Стрижень сучасної освіти – розвиваюча, культурологічна домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, особистість, яка вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння.
Стрижень сучасної освіти – розвиваюча, культурологічна домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, особистість, яка вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння. "Цикл навчання та фактори, які необхідно враховувати при диференційованому викладанні"
ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА ПРОЦЕС ЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ . Стан соціально-психологічного клімату в учнівському колективі, соціальна важливість професії;Рівень професіоналізму педагога;Наявність науково обгрунтованого професійно спрямованого плану навчально-виховної роботи;Індивідуальні здібності учнів. Здатність викладача до ефективного впровадження сучасних технологій. Дидактична орієнтація на вироблення позитивного мотивованого ставлення учнів до нового. Аналіз схеми управління впровадженням сучасних
При впровадженні педагогічних технологій, викладачу необхідно дотримуватися таких вимог:ситуативності; концептуальності; антропоцентризму; контекстуальностіВИМОГИ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙОсновні психологічні чинникивпровадження сучасних педагогічних технологій:готовність учнів до сприйманнясучасних освітніх технологій і позитивна мотивація навчальноїдіяльності;готовність викладача і учнів до творчої діяльності;оптимальний психологічний клімат освітнього процесу та майстерність педагога
Особистісно зорієнтоване навчання — це таке навчання, центром якого є особистість учня, її самобутність, самоцінність: суб'єктний досвід кожного спочатку розкривається, а потім узгоджується зі змістом освіти. технологІЯ особистісно орієнтованого навчання. Сутність методики особистісно зорієнтованого навчання полягає у створенні оптимальних умов для розвитку особистісних структур учня, формування його життєвих компетентностей та вироблення власної освітньої продукції у викладанні предмету. Технологія особистісно зорієнтованого навчання має на меті всебічний, вільний, творчий розвиток учня.
Технологія диференційованого навчання. ФОРМИ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇзовнішнявнутрішня. ЗОВНІШНЯ ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ - СТВОРЕННЯ ГРУП НА ОСНОВІ ДОСЯГНУТИХ РЕЗУЛЬТАТІВ, ІНТЕРЕСІВ, СХИЛЬНОСТЕЙ: ГУРТКОВА РОБОТА, ГРУПОВА РОБОТАВНУТРІШНЯ ДИФИРЕНЦІАЦІЯ – СУКУПНІСТЬ ФОРМ, МЕТОДІВ, ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ, ЯКІ ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ З УРАХУВАННЯМ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ УЧНЯ НА ОСНОВІ ВИДІЛЕННЯ РІЗНИХ РІВНІВ НАВЧАЛЬНИХ ВИМОГ.
ПРИ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ НЕОБХІДНО ВРАХОВУВАТИТехнологія диференційованого навчання. ЗАГАЛЬНИЙ РІВЕНЬ ПІДГОТОВКИ УЧНЯОСОБЛИВОСТІ ЙОГО ПСИХОЛОГІЧНОГО СТАНУІНДИВІДУАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ УЧНЯНЕЗДАТНІСТЬ УЧНЯ ЗАСВОЮВАТИ ЗНАННЯ З ПРЕДМЕТАІНТЕРЕС УЧНЯ ДО ПРЕДМЕТАКРИТЕРІЇ ПОДІЛУ УЧНІВСЬКОЇ ГРУПИ ОБСЯГ НАЯВНИХ ЗНАНЬКУЛЬТУРА РОЗУМОВОЇ ПРАЦІРІВЕНЬ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІВМІННЯ АНАЛІЗУВАТИ І УЗАГАЛЬНЮВАТИВТОМЛЮВАЛЬНІСТЬ ВІД ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІРІВЕНЬ ПРАЦЕЗДАТНОСТІРІВЕНЬ САМОСТІЙНОСТІздатність абстрактно мислити. БАЖАННЯ ТА ВМІННЯ НАВЧАТИСЯ
ЗАНУРЕННЯ У ПРЕДМЕТТехнологія концентрованого навчання. ГЛИБОКЕ ВИВЧЕННЯ ПРЕДМЕТУ ЗА РАХУНОК ОБ’ЄДНАННЯ ЗАНЯТЬ У БЛОКИ ВПРОДОВЖ НАВЧАЛЬНОГО ДНЯ ЧИ ТИЖНЯПЕРША МОДЕЛЬ: ЗАГАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ ГОДИН ДІЛИТЬСЯ НА РІВНІ ЧАСТИНИ, КОЖНА ЧАСТИНА ВИВЧАЄТЬСЯ ПРОТЯГОМ 3-5 ДНІВ (ОХОПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ ВСЬОГО КУРСУ), В ДЕНЬ ПРОВОДИТЬСЯ 5-6 ЗАНЯТЬДРУГА МОДЕЛЬ: НАВЧАЛЬНИЙ БЛОК ДО ЯКОГО ВХОДЯТЬ ЛЕКЦІЯ, САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ, ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ ТА ЗАЛІК. ДЕНЬ СКЛАДАЄТЬСЯ З ДВОХ БЛОКІВ ІЗ ДВОХ РІЗНИХ ПРЕДМЕТІВІнформаційно - комунікаційні технологіїКомп’ютерні технології використовуються для підсилення процесу навчання учнів і підвищення рівня володіння ними предметами гуманітарної підготовки. Типи інформаційно-комунікаційних технологій:- комп’ютерні;комунікаційні;аудіовізуальні;медіа – технології;мобільні технології та ін
Інтерактивне навчання – діалогове навчання, в ході якого здійснюється взаємодія викладача і учнів. Сильні сторони інтерактивного навчання:- постійна взаємодія всіх учнів- учні навчають ся ефективній роботі в колективі- є частиною особистісно-зорієнтованого навчання, оскільки сприяють соціалізації особистості.ІНтерактивна технологія. Компаративна технологія. КОМПАРАТИВНА ТЕХНОЛОГІЯ ДОЗВОЛЯЄ ЗДІЙСНЮВАТИ ПОРІВНЯЛЬНИЙ, ПОРІВНЯЛЬНО – ІСТОРИЧНИЙ МЕТОД НА ОСНОВІ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ, ВЗАЄМОДІЇ ПРИ ВИВЧЕННІ СПОРІДНЕНИХ ПРЕДМЕТІВ ТА ЯВИЩ.
Презентацію підготувала Постна О. Р. Диференційований підхід допомагає вчителю зрозуміти, що урок – це місце і час, в яких педагоги щораз намагаються втілювати передові уявлення про навчання й викладання. Ми маємо пам’ятати, що до категорії «передові/найкращі» можна віднести лише ті практики, які «працюють» на благо кожного окремого учня.