Виховний захід для 6 класу. Гра " Здоровий спосіб життя на безлюдному острові"

Про матеріал
Цікавий матеріал для класних керівників 5-7 класів, який можна провести на виховній годині, використовуючи роботу в команді, задіяні всі учасники. Спрямований на формування навичок здорового способу життя та екологічної свідомості молоді. Виховний захід для 6 класу за темою: Гра «Здоровий спосіб життя на безлюдному острові» . підготувала вчитель біології та основ здоров′я Годько Ольга Петрівна. Мета гри: формування власного ставлення до проблеми здорового способу життя; усвідомлення необхідності контролю шкідливих звичок, відпрацювання способів, стилів взаємодії, необхідних для ефективного вирішення поставленої задачі. Ознайомлення з правовим регламентуванням здорового способу життя на рівні держави. Розвиток вміння висловлювати свою думку, аргументувати її та відстоювати свою правоту; удосконалювати алгоритм командної гри, правильний розподіл об’єму роботи, відповідно до нахилів та здібностей учасників команди. Виховувати розуміння цінності власного життя і здоров’я та бажання пропагувати здоровий спосіб життя. Обладнання: комп’ютер, аркуші паперу формату А4, ручки, маркери, емблеми-бейджики, дошка для презентації проектів. Підготовча робота: Створюємо чотири команди, з урахуванням здібностей дітей, щоб команди були рівні між собою за рівнем розвитку та творчими здібностями дітей. Команда обирає назву, виготовляє емблеми-бейжики. Підготовча робота перед грою передбачає повторення, узагальнення знань про здоровий спосіб життя, чинники, що сприяють збереженню та зміцненню здоров’я. З цією метою учасникам команди було дане завдання підготувати до презентацій проекти на такі теми: • Безпечна поведінка; • Раціональне харчування; • Особиста гігієна. Фізкультура і спорт ; • Відпочинок та корисна праця. Етапи гри: 1. Знайомство команд – учасників гри. 2. Оголошення сюжету гри . 3. Мозковий штурм – «Зроби свій вибір» 4. Завдання «Складання плану дій, правил та законів життя в заданих умовах» 5. Презентація проектів 6. Підсумок. Хід гри: 1. Очікування. Кожен учень отримує папірець «човен», пише своє ім’я та що очікує від уроку, а після кожен наклеює на плакат «Море». 2. Запрошуються команди, ведучий представляє їх. 3. Оголошення сюжету гри: Ведучий: Шановні учасники гри, ми з вами сьогодні зібрались не для змагання між собою. Ми будемо працювати, обмінюватися знаннями, досвідом, будемо допомагати один одному. Тому будьте уважні, не бійтеся труднощів – разом ми все здолаємо. Тепер слухайте сюжет нашої гри. Вмикають відео на комп’ютері ( Море, пливе корабель…). Вчитель: -Уявіть, що ви пливете у Чорному морі на відпочинок до літнього табору. Підчас шторму ви потрапили на безлюдний острів. Коли вас врятують і чи зможуть це зробити - невідомо. Перед вами стоїть завдання вижити, адже життя на острові сповнене небезпек для вашого здоров’я. Вам потрібно пристосуватися жити на острові, організувати умови. Але основним питанням є питання про організацію здорового способу життя. Виявилось, що острів є екологічно небезпечним. По-перше: на ньому дуже багато побутового сміття та небезпечних відходів. По-друге: багато рослин на острові уражені невідомою хворобою. По-третє: на острові росте трава, що має неприємний запах. Ваше завдання розробити кодекси прав, обов’язків, план дій, щоб подбати про своє здоров’я та життя. Та перш ніж ми перейдемо до цих завдань, проведемо розминку. 3. Мозковий штурм: «Зроби свій вибір» Вчитель: 1. Під час шторму на берег винесло уламки вашого корабля та деякі предмети. З них ви повинні обрати 6 найважливіших. На дошці перелік таких речей: • аптечка. • компас • карта місцевості • ліхтарик • збільшувальне скло • довідник їстівних рослин, грибів та ягід • пачка солі • пляшка води по 1,5 л. на кожного • ніж • великий шматок вітрила • дзеркало Вчитель: Отже, приступаємо до роботи! Діти пишуть на аркушах паперу свої варіанти відповідей, зачитують, пояснюють свій вибір ( один варіант відповіді від команди). 4. Ведучий: Ми готові до основної роботи. Починаємо облаштування безпечного життя на острові. Кожна з команд отримає своє завдання. 1- команда розробляє «План негайних дій» по забезпеченню безпечного життя на острові. 2- команда розробляє «Закон про права та обов’язки щодо свого здоров’я». 3- команда створює «Закон проти шкідливих звичок». 4- команда працює над створенням «Екологічного закону на острові». Запитання для першої команди: 1. Що необхідно для життя на острові впершу чергу? 2. Які умови потрібно створити для забезпечення здорового способу життя? 3. Як розподілити обов’язки під час негайних дій, щоб досягти найкращого результату? Запитання для другої команди: 1. Що таке здоровий спосіб життя? 2. Які є права дитини на здоров’я? 3. Що повинна виконувати дитина для збереження власного життя? Запитання для третьої команди: 1.Які шкідливі звички потрібно заборонити? 2. Чи буде обмежений доступ до рослин з дурманним ефектом? 3. Яке покарання повинні понести порушники даного закону? Запитання для четвертої команди: 1.Яка екологічна ситуація на острові? 2.Як потрібно діяти для виправлення екологічної ситуації? 3.Що робити, щоб зберегти чистоту острова? Представник кожної з команд зачитує свої роботи, вони обговорюються і доповнюються. 5.Ведучий: Ви впоралися із завданням. Молодці! Навіть у таких екстремальних умовах ви намагалися врахувати багато аспектів для збереження свого життя та здоров’я. Але ж ви живете в реальному світі, де держава гарантує ваше право на здорове життя і створює для цього всі умови. А вам залишається лише дотримуватись правил і обов’язків для здорового способу життя. А що робити для цього, ви знаєте. Запрошую представників команд для презентації своїх проектів з теми «Здоровий спосіб життя». Діти презентують свої проекти, вказуючи тему, основні його розділи, результати власних досліджень та пропозиції з даної теми. Вправа «Загадкова скринька». Уявіть, що ви знайшли на березі загадкову скриньку, яку винесло на хвилях море. Що ж там може бути? Спробуйте відгадати. Після спроби відгадати, скриньку відкривають і достають цукерки для всіх учасників гри. 6.Ведучий: -Дякую вам за участь ! -Ми сьогодні працювали плідно. Кожна команда діяла злагоджено, серйозно віднеслась до поставлених завдань! Я впевнена, що наша робота вам сподобалась і стане вам у пригоді. Пропоную ваші проекти показати молодшим школярам і надалі закликати всіх до здорового способу життя.
Перегляд файлу

 

Виховний захід для 6 класу

за темою:  Гра «Здоровий спосіб життя на безлюдному острові» .

 підготувала вчитель біології та основ здоров′я Годько Ольга Петрівна.


Мета гри: формування власного ставлення до проблеми здорового способу життя; усвідомлення необхідності контролю шкідливих звичок, відпрацювання способів, стилів взаємодії, необхідних для ефективного вирішення поставленої задачі.
Ознайомлення з правовим регламентуванням здорового способу життя на рівні держави.
Розвиток вміння висловлювати свою думку, аргументувати її та відстоювати свою правоту; удосконалювати алгоритм командної гри, правильний розподіл об’єму роботи, відповідно до нахилів та здібностей учасників команди. Виховувати розуміння цінності власного життя і здоров’я та бажання пропагувати здоровий спосіб життя.


Обладнання: комп’ютер, аркуші паперу формату А4, ручки, маркери, емблеми-бейджики, дошка для презентації проектів.


Підготовча робота:
Створюємо чотири команди, з урахуванням здібностей дітей, щоб команди були рівні між собою за рівнем розвитку та творчими здібностями дітей. Команда обирає назву, виготовляє емблеми-бейжики. Підготовча робота перед грою передбачає повторення, узагальнення знань про здоровий спосіб життя, чинники, що сприяють збереженню та зміцненню здоров’я. З цією метою учасникам команди було дане завдання підготувати до презентацій проекти на такі теми:

  • Безпечна поведінка;
  • Раціональне харчування;
  • Особиста гігієна. Фізкультура і спорт ;
  • Відпочинок та корисна праця.

Етапи гри:

  1. Знайомство  команд – учасників гри.
  2. Оголошення сюжету гри .
  3. Мозковий штурм – «Зроби свій вибір»
  4. Завдання «Складання  плану дій, правил та законів життя в заданих умовах»
  5. Презентація проектів
  6. Підсумок.

 

 

 

 

Хід гри:

  1. Очікування.

 Кожен учень отримує папірець «човен», пише своє ім’я та що очікує від уроку, а після кожен наклеює на плакат «Море».

  1. Запрошуються команди, ведучий представляє їх.
  2. Оголошення сюжету гри:

Ведучий: Шановні учасники гри, ми з вами сьогодні зібрались не для змагання між собою. Ми будемо працювати, обмінюватися знаннями, досвідом, будемо допомагати один одному. Тому будьте уважні, не бійтеся труднощів – разом ми все здолаємо. Тепер слухайте сюжет нашої гри.

 Вмикають відео на комп’ютері ( Море, пливе корабель…).
Вчитель:

-Уявіть, що ви пливете у Чорному морі  на відпочинок до літнього табору. Підчас  шторму ви потрапили на безлюдний острів. Коли вас врятують і чи зможуть це зробити - невідомо. Перед вами стоїть завдання вижити, адже життя на острові сповнене небезпек для вашого здоров’я. Вам потрібно пристосуватися жити на  острові, організувати умови. Але основним питанням є питання про організацію здорового способу життя. Виявилось, що острів є екологічно небезпечним.

По-перше: на ньому дуже багато побутового сміття та небезпечних відходів.

По-друге: багато рослин на острові уражені невідомою хворобою.

По-третє: на острові росте трава, що має неприємний запах.
Ваше завдання розробити кодекси прав, обов’язків, план дій, щоб подбати про своє здоров’я та життя.
Та перш ніж ми перейдемо до цих завдань, проведемо розминку.

  1. Мозковий штурм: «Зроби свій вибір»

Вчитель: 1. Під час шторму на берег винесло уламки вашого корабля та деякі предмети. З них ви повинні обрати 6 найважливіших. На дошці перелік таких речей:

  • аптечка.
  • компас                                                                        
  • карта місцевості
  • ліхтарик
  • збільшувальне скло
  • довідник їстівних рослин, грибів та ягід
  • пачка солі
  • пляшка води  по 1,5 л. на кожного
  •  ніж
  • великий шматок вітрила
  • дзеркало
    Вчитель: Отже, приступаємо до роботи!
    Діти пишуть на аркушах паперу свої варіанти відповідей, зачитують, пояснюють свій вибір ( один варіант відповіді від команди).
  1. Ведучий: Ми готові до основної роботи. Починаємо  облаштування безпечного життя на острові. Кожна з команд отримає  своє завдання.
    1. команда розробляє «План негайних дій» по забезпеченню безпечного життя на острові.
    2. команда розробляє  «Закон про  права та обов’язки щодо свого здоров’я».
    3. команда створює «Закон  проти  шкідливих звичок».
    4. команда працює над створенням  «Екологічного закону на острові».

       

Запитання для першої команди:

  1. Що необхідно для життя на острові впершу чергу?
  2. Які умови потрібно створити для забезпечення здорового способу життя?
  3. Як розподілити обов’язки під час негайних дій, щоб досягти найкращого результату?

 

 

Запитання для другої команди:

  1. Що таке здоровий спосіб життя?
  2. Які є права дитини на здоров’я?
  3. Що повинна виконувати дитина для збереження власного життя?

Запитання для третьої команди:
1.Які шкідливі звички потрібно заборонити?
2. Чи буде обмежений доступ до рослин з дурманним ефектом?
3. Яке покарання повинні понести порушники даного закону?

Запитання для четвертої команди:

1.Яка екологічна ситуація на острові?

2.Як потрібно діяти для виправлення екологічної  ситуації?

3.Що робити, щоб  зберегти  чистоту острова?
Представник кожної з команд зачитує свої роботи, вони обговорюються і доповнюються.

5.Ведучий: Ви впоралися із завданням. Молодці!  Навіть у таких екстремальних умовах ви намагалися врахувати багато аспектів для збереження свого життя та здоров’я. Але ж ви живете в реальному світі, де держава гарантує ваше право на здорове життя і створює для цього всі умови. А вам залишається лише дотримуватись правил і обов’язків для здорового способу життя. А що робити для цього, ви знаєте.
Запрошую представників команд для презентації своїх проектів з теми «Здоровий спосіб життя».
Діти презентують свої проекти, вказуючи тему, основні його розділи, результати власних досліджень та пропозиції з даної теми.

Вправа «Загадкова скринька». Уявіть, що ви знайшли на березі загадкову скриньку, яку винесло на хвилях море. Що ж там може бути? Спробуйте відгадати.   Після спроби відгадати, скриньку відкривають і достають цукерки для всіх учасників гри.

6.Ведучий:

якую вам за участь !                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        -Ми сьогодні  працювали плідно. Кожна команда діяла  злагоджено, серйозно віднеслась до поставлених завдань! Я впевнена, що наша робота вам сподобалась  і  стане вам у пригоді.  Пропоную ваші проекти показати молодшим школярам  і надалі  закликати всіх до  здорового  способу життя.

 

 

 

          

 

 

 

 

 

Додаток1

 

ЗРОБИ СВІЙ ВИБІР

1. АПТЕЧКА

2. КОМПАС

3. КАРТА місцевості

4. ЛІХТАРИК

5. ЗБІЛЬШУВАЛЬНЕ СКЛО

6. ДОВІДНИК їстівних рослин, грибів та ягід

7. ПАЧКА СОЛІ

8. ПЛЯШКА ВОДИ по 1,5 л. на кожного

9. НІЖ

10. ДЗЕРКАЛО

11. ВЕЛИКИЙ ШМАТОК ВІТРИЛА

 

План  негайних дій

по забезпеченню безпечного життя на острові

 

1.______________________________________________

2.______________________________________________

3.______________________________________________

4.______________________________________________

5.______________________________________________

6.______________________________________________

7.___________________________________________________________________________________________________________________________________

8.______________________________________________

________________________________________________

9.______________________________________________________________________________________________

10._____________________________________________________________________________________________

11._____________________________________________

12._____________________________________________

13._____________________________________________

14._____________________________________________

15._____________________________________________

_____________________________________________

ЗАКОН

про права та обов’язки щодо свого здоров’я

1.______________________________________________

 

2.______________________________________________

 

3.______________________________________________

 

4.______________________________________________

 

5.______________________________________________

6.______________________________________________

 

7.______________________________________________

 

8.______________________________________________

 

9.______________________________________________

 

10._____________________________________________

________________________________________________

 

ЗАКОН

ПРОТИ ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК

1.______________________________________________

 

2.______________________________________________

 

3.______________________________________________

 

4.______________________________________________

 

5.______________________________________________

6.______________________________________________

 

7.______________________________________________

 

8.______________________________________________

 

9.______________________________________________

 

10._____________________________________________

________________________________________________

 

 

ЕКОЛОГІЧНИЙ  ЗАКОН

НА ОСТРОВІ

1.______________________________________________

 

2.______________________________________________

 

3.______________________________________________

 

4.______________________________________________

 

5.______________________________________________

6.______________________________________________

 

7.______________________________________________

 

8.______________________________________________

 

9.______________________________________________

 

10._____________________________________________

________________________________________________

 

 

 

БЕЗЛЮДНИЙ ОСТРІВ

 

 

 

МОРЕ

docx
Додано
14 квітня 2019
Переглядів
1435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку