Розробка виховного заходу для учнів 5-11 класів до Дня безпечного Інтернету. (Захід проводився в 2017 році). Не вимагає довгої підготовки від учнів.
Позакласний захід
до Дня безпечного Інтернету
Підготував вчитель інформатики
Жилєнков Даніїл Юрійович
Мета: ознайомити з правилами безпечної роботи в Інтернеті і небезпекою, яка може виникнути під час роботи у мережі. Познайомити учнів з загрозами, які підстерігають їх в мережі Інтернет, сформувати правила безпечного поводження в Інтернеті, розвивати усне мовлення, ораторські, акторські здібності, виховувати відповідальність за свої дії.
Форма проведення: тренінг.
Обладнання: стікери, кошик, таблички з вірусами та антивірусами, відео, проектор, презентація.
Місце проведення: комп’ютерний клас
Хід заняття
Демонстрація соціального ролика, Video1.flv
Шановні учні!
Сьогодні в нас з Вами незвичайна виховна година. Ми поговоримо про світ з яким ви стикаєтесь кожного дня – про світ Інтернету. Інтернет – це захоплюючий світ, який дозволяє вам дізнаватись про цікаве, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу, грати в ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Майже в кожного з Вас є комп’ютер, ноутбук, планшет чи телефон, які під’єднанні до мережі Інтернет. (Так?) Але як і в будь-якому іншому світі в Інтернеті є свої правила, яких треба суворо дотримуватись, для того, щоб уникнути неприємних та небезпечних ситуацій. Перш ніж почати, давайте розробимо правила, які необхідно дотримуватися сьогодні під час заходу
Основні правила на сьогодні:
Ну що ж, я думаю ми можемо почати. Так?
В Україні кількість користувачів Інтернету стрімко зростає. Користувачами мережі є 75% дітей віком від 6 до 17 років, тобто таких як Ви. А чи справді Інтернет є таким цікавим, яким він Вам здається. Сьогодні ми проведемо з Вами тренінг, щоб пригадати правила користування мережею Інтернет.
Мережа Інтернет – це інформаційний простір, який об‘єднує мільйони комп‘ютерів. Як ще називають мережу Інтернет? (павутиння). Вся інформація розміщена на різних сайтах і може використовуватися кожною людиною.
Мережа Інтернет містить багато можливостей.
Діти, як і дорослі, використовують Інтернет з різною метою: щоб поспілкуватися з друзями, пограти в ігри, послухати та записати музику, відео, підготуватися до уроків, знайти та прочитати цікаву інформацію або придбати певні товари. Для цього вони використовують різні послуги в мережі Інтернет. А чим користуєтесь Ви і навіщо?
(Учні по черзі називають можливості Інтернету, які найчастіше використовують («Ланцюжок»).
Для того щоб людина користувалася мережею Інтернет, спілкувалася з іншими, їй треба зареєструватися. Що таке реєстрація? (відповідь). Так, людина вигадує собі ім’я (нікнейм) під яким вона буде блукати по мережі. Зараз кожен з вас спробує теж зареєструватися.
Гра «Знайомство».
Зараз придумайте, під яким ім’ям Ви хочете подорожувати Інтернетом. Кожний пише на стікері своє ім’я – "нік. (Вчитель збирає всі ім’я в горщик. Потім дістає будь який листочок, називає ім’я, і учні намагаються вгадати, хто це. (витягнути 2-3 імені)
Як бачите, не всі люди в мережі реєструються під власним ім‘ям, зазвичай вони вигадані, і дуже важко дізнатися, що за людина знаходиться за екраном.
В Інтернеті є багато небезпек. Всі Ви чули про таке поняття як «ВІРУС»? (Так). Що вірус може зробити поганого? (Пошкодити файли, програми, активізувати шкідливі програми…) Зараз ми познайомимося з найрозповсюдженішими вірусами і навчимося їх знищувати. А допоможе нам наша шкільна Антивірусна поліція. Ви уважно слухайте та запам’ятовуйте, як шкодить кожний вірус.
(Учні виходять з листами паперу з написами вірусів і розповідають про них.)
Був помічений у вихідні дні, коли загальмував іграшку «Контрстрайк» та спричинив перенавантаження всієї комп'ютерної мережі села Міньківка. Відомо, що передається електронною поштою; невідомо, коли, куди і звідки.
Був помічений коли відкрив доступ до системи шкільних комп’ютерів та активізував у ПК деякі шкідливі програми. Відомо, що створений хакером, невідомо, ким буде зупинений.
Був помічений кожного дня «Вконтакте» та «Одноклассниках». Нав’язує рекламу. Відомо, що небажаний, невідомо» як його здихатися. Розшукувати його не потрібно — приходить сам і без запрошення.
Який Вірус найнебезпечніший? (Троянський – бо невідомо, що від нього чекати.)
Як уникнути зустрічі з вірусами? (Встановити антивірус.) Які антивірусні програми Ви знаєте? (Касперський, Нод-32, Аваст, Коммодо та ін..). (Учні піднімають листи з логотипами програм.). Запам’ятайте ці програми та обов’язково використовуйте на своїх пристроях.
Інтернет – це як азартна гра, чим більше ти ним користуєшся, тим сильніше він тебе затягує. А це може привести до Інтернет – залежності.
Скільки часу Ви проводите в Інтернеті? (Відповіді)
Що Ви оберете зустріч з однокласником чи спілкування з друзями в соціальних мережах?
Підніміть руки хто обирає зустріч. (Вчитель рахує)
Підніміть руки хто обирає соцмережі. (Вчитель рахує)
1.Як бачите більшість обрала зустріч, а це значить, що Інтернет не заполонив Ваше життя. А от якби більшість обрала соцмережі, то це б означало що Інтернет вже заполонив Ваше життя і треба замислитися та пригадати, що людині корисніше спілкуватися з живими людьми, а не з онлайн-друзями .
2.(Як бачите, більшість обрала соцмережі, а це значить, що Інтернет вже заполонив Ваше життя і треба замислитися та пригадати, що людині корисніше спілкуватися з живими людьми, а не з онлайн-друзями).
Інтернет затягує. І треба вчасно схаменутися, щоб не було, як у казці:
«- На перший рівень підеш – лік часу втратиш;
- до другого рівня дійдеш – від рідних та близьких відірвешся;
- на третій рівень ступиш – ім’я своє забудеш».
Кому знайома така ситуація? (Коротка розмова. Чому так виходить?)
Зараз давайте розділимося на команди. Одна команда називає позитивні сторони Інтернету, а інша негативні. (Команди по черзі називають:
позитивні – багато інформації, спілкування на великій відстані, електронна пошта, інтернет магазини, безкоштовні програми для навчання, платіжні системи, робота для інвалідів
негативні – віруси, залежність, погіршення зору, шахрайство, хакери, заміна живого спілкування).
Як бачимо є багато плюсів і мінусів. Але якщо використовувати можливості Інтернету з розумом, то можна уникнути всіх негативних наслідків.
В мережі Інтернет треба бути обережним і пам‘ятати правила безпечної роботи. Зараз ми пригадаємо основні правила граючи в гру «Лайк». Я буду називати правило, а Ви, якщо згодні з ним ставите «Лайк», якщо не згодні «Дизлайк».
Молодці. Всі запам’ятали основи поведінки в Інтернеті.
На завершення нашої зустрічі давайте трохи поримуємо. Треба скласти дворядковий вірш за запропонованою римою (по рядах):
1 – інтернет, кабінет
2 – інтернет, предмет
3 – інтернет, намет
4 – інтернет, етикет
5 – інтернет, букет
6 – інтернет, сюжет
(Учні читають вірші)
Сьогодні ми з Вами побачили, що Інтернет займає значуще місце в нашому житті. Головне не забувати про саме життя та реальність. Пам’ятайте правила безпечної поведінки в Інтернеті, використовуйте Інтернет з розумом і він завжди буде гарним помічником у будь-якій справі.