ПРОЕКТ «МОЖЛИВОСТІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ У ФОРМУВАННІ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ»

Про матеріал

Мета проекту: вдосконалення учнівського самоврядування, формування чіткої структури та змістовної завершеності; розвиток та згуртованість учнівського колективу, підвищення його ролі у формуванні особистості.

Перегляд файлу

Управління  освіти виконавчого  комітету  Покровської міської ради.

Комунальний заклад   «Навчально-виховний  комплекс

 (середня  школа  I-III ступенів - дошкільний  навчальний заклад м.Покров  Дніпропетровської області»

picture11.png 

 

 

 

 

ПРОЕКТ

«МОЖЛИВОСТІ НОВОЇ  УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

 У ФОРМУВАННІ

 ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник  проекту

Ждан Ірина Дмитрівна,

учитель англійської мови

 КЗ”НВК№2”м.Покров

Дніпропетровської області

 

 

2018 р.

1.ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

  Важливим  напрямком   сучасної  системи освіти  України є  розвиток в учнів  здатності до самоорганізації; формування високого рівня правової культури, здорового способу життя; розвиток можливостей  творчої діяльності; вміння знайти змістовний компроміс у процесі міжособистісної та міжкультурної комунікації.

У найближчій перспективі затребуваними на ринку праці будуть фахівці, які вміють учитися протягом життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі. Наш час потребує лідерів нової формації. Людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно. Проблема виховання молодих лідерів – це проблема підготовки людини майбутнього, людини, яка відповідає вимогам нового ХХІ століття.

  Сьогодні  загальноосвітня школа повинна не тільки навчати, давати знання, але і створювати умови для активної соціалізації молодого покоління, формування активної, цілеспрямованої, творчої особистості, яка зможе в майбутньому легко адаптуватися в швидкозмінному  світі, реалізувати свій потенціал відповідно  до запитів суспільства, стати гідним громадянином України. Ось чому необхідні пошук і підтримка учнівської молоді, чиї особистісні переконання спрямовані на активну участь у громадському житті молоді, яка має організаторські здібності, усвідомлює себе потенційним лідером, має бажання використовувати свою енергію та здібності заради інших.

Участь молодого покоління в учнівському самоврядуванні – важливий шлях і умова залучення учнівської молоді до радикальних перетворень, що відбуваються в нашому суспільстві. У Концепції нової української школи  великого значення набуває аспект педагогіки партнерства між всіма учасниками освітнього процесу, а також увага приділяється  упровадженню особистісно орієнтованої моделі освіти, заснованої на ідеології дитиноцентризму, яка допоможе  розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини.

Однією з першочергових завдань у галузі виховної  роботи закладу  є вдосконалення органів учнівського самоврядування. Підтримка учнівського самоврядування дозволяє підготувати молоде покоління так, щоб діти та підлітки не тільки розуміли необхідність в управлінні власним життям, але і знали, як це робити. Участь підлітків у роботі органів самоврядування - це практичний досвід проживання в соціальній сфері прав та обов'язків, можливість продемонструвати своєрідність особистості, усвідомити свою причетність до того, що відбувається в суспільстві, розвивати соціальні компетенції.

Самоврядування є важливим елементом функціонування шкіл, але часто в багатьох залишається формально. А через самоврядування можуть і вирішуються такі завдання, як: розвиток, координація учнівського колективу, принцип рівності в спільній діяльності, вміння вирішити проблеми і планувати діяльність, раціонально використовувати час, підвищувати вимоги до себе та товарищів, що забезпечують формування лідерських якостей успішної особистості.

2.МЕТА  І  ЗАВДАННЯ

Мета проекту: вдосконалення учнівського самоврядування, формування чіткої структури та змістовної завершеності; розвиток та згуртованість учнівського колективу, підвищення його ролі у формуванні особистості.

Завдання:

 

  • оновити нормативний документ, що регламентує діяльність  учнівського самоврядування, який визначає  його  структуру та  уповноваження;
  • встановити конкретні завдання діяльності ради лідерів  на певний термін і розробити план роботи;
  • сприяти розвитку та реалізації творчого потенціалу  кожної особистості, її самовираження через участь у конкретних справах;
  • сприяти самостійності та ініціативності учнів, підтримувати її на рівні всього педагогічного колективу;
  • продовжити навчання  основам організаторської та керівної діяльності на заняттях школи лідерів.

3. ШЛЯХИ  РЕАЛІЗАЦІЇ:

  • пропаганда ідей учнівського самоврядування;
  • поширення знань з теорії та методики учнівського самоврядування серед учнівського та педагогічного активу;
  • сприяння розвитку організаторських навичок і умінь у представників учнівського самоврядування школи;
  • узагальнення, обмін та поширення досвіду роботи органів учнівського самоврядування;
  • пошук і апробація нових форм і змісту роботи органів учнівського самоврядування;
  • координація діяльності ради  лідерів.

 

 

4.ТРИВАЛІСТЬ ПРОЕКТУ ТА ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ

 

Проект розрахований на 3 роки: 2018 - 2020 рр. Проект реалізується в три етапи.

- перший етап - організаційно-педагогічний - січень - серпень 2018 р .;

- другий етап - експериментально-впроваджувальний - вересень 2018 - серпень 2019 р .;

- третій етап - рефлексивно-корекційний - вересень 2019 - червень 2020 р.

 

 Очікувані результати

 

Спільними результатами реалізації проекту є:

1. Ефективно діюча рада лідерів  із чіткою структурою і змістовною завершеністю;

2. Вибудувана взаємодія ради  лідерів із дитячими та молодіжним об'єднаннями міста, педагогічним колективом закладу;

3. Розширення форм діяльності і традиційних справ учнівського самоврядування.

Прогнозованими особистісними результатами для учасників проекту є:

1. Підвищення особистісної мотивації підлітків до діяльності в органах самоврядування;

2. Здатність до пошуку ефективних засобів організації колективної діяльності;

3. Здатність до оцінки власних дій, своєї діяльності і досягнутих результатів;

4. Здатність приймати рішення в нестандартній ситуації і брати відповідальність на себе;

5. Зміна рівня самостійності, організаторських навичок, умінь, зміна активності;

6. Формування навичок ділового спілкування.

 

5. МЕХАНІЗМ ТА ОСНОВНІ ЗАХОДИ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ

    Модель учнівського самоврядування - «рада лідерів» - передбачає залучення учнів у різні форми діяльності центрів учнівського самоврядування: ділові ігри, дозвільні заходи, трудові акції, фестивалі, проведення рейдів, анкетування учнів, навчання лідерів.

 

 

 

 


Етапи реалізації проекту

І. Організаційно-педагогічний (2017-2018 н. р.)

 

Види діяльності

Зміст діяльності

Відповідальний

Організаційні

заходи

Ознайомлення учнівського загалу зі структурою моделі учнівського самоврядування «Рада лідерів»

Створення робочих груп щодо реалізації напрямків діяльності ради лідерів:

  • Діяльність, спрямована на формування пізнавальних інтересів учнів.
  • Трудова діяльність.
  • Діяльність, спрямована на організацію спортивних заходів, зміцнення    здоров'я учнів.
  • Діяльність, спрямована на організацію дозвілля учнів.
  • Волонтерська діяльність.
  • Інформаційна діяльність.

Розробка заходів щодо реалізації проекту в умовах освітнього  процесу.

Заступник з ВР, педагог-організатор, педагоги-консультанти

Практичні введення

Анкетування учнів «Лідер  у  тобі»

Розробка системи занять  школи  лідерів.

Педагог-організатор

Оформлення

матеріалів

Моніторинг діяльності  ради за  напрямками.

Заступник директора з ВР, педагоги-консультанти

 

 

ІІ. Експериментально-впроваджувальний (2018-2019 н. р.)

 

Види діяльності

Зміст діяльності

Відповідальний

Організаційні

заходи

Розробка плану діяльності ради лідерів.

Корекція робочих груп щодо реалізації заходів.

Заступник з ВР, педагог-організатор, педагоги-консультанти

Практичні введення

Розробка заходів щодо реалізації проекту в умовах освітнього процесу:

- заняття школи лідерів,

-засідання органів учнівського самоврядування,

- тематичні семінари для педагогів,

- колективні творчі справи за напрямками,

- трудові акції, операції,благодійні акції,

- соціальне проектування,

-соціальна реклама,

- ділова гра,

- дискусійний клуб, круглі столи з проблем самоврядування і проблем шкільного колективу,

- планування роботи центрів ради лідерів,

- конкурс «Клас року».

 

Заступник з ВР, педагог-організатор, педагоги-консультанти

Оформлення

матеріалів

 Випуск  щомісячної е-газети. Серія фоторепортажів проведених  заходів. Висвітлення на сайті закладу інформації  щодо  реалізації проекту.

Педагог-організатор

 

III. Рефлексивно-корекційний (2019-2020 н. р.)

 

Види діяльності

Зміст діяльності

Відповідальний

Організаційні

заходи

Моніторинг діяльності ради лідерів. Корекція статуту, моделі, змісту діяльності учнівського самоврядування..

Заступник з ВР, педагог-організатор, педагоги-консультанти

Практичні введення

Загальні учнівські збори.

 

Педагог-організатор

Оформлення

матеріалів

Фотоальбом «Нова  школа- новий я».

Підбірка статтей  з упровадження  проекту.

Презентація Проекту.

Заступник з ВР, педагог-організатор, педагоги-консультанти

 

Основні напрямки діяльності ради лідерів:

• Діяльність, спрямована на формування пізнавальних інтересів учнів.

• Трудова діяльність.

•Діяльність, спрямована на організацію спортивних заходів, зміцнення    здоров'я учнів.

• Діяльність, спрямована на організацію дозвілля учнів.

• Волонтерська діяльність.

• Інформаційна діяльність.

Основні принципи діяльності ради лідерів:

• Принцип відкритості і доступності: рада самоврядування відкритий і доступний для учнів усієї школи. Усі учні можуть брати участь у самоуправлінській діяльності незалежно від того, до якого центру вони відносяться.

• Принцип добровільності і творчості: раді лідерів надається вільний вибір змісту діяльності, форм роботи для досягнення цілей за своїм напрямком.

• Принцип колективності: будь-яке рішення ради лідерів приймається після колективного обговорення з урахуванням найрізноманітніших думок;

• Принцип гласності: усі рішення ради лідерів доводяться до учнів, учителів, батьків.

Вищий орган учнівського самоврядування - учнівські збори. Виконавчі органи - центри за 5 напрямками: навчального, господарчо-трудового, спортивно-оздоровчого, естетично-розважального, суспільно-правового. Для надання практичної допомоги в кожному секторі є консультант-учитель.

Функції учнівського самоврядування:

- самоактивізаціі: залучення якомога більшої кількості членів учнівського колективу в рішення управлінської проблеми, систематичну роботу зі включення їх в управління новими сферами діяльності.

- Організаційне саморегулювання: гнучкість в реалізації організаторських функцій членами учнівських колективів, стійкий вплив активу на колектив, здатність останнього самостійно змінювати свою структуру з метою більш успішного вирішення організаційних задач.

- Колективний самоконтроль: постійний самоаналіз органами самоврядування та окремими організаторами своєї діяльності і пошук більш ефективних рішень поставлених завдань.

Основні заходи щодо реалізації проекту:

- заняття школи лідерів,

- засідання органів учнівського самоврядування,

- тематичні семінари для педагогів,

- колективні творчі справи за напрямками,

- трудові акції, операції,благодійні акції.

- соціальне проектування,

- діагностування учасників учнівського самоврядування,

-соціальна реклама,

- ділова гра,

- дискусійний клуб, круглі столи з проблем самоврядування і проблем шкільного колективу,

-День шкільного самоврядування,

- планування роботи секторів учнівського комітету,

- конкурс «Клас року».

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шалимова Галина
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
22 квітня 2018
Переглядів
2934
Оцінка розробки
3.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку