Позакласний захід (брейн-ринг) "Цікава зоологія"

Про матеріал

План-конспект виховного заходу (брейн-рингу) на тему «Цікава зоологія»

Захід допоможе розширити знання учнів з біології, розвивати допитливість,

вміння спостерігати та робити висновки, активізувати розумові процеси та пізнавальний інтерес учнів.

Перегляд файлу

1

 

План-конспект виховного заходу (брейн-рингу)

на тему «Цікава зоологія»

Мета: розширити знання учнів з біології, розвивати допитливість,

вміння спостерігати та робити висновки, активізувати розумові процеси та пізнавальний інтерес учнів.

Форма проведення: брей-ринг.

Методи проведення: бесіда, вікторина.

Правила гри:

  1.   З класу вибирається 2 команди із 6 людей. Кожна команда дає собі назву та вибирає командира.
  2.   Всі команди беруть участь в грі одночасно.
  3.   Правильну відповідь говорить командир, за яку команда отримує 1 бал.
  4.   Задача капітанів команд – вчасно сигналізувати про готовність команди дати відповідь на запитання за допомогою спеціальної сигнальної палички. Однак упродовж усього часу зачитування питання ця паличка повинна лежати на столі. Лише після того як ведучий скаже: «Час пішов!», капітани отримують право користуватися ними.
  5.   Журі за підтримки залу буде вирішувати, яка з команд першою заявила про свою готовність дати відповідь на запитання.

Хід гри

Кожна команда сидить за своїм столом. Ведучий зачитує запитання. Команда, яка першою відповіла, отримує 1 бал. В кінці гри журі підраховує кількість балів кожної команди і називає переможця.


  1.               Закінчити речення
    1.               На суходолі рак пересувається … (задом наперед)
    2.               Лангусти – великі ракоподібні, що зовні нагадують раків, але не мають … (клешень)
    3.               Із ракоподібних м’яке асиметричне черевце має … (рак-самітник)
    4.               Павук визначає, чи потрапила здобич до павутини за допомогою … (сигнальної нитки)
    5.               Органи нюху та дотику, що розташовані на головогрудях ракоподібних – це … (вусики)
    6.               Передня частина тіла ракоподібних, що складається з двох зрослих частин називається … (головогруди)
    7.               Хеліцери виконують функцію … (щелеп)
    8.               Органи, що розташовані на голові і допомагають розрізняти оточуючі об’єкти та орієнтуватись у просторі – це … (очі)
    9.               Раки ростуть за рахунок … (линяння)
    10.           Членистоногі мають симетрію тіла … (двобічну)
  2.               Хто (що) зайвий (зайве) і чому?
    1.               Краб, омар, дафнія, креветка.

(Дафнія – Гіллястовусі раки, краб, омар, креветка – Десятиногі раки)

  1.               Стравохід, шлунок, мальпігієві судини, рот.

(Мальпігієві судини – органи виділення, стравохід, шлунок і рот – органи травлення)

  1.               Голова, черевце, очі, груди.

(Очі – органи чуття, голова, черевце та груди – відділи тіла)

  1.               Каракурт, тарантул, павук-хрестовик, павутинний кліщ.

(Каракурт, тарантул, павук-хрестовик – ряд Павуки, павутинний кліщ – ряд Кліщі)

  1.               Хеліцери, клешні, трахеї, легені.

(Клешні – органи, характерні для рака, хеліцери, трахеї і легені – органи, характерні для павука)

  1.               Вгадай тварину
    1.               Він живиться переважно рослинною їжею, тіло складається з трьох відділів, має 5 пар ходильних ніг. (річковий рак)
    2.               Має маленьке черевце, підігнуте під головогруди. (краб)
    3.               Він є хижаком, але для нього характерне позаорганізмове травлення. (павук-хрестовик)
    4.               Його отрута настільки сильна, що людина гине після укусу через 2-3 год. (каракурт)
    5.               Все життя живе у воді, будує собі хатинку – підводний дзвін. (павук-сріблянка)
    6.               Крихітний маленький паразит, що живиться шкірою своєї жертви. (коростяний свербун)
  2.               Відгадай загадку

Він живе на мереживах,

Він наводить страх на мух

І хоча не восьминіг,

Але має вісім ніг.(Павук)

 

Панцир є (не черепаха),

Дуже схожі вони з раком.

Друг Русалки – Себастьян.

Хто він? Підкажіть вже нам! (Краб)

 

Не руками снувалося,

Не руками і ткалося,

Десь далеко вродилося,

У куточку вмостилося.

Сидить злодій тихо-тихо,

Комусь буде лихо-лихо. (Павук)

 

У ставку живе на дні,

Має диво-клешні дві,

Залізає в очерет,

Ходить задом наперед. (Рак)

 

Якої пряжі нема в продажі? (Павутини)

 

Йде в горщик чорне, а з горщика червоне. (Рак)

 

Висить сито, руками не вито. (Павутина)

  1.               Дати визначення термінів.

Головогруди. (Відділ тіла, що утворюється злиттям голови та грудей)

Клешні. (Хапальні органи, якими закінчуються ноги рака)

Зелені залози. (Ограни виділення у раків)

Планктон. (Організми, що населяють товщу води, пасивно плавають в ній і не здатні протистояти перенесенню течіями)

Хвостовий плавець. (Задній кінець черевця, за допомогою якого рак плаває)

Павутинні бородавки. (Видозмінені кінцівки, крізь які павук виділяє павутину)

Хеліцери. (Видозмінені кінцівки, за допомогою яких павук захоплює їжу)

Печінка. (Травна залоза)

Мальпігієві судини. (Органи виділення у павуків)

Гемолімфа. (Безбарвна рідина, що циркулює судинами кровоносної системи і потрапляє безпосередньо в порожнину тіла)

 

  1.               «Цікаві запитання»
    1.               Чому кількість видів ряду Десятиногі ракоподібні становить майже половину всіх представників класу Ракоподібні?
    2.               Чому всі павуки – хижаки?
    3.               Чому павуки, на відміну від кліщів, не переносять збудників небезпечних для людини захворювань?
    4.               Завдяки яким пристосуванням членистоногі є найпоширенішими тваринами в навколишньому середовищі?
    5.               Навіщо павукоподібним потрібні ногощупальці й хеліцери?
    6.               Чи можуть кліщі приносити людині користь?
    7.               Чому під час небезпеки рак рухається задом наперед?
    8.               Чому в річкових раків зір розвинутий гірше, ніж органи дотику та нюху?
    9.               Чому в річкових раків очі знаходяться на стеблинках, а у нас – ні?

7. Розшифруйте, які тварини ховаються за переплутаними літерами:

1) РИОМА

2) КЛОПЦИ

3) ТИГУСЛАН

4) НІЇДАФ

5) КБИРА

6) ВЕТКРЕКИ

7) ВУПАК

8) КЩІЛІ

Відповіді: омари, циклоп, лангусти, дафнії, краби, креветки, павук, кліщі

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
16 липня 2018
Переглядів
349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку