Урок на тему:" Суверенізація України"

Про матеріал
Конспект уроку для учнів 11 класу з історії України на тему: "Суверенізація України"
Перегляд файлу

План-конспект уроку 

з історії України в 11 класі

з теми: «Суверенізація України»

Мета:  - розглянути події суспільно-політичного життя України 1989-1990 років;

             - визначити політичні передумови суверенізації України, історичне

               значення виборів до Верховної Ради УРСР 1990 року та її роль у

               досягненні Україною суверенітету;

             - з’ясувати, коли і за яких обставин була прийнята Декларація про

               державний суверенітет України, у чому полягає її історичне значення;

             - визначити причини та наслідки «революції на граніті», результати та

               значення подій;

        - формувати вміння узагальнювати, порівнювати, встановлювати

          причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки щодо історичних подій;

             - прищеплювати інтерес до вивчення історичного минулого.

 

Тип уроку: урок формування нових знань, вмінь та навичок.

 

Форма проведення: інтерактивний урок.

 

Обладнання: підручник Історія України 11 клас, рівень стандарту, В.Власов, С. Кульчицький, картки з завданнями та тестами, карта «Незалежна Україна», відео «Революція на Граніті»

 

Очікувані результати:

після цього уроку учні зможуть:

- називати політичні передумови суверенізації України, коли і за яких обставин

  була прийнята Декларація про державний суверенітет України;

- визначати історичне значення виборів до Верховної Ради УРСР 1990 року,

  Декларації про державний суверенітет України, роль ВР УРСР у досягненні

  Україною суверенітету;

- пояснювати причини та наслідки політичної конфронтації восени 1990 року;

- характеризувати основні вимоги студентів;

- висловлювати і аргументувати власні судження щодо результатів та значення подій;

- орієнтуватися в історичній термінології: державний суверенітет, «революція на граніті»,

   декларація, Декларація про державний суверенітет України.

 

Зміст навчального матеріалу:

1.Конституційна реформа

2. Вибори до Верховної Ради УРСР і місцевих рад 1990 р.

3. Декларація про державний суверенітет України.

4. Революція на граніті.

 

Хід уроку

 

 

Етап уроку

Час, хв.

Прийоми й методи

Зміст діяльності

1. Організаційний

1

Привітання

Привітання, перевірка готовності робочих місць учнів до уроку, організація учнів до роботи на уроці.

2. Перевірка дз

3

Опитування

Тема попереднього уроку : «Зростання суспільно-політичної активності громадян»

Ст.166 підручника (питання)

3. Мотиваційний

4

Система убита, але немає куди вивезти труп. Він розкладається, гниє, і жити при цих рештках нестерпніше, ніж при живій системі.

 Ф. Кривін

 

  1. Робота над епіграфом до уроку.
  2.  Ми вже десятиліття живемо в незалежній Україні, і сьогодні ми з вами дізнаємось, коли й як було проголошено державний суверенітет. Запишіть у зошиті тему та епіграф нашого уроку.

 

3. Визначення 

    мети та

    очікуваних  

    результатів 

    уроку

2

Мета нашого уроку – показати закономірність історичних подій, що призвели до руйнування радянської імперії і появи незалежної Української держави на карті Європи.

Очінувані результати:

після цього уроку учні зможуть:

- називати політичні передумови суверенізації України, коли і за яких обставин

  була прийнята Декларація про державний суверенітет України;

- пояснювати причини та наслідки політичної конфронтації восени 1990 року;

- характеризувати основні вимоги студентів;

- висловлювати і аргументувати власні судження щодо результатів та значення подій;

- орієнтуватися в історичній термінології: державний суверенітет, «революція на граніті»,

   Декларація про державний суверенітет України.

 

Повідомлення мети, визначення разом з учнями очікуваних результатів

 

 

 

 

5. Вивчення

    нового 

    матеріалу

2

 План уроку:

  1. Конституційна реформа
  2. Зародження багатопартійності
  3. Декларація про Державний суверенітет України
  4. Революція на Граніті

План на дошці.

8

  1. Питання. Конституційна реформа 1988 р.

Завдання ст. 167- 168 підручника(опрацювати)

Завдання:

Заповнити картку з теми. Додаток 1.

Висновок: отже, склались передумови для зародження багатопартійності в СРСР, створення альтернативи КП.

 

8

  1. Зародження багатопартійності

Учитель: хоча на виборах перемогла компартія, але продовжився процес формування багатопартійності.

Завдання: Заповнити таблицю на основі п.2 ст. 169 підручника. Додаток 2.

Висновок: отже, 1989-90 рр.- період оформлення багатопартійності, падіння авторитету КПУ, піднесення національно- визвольного руху серед українців. Створюються передумови для прийняття Декларації про державний суверенітет України.

8

  1. Декларація про державний суверенітет України

Ст. 169-170 підр.

Визначити:

1)Передумови :

2) Визначення «Суверенітет»-

3) Дата проголошення: 16 липня 1990р.

4)Основні положення:

Робота з документом ст.171

Висновок: Отже,

Державний суверенітет України – це крок перед здобуття незалежності України.

А які плани на цей рахунок мав Горбачов?

Ст. 171 підручник.

Саме тому,свідома молодь того часу , яка була проти нового союзного договору, вийшла на перший майдан в Україні.

 

4. Революція на Граніті

Додаток 3.

Відео.

Визначити основні вимоги мітингувальників.

Дата:

Наслідки:

Значення:

7

 

 

5.Закріплення знань та умінь

2

Тести

Додаток 4

  1. Рефлексія

3

Опитування

Яку тему вивчали?

Чи досягли очікуваних результатів?

Що було незрозуміло?

 

7.Оцінювання

1

Оцінювання за результатами роботи на уроці та виконаних тестів

 

8. Домашнє завдання

2

Параграф 20, ст. 173 наслідки перебудови, виконати завдання,питання усно, вивчити терміни,дати

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

Конституційна реформа1988р.

Хто запровадив:__________________________

Суть реформи_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Вищий орган влади:____________________________________

Дата виборів народних депутатів_________________________

Гасла Демократичного блоку:______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Дата виборів:______________________________________

Результат виборів:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3.

Революція на Граніті

Визначити основні вимоги мітингувальників:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дата:______________________________________________________________

Наслідки:__________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Значення:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Політичні партії 1989-90 рр

Назва партії

Дата створення, місто

Основні ідеї

 

1989,Львів

Відновлення УНР в етнічних кордонах

Українська республіканська партія

 

Проголошення незалежності України

Українська християнсько-демократична партія

1990, Львів

 

 

 

 

1990, Київ

Реформування українського суспільства, на основі лібералізму, звільнення від тиску, пріоритет прав людини

Партія демократичного відродження України

 

Обєднання демократично налаштованих комуністів, обєднання тих, хто відійшов від КПУ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4.

Тести:

1.Одна з вимог мітингувальників під час Революції на Граніті:

А. Не допущення нового союзного договору;

Б. Реформація КПУ;

В. Установлення 8-ми годинного робочого дня;

Г.  Провести реформу освіти

2. Укажіть дату проголошення Декларації проДержавний суверенітет України:

А – 26 квітня 1986 року;

 Б – 16 серпня 1987 року;

В – 7 липня 1988 року;

Г – 16 липня 1990 року.

3.Установітьвідповідністьміжвизначеннямитапоняттями,які характеризують суспільно-політичний

розвиток України в період «перебудови»:

А багатопартійність

1

запровадження більшої політичної, економічної та духовної свободи

2

в житті суспільства

Б гласність

наявність у державі декількох зареєстрованих політичних партій, що

В лібералізація

3

ведуть боротьбу за владу

Г плюралізм

політика максимальної відвертості в діяльності державних органів

Д суверенізація

 

і громадських організацій

 

4визнання декількох незалежних рівноцінних засад, що лежать в основі суспільного життя

4. Установіть хронологічну послідовність подій.

 А – «живий ланцюг» від Києва до Львова.

 Б – перший загальноукраїнський страйк шахтарів.

В – «революція на граніті».

Г – перші вибори до Верховної Ради УРСР на альтернативній основі.

 5. Укажіть основні положення Декларації про державний суверенітет Української РСР (три варіанти):

 1 – Відновлення державної самостійності України.

2 – Заборона діяльності КПУ на території України.

 3 – Проголошення принципу народовладдя.

 4 – Проголошення української мови державною.

 5 – Проголошення позаблокового статусу України.

 6 – Створення збройних сил України.

7 – Укладення у майбутньому нового Союзного договору.

Відповіді: 1- __;   2-__;  3- 1-_,2_,3_,4_;  4- _,_,_,_;   5-_,_,_.

doc
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Струкевич О.К., Романюк І.М., Дровозюк С.І.)
Додано
31 березня 2020
Переглядів
3009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку