Виховний захід "Чорнобиль: немає минулого часу"

Про матеріал
Цей виховний захід дозволить учням краще зрозуміти наслідки Чорнобильської катастрофи, поглибить їхнє усвідомлення важливості захисту довкілля та допоможе сформувати екологічну свідомість через інтерактивні ігри, обговорення і спільні дії.
Перегляд файлу

Виховний захід "Чорнобиль: немає минулого часу"

Мета заходу: Ознайомити учнів із подією Чорнобильської катастрофи, показати важливість бережного ставлення до навколишнього середовища та навчити учнів зрозуміти наслідки подій минулого.

 

Хід заходу

  1. Привітання (5 хвилин)
    • Вчитель вітає учнів і розповідає про мету заходу.

"Доброго дня, діти! Сьогодні у нас особлива зустріч. Ми поговоримо про подію, яка стала частиною нашої історії та, на жаль, трагічним нагадуванням про наслідки необережного ставлення до природи. Ця подія сталася у 1986 році на Чорнобильській атомній електростанції та назавжди змінила життя багатьох людей. Чорнобиль — це нагадування, що має надихати нас захищати довкілля та берегти нашу планету."

  1. Введення до теми (10 хвилин)
    • Вчитель запитує у дітей, що вони знають про Чорнобильську катастрофу.
    • Діти висловлюють свої думки, а вчитель уточнює та додає інформацію:

"Ваша обізнаність мене дуже тішить! Чорнобильська катастрофа стала найбільшою ядерною катастрофою в історії. Через вибух реактора на Чорнобильській АЕС велика кількість радіації потрапила в атмосферу, що спричинило серйозні наслідки для людей, тварин і всього навколишнього середовища."

  1. Гра "Вгадай загадку" (15 хвилин)
    • Вчитель загадує загадки, пов’язані з Чорнобилем та екологічними наслідками.
    • Наприклад:

"Я подія, що сталася в Україні в 1986 році і змусила світ замислитися про небезпеку, яку може нести наука, якщо її використовують без відповідальності. Хто я?"

  • Після відгадок учитель пояснює відповіді та додає цікаві факти:

"Цікаво, що після катастрофи радянська влада намагалася приховати подію, проте високий рівень радіації був виявлений у різних країнах, що змусило світ дізнатися правду."

  1. Міні-проект "Мій екологічний герой" (20 хвилин)
    • Учні діляться на групи та готують короткі презентації про екологічних діячів, які зробили внесок у збереження довкілля.
    • Вчитель пояснює:

"Кожна група обере відомого діяча, який працює над захистом природи. Чи знаєте ви, що багато людей присвятили своє життя боротьбі за довкілля, щоб запобігти майбутнім катастрофам? Наприклад, герої, що працюють над захистом заповідників або створюють програми для відновлення лісів."

  1. Гра "Жива або мертва" (15 хвилин)
    • Вчитель показує картки з рослинами та тваринами, а учні мають вгадати, які з видів перебувають під загрозою через вплив екологічних проблем.
    • Наприклад:

"Це вовк з Чорнобильської зони. Він — 'живий', бо завдяки зоні відчуження там з'явилося багато тварин. А це риба з Дніпра, яка, на жаль, зазнала серйозного впливу радіації і перебуває під загрозою."

  1. Обговорення "Позитивні кроки" (10 хвилин)
    • Учні діляться ідеями, як вони можуть зробити позитивний внесок для збереження довкілля.
    • Ідеї записуються на дошці чи в "екологічному щоденнику":

"Що ми можемо зробити вже зараз? Можливо, садити дерева, берегти воду або енергію? Кожен із вас може зробити свій внесок у захист природи."

  1. Перегляд презентації (15 хвилин)
    • Вчитель показує презентацію про події Чорнобиля та їх наслідки з фотографіями та діаграмами.
    • Після кожного слайду вчитель робить короткі пояснення:

"На цих фото ви бачите місто Прип'ять, яке було евакуйовано через небезпеку для життя. А тут — карта розповсюдження радіації, яка показує, як далеко поширилася загроза."

  1. Дискусія (10 хвилин)
    • Вчитель запрошує учнів до обговорення:

"Що вас найбільше вразило сьогодні? Які наслідки Чорнобиля ви вважаєте найважливішими для нашого майбутнього? Давайте обговоримо, що ми можемо зробити для покращення стану навколишнього середовища."

  1. Символічна акція або обіцянки учнів (5 хвилин)
    • Вчитель запрошує учнів написати або озвучити свої обіцянки щодо охорони природи. Наприклад, написати на спеціальному банері "Я обіцяю берегти природу, щоб уникнути майбутніх трагедій".

"Цей банер залишиться в нашому класі як нагадування про нашу обіцянку берегти природу."

  1. Підсумок та завершення (5 хвилин)
    • Вчитель підводить підсумки:

"Сьогодні ми зрозуміли, наскільки важливо бути відповідальними за природу. Чорнобильська катастрофа показує нам, що навіть одна подія може змінити цілий світ. Ми маємо вчитися на помилках минулого, щоб берегти наше довкілля та майбутнє. Давайте пам’ятати про це і продовжувати робити добро для планети."

 

docx
Додано
4 листопада
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку