Чугуївська загальноосвітня школа I-III ступенів №2
Чугуївської міської ради Харківської області.
Вчитель Пєнкіна Римма Олександрівна.
Диспут.
Тема. Патріотизм – мода чи самосвідомість нації?
Мета: сприяти розвитку почуття любові до Вітчизни, приналежності до її долі, відповідальності за її стан та розвиток; створення та забезпечення можливості для активного залучення старшокласників до організованого процесу засвоєння знань, вмінь та навичок, забезпечення умов для самоосвіти й самовиховання учнів у сфері патріотичного виховання; сформувати навички ведення диспуту.
Завдання: виявити ставлення учнів до проблеми патріотизму й допомогти стати позитивними творцями, так як молодь сьогодні – це Україна завтра; визначити роль патріотизму в житті сучасного суспільства ; сформувати у школярів поняття та уявлення, пов’язані з патріотизмом; формування коректного та уважного ставлення до думки інших людей.
Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація до заходу, відеокліп «Українець».
Хід уроку.
Шановні гості, учні! Тема сьогоднішнього заняття обрана не випадково, зважаючи на події які відбуваються на Україні. Давайте пригадаємо в ім’я чого наші предки здійснювали подвиги, переносили негаразди? Чому наші предки приносили в жертву свою любов, благополуччя і саме життя?
( Заради Батьківщини)
Метою нашої зустрічі є, щоб ви, діти, усвідомили себе людьми гордими, гідними. Щоб у вас прокинулось почуття до своєї Батьківщини. Батьківщина – це як мама. Ми її любимо і другої не шукаємо. І я хочу щоб у вас жила гордість за свою країну, за себе. Тільки гордий, гідний може стати патріотом своєї країни. Тема нашої сьогоднішньої розмови.
« Патріотизм – мода чи самосвідомість нації»?
Нагадаю вам правила нашого диспуту:
( перегляд відео кліпу « Українець»)
Бесіда.
Вчитель.
Діти, будь-яка країна розсиплеться на попіл, якщо її громадян не об’єднує прихильність до землі, на якій вони живуть.
Так, що ж таке патріотизм?
( питання в зал) Робота з презентацією.
Патріотизм ( від грец. Patriotes – співвітчизник, patris – Батьківщина, Вітчизна), любов до Батьківщини, відданість їй, прагнення своїми діями служити її інтересам.
Сьогодні ми розберемо дві тези:
У нас дві команди перша відстоює тезу патріотизм – це модно; друга - патріотизм це природне почуття кожної людини.
Питання диспуту.
Виступи гостей.
Так , що ж таке патріотизм – це мода чи самосвідомість нації, що прокидається? ( діти роблять висновок)
Слово учителя.
Для мене патріотизм – це природне почуття кожної людини, яка має поважати свою націю, державу, знати історію свого народу, держави; пишатися матеріальними і духовними надбаннями свого народу, знати і любити свою мову, берегти звичаї і традиції, пам’ятати і шанувати своїх предків, щоб не переривався зв'язок поколінь. Сучасна молодь – це Україна завтра. Тому так важливо виховати її відповідальною за долю Батьківщини. Тому мені хочеться звернутися до вас словами українського поета Віктора Баранова:
Я ЗАПИТУЮ В СЕБЕ, ПИТАЮ У ВАС У ЛЮДЕЙ,
Я ПИТАЮ В КНИЖОК, РОЗЗИРАЮСЬ НА КОЖНІЙ СТОРІНЦІ,
ДЕ ТОЙ РІК, ДЕ ТОЙ МІСЯЦЬ, ТОЙ ПРОКЛЯТИЙ ТИЖДЕНЬ І ДЕНЬ,
КОЛИ МИ, УКРАЇНЦІ, ЗАБУЛИ, ЩО МИ УКРАЇНЦІ?
І ЩО Є В НАС ДУШАПОВНА ВЛАСНИХ ЧЕСНОТ І ЩЕДРОТ,
І ЩО Є У НАС ДУМКА, ЯКА ЩЕ ВІД БАЙДИ НАМ ВЄТЬСЯ ?
І ЩО МИ УКРАЇНЦІ ТАКИ УКРАЇНСЬКИЙ НАРОД,
А НЕ ПРОСТО ЮРБА, ЩО У ЗВІТАХ НАСЧЕЛЕННЯМ ЗВЕТЬСЯ.
На завершення нашої зустрічі я пропоную вам власноруч виготовити такі патріотичні серця…( учні виготовляють серця жовто-блакитні)
Слово учителя.
Сядьте обличчям один до одного, відчуймо тепло долонь нашої єдності, закриймо очі і промовимо.( діти беруться за руки)
Я – розумний
Я – щасливий
Я – впевнений у собі, бо живу заради добра та в самій ріднішій країні на світі!
Розплющіть очі та подаруйте один одному посмішку і наші патріотичні серця!
(кліп про Україну)
Дякую вам, діти за активну участь у нашій розмові.