Виховний захід для 7 класу на тему "Бачити зло і мовчати- злочин"

Про матеріал

Розробка направлена знайомити з правами учнів та на попередження насилля. Ця розробка підійде для 6-8 класів. Виховний захід можна використати на класній годині та на інщих виховних заходах.

Перегляд файлу

 

Правовий лекторій «Бачити зло і мовчати – злочин»

Гімназійного конкурсу  «Гімназія – територія без насилля»

Мета:  сформувати уявлення про проблему насилля й жорстокості, їх наслідків для дитини чи інших членів родини;

                        вивчити права дітей, обговорити питання, як захиститися від будь-якого насильства;

                        виховувати вміння попереджувати жорстоке поводження з людьми.

            ознайомити дітей з документами, які захищають їх права;

           теоретично обґрунтувати сутність насильства,

             з'ясувати   основні причини насильства над дітьми в середовищі сім'ї та виявлення шляхів                  його подолання.

Основні документи:

1. Загальна декларація прав людини(1948);

2. Конвенція про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок(1979);

3.Конвенція проти катувань та інших нелюдських або принижуючих гідність видів поводження(1984);

4. Конвенція про права дитини(1989);

5. Конституція України(1996);

6. Закон України «Про охорону дитинства»(2001);

7. Закон України «Про попередження насильства в сім'ї».

 

Обладнання: комп’ютер, анкети. плакати.

Очікувані результати:

  • З’ясувати зміст поняття «насилля» та його види;
  • Окреслити види сімейного насилля;
  • Визначити причини виникнення сімейної та учнівської жорстокості, її реалії та наслідки;
  • Виробити  механізм захисту прав дітей.

Перебіг заходу:

І. Мотивація виховної діяльності.

 Повідомлення теми і мети виховної години.

Учитель (Слайд 1,2)

(Слайд 3)«Сьогодні діти – завтра народ»

«Легше любити весь світ, ніж одну дитину»

(В. Сухомлинський).

«Кожна дитина має право на увагу, на ласку, на повагу»

(Є. Аркін).

«Діти - живі квіти землі»

(М. Горький)

«Що більше у дитини волі, то менше необхідності у покараннях.

Що більше похвали, то менше покарань»

( Я. Корчак).

ІІ. Оголошення епіграфа. Виступи учнів.(Слайд 4)

Сім’я, дитинство, материнство і батьківство охороняються державою.

Конституція України, стаття 51

Учень 1   16 липня 1990 року назавжди залишилися в історії українського народу великим і

пам’ятним днем. Україна здобула волю і незалежність. Перед усім світом постала

держава з давньою славною історією, оригінальною духовною культурою, з своїми

символами, мовою, чесними, працьовитими, миролюбними людьми – українським

народом.

Сьогодні ми ознайомимося з основними принципами Конвенції про права дитини і

обговоримо ряд суттєвих питань, що стосуються дітей. Найперше, що ж таке Конвенція?

Конвенція – це угода, договір між державами з приводу якого-небудь питання. А

ратифікувати – означає затверджувати міжнародний договір.

Отже, 27 лютого 1991 року Верховна Рада України затвердила Конвенцію про права

дитини, проголошену 20 листопада 1989 року Асамблеєю ООН.

Проголошення і схвалення цього важливого документа свідчить про те, що

держави-учасниці дбають про своє майбутнє, готові вжити всіх необхідних заходів для

забезпечення захисту дитини від усіх форм дискримінації, зобов’язуються забезпечувати

дитині такий захист і піклування, які є необхідними для її благополуччя.

Про що ж говориться в цьому документі?

Відеоролик 1 «Історія Конвенції»

 

 Учень. Вірш «Я маю право» .

Я маю право жити на землі .

Творити дихати учитись

Примножувать багатства всі її .

Своєю Україною гордитись .

Боротися за неї і за честь стоять .

Безкрайнії поля її любити .

І щовесни журавликів із вірою зустріти .

На золотаве сонце в небесах .

Що щедро Україну зігріває .

На соловейка спів в гаях.

І на любов батьків безмежну і безкраю

 

3.Вступне слово вчителя:

Дитячі очі чисті, щирі

В них видно наміри й думки,

Вони хоч чорні, сині, сірі

Бувають радісні й сумні.

Мабуть, радісними є очі дітей, коли у них щасливе дитинство, коли ніщо не пригнічує і не турбує. А сумними – коли діти зазнають страждань, принижень.

 Як Ви вважаєте, чи потрібно знати свої права?

- Які права дитини Вам відомі?

- Як Ви вважаєте, чи порушуються Ваші права?

Питання 2. Що породжує насильство і як його попередити, на ці питання ми разом спробуємо відповісти на  цьому лекторії. (Слайд 5)

Мовою фактів: 1. 68% жінок в Україні зазнають знущання в сім'ї, 95% справ про розлучення порушуються в результаті домашнього насильства.(Дослідження Інституту соціологічних досліджень НАН України).

2.Щорічно понад 3 млн. дітей спостерігають за насильством в сім'Ї або є вимушеними їх учасниками.

3.Діти скривджених матерів у 6 разів частіше намагаються накласти на себе руки,50% їх схильні до зловживань наркотиками та алкоголем.

 Психологічні та фізичні зловживання відбуваються найчастіше в сім’ї, і це дивно, тому що саме в родині діти найперше повинні отримувати  захист та піклування.

 

Учитель: На жаль, ми живемо у світі де існує таке негативне явище, як насилля. Давайте з’ясуємо зміст поняття «насилля».

Відповіді учнів

(Слайд 6)

Учень . Насилля – це застосування особою чи групою осіб засобів примусу щодо іншої особи чи групи осіб.

Учень . Насилля – це дії, що принижують людську гідність, завдають шкоди здоров’ю, а іноді й життю.

 

Учитель. Давайте з’ясуємо, які бувають види насилля.   (Слайд 7)

Розгляд схеми-таблиці

  

Учитель. А чи належить до насилля торгівля людьми?

Учень. Звичайно. Бо для цього торговець людьми повинен заволодіти людиною, втертися в довіру до неї, а потім продає особу, навіть без її відома. Використовує для злочинів, для жебрацтва, роблять рабами. У дорослих відбирають паспорти.

Учитель. Бувають ситуації, які можуть спровокувати насилля. Часто людина сама своїми діями створює умови для виникнення таких ситуацій

  • Які ситуації? Назвіть їх. (провокації, обзивання один на одного, насмішка, плітки, обмови і т.д.)

Учитель. Поведінку, яку може спровокувати насилля, називають «віктимною» (латинське жертва), тобто людина поводиться як потенційна жертва, створюючи передумови до насилля. Поведінка може бути провокативною та необережною. Провокативною вважається поведінка, коли потенційна жертва спілкується з незнайомими людьми, відвідує їхні квартири, залишається наодинці з цими людьми.

Необережна поведінка не є провокативною, але створює умови для зґвалтування чи іншого насильства. Це – необачні вчинки. Наприклад, поява у темному чи безлюдному місці. Якщо дитина знає про це – її шанси стати жертвою значно меншають. Правила поведінки у школі.

4. Притча. Обговорення.

Учень 1 А зараз послухайте притчу «Про жорстокість»

В одному з монастирів Шаоліню майстер навчав учня. І якось учень запитав майстра:

- Учителю, а як довідатися, наскільки я жорстокий?

І майстер відповів йому:

  • Щоразу, коли ти будеш завдавати удару своєму ворогові, уяви себе на його місці і відчуй його біль. І якщо ти одного разу не відчуєш болю, знай, жорстокість поглинула тебе.

Учень 2. І народ, у 21 столітті психологи, педагоги, лікарі почали бити на сполох. Жорстокість, агресія починають зростати швидкими темпами.

  • У чому ж причина цього?

Фахівці констатують, що в першу чергу агресію підлітків і дорослих викликає на телебаченні жорстокості, що батьки не приділяють уваги своїм дітям, вони з головою поглинули у побутові справи.

5. Сімейна жорстокість

Вчитель. Хочу зупинитися на сімейній жорстокості.

Бесіда:

  1. Що ж таке сімейна жорстокість?
  2. Які є види насилля в сім'ї ?

(Слайд 8)

Учень. Насильство в сім'ї  - це будь-які навмисні дії фізичного, сексуального, психологічного чи економічного спрямування одного члена сім'ї стосовно іншого, якщо вони порушують конституційні права й свободи члена сім'ї як людини та громадянина й завдають йому моральних страждань, шкоди фізичному чи психічному здоров'ю.

Жертва насилля в сім'ї – член сім'ї, який постраждав від фізичного, сексуального, психологічного чи економічного насильства з боку іншого члена сім'ї.

Учитель. Сімейна жорстокість – це застосування щодо дітей різних видів сімейного насильства.

(Слайд 9)

  • Занедбання дітей
  • Сексуальне насильство
  • Недоїдання
  • Психічний тиск і погрози
  • Приниження
  • Економічні утиски
  • Побиття та інші види фізичного насильства

6. Розгляд ситуативних завдань. Проблемні ситуації.

Який вид сімейного насильства наявний у даних ситуаціях?

Учитель.

  1.  Школярка із сльозами на очах розповідає іншим дітям: «Мама мене уб'є, якщо дізнається, що я розірвала нову куртку» (психологічне і фізичне).
  2. Восьмикласник Ваня боявся п'яного батька, бо той, повертаючись додому вночі, піднімав із ліжка сина й починав його «виховувати» паском (фізичне)
  3. Дівчинка (їй ще немає 6-ти років) чимось образила батька. На знак покарання він не розмовляє із нею місяць. Дівчинка була вражена. Батько вважає, що це нормальна міра виховання (психологічне).
  4. Більшість хлопців із 11 класу мали кишенькові гроші, якими вільно розпоряджалися, але батько Влада сказав: «Матимеш гроші тоді, коли в семестрі буде лише 10-11 балів»(економічне).

Перегляд відеозапису про насилля в сім'ї. Відеоролік 2 «Насилля у родині»

Обговорення відеозапису.

(Слайд 10)

Вчитель. Основними правовими документами, що захищає дитину від жорстокої поведінки з боку інших осіб, є Конвенція ООН «Про права дитини», яка передбачає в своїх статтях захист від свавільної поведінки, визначає права кожної дитини на рівень життя, необхідний для фізичного, розумового, духовного розвитку, захист від сексуального домагання та від інших форм жорстокої поведінки, Закон України «Про охорону дитинства» та Закон України «Про попередження насильства у сімї ». Отже, навчіться діти, розрізняти поняття «добро» і «зло». Все, що принижує людську гідність людини – є зло, а все, що звеличує гідність людини – добро. 

Дитина і насильство. Любов і жорстокість. Надія і відчай. Ми всі інтуїтивно тягнемося до світлого в цьому світі.

Учень.

І в житті, як на полі мінному,

Я просила у цьому сторіччі.

Хоч би той магазинний мінімум:

«Люди, будьте взаємно ввічливі».

І якби на те моя воля, написала б

Я скрізь курсивами:

 Так багато на світі горя.

 Люди! Будьте взаємно красивими. 

                                         (Ліна Костенко)

8.Рефлексія. Табличка. Обговорення. Буклети.

 Заповніть табличку (Слайд 11)

Що я знаю про насилля та свої права?

Хто може спричинити насилля?

 

На кого може бути направлене насилля?

 

Як можна спричинити насилля?

 

Що робити, якщо дізнався про насилля або?

 

Я маю право на…

 

 

9. Виступ дитини. Тема «Сімейні цінності»(Презентація)

10. Відеоролик «Толерантність»

(Слайд 12)

Учитель. Отже, я сподіваюсь , що у вашому житті ніколи не буде насилля. І що ви ніколи не будете його застосовувати стосовно  інших людей. Бо це ганебно і жорстоко. Люби ближнього як самого себе і тоді все у твоєму житті буде добре. Допомагайте ближнім і пам’ятайте - «Бачити зло і мовчати – злочин»

Література:

  1. Конституція України.- К., 2006 р.
  2. Конвенція ООН «Про права дитини».- К., 2005 р.
  3. Закон україни «Про попередження насилля в сім'ї».- К., 2001 р.
  4. Запобігання торгівлі людьми. Навчально-методичний посібник – К.-Х.,2001 р.
  5. Наказ Міністерства освіти і науки України «Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми»// Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України, № 7-8.-2010 р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бердянська гімназія № 3 «Сузір’я»

Бердянської міської ради Запорізької області

 

Правовий лекторій

«Бачити зло і мовчати – злочин»

В рамках гімназійного конкурсу

 «Гімназія – територія без насилля»

Для учнів 7 В класу

 

Підготувала

Проценко К.С.

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
1785
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку