Виховний захід для 2 класу Ситуативна гра "Ступай стежиною добра"

Про матеріал

Виховний захід. Ситуативна гра "Ступай стежиною добра" розроблено для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних навчальних закладах інтернатного типу. Вирішення проблеми через ігрову ситуацію викликає у дітей зацікавленість.

Перегляд файлу

 

Комунальний заклад

«Купянський спеціальний навчально-виховний комплекс»

Харківської обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід для 2 класу

Ситуативна гра

«Ступай стежиною добра»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                Гончарова Олена Миколаївна

                                            вчитель першої кваліфікаційної категорії

МЕТА: вчити характеризувати події та явища як прояв добра і зла, доброзичливому ставленню до людей, оточуючого світу, не чекати винагороди за добро; розвивати у дітей власні оцінні судження, потребу робити добро; формувати поняття добра і зла, мотивацію до добрих вчинків; провести корекцію мовлення, образно-дійового мислення; застерігати від поганих вчинків; розкрити моральний зміст доброти; виховувати почуття доброти, любові та поваги до людей, порядність.

 

Хід заходу

 

І. Організація класу

Вітання:

Доброго дня вам,

Доброго дня нам,

Доброго дня всім!

 

Рефлексія.

 Вправа «Мій портрет»

        - Ми з підготовчого класу навчаємося разом. Але чи все ми знаємо один про одного? Сьогодні є можливість дізнатися більше про ваші думки, вчинки, здібності.

 

- Я взяла олівці і намалювала:

Зайчику – ліс,

       Горобчику -  небо,

   Рибкам – озерце,

         Для всіх – моє серце.

 

         - Покладіть перед собою аркуші. Візьміть червоний олівець і намалюйте сердечко. А тепер візьміть простий олівець. 1, 2, 3, 4,5! Будем, діти, малювать.

 

- Ось голівка, очки ось,

                                                    Намалюйте губки,

Домалюйте чубчик,

Напишіть своє імя.

 Хто це?

Діти: Я!

Назвіть себе.

       - Дорогі діти! Дорогі гості! Сьогодні у нас незвичайний збір, предмет обговорення якого не має терміну давності. Це те, що ніколи не вийде з життя людей. Всі хочуть його отримувати. Але не всі можуть його робити.

       - Про що будемо вести мову, дізнаємося, коли виконаємо завдання.

( На дошці перевернути букви, скласти з них слово)

       - Назвіть букви. Яке слово? ДОБРО

- Пропишіть його у повітрі.

Тема нашого спілкування «Ступай стежиною добра». Це – ситуативна гра.

- Ми повеселились, пошуміли. А зараз запросимо тишу, увагу, розум, знання.

- Кожна гра має умови, правила поведінки. Повторимо наші правила.

 (Правила на дошці)

 

Словникова робота

Словникове пояснення слова «добро» - корисна справа.

«Доброта» - відчуття душі, яке спонукає робити добро.

 

ІІ. Основна частина

 

       - Народжується дитина. І з перших хвилин життя виховується батьками в добрі і ласці. Цю ласку і добро вона має нести все життя і ділитися з тими, хто її оточує.

      - Хай прозвучать сьогодні слова : людського тепла і доброти, підтримки один одного, співчуття чужого болю, радості за чужі успіхи. Щоб ми всі вкотре переконалися, що потрібно жити дружно, любити і поважати один одного.

      - Словом можна втішити, заспокоїти, а можна глибоко ранити. В нашій рідній мові  - багато добрих слів.

        -  Які добрі слова ви використовуєте у своєму мовленні?

 Слайд 1.  «Добрі слова»

 

- Складемо ланцюжок ввічливих слів. Я починаю…

( Відповіді дітей).

Слайд 2. «Добро»

Словами добра є слова….(читаю)

- Що спільного в цих словах?

( Частина слова «ДОБРО»)

- Продовжимо ланцюжок слів

( на дошку закріплюю ще 11 слів)

     - От чемні діти. Але іноді чарівні слова забуваються. Тоді справжня біда. Діти ображають один одного. В такому класі важко жити. Декому хочеться втекти з такого класу, де є розбишаки. Бо всі становляться ображені і сердиті.  А в серцях виростає зло.       

 Слайд 3.  «Зло»

- Всі названі слова вияви людського характеру.

 

Ситуація перша  «Ми розбили склянку з чаєм»

Послухайте як вирішилась суперечка:

- Ти розбив.

- Ні, ти розбила.

- Ти штовхнув.

- А ти впустила!

Вже в школярки, наче хмарки, очі повні сліз. Дмухає на пальчик свій.

- Обпекла?

- А ти і радий!

Та школярик посмутнів.

- Я штовхнув.

- А я впустила.

-  Я розбив.

- Це я розбила.

- Будемо миритись?

Слайд 4. « Мирилка»

       - Діти, повторимо хором мирилку, щоб запам’ятали.

 

       - Чи можна порівняти добро і зло?

- За розміром, смаком, музикою, відчути, за кольором?

 Добро: велике, солодке, веселе, різнокольорове.

Зло: мале, гірке, сумне, чорне.

 

Відчуття добра.

         -Потріть долоньки одна об одну, щоб відчули тепло. Зліпіть уявну кульку з вашого тепла і добра. Передайте її один одному. Подаруйте щиру посмішку.

-З гарним настроєм продовжимо далі.

 

Колір добра.

        - Покладіть перед собою аркуші. Колір добра намалюйте у квіточці. Адже квіти дарують люди один одному в знак поваги і доброти.

- Якого кольору добро будете малювати?

 

Ситуація друга називається  «І я…».

 Доповніть речення.

1. Мама прийшла з роботи втомлена і я…

2. Малий братик сумує, і я..

3. Сашко з Павлом б’ються, і я..

Висновок.

 

Фізкультхвилинка  «ДРУЖБИ добрий знак»

 

 Гра  «Сигнал»

-Чи треба так робити?

- Якщо ви згодні – показуйте зелений колір, ні – червоний.

1. Вітатися під час зустрічі.

2. Забрати улюблену іграшку братика.

3. Піднести старенькій бабусі важку сумку.

4. Сміятися над слабким.

5. Уміти прощати.

 

        - Отже. На які справи здатна добра людина?

- До заняття ви підготували малюнки про добрі справи дітей.

- Що на них зображено?

(Відповіді дітей)

        Тож давайте всі творити

Лише добрі справи,

       Щоб жилося усім добре

                                                    У нашій державі.

 

       - З давніх-давен у характері українського народу доброта і чуйність. Співпереживання і уміння співчувати чужий біль, були основними у житті. І про це говорить народна мудрість: « Народ скаже. Як завяже».

 

 Ситуація  «Розсипанка»

 

Скласти прислівя:

 1. За добро – добром платять.

 2. Добра думка – половина діла.

 3. Добрі слова – найкращі ліки.

 - Як ви розумієте зміст?

 

      -Народами всього світу складено багато казок, які навчають добру.  Пригадайте і назвіть ці казки.

Слайд 5. «Добро в казках»

- Що в казках перемагає: добро чи зло?

Висновок: - У казках завжди добро перемагає зло.

- Діти, запам’ятайте слова мудреця:

Сказав Мудрець:

Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізнить від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра.

 

Слайд 6. Фотокліп «Людина починається з добра»

 

        - Буває так:

Ростуть дітки і ростуть в одному серці добро і зло, борючись одне з одним. Тому діти іноді чинять хороші і погані вчинки. І все залежить від самої дитини, що вона захоче тримати в своєму серці. Якщо добро, то вона навчиться робити добро.

- Щоб повірити в добро, потрібно почати робити його.

- Розкажіть, яку добру справу ви зробили у своєму житті.

(Розповідь дітей про добру справу)

Добрим бути просто чи непросто?

Не залежить доброта від зросту.

Як людей полюбиш — пошануєш,

Силу для добра в душі відчуєш.

І закрутиться Земля скоріше,

Якщо разом станемо добріші!

Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє.

І якщо вона як сонце світить,

То радіють і дорослі й діти.

 

          - Де живе добро? (У серці)

- Уявіть собі. Що у вас є можливість перетворитися у добро. Приложіть руку до сердечка і вимовіть:

- Я «ДОБРО»

Закінчить речення про свої дії.

1. Я живу…(у серці)

2. Я роблю…(гарні справи)

3. Я бажаю..(усім добра)

4. Я мрію… (щоб люди були добрими)

 

        - У кожного з вас на аркуші залишилося місце для долоньки «ДОБРА»

Прикладіть свою долоньку, обведіть.

А тепер прикладіть долоньку до серця.

        - Хай завжди у вас будуть добрі: серця, слова, думки, справи, вчинки. І хай вічно живе у ньому добро.

- А тепер складіть їх в кулачок і не розгубіть. Це з вами на все життя.

-  Пропоную із слів добра викласти стежку.

Пройдемо нею. Назвемо слова добра.

 

ІІІ. Заключна частина

Підсумок.

- Сьогодні ви проклали стежку «ДОБРА». Бажаю вам, діти, щоб ця стежка перетворилася на широкий шлях, яким ви будете йти впевнено, розділяючи з людьми добро.

Хай живе надія!

Хай земля радіє!

Хай печаль минає!

І добро всіх людей єднає!              Слайд 7. «Хай живе надія»

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дмитренко Олена
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 березня 2018
Переглядів
1070
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку