Виховний захід «Чорнобиль не має минулого»

Про матеріал

Розширити знання дітей про Чорнобильську трагедію, наголосити про потенційну небезпеку радіації для усього живого, розповісти про ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС, показати, що чужої біди немає. Вчити застосовувати у повсякденному житті елементарні радіаційно-гігієнічні навички. Виховувати любов до рідного краю, природи; виховувати у дітей людяність, доброту та згуртованість.

Перегляд файлу

Виховний захід «Чорнобиль не має минулого»

Мета. Розширити знання дітей про Чорнобильську трагедію, наголосити про потенційну небезпеку радіації для усього живого, розповісти про ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС, показати, що чужої біди немає. Вчити застосовувати у повсякденному житті елементарні радіаційно-гігієнічні навички. Виховувати любов до рідного краю, природи; виховувати у дітей людяність, доброту та згуртованість.

 

Обладнання. Плакат з епіграфом, виставка дитячих малюнків про Чорнобиль, книги про Чорнобильську трагедію, вирізки з газет, свічки, фонограми, присвячені цій темі.

 

Епіграф: Чи знаєш ти, світе, як сиво ридає полин, Як тяжко, як тужно моєму народу болить! Борис Олійник

 

Хід заходу

1 Ведуча: Чорнобиль… Нині це слово знає весь світ. Чорнобиль -? це мука і трагедія, це подвиг і безсилля, це пам’ять, це наш нестерпний біль.

 

2 Ведуча: Було собі в Україні місто Чорнобиль. Затишне, красиве. Та біля нього побудували атомну станцію. І недогледіли її. Погано збудували. Погано й пильнували.

 

1.Учень. Не можна про це не казати,

Мовляв, це було вже давно.

Перед очима батько-мати,

І Україна, і Дніпро.

 

2.Учень Не можна ні про що мовчати,

Горить тривогою чоло.

Птахи складають гімн весні,

Всміхаються до сонця квіти,

А пам’ять лине в моторошні дні,

Гудуть жорстокі дзвони квітня.

 

1 Ведуча: Райцентр Чорнобиль. Ця назва походить від назви різновиду гіркого полину – чорнобилки. Це назва невеличкого містечка в 130 км від Києва. Спочатку так іменувалося давнє поселення, засноване ще у Древній Русі, потім місто, а згодом – і атомна електростанція, будівництво якої розпочалося у 1971 році. У 1983 вже працювали 4 енергоблоки із запланованих шести.

 

2 Ведуча: Мало хто знав про чорнобривого брата сивого полину, аж поки не стався страшний атомний вибух у місті, яке зветься Чорнобиль. І тоді згадали люди, що у книзі книг – Біблії говориться про полин і пов’язану з ним страшну катастрофу: „Засурмив третій Янгол, і велика зоря спала з неба, палаючи, як смолоскип. І спала вона на третину річок та водні джерела. І ймення зорі тієї „Полин”. І стала третина води, як полин, і багато людей повмирало з води, бо згіркла вона.

 

1 Ведуча: Ту мирну весняну ніч на берегах Прип’яті люди ніколи не забудуть. Вона була такою тихою, такою теплою і такою ласкавою. Саме в цю ніч, з 25 на 26 квітня 1986 року, відлік часу став далеко не мирним, а бойовим і аварійним.

 

2 Ведуча: О першій годині 24 хвилині, коли Прип’ять, містечко атомників, спало безтурботним сном, раптово пролунав вибух і над 4-м реактором атомної електростанції гігантське полум’я розірвало нічну темряву.

 

3.Учень. І сталося це літа Божого

Тисяча дев’ятсот вісімдесят шостого.

Було тихо-тихо й погожо.

І сталося це літа Божого,

Яке запам’ятається кожному

Українцю навічно та просто-просто.

І сталося це літа Божого 1986-го..

 

1 Ведуча: 26 квітня 1986 року на четвертому енергоблоці Чорнобильської АЕС сталася найбільша катастрофа сторіччя. Це була трагедія не тільки для України, а й для всього людства. Найбільшому радіоактивному забрудненню піддались області України, Білорусі, Росії. Це територія з населенням 7,1 млн осіб, із них 3 млн дітей.

 

2 Ведуча: Діти, а ви знаєте, що означає слово «радіація»? Слово «радіація» походить від латинського слова «радіус», що означає «промінь». Тобто те, що рухається у просторі як промінь світла.

 

1 Ведуча: Аварія на Чорнобильській АЕС, смертоносне полум’я зловісної пожежі висвітило кожного, хто там працював і жив, виділило перших із перших. Вони, ризикуючи своїм життям, кинулися до реактора, аби своїми грудьми відвернути трагедію.

 

4.Учень. Душевні, добрі, сильні, вперті

— Змогли стихію подолать.

Комусь прийшлось назавтра вмерти,

Комусь -— ще довго помирать.

 

5.Учень. Бій без траншей і без окопів…

Він увійшов у пам’ять літ.

Спасли чорнобильці Європу.

А може, цілий світ.

 

6.Учень. Біду небачену зуміли

Від долі людства відвести,

А на чорнобильських могилах

Безмовні виросли хрести.

 

Звучить пісня «Чорнобиль» (перегляд відеоролика про Чорнобиль) https://www.youtube.com/watch?v=Xlb5PtOTs24

 

 

 

2 Ведуча: Відвага… Для пожежника це професійна риса, без якої ніяк не можна. Ось так тієї трагічної ночі пожежники виконували свою звичайну роботу. О ні! Це був смертельний бій, з якого хлопці вийшли переможцями. 28 чоловік двох пожежних караулів затулили собою не тільки станцію, а й Європу. 6 чоловік загинули майже відразу.

 

7.Учень. Ті, що згоріли в огні

В перші хвилини двобою,

Землю прикрили собою.

Як наші діди на війні.

 

8.Учень. Не залишили пости,

Мужньо стояли на герці.

Пам’ятник їм вознести

треба у кожному серці.

 

9.Учень. Безумство хоробрих —

Життя за життя.

Щоб тільки лишилися

Мати й дитя.

 

10.Учень. Та житиме світ —

І спів материнства,

І день-первоцвіт.

А думка людська

Пам’ятатиме вас.

А пам’ять людська

Повертатиме вас.

 

11.Учень Безумство хоробрих —

Де вічність і мить,

Де згасли для вас

І життя, і блакить.

 

1 Ведуча: Ось імена перших жертв чорнобильського полум’я. Усі вони молоді вродливі, мужні. Вічна пам’ять, низький уклін усім покійним від усього людства. Вічна слава героям

 

Діти по черзі називають імена пожежників — Володимир Правик, Віктор Кибенок, Володимир Тищура, Микола Ващук, Василь Ігнатенко, Микола Титенок.

 

Лунає сумна мелодія (відеоролик). Учні стоять із запаленими свічками. https://www.youtube.com/watch?v=oQtn9VZaq6I

 

 

 

1.Ведуча Прошу всіх піднятися і вшанувати пам’ять загиблих хвилиною мовчання

 

Хвилина мовчання.

 

… Прошу всіх сідати.

 

1 Ведуча: Герої Чорнобиля відомі всьому світу, їхніми іменами названі вулиці, про них написані книжки.

 

2 Ведуча: У важких умовах вдалося загасити пожежу, попередити її розповсюдження на інші енергоблоки… Суворий і екзамен тримали не тільки пожежники, а й транспортники, будівельники, медики, спеціальні частини хімзахисту, вертольотчики, підрозділи охорони, міліції. Усі діяли героїчно, самовіддано.

 

1 Ведуча: Красивою та багатою була Чорнобильська земля з її врожайними полями, садами та озерами, але тільки до квітневої ночі 1986 року. Наша пам’ять і пам’ять наступних поколінь-знову і знову буде повертатися до цих трагічних днів. Поля і луки, ліси і озера, річки і ставки Чорнобильщини тяжко уражені невидимою чорною хворобою.

 

2 Ведуча: Над куточком планети враз нависла чорна хмара лиха, яка почала поширюватися з блискавичною швидкістю й поливати цим лихом, як дощем, нашу рідну землю. Це страшне лихо – радіація.

 

1 Ведуча: Аварія призвела до небаченого забруднення біосфери, до появи на території України мертвої тридцятикілометрової зони, до радіоактивного опромінення тисяч людей.

 

2 Ведуча: Горе впало не тільки на Україну. Воно зачепило Білорусь і Росію. На забруднених територіях проживає близько 2 мільйонів осіб.

 

1 Ведуча:Атомний вибух негативно вплинув на все живе. Страшні наслідки аварії: ненароджені діти,вражені радіацією, волосся геть раптово випадає, руйнуються живі клітини, змінюється склад крові.

 

2 Ведуча: Людей вивозили із забрудненої зони. Важко було їм покидати свої рідні місця. Але залишитись – означало померти. Села стали спустошеними.

 

1 Ведуча: Вплив чорнобильської аварії на здоров’я людей дуже значний і буде проблемою не тільки для нас, а й для кількох прийдешніх поколінь. Небезпека нависла над усією планетою.

 

12.Учень. Людство прагне Всесвіт осягнути.

І себе у ньому зрозуміть.

А тривожне „бути чи не бути?”

Страшно над планетою висить.

 

13.Учень. На землі, у домі вселюдському,

Протиріч і негараздів тьма.

Будьмо,люди, обережні в ньому.

Іншого житла у нас нема.

 

2 Ведуча: Велике лихо спіткало нашу землю. Чорнобильська аварія стала для нас уроком, за який заплачено дорогою ціною. Тож не треба повторювати помилок, давайте берегти оточуючий світ. Нашій планеті вистачить одного Чорнобиля. Настав час усій громадськості бити на сполох, рятувати своє майбутнє, майбутнє нації.

 

14.Учень. За днями дні, мина повільно рік,

За днями дні – і другого немає.

Нехай же лихо наше проминає

І в світі не повториться повік.

 

15.Учень. Хай стане мир міцнішим у стократ

Хай над землею чисте небо буде.

Чорнобиль – попередження, набат,

Його уроків людство не забуде.

 

16.Учень. Жадання людства – зупинити

Безодні атомної смерч.

Ми ж сівачі, ми – сонця діти –

Спроможні зупинити смерть.

 

17.Учень. Спинити вибухи ракети –

Роззброїти віки і дні,

Щоб сонце мирної планети

У кожнім сходило вікні.

 

18.Учень. Щоб трави, колоски і віття

Вогнем не перетліли в прах,

Щоб грізне ядерне плахіття

Не спалахнуло по світах.

 

Звучить пісня «Лелеки» (відеоролик). https://www.youtube.com/watch?v=kxAmm25FkhQ

 

 

 

19.Учень. Сотні літ поволеньки пролинуть,

Стронцій розпадеться і помре,-

На новому полі неодмінно

Час його, мов попіл, приоре.

 

20.Учень. Знов життя повернется в Чорнобиль,

Зацвітуть жоржини коло хат,

Й може, знов лелеки довгодзьобі

Виведуть цибатих лелечат.

 

21.Учень. Час очистить Прип’ять незглибиму,

Оживуть і луки, і сади,

Та Чорнобиль вічно берегтиме

Хрест своєї чорної біди

 

1 Ведуча: На цьому наш виховний захід  закінчується. Я сподіваюся, що ви не забудете історію рідного краю, пам’ятатимете імена пожежників, які пішли в небуття.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
22 квітня 2018
Переглядів
754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку