Виховний захід для середньої групи ДНЗ «Святкування міжнародного дня рідної мови»

Про матеріал

Виховний захід для середньої групи ДНЗ «Святкування міжнародного дня рідної мови»

Група
святково прибрана. Звучить українська музика!
Вихователі та вихованці у вишиваночках.

Вихователь 1: Доброго дня дітки!Раді вас вітати на нашому святі!
Ми сьогодні разом тут зібрались, щоб нашу мову вшанувати!

-А хто знає, як називається країна в якій ми живемо?(Україна)

-А яка мова є рідною для українського народу?(українська)

-Так дійсно, українська!Молодці!

Вихователь 2: У кожної країни своя мова, кожний народ шанує свою власну мову. Українська мова славиться тим, що вона дуже багата і милозвучна.По милозвучності українська мова займає друге місце серед усіх мов світу.

Вихователь 3:Послухайте,будь-ласка вірша «Матусин заповіт»:

Матусин заповіт(М. Хоросницька)
Раз мені казала мати:«Можеш мов багато знати,
Кожну мову шанувати. Та одну із мов усіх

Щоб у серці ти зберіг!»
В серці ніжну і погідну Збережу я мову рідну!

Цього дня ми хотіли познайомити наших маленьких дошкільнят з творами Марійки Підгірянки та Грицька Бойка. Ми часто звертаємось до їхніх творів під час занять, але сьогодні деякі дітки, вирішили нам в цьому допомогти, виконавши маленьке домашнє завдання і вибравши з мамою маленький уривочок з будь-якого віршика даних авторів, та зараз продекламують нам їх:

--Даша Файчук продекламує нам віршик Марійки Підгірянки «Котик»: Скочив котик,Сів на плотик.
Миє ротик І животик.
Він біленькийІ чистенький, —
Гарний Мурчикмій маленький.
--А Лізочка Болгова вирішила нам зачитати «Тихий вечір»:Тихий вечір, тихий, красний.
Над горами місяць ясний
Пасе зорі, завертає,На трембіті виграває.


--Олег Шеремет вирішив продекламувати нам уривочок з вірша «Марш українських дітей»:Нехай вчує ненька милаЙ наші рідні поля,Що росте в них наша сила, А з силою-доля!

--Машенька Шеремет зачитає нам віршика Грицька Бойка «Гралася в долонечки»:
– Де ти завозилася? Де ти забруднилася?
– Я в калюжі з сонечком Гралася в долонечки!

А зараз, давайте затанцюємо руханочки з квіточками ,де співається про нашу квітучу та ніжну мову, про милозвучність нашої мови та щастя нею говорити та співати.(Композиція за вибором вихователів,за темою)
Вихователь 1
: Вірші українською мовою писали не лише поети, любив складати вірші і український народ. Потім до цих віршів підбиралися мелодії і створювалися українські народні пісні.
-Які українські народніпісні ви знаєте?

Вихователь 2: Як гарно в Україні восени. Та й не тільки восени, і взимку, і навесні…. Українські степи і ліси милують око і надихають поетів на створення віршів. Вірш про красу української природи:

«Про нашу Україну»

Ми дуже любим весь наш крайІ любим Україну.
Її лани й зелений гай, В саду рясну калину.
Там соловейко навесніСпіває між гілками,
Та й ми співаємо пісніЗмагається він з нами.

Вихователь 3: Сила слова безмежна. Особливо, коли воно живе, іскристе, емоційно виважене. Коли воно сліпуче, "як проміння ясне", а могутнє, "як хвилі буйні". Коли слова - палкі блискавиці. Тоді воно здатне робити чудо і хвилювати найтонші струни людського серця. Століттями мова народу була тією повноводною річкою, яку ми називаємо поезією.

Для того, щоб із слів утворився вірш, а не просто розповідь слова у вірші римуються. Давайте пограємо в гру «Вчимося бути поетами» і спробуємо дібрати рими до запропонованих слів.

Гра «Вчимося бути поетами»

Дібрати рими до слів:

Хлопчик йшов і цукерку … (знайшов)

Вітер гуляє, спати … (заважає)

Дівчинка маленька, сукня …. (гарненька)

Квітка з пелюстками, як спідниця в … (мами)

МОЛОДЦІ!!! ЯК гарно у Вас виходить римувати,можливо,трішки пізніше і Ваші віршики будемо декламувати із задоволенням.
Вихователь 1 : А скільки в нашій мові пестливих, ніжних форм слів до одного вибраного слова. Ось в англійській мові "хенд" - це просто рука і нічого більше, а у нас: ручка, ручечка, рука, рученька, рученя, рученятко. А які слова можна добрати до слова "мама" - неня, матуся, мамуся, мамочко, матінко.

-Давайте і ми спробуємо дібрати споріднені слова до слова «дитина».-Молодці, і насправді, дуже багато слів в нашій мові.

-Але треба пам'ятати, що слова бувають не завжди приємні. Іноді словом можна образити людину, а можна і зробити людині приємно. Недарма в народі кажуть: «Добре словечко зігріє сердечко».

Вихователь 2 : Влучне українське слово стане в нагоді і під час ігор. З давніх-давен, наші пращури під час ігор використовували різноманітні примовки, вірші.А давайте і ми з вами пограємо в гру «Яка мова наша»(На мольберті є деревце – «Наша мова»,ось нам треба назвати якомога більше пестливих слів,якою ж є наша мова).

Вихователь 3: Ось і підходить до кінця наше свято. Ми живемо на чудовій, багатій, мальовничій землі - на нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки, тут корінець роду українського, що сягає сивої давнини. І негоже, просто соромно бути поганими нащадками у таких великих і славних батьків.

Ведуча: Людині визначено Богом місце народження, країна, небо ; вона не може нічого того поміняти, як не може поміняти саму себе. А якщо щось із того призначеного їй, поміняє, то не на краще, бо чуже ніколи не буває кращим. І куди б ти не пішов - твоя Батьківщина, земля твоя, твоя мова, твій народ завжди будуть з тобою. І на останок,хочу зачитати вірша:

Як парость виноградної лози, Плекайте мову,
Пильно й ненастанно. Політь бур'ян.Чистіша від сльози
Вона хай буде, Вірно і слухняно.
Нехай вона щоразу служить вам, Хоч і живе своїм живим життям.

Перегляд файлу

Виховний захід для Середньої групи ДНЗ

«Святкування міжнародного дня рідної мови»

Група святково прибрана. Звучить українська музика!
Вихователі та вихованці у вишиваночках.

 

Вихователь 1: Доброго дня дітки!Раді вас вітати на нашому святі!
Ми сьогодні разом тут зібрались, щоб нашу мову вшанувати!

-        А хто знає, як називається країна в якій ми живемо?(Україна)

-        А яка мова є рідною для українського народу?(українська)

-        Так дійсно, українська!Молодці!
 

Вихователь 2: У кожної країни своя мова, кожний народ шанує свою власну мову.  Українська мова славиться тим, що вона дуже багата і милозвучна.  По милозвучності  українська мова займає друге місце серед усіх мов світу.

Вихователь 3:Послухайте,будь-ласка вірша «Матусин заповіт»:

                         Матусин заповіт

                    М. Хоросницька

Раз мені казала мати:«Можеш мов багато знати,

Кожну мову шанувати. Та одну із мов усіх

Щоб у серці ти зберіг!»В серці ніжну і погідну

Збережу я мову рідну!

                 



   

    Цього дня ми хотіли познайомити наших маленьких дошкільнят з творами Марійки Підгірянки та Грицька Бойка. Ми часто звертаємось до їхніх творів під час занять, але сьогодні деякі дітки, вирішили нам в цьому допомогти, виконавши маленьке домашнє завдання і вибравши з мамою маленький уривочок з будь-якого віршика даних авторів, та зараз продекламують нам їх:


--Даша Файчук продекламує нам віршик Марійки Підгірянки «Котик»: Скочив котик,Сів на плотик.
Миє ротик І животик.Він біленькийІ чистенький,  
Гарний Мурчик  мій маленький.
 

--А Лізочка Болгова вирішила нам зачитати «Тихий вечір»:Тихий вечір, тихий, красний. Над горами місяць ясний
Пасе зорі, завертає,На трембіті виграває.
 

--Олег Шеремет вирішив продекламувати нам уривочок з вірша «Марш українських дітей»:Нехай вчує ненька мила  Й наші рідні поля,Що росте в них наша сила, А з силою-доля!
 

--Машенька Шеремет зачитає нам віршика Грицька Бойка «Гралася в долонечки»: – Де ти завозилася? Де ти забруднилася?
– Я в калюжі з сонечком Гралася в долонечки!


 

 

Вихователь 1: Вірші українською мовою писали не лише поети, любив складати вірші і український народ. Потім до цих віршів підбиралися мелодії і створювалися українські народні пісні.
-        Які українські народні  пісні ви знаєте?

       А зараз, давайте затанцюємо руханочки з квіточками ,де співається про нашу квітучу та ніжну мову, про милозвучність нашої мови та щастя нею говорити та співати.(Композиція за вибором вихователів,за темою)

 

Вихователь 2: Як гарно в Україні восени. Та й не тільки восени, і взимку, і навесні…. Українські степи і ліси милують око і надихають поетів на створення віршів. Вірш про красу української природи:

     «Про нашу Україну»

Ми дуже любим весь наш край  І любим Україну.

Її лани й зелений гай, В саду рясну калину.

Там соловейко навесні   Співає між гілками,

Та й ми співаємо пісні  Змагається він з нами.

 

   

 

 

 

 

 

 

       Вихователь 3: Сила слова безмежна. Особливо, коли воно живе, іскристе, емоційно виважене. Коли воно сліпуче, "як проміння ясне", а могутнє, "як хвилі буйні". Коли слова - палкі блискавиці. Тоді воно здатне робити чудо і хвилювати найтонші струни людського серця. Століттями мова народу була тією повноводною річкою, яку ми називаємо поезією.

     Для того, щоб із слів утворився вірш, а не просто розповідь слова у вірші римуються. Давайте пограємо в гру «Вчимося бути поетами» і спробуємо дібрати рими до запропонованих слів.

Гра «Вчимося бути поетами»

Дібрати рими до слів:

Хлопчик йшов і цукерку … (знайшов)

Вітер гуляє, спати … (заважає)

Дівчинка маленька, сукня …. (гарненька)

Квітка з пелюстками, як спідниця в … (мами)

   МОЛОДЦІ!!! ЯК гарно у Вас виходить римувати,можливо,трішки пізніше і Ваші віршики будемо декламувати із задоволенням.
     Вихователь 1 : А скільки в нашій мові пестливих, ніжних форм слів до одного вибраного слова. Ось в англійській мові "хенд" - це просто рука і нічого більше, а у нас: ручка, ручечка, рука, рученька, рученя, рученятко. А які слова можна добрати до слова "мама" - неня, матуся, мамуся, мамочко, матінко.

-        Давайте і ми спробуємо дібрати споріднені слова до слова «дитина».-        Молодці, і насправді, дуже багато слів в нашій мові.

-        Але треба пам’ятати, що слова бувають не завжди приємні. Іноді словом можна образити людину, а можна і зробити людині приємно. Недарма в народі кажуть: «Добре словечко зігріє сердечко».

          Вихователь 2 : Влучне українське слово стане в нагоді і під час ігор. З давніх-давен, наші пращури під час ігор використовували різноманітні примовки, вірші.А давайте і ми з вами пограємо в  гру «Яка мова наша»(На мольберті є деревце – «Наша мова»,ось нам треба назвати якомога більше пестливих слів,якою ж є наша мова).                                  




 

      Вихователь 3: Ось і підходить до кінця наше свято.  Ми живемо на чудовій, багатій, мальовничій землі - на нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки, тут корінець роду українського, що сягає сивої давнини. І негоже, просто соромно бути поганими нащадками у таких великих і славних батьків.

Ведуча: Людині визначено Богом місце народження, країна, небо ; вона не може нічого того поміняти, як не може поміняти саму себе. А якщо щось із того призначеного їй, поміняє, то не на краще, бо чуже ніколи не буває кращим. І куди б ти не пішов - твоя Батьківщина, земля твоя, твоя мова, твій народ завжди будуть з тобою. І на останок,хочу зачитати вірша:

Як парость виноградної лози, Плекайте мову,

Пильно й ненастанно. Політь бур’ян.Чистіша від сльози
Вона хай буде, Вірно  і слухняно.
Нехай вона щоразу служить вам, Хоч і живе своїм живим життям.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
12 березня 2018
Переглядів
8237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку