Розширювати знання учнів про осінь; повторити правила поведінки у гостях; продовжувати виховувати товариські стосунки в колективі та любов до рідної природи.
Виховний захід «День іменинника»
Мета: розширювати знання учнів про осінь; повторити правила поведінки у гостях; продовжувати виховувати товариські стосунки в колективі та любов до рідної природи.
Хід Свята
І. Інсценізація «Осінь! Славна пора!»
1-й учень
Осінь! Славна пора!
Любіть осінь дітвора!
Сливи, груші, виноград –
Все доспіло для малят.
2-й учень
А кавун зустрівши важний,
Оживиться дітвора,
І привітно скаже кожен
Всі. Здрастуй осені пора!
3-й учень
Журавлі летять у витій.
Здрастуй, здрастуй, осінь!
Ти приходь до нас на свято,
Дуже, дуже просимо!
(У вбрані Осені входить дівчина її зустрічає дівчина і запрошує зайти на свято)
Осінь
Ви про мене? А ось і я!
Привіт осінній вам, маля!
Я прийшла до вас на свято
Співати й веселитися,
Я хочу зі всіма тут
Добре подружитися!
4-й учень
Здрастуй, Осінь, здрастуй, Осінь,
Дуже гарно, що ти прийшла.
І тебе ми, Осінь, запитаємо:
Який подарунок принесла?
Осінь. Принесла я борошна на цілий рік.
5-й учень. Отже, будемо їсти пиріг.
Осінь. А вже яблука, як мед!
6-й учень. На варення, на десерт.
Осінь. Принесла я меду повну колоду.
7-й учень
Ти і яблук, ти і хліба
Ти і меду нам дала.
А яку ж погоду
Ти нам, Осінь, припасла?
Осінь. Дощику ви раді?
Всі. Не хочемо, не треба!
ІІ. Відгадування загадок Осені
Осінь. Багато приємного я почула про себе. А тепер порадуйте мене своїми знаннями, відгадайте загадки.
Наллється соком виноград,
Й зелені яблука ранет
Солодкі стануть, наче мед,
Коли огляне баштани –
Надмуться гордо кавуни,
І запишається в хустках
Товста капуста на грядках.
Як помандрує по гаях
З чарівним пензлем у руках,-
Все розмалює на путі,
Берези стануть золоті! (Осінь)
Вийшли краплі чорноброві:
Принесли водиці жбан,
Попили великий лан. (Дощові хмари)
Нотну грамоту не знаю,
Та бува, що безліч діб
Вибиваю влучно дріб.
Тільки жаль – у долину гожу
Барабанити не можу. (Дощ)
Літа на волі, та не птиця. (Вітер)
Падає – жовтіє,
Лежить – чорніє. (Лист)
А весною повертається? (Птахи)
- Молодці! Відгадали всі мої загадки!
ІІІ. Відгадування за епіграмами, хто з дітей народився восени і в якому місяці.
Ведуча. Діти, а чому ми тут зібралися?
Сьогодні день звичайний,
Та тільки не для всіх:
Осінніх іменинників
Прийшли привітати всі!
Хто ж народився в нашому класі восени?
(За епіграмами», які читає ведуча, діти відгадують, хто з товаришив народився восени. Іменинники протягом відгадування виходять до дошки.)
Ведуча. А в якому ж місяці народився кожен з наших іменинників? Перед тим, як відгадати, давайте повторимо назви осінніх місяців.(Вересень, жовтень, листопад)
Іменинники по черзі загадують товаришам загадки про місяці свого народження.
Відцвіта міжхмарна просинь.
В край наш з дальньої дороги
Засвітала рання осінь.
Йшла по лісу – не забула:
Під пеньки грибів сипнула,
Розтрусила кошик глоду –
Ти не їв такого зроду!
Понад лугом підрівняла
Стрій у журавлинім клині,
І вінків стяла чимало
З грон червоних на калині.
На великому роздоллі
Вдень трудилась, ніч не спала:
З тракторних димків у полі
Повутиннячка напряла. (Вересень)
Ліс довкола аж горить.
Ясен листя осипає,
Дуб нахмурений стоїть.
І береза над потоком
Стала, наче молода.
Вітер, мовби ненароком,
Їй косиці розпліта… (Жовтень)
А тепер позолотіло,
Знаєш, це чому? Дивись:
В листя промені влились!
Золоте і червонясте,
Що очей не відвести…
Все ж йому судилось впасти
Із вершечка, з висоти.
Багрянистеє, хороше,
Наче полум`я, горить,
Щоб і в зимову порошу
Ми згадали кольори.
Листя жовто-золоте?-
Ми питаєм у вітрів.
Лиш гудуть. Не чути слів. (Листопад)
(Іменинники сідають за спеціально відведені столи перед класом.)
ІV. Під знаком Зодіаку
Ведуча. Зараз стали модними різні ворожіння, гороскопи. Давайте не будемо відставати від моди.
(Ведуча розповідає, під яким знаком Зодіаку народився кожен із іменинників; про основні риси характеру, що відповідають даному знаку, про колір одягу, який є основним для даного знаку.)
V. Правила поведінки у гостях
Ведуча. Вважається, що ми мовби прийшли в гості до наших іменинників. Зараз я прочитаю вам вірш Г. Остера, а ви скажете, чи так треба поводитися у друга в гостях.
Не здоровайся ні з ким,
Слова «дякую», «будь ласка»
Ти нікому не кажи.
Відвернись і на питання
Спробуй не відповідать.
І тоді ніхто не скаже,
Що ти хлопчик - балакун.
Запросив тебе до себе
Ти залиш дарунок вдома –
Знадобиться самому.
Сядь зручніше поряд з тортом
Та в розмови не вступай, -
Ти під час розмови
Удвічі менше з`їси цукерок.
Вибирай шматки маленькі,
Щоби швидше проковтнуть.
Не хапай салат руками –
Ложкою більше набереш.
А якщо дадуть горіхів,
Поскладай їх в кишеню
Не ховай туди варення –
Важко буде витягать.
- А як же потрібно поводити себе в гостях?
VI. Вручення подарунків
Ведуча. Всім відомо, що будь-яка людина (маленька вона чи доросла) мріє про те, щоб їй на день народження подарували щось особливе. Ось ми зараз і подивимось, про який подарунок мріють наші іменинники. Кожен з них із зав`язаними очима повинен під музику на дошці намалювати, який подарунок до дня народження він хотів би отримати. А ви, діти, будете відгадувати.
(Іменинники працюють коло дошки, решта дітей відгадує, що саме їх товариші малювали.)
Ведуча. Шановні батьки! Врахуйте бажання ваших дітей.
Дорогі іменинники! Ваші товариші підготували для вас невеличкі подарунки, але вони йдуть від щирого серця. І першим нашими подарунком буде музичний.
Це « Пісенька крокодила Гени» з мультфільму «Чебурашка» (муз. В. Шаїнського, сл.. о. Тимофеєвського).
Ведуча. Дорогі іменинники! Ще одним подарунком будуть вітальні листівки, які виготовили ваші товариші на уроці праці.
Ведуча. Подарунки вам, дорогі іменинники, підготували і ваші батьки. Але ви знаєте, що будь-який подарунок треба заслужити. Щоб його отримати, потрібно відгадати мелодії з дитячих пісень, які ви зараз почуєте.
(У міру відгадування мелодії кожному імениннику вручаються подарунки від батьків.)
VII. Проведення рухливих ігор
Ведуча. А тепер давайте пограємо!
(Ведуча проводить ігри «Візьми іграшку першим», «Відгадай, чий голосок».)
Гра «Візьми іграшку першим» (грають іменинники)
Діти стають у коло, в середині якого знаходяться іграшки (їх кількість на одну менше ніж гравців). Піж музику діти йдуть одне за одним. Коли музика закінчується, вони повинні схопити по одній іграшці. Виграє той хто залишиться останнім з однією іграшкою.
Гра «Відгадай, чий голосок» (грає весь клас)
Діти йдуть по колу, взявшись за руки, зі словами: Ось ми склали свій кружок, повернемось, мій дружок. А як скажем: «Скік, скік, скік, (ведуча показує очима на гравця, який повинен сказати ці слова), відгадай чий голосок». Гравець, що знаходиться в середині круга, повинен відгадати, хто сказав слова: «Скік, скік, скік». Якщо відгадає, стає до дітей в коло, якщо ні, залишається в середині. Гра продовжується.
Ведуча. На цьому наше свято закінчується. Дякую всім за увагу та допомогу!