Мета проекту: вдосконалення учнівського самоврядування, формування чіткої структури та змістовної завершеності; розвиток та згуртованість учнівського колективу, підвищення його ролі у формуванні особистості.
Управління освіти виконавчого комітету Покровської міської ради.
Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс
(середня школа I-III ступенів - дошкільний навчальний заклад м.Покров Дніпропетровської області»
ПРОЕКТ
«МОЖЛИВОСТІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
У ФОРМУВАННІ
ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ»
Керівник проекту
Ждан Ірина Дмитрівна,
учитель англійської мови
КЗ”НВК№2”м.Покров
Дніпропетровської області
2018 р.
1.ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Важливим напрямком сучасної системи освіти України є розвиток в учнів здатності до самоорганізації; формування високого рівня правової культури, здорового способу життя; розвиток можливостей творчої діяльності; вміння знайти змістовний компроміс у процесі міжособистісної та міжкультурної комунікації.
У найближчій перспективі затребуваними на ринку праці будуть фахівці, які вміють учитися протягом життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі. Наш час потребує лідерів нової формації. Людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно. Проблема виховання молодих лідерів – це проблема підготовки людини майбутнього, людини, яка відповідає вимогам нового ХХІ століття.
Сьогодні загальноосвітня школа повинна не тільки навчати, давати знання, але і створювати умови для активної соціалізації молодого покоління, формування активної, цілеспрямованої, творчої особистості, яка зможе в майбутньому легко адаптуватися в швидкозмінному світі, реалізувати свій потенціал відповідно до запитів суспільства, стати гідним громадянином України. Ось чому необхідні пошук і підтримка учнівської молоді, чиї особистісні переконання спрямовані на активну участь у громадському житті молоді, яка має організаторські здібності, усвідомлює себе потенційним лідером, має бажання використовувати свою енергію та здібності заради інших.
Участь молодого покоління в учнівському самоврядуванні – важливий шлях і умова залучення учнівської молоді до радикальних перетворень, що відбуваються в нашому суспільстві. У Концепції нової української школи великого значення набуває аспект педагогіки партнерства між всіма учасниками освітнього процесу, а також увага приділяється упровадженню особистісно орієнтованої моделі освіти, заснованої на ідеології дитиноцентризму, яка допоможе розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини.
Однією з першочергових завдань у галузі виховної роботи закладу є вдосконалення органів учнівського самоврядування. Підтримка учнівського самоврядування дозволяє підготувати молоде покоління так, щоб діти та підлітки не тільки розуміли необхідність в управлінні власним життям, але і знали, як це робити. Участь підлітків у роботі органів самоврядування - це практичний досвід проживання в соціальній сфері прав та обов'язків, можливість продемонструвати своєрідність особистості, усвідомити свою причетність до того, що відбувається в суспільстві, розвивати соціальні компетенції.
Самоврядування є важливим елементом функціонування шкіл, але часто в багатьох залишається формально. А через самоврядування можуть і вирішуються такі завдання, як: розвиток, координація учнівського колективу, принцип рівності в спільній діяльності, вміння вирішити проблеми і планувати діяльність, раціонально використовувати час, підвищувати вимоги до себе та товарищів, що забезпечують формування лідерських якостей успішної особистості.
2.МЕТА І ЗАВДАННЯ
Мета проекту: вдосконалення учнівського самоврядування, формування чіткої структури та змістовної завершеності; розвиток та згуртованість учнівського колективу, підвищення його ролі у формуванні особистості.
Завдання:
3. ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ:
4.ТРИВАЛІСТЬ ПРОЕКТУ ТА ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ
Проект розрахований на 3 роки: 2018 - 2020 рр. Проект реалізується в три етапи.
- перший етап - організаційно-педагогічний - січень - серпень 2018 р .;
- другий етап - експериментально-впроваджувальний - вересень 2018 - серпень 2019 р .;
- третій етап - рефлексивно-корекційний - вересень 2019 - червень 2020 р.
Очікувані результати
Спільними результатами реалізації проекту є:
1. Ефективно діюча рада лідерів із чіткою структурою і змістовною завершеністю;
2. Вибудувана взаємодія ради лідерів із дитячими та молодіжним об'єднаннями міста, педагогічним колективом закладу;
3. Розширення форм діяльності і традиційних справ учнівського самоврядування.
Прогнозованими особистісними результатами для учасників проекту є:
1. Підвищення особистісної мотивації підлітків до діяльності в органах самоврядування;
2. Здатність до пошуку ефективних засобів організації колективної діяльності;
3. Здатність до оцінки власних дій, своєї діяльності і досягнутих результатів;
4. Здатність приймати рішення в нестандартній ситуації і брати відповідальність на себе;
5. Зміна рівня самостійності, організаторських навичок, умінь, зміна активності;
6. Формування навичок ділового спілкування.
5. МЕХАНІЗМ ТА ОСНОВНІ ЗАХОДИ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
Модель учнівського самоврядування - «рада лідерів» - передбачає залучення учнів у різні форми діяльності центрів учнівського самоврядування: ділові ігри, дозвільні заходи, трудові акції, фестивалі, проведення рейдів, анкетування учнів, навчання лідерів.
Етапи реалізації проекту
І. Організаційно-педагогічний (2017-2018 н. р.)
Види діяльності |
Зміст діяльності |
Відповідальний |
Організаційні заходи |
Ознайомлення учнівського загалу зі структурою моделі учнівського самоврядування «Рада лідерів» Створення робочих груп щодо реалізації напрямків діяльності ради лідерів:
Розробка заходів щодо реалізації проекту в умовах освітнього процесу. |
Заступник з ВР, педагог-організатор, педагоги-консультанти |
Практичні введення |
Анкетування учнів «Лідер у тобі» Розробка системи занять школи лідерів. |
Педагог-організатор |
Оформлення матеріалів |
Моніторинг діяльності ради за напрямками. |
Заступник директора з ВР, педагоги-консультанти |
ІІ. Експериментально-впроваджувальний (2018-2019 н. р.)
Види діяльності |
Зміст діяльності |
Відповідальний |
Організаційні заходи |
Розробка плану діяльності ради лідерів. Корекція робочих груп щодо реалізації заходів. |
Заступник з ВР, педагог-організатор, педагоги-консультанти |
Практичні введення |
Розробка заходів щодо реалізації проекту в умовах освітнього процесу: - заняття школи лідерів, -засідання органів учнівського самоврядування, - тематичні семінари для педагогів, - колективні творчі справи за напрямками, - трудові акції, операції,благодійні акції, - соціальне проектування, -соціальна реклама, - ділова гра, - дискусійний клуб, круглі столи з проблем самоврядування і проблем шкільного колективу, - планування роботи центрів ради лідерів, - конкурс «Клас року».
|
Заступник з ВР, педагог-організатор, педагоги-консультанти |
Оформлення матеріалів |
Випуск щомісячної е-газети. Серія фоторепортажів проведених заходів. Висвітлення на сайті закладу інформації щодо реалізації проекту. |
Педагог-організатор |
III. Рефлексивно-корекційний (2019-2020 н. р.)
Види діяльності |
Зміст діяльності |
Відповідальний |
Організаційні заходи |
Моніторинг діяльності ради лідерів. Корекція статуту, моделі, змісту діяльності учнівського самоврядування.. |
Заступник з ВР, педагог-організатор, педагоги-консультанти |
Практичні введення |
Загальні учнівські збори.
|
Педагог-організатор |
Оформлення матеріалів |
Фотоальбом «Нова школа- новий я». Підбірка статтей з упровадження проекту. Презентація Проекту. |
Заступник з ВР, педагог-організатор, педагоги-консультанти |
Основні напрямки діяльності ради лідерів:
• Діяльність, спрямована на формування пізнавальних інтересів учнів.
• Трудова діяльність.
•Діяльність, спрямована на організацію спортивних заходів, зміцнення здоров'я учнів.
• Діяльність, спрямована на організацію дозвілля учнів.
• Волонтерська діяльність.
• Інформаційна діяльність.
Основні принципи діяльності ради лідерів:
• Принцип відкритості і доступності: рада самоврядування відкритий і доступний для учнів усієї школи. Усі учні можуть брати участь у самоуправлінській діяльності незалежно від того, до якого центру вони відносяться.
• Принцип добровільності і творчості: раді лідерів надається вільний вибір змісту діяльності, форм роботи для досягнення цілей за своїм напрямком.
• Принцип колективності: будь-яке рішення ради лідерів приймається після колективного обговорення з урахуванням найрізноманітніших думок;
• Принцип гласності: усі рішення ради лідерів доводяться до учнів, учителів, батьків.
Вищий орган учнівського самоврядування - учнівські збори. Виконавчі органи - центри за 5 напрямками: навчального, господарчо-трудового, спортивно-оздоровчого, естетично-розважального, суспільно-правового. Для надання практичної допомоги в кожному секторі є консультант-учитель.
Функції учнівського самоврядування:
- самоактивізаціі: залучення якомога більшої кількості членів учнівського колективу в рішення управлінської проблеми, систематичну роботу зі включення їх в управління новими сферами діяльності.
- Організаційне саморегулювання: гнучкість в реалізації організаторських функцій членами учнівських колективів, стійкий вплив активу на колектив, здатність останнього самостійно змінювати свою структуру з метою більш успішного вирішення організаційних задач.
- Колективний самоконтроль: постійний самоаналіз органами самоврядування та окремими організаторами своєї діяльності і пошук більш ефективних рішень поставлених завдань.
Основні заходи щодо реалізації проекту:
- заняття школи лідерів,
- засідання органів учнівського самоврядування,
- тематичні семінари для педагогів,
- колективні творчі справи за напрямками,
- трудові акції, операції,благодійні акції.
- соціальне проектування,
- діагностування учасників учнівського самоврядування,
-соціальна реклама,
- ділова гра,
- дискусійний клуб, круглі столи з проблем самоврядування і проблем шкільного колективу,
-День шкільного самоврядування,
- планування роботи секторів учнівського комітету,
- конкурс «Клас року».