Виховний захід для учнів 9 класу на тему: «Моя суперсила — це пам'ять! Як зрозуміти і розкрити дивовижні таланти, що приховані у нас?»

Про матеріал
Матеріал допоможе з’ясувати, як розкрити власний дослідницький потенціал, розвивати у школярів навички самопізнання, виховувати зацікавлене ставлення до себе, інших людей.
Перегляд файлу

Виховний захід для учнів 9 класу на тему: «Моя суперсила — це пам'ять! Як зрозуміти і розкрити дивовижні таланти, що приховані у нас?»

Мета: з’ясувати, як розкрити власний дослідницький потенціал, розвивати у школярів навички самопізнання, виховувати зацікавлене ставлення до себе, інших людей.

Форма: онлайн-тренінг.

Обладнання: скріншоти з цифрових журналів та книг, фото, відеоролики.

Хід онлайн-тренінгу І. Повідомлення теми і мети тренінгу.

Слово вчителя.

Мозок залишається одним із найзагадковіших органів нашого тіла. Пам’ять, увага, здатність орієнтуватися у просторі здаються нам звичними, однак учені продовжують здійснювати сотні експериментів, аби пояснити їх. А що відбувається, коли ці функції зникають чи, навпаки, надзвичайно посилюються?  Як живе чоловік, що детально пам’ятає кожен день, або жінка, яка губиться навіть у власній квартирі?

Сенсорна пам’ять потрапляє до вашого мозку найпершою; вона триває всього мить — достатньо для того, аби ви відчули середовище. Якщо до цієї пам’яті ми не звертаємося, вона зникає назавжди. Ще десять секунд тому ви не відчували шкарпеток на ногах, бо це відчуття за мить промайнуло через ваш мозок. А тепер ви тільки й думаєте про ті шкарпетки, бо я вам про них сказала, і це активувало сенсорну пам’ять у ваших короткострокових спогадах.

ІІ. Основна частина

Перегляньте відео (3 хв) „Як запам'ятовувати більше?“ за лінком 👉 https://youtu.be/KMr-Vg4E-II

В навчальній та професійній діяльності вирішальну роль відіграють опосередковані мисленням процеси смислового запам’ятовування. І тут визначальними є спеціальні прийоми запам’ятовування та відтворення. І вони, звичайно, можуть весь час удосконалюватися через відповідні тренувальні вправи. Людина не може ставитися байдуже до оточуючого світу, а всяка людська активність побудована на процесі пізнання, тобто відображенні в психіці особи реальної дійсності. Процес пізнання розпочинається з відчуттів та спостережень, щоб пройшовши стадії уявлень і пам‘яті, перетвориться в мислення і завершення в процесах прийняття рішень та виконанні дій.

Пам'ятка 1

Приготування уроків починай з роботи над віршем.

Тихо прочитай вірш вголос. Пам’ятай, що ти читаєш вірш, щоб запам’ятати. Не пропускай незнайомі слова.

Голосно читай вірш. Злови ритм і мелодію вірша.

Прочитай вірш втретє.

Через 2 хвилини повтори вірш вголос. Уяви собі ті події, які є вписані в вірші.

Через 3 години повтори 2-3 рази, не заглядаючи в книгу.

Перед сном повтори ще раз.

Вранці прочитай з книги і розкажи напам’ять.

Уже в старовинні часи люди звертали свою увагу на значення пам’яті. Есхіл, використавши уста Прометея, промовив: “Послухай, що я зробив цим смертним. Придумав числа, навчив складати слова і дав їм пам’ять”.

Стародавні греки матір’ю всіх муз вважали богиню пам’яті Мнемозину.

Пам’ятка 2

День 1. Прочитай вірш про себе. Виясни всі незрозумілі слова. Ще раз прочитай про себе.

День 2. Домовся позайматися з другом. Нехай він прочитає вголос, а ти запам’ятай на слух.

День 3. Читай вірш і проговорюй його пошепки. Читай виразно і голосно. Розкажи напам’ять.

Як і інші розумові здібності й уміння, пам’ять характеризується значними індивідуальними відмінностями. У деяких видах мнемічної діяльності їхній діапазон сягає співвідношення 1:15. Це означає: якщо показники найслабшого (щодо пам’яті) учня прийняти за одиницю, то мнемічну потужність найсильнішого треба оцінити в 15 одиниці.

Уміння складати план і користуватись ним є показником вищого рівня функціонування пам’яті. У розвитку пам’яті підлітків характерною є така суперечність: з одного боку, вони свідоміше використовують досконаліші прийоми запам’ятовування, а з другого – у них уповільнюється утворення нових зв’язків, їм доводиться при заучуванні матеріалу докладати більше зусиль. До того новоутворені зв’язки в них менш стійкі, ніж ті, що виробилися раніше і тому зникають швидше (Н.Осипова). У підлітків повільніше виробляються асоціації за суміжністю, тобто знижується здатність механічно запам’ятовувати.

ІІІ. Підсумок

Заключне слово вчителя.

Головною причиною невміння покращувати пам’ять є відсутність інформації щодо засобів досягнути цієї мети. А пам’ять, - здібність піддається удосконаленню.

Рекомендую вам прочитати книгу «Немислиме. 9 історій про людей з дивовижним мозком» автора Гелен Томсон*.

*Гелен Томсон — консультантка журналу New Scientist, входить до короткого списку найкращих наукових журналістів British Journalism Awards. Здобула ступені бакалавра з нейробіології й магістра з наукових комунікацій. Дописувачка видань Guardian, Washington Post, Daily Mail і Nature.

До зустрічі! Пам'ятайте, ви здатні на дивовижні речі!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Смілянець Олександра
    Надихаючий захід! Впевнена, що такі виховні заходи допоможуть школярам повірити у власні сили та розвивати свої таланти!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
19 березня 2022
Переглядів
972
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку