок »

  • За кількістю учасників: колективний;
  • За тривалістю: довготривалий;
  • За характером контактів: загальношкільний;
  • Термін реалізації проекту: шість місяців ;
  • Домінуючий у проекті вид діяльності: творчий;
  • Предметно-змістовий напрямок: виховний;

Тема: Посієш вчинок – пожнеш наслідок.

Мета: Розвивати соціальну компетентність як складову життєвої компетентності молодших школярів: формувати позитивне і доброзичливе ставлення між однолітками; закріпити уявлення дітей про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу; попереджувати і вирішувати конфлікти, бути толерантним по відношенню до інших; вчити контролювати та регулювати свою поведінку, утримуватись від негативних проявів; відповідально ставитись до своїх вчинків, слів, думок.

Хід заняття

І. Організаційний момент. (звучить спокійна музика)

Діти сидять по колу на стільчиках.

Привітання з гостями.

Доброго дня, шановні гості! (діти кивають голівками). Сьогодні ми підведемо підсумки нашої роботи за проектом «Посієш вчинок – пожнеш наслідок». Метою проекту було формувати позитивне і доброзичливе ставлення між однолітками; закріпити уявлення дітей про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу; попереджувати і вирішувати конфлікти, бути толерантним по відношенню до інших; вчити контролювати та регулювати свою поведінку, утримуватись від негативних проявів; відповідально ставитись до своїх вчинків, слів, думок.

  • В кінці заняття ми з вами створимо колаж під назвою «Галявина мудрості». На цій галявині виросло «дерево мудрості», і всі прислів’я які ми будемо використовувати сьогодні будуть на ньому також з’являтися.

 

 

(Діти стоять у колі) Вправа «Коло привітань».

  • Вчитель. Для того, щоб наша робота пройшла злагоджено – необхідно мати гарний настрій. Беручи свого сусіда справа за руку скажіть йому добре слово. Я розпочну, а ви продовжите. (коли всі взялись за руки викрикують гасло : «Ми одна команда»)
  • Молодці! Займіть ваші місця. Прошу переглянути відео. (відео про конфліктні ситуації нашого класу). Ось такі неприємні ситуації в нас траплялися, коли друзі могли ображати один одного. Саме тому в цьому році ми з дітками почали працювати над даним проектом.
  • Показ інтерв’ю.

Вчитель. Ми взяли інтерв’ю в учнів, вчителів та батьків нашої школи. Для того, щоб дізнатися, як вони розуміють «Що таке дружба?», «Чи потрібно мати друзів», «Яким повинен бути друг».

Вчитель. -Дружба – це надзвичайна цінність, і бути справжнім другом нелегко. А.С. Макаренко писав: «У дружби багато крил, а закон у неї один - вірність». (слайд)

Одним із завдань нашого проекту було попрацювати із словником і визначити значення слів «друг», «дружба», «милосердя», толерантність.

Діти. (слайд) Друг - особа, зв'язана з ким-небудь дружбою, довір'ям, відданістю; близькі за значенням слова -  товариш, приятель; протилежне ворог.

- ДРУЖБА - стосунки, відносини, в основі яких лежить взаємна прихильність, довір'я, відданість, товариська солідарність, духовна близькість, спільність інтересів і т. ін.

Милосердя - добре, співчутливе ставлення до кого-небудь.

Толерантність - це здатність без агресії сприймати думки, поведінку, форми самовираження та спосіб життя іншої людини, які відрізняються від власних.

Конфлікт - зіткнення протилежних інтересів і поглядів,напруження і крайнє загострення суперечностей, що призводить до активних дій, ускладнень, боротьби

Вчитель. Зверніть увагу на прислів’я  «Як будемо у дружбі жити, нас нікому не зломити». (прикріпляє на дерево мудрості) Як ви розумієте ці слова?

Це прислів’я нагадало мені казку «Батьківський заповіт», в ній розповідається про те, як батько, погукавши трьох синів, дав їм по прутику і попрохав переламати. Вони зламались дуже легко. Потім батько склав усі прутики докупи і знову дав переламати синам. Як ви гадаєте, чи легко їм було це зробити. Отже, дружба повинна бути міцною, щоб її ніхто не міг зламати, як ті прутики складені батьком. Але вона не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності та взаємоповазі.

Давайте трішки пограємо.

.- У кожного із вас, є друг або друзі, яких ви зобразили на своїх малюнках. А тепер спробуйте розповісти про них, не називаючи імен, а ми спробуємо відгадати. Той, хто відгадає, продовжує гру. (3 учні)

   Вчитель Від народження людина опиняється в колі правил, заборон, норм. Норми і правила поведінки встановлюють самі люди, а їхнє дотримання робить життя й спілкування людей гуманнішими, ефективнішими, зручнішими.

Коли порушуються правила поведінки, етикет спілкування, створюються конфліктні ситуації, виникає конфлікт.

Усі ми різні, і наші інтереси часто не відповідають інтересам інших, нам деколи приходиться вступати в конфлікт. Тому в житті всім нам дуже важливо вміти спілкуватися з іншими, щоб уникнути конфлікту.

Слайд. Конфлікт (лат. conflictus - зіткнення, сутичка) - зіткнення протилежних інтересів і поглядів,напруження і крайнє загострення суперечностей, що призводить до активних дій, ускладнень, боротьби

Зараз за допомогою вправи «Фішбоун» (в перекладі риб’яча кістка) ми розглянемо і дамо відповідь на запитання: «Чи можна уникнути конфліктів?» додат. 1

Робота в групах

Прошу розійтися по групах. Вам необхідно із запропонованих варіантів слів, або словосполучень вибрати ті, які можуть призвести до конфліктних ситуацій. Та наклеїти їх до риб’ячого скелету. (грубість, ревнощі, брехня, нерозуміння, жадібність, егоїзм, небажання бачити почуття іншої людини і рахуватися з ними, заздрість, різні життєві цінності, необов’язковість, хитрість, зазнайство, зрада, дурість, злість, гординя, обман, нестриманість, розходження в інтересах, нетерпимість, легковажність).

Одна з  причин конфліктів це невміння керувати своїми емоціями.

- Згадайте, як ви почуваєтеся, коли сердитесь на когось?

- Як виглядає людина в такій ситуації?

( Відповіді учнів)

4.    Вправа « Повітряна кулька»

 Пропоную вам провести дослід із повітряною кулькою. Уявіть собі, що кулька – це ваше тіло, а повітря всередині неї – це ваш гнів. Надуємо кульку й відпустимо її. Прослідкуйте, що з нею відбувається. Вона летить з одного боку в інший, вона абсолютно не керована. Так буває і з людиною, коли вона сердиться. Вона не контролює себе, а тому може образити кого-небудь або навіть ударити. А тепер надуймо кульку і спробуймо випустити з неї повітря маленькими порціями.(діти надувають кульки)

 

 Обговорення

-Що відбувається з нею? ( Вона потихеньку здувається)

- А що відбувається з повітрям усередині неї? ( Повітря поволі виходить)

Кулькою можна керувати й поволі випускати з неї повітря. Важливо навчитися потроху випускати свій гнів, свою злість назовні, не кривдячи тих,  хто перебуває поряд.

  • Як можна контролювати свій гнів?

 ( Заспокоїтись, зробити паузу, розслабитись)

  • Отже, щоб уникнути конфлікту, треба керувати своїми емоціями. Як ще можна уникнути конфліктних ситуацій? Із запропонованих варіантів виберіть правильні відповіді. (діти озвучують і прикріпляють відповіді до скелету риби)
  • До якого висновку ми прийшли : «Конфлікту можна уникнути»

Ми живемо в одному колективі. Ми повинні з розумінням ставитись одне до одного, поважати одне одного, підтримувати, допомагати одне одному.

При спілкуванні з іншими людьми необхідно керуватися таким правилом: «Стався до іншого так, як  ти хотів би, щоб ставилися до тебе.».

 

Фізкультпауза

  • Давайте трішки відпочинемо і подаруємо нашим гостям пісню про дружбу.

 

             Захист презентацій про друга

Про своїх справжніх друзів нам хочуть розповісти (____________________________________). Ці діти підготували презентацію про своїх друзів.

 

  • Декламування віршів

 

Діти.

Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас.

Все вам легко удається,

Весело усім живеться.

Друга вислухати вчись,

З ним секретом поділись.

І цукерку вдвох ви з'їжте,

Яблуко навпіл розріжте

 

Вірний друг — це та людина,
Яка не кине у біді.
І як прийде лиха година,
Пізнаєш друга ти тоді.
Він захистить і допоможе,
Й не вимагатиме подяк.
І сонце вигляне погоже,
І сонечку зрадіє всяк.
А душу затишок обійме,
Бо поруч тебе — вірний друг.
Й захопиш ти його в обійми,
Бо стане світлим все навкруг.

Створення колажу.

Вчитель. Ми продовжуємо працювати в групах. Для того, щоб створити колаж «Галявина мудрості» кожній групі треба виконати завдання. На виховній годині присвяченій темі «Дружні стосунки» ми з вами говорили, який повинен бути друг, які риси характеру повинні бути у справжнього друга, а також випрацьовували правила дружби. Відкрийте конверти (конверт лежить на парті), прочитайте завдання та виконайте його.

  1. Складає асоціативний кущ. Яким повинен бути справжній друг?

 -Діти, всі ви маєте друзів, які хочуть товаришувати з вами. Ви разом вчитеся і відпочиваєте, вам весело і цікаво. Подумайте і скажіть, яким повинен бути друг?Відповіді запишіть на промінчиках сонечка.

  1. Запишіть на стрічках і приклейте на хлопчика ті риси характеру, які повинні бути у справжнього друга?

(скромність, доброзичливість, наполегливість, товариськість, чуйність, заздрість, егоїзм, байдужість, хвастощі, злість, готовність прийти на допомогу в будь-яку хвилину.)

  1. Діти цієї групи повинні записати на стрічках закони про дружбу і прикріпити їх до дівчинки.

 

Правила дружби:

• Поступатися.

• Не боятися просити вибачення, якщо образив один одного.

• Не грубити. Не злитися.

• Не скупитися.

• Допомагати один одному.

• Бути чесним

 

Вчитель. А нашим гостям в цей час я пропоную переглянути відеоматеріал «Стежинками 3-а класу».

 

Діти захищають свої роботи та прикріпляють на «Галявину мудрості»

 

  • Як ви розумієте вислів: «Слово лікує, слово ранить»? (діти висловлюють свої думки).
  • Насправді наші слова мають велику силу і впливають на тих кому ми їх говоримо. Показ результатів досліду. Було взято 3 пластикові стаканчики. В кожен стаканчик насипано однакова кількість рису та налито воду. На 1- й ст. наклеїли слово «любов», 2-й ст. наклеїли слово «ненавиджу», а на 3-й зовсім не звертали уваги. (в результаті в 1-му ст. вода залишилась без змін, в 2-му стала каламутною і рис почав темнішати, в 3-му з’явилася цвіль) . Якщо слова так вплинули на рис та воду, то тим паче вони впливають на саму людину. Адже людина на 70-80% складається з води.

 

Підведення підсумків.

Прощання

Наприкінці нашого заняття пообіцяємо один одному бути справжніми друзями. Я хочу, щоб кожен поділився, чого даний проект вас навчив.

А нашим гостям на згадку про нас хочемо подарувати частинку нашого сердечка. (квітка із цукеркою у формі серця)

Завантаження...
docx
Додано
15 липня 2020
Переглядів
831
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку