До розіграшу
залишилось:
14 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Виступ на вебінарі «Безпека дітей в інформаційному просторі»

Про матеріал

Виступ на районному вебінарі з теми "Безпека дітей в інформаційному просторі". Представлено трохи теорії та звіт з проведення виховного заходу до Дня безпечного Інтернету в 2017 році.

Перегляд файлу

Виступ на вебінарі

«Безпека дітей в інформаційному просторі»

Жилєнков Даніїл Юрійович

вчитель інформатики Міньківського НВК

Слайд 1 – привітання

Слайд 2

 Всім відомо, що Інтернет став невід'ємною частиною життя людей. Зараз більшість населення нашої планети не уявляють собі життя без Інтернету. Для них це стало нормою життя, і Інтернет міцно увійшов у їхній будинок і побут. Але це й не дивно, адже в Інтернеті можна знайти практично будь-яку цікаву для вас інформацію. Хоч інтереси у всіх людей і різні, але кожен знаходить щось своє. Завдяки Інтернету ви завжди можете бути в курсі важливих подій і останніх світових новин, оглядів новинок комп'ютерного світу, нових тенденцій моди, новинок відео, музики, кіно. Можете почитати творчість письменників минулих років і сучасників. Знайти інформацію про різні історичні події, або просто відпочити подивившись безліч картинок, почитавши свіжі анекдоти або веселі історії, як з життя так і вигадані. Усіх принад Інтернету не перелічити, і я впевнений, що кожен знайде в ньому те, що йому цікаво і доводиться до душі. Але чи такий Інтернет корисний і безпечний, яким здається на перший погляд? Звичайно ні. І дорослим  завжди необхідно  пам’ятати  про  існування  загроз  в  Інтернеті  та приділяти підвищену увагу питанню безпеки дітей. 

Що небезпечного таїть в собі Всесвітня мережа Інтернет? Давайте розглянемо найрозповсюдженіші небезпеки, знайдемо шляхи подолання загроз та уникнення неприємностей.

Слайд 3

1)  Віруси 

Віруси  та  хробаки  є  небезпечними  програмами,  які  можуть поширюватися  через  електронну  пошту  або  веб-сторінки.  Віруси  можуть пошкодити файли або програмне забезпечення, що є на комп’ютері. Троянські коні,  або  троянці,    це  небезпечні  програми,  які  після  активації  можуть пошкодити  файли  без  відома  користувача.  Хакери  можуть  проникнути  через Інтернет  у  незахищений  комп’ютер  і  зловживати  ним,  вкрасти  файли  та використовувати їх для незаконної діяльності.

 

 

Слайд 4

Як уникнути: Встановлення антивірусної програми допоможе захистити комп’ютер та носії від вірусів. Зараз є багато безкоштовних антивірусів з мінімальним набором функцій. Але й це вже великий крок на захист комп’ютера. Для більш потужного захисту можна використовувати платні антивірусні програми, вони є більш надійними, а плата до 400 грн. на рік не така велика. Адже Ваша безпека цього коштує.

Слайд 5

2)  Агресія  в  мережі 

Інтернет  надає  нові  можливості  для  ображання. Люди  можуть  розміщувати  в  Інтернеті  плітки,  фотографії  або  іншу  особисту інформацію  та  відправляти  зловмисні  повідомлення,  анонімно  або  під  чужим ім'ям.  SMS-повідомлення  і  телефони  з  камерами  не  лише  відкривають  нові можливості  для  розваг,  а  й  надають  можливості  для  зловживання.  Якщо  у школі  дитину  можуть  образити  зазвичай  лише  під  час  її  перебування  там,  то через Інтернет образники можуть досягти своєї жертви в будь-який час.

Слайд 6

 Як уникнути: Поясніть дітям, що при спілкуванні в Інтернеті вони повинні бути доброзичливими з іншими користувачами, ні в якому разі не писати грубих слів - читати грубості також неприємно, як і чути. Навчіть дітей правильно реагувати на образливі слова або дії інших користувачів. Поясніть дітям, що не можна використовувати Мережу для хуліганства, поширення пліток або погроз.

Слайд 7

3)  Реклама

Інтернет надає рекламодавцям можливість поширити свою діяльність  на  аудиторію  дітей  і  молоді,  а  тому  багато  товарів,  які   обожнюють діти,  рекламуються  в  Інтернеті.  Маркетинг,  спрямований  на  дітей  та молодь, оцінюється  і регулюється більш суворо, ніж маркетинг, спрямований на  дорослих,  оскільки  неповнолітні  є  більш  піддатливими  до  впливу маркетингу.  Закон  України  «Про  рекламу»  містить  низку  вимог  щодо маркетингу, спрямованого на неповнолітніх, але частіше в Інтернеті ці вимоги грубо порушуються.

 

 

Слайд 8

 Як уникнути: коли вас зацікавив якійсь рекламний продукт і ви вводите свої дані, щоб придбати його або дізнатися більше, завжди читайте інформацію про політику конфіденційності, щоб знати, куди інформація уходить від вас. Не вірте всьому підряд. Якщо інформація (або рекламна пропозиція) надто приваблива – це може бути пастка шахраїв. Встановіть програмне забезпечення, яке блокує всю рекламу на сайтах, тоді Ви та діти ніколи не побачите небажану рекламу. А знайти і придбати будь який потрібний для Вас товар Ви можете на провірених сайтах, і реклама тут не потрібна.

Слайд 9

4)  Незаконне  використання  особистої  інформації  в  мережі 

На багатьох веб-сайтах користувачів просять зареєструватися або в інший спосіб надати  персональну  інформацію  для  того,  щоб  отримати  певну  винагороду. Комерційні  компанії  можуть  збирати  контактну  інформацію  про  дітей  та молодь  для  маркетингових  цілей,  але  перш  ніж  проводити  маркетинг,  вони повинні у законний спосіб отримати згоду. Однак адміністратори веб-сайтів не завжди  можуть  забезпечити  конфіденційність  особистої  інформації,  навіть якщо ці дані захищено Законом про захист інформації. Крім цього, розмістити в Інтернеті  фотографії,  зроблені  телефоном  із  камерою  або  цифровим фотоапаратом, можна просто і швидко. Якщо ви опублікуєте знімок в Інтернеті, буде важко запобігти його розповсюдженню, зміні або використанню в різних контекстах. Копії фотографії можуть легко опинитися у декількох місцях, і їх буде дуже важко видалити повністю.

Слайд 10

Як уникнути: Не публікуйте особисту інформацію. При реєстрації на сайтах використовуйте вигадане, спеціально для Інтернету, ім’я. Надавайте дозвіл на перегляд Ваших фото тільки друзям, а краще, діліться своїми фотографіями при особистій зустрічі, тоді Ви будете впевнені, що ніхто ніколи не використає Ваше фото без Вашого дозволу.

Слайд 11

5)  Небажана та недостовірна інформація

Ввівши ключові слова або фрази, пов’язані із дорослим контентом, будь-яка людина, в тому числі і дитина, може зіткнутися із порноконтентом. Крім цього, доступними в мережі є матеріали, що містять сцени  насилля  та  жорсткості  у  ставленні  до  людей  або  тварин,  приносить шкоду незахищеній в повній мірі дитячій психіці. На деяких сайтах розміщена «доросла»  інформація,  що  пропагує  аморальну  поведінку,  може  легко потрапити до школяра. Більшість  рефератів,  статей  в  мережі Інтернет  є  недостовірними,  неповними  або  застарілими.  Учні,  які  ними користуються  не  замислюються  над  достовірністю  отриманої  інформації,  не вміють  аналізувати  та  узагальнювати  її,  тому  що  у  них  відсутнє  або недостатньо  розвинене  критичне  мислення.  Але  це  не  так  страшно,  як неправильна інформація, яка стосується життя або здоров’я людини. Проблеми, що  стосуються  здоров’я,  як  фізичного,  так  і  психічного,  повинні обговорюватися  лише  у  родині,  із  дорослими  та  фахівцями.  В  Інтернеті  на різноманітних  форумах  досить  легко  знайти  інформацію,  яка  є  не  лише антинауковою, а й життєво небезпечною, якщо нею скористатися.

Слайд 12

Як уникнути: За допомогою антивірусної програми встановіть на комп’ютері «батьківський контроль», і дитина не зможе знайти інформацію та вийти на сайти, які містять ті слова, що Ви забороните. Ви зможете заблокувати всі сайти, які містять небажану інформацію. А найкраща порада така – надайте дитині доступ лише до тих сайтів, в яких Ви впевнені, і тоді Ви завжди будете знати, що дитина користується тільки дозволеними Вами сайтами.

       Слайд 13

6)  Спілкування  із  психічно  хворими  людьми

Збоченці  можуть безперешкодно спілкуватися із довірливими школярами, завоювати довіру, щоб втягти її в ситуацію сексуального насилля. Такі люди виявляють стосовно них увагу та турботу, пропонують подарунки і таким чином намагаються поступово спокусити своїх жертв, не шкодуючи для цього ні часу, ні грошей, ні енергії. Ніхто  не  може  стовідсотково  бути  впевненим  у  співрозмовникові,  в  його намірах, незважаючи на теплоту спілкування в мережі. Та сторона екрана може нести не лише приємні моменти, а й небезпеку.  Найбільш  вразливими  для  он-лайн-збоченців  є  новачки  в  он-лайні  і незнайомі  з  «мережевим  етикетом»,  завзяті  користувачі  комп’ютера,  активні шукачі  уваги  та  дружби,  бунтівні  або  самотні,  прихильники  субкультури,  що існує за межами їхнього контрольованого батьками світу.

Слайд 14

Як уникнути: Завжди цікавтеся життям дитини, її захопленнями, переживаннями, проблемами. Намагайтеся стежити за тим, що дитина робить в Інтернеті, а також стежте за її настроєм після користування Мережею. Поясніть дітям, що ніколи не можна зустрічатися з інтернет-другом без дозволу батьків, ким би він не представлявся і як би він не наголошував на зустрічі.  Ще раз наведіть переваги спілкування віч-на-віч, а не з людиною «Х» по той бік екрана.

Слайд 15

7)  Інтернет    шахрайство

 Як  зазначалося  вище,  соціальні  мережі набувають  все  більшої  популярності  у  дітей  та  підлітків.  Більшість  існуючих соціальних мереж заохочують користувачів надавати якомога більше особистої та  конфіденційної  інформації  (прізвище  та  ім’я,  домашня  адреса,  номери телефонів,  місце  роботи,  інтереси  та  нахили).  Відбувається  виманювання інформації про дитину та її сім’ю з метою подальшого пограбування, шантажу. Крім цього, загрозою є масова розсилка комерційної, політичної та іншої реклами  (інформації)  або  іншого  виду  повідомлень    тому  числі  й підроблених)  особам,  які  не  висловлювали  бажання  їх  отримувати.  Метою розповсюдження  підроблених  повідомлень  є  отримання  від  споживачів  таких особистих відомостей: власного імені та імені користувача; номера телефону й адреси; пароля або PIN-коду і т.д. Таке повідомлення, зазвичай, маскується під офіційний лист від адміністрації банку. Серед даних, які просять повідомити, є ті, що потрібні шахраям.

Слайд 16

Як уникнути: Завжди пам’ятайте: ніколи не надавайте про себе повну правдиву інформацію в мережі Інтернет. Ніколи не повідомляйте будь яку інформацію про членів своєї родини. Ніколи не відповідайте на підозрілі листи, які Ви не очікували отримати. Шахраї частіше користуються залякуванням та необхідністю надання інформації негайно. Перед тим, як надати будь яку конфіденційну інформацію будь кому – спочатку заспокойтеся, добре подумайте, а краще спитайте поради у більш досвідченого користувача.

Слайд 17

8)  Соціальні мережі

Соціальні мережі шкодять здоров'ю людей через те,  що  ті  перестають  спілкуватися  з  реальними  людьми.  А  брак  спілкування негативно впливає на роботу імунної системи організму, гормональний баланс, процеси  мислення  і  навіть  роботу  артерій.  Що  в  довгостроковій  перспективі підвищує  ризик  появи  і  розвитку  серцево-судинних  захворювань,  а  також недоумства  і  раку.  Дослідження  показало,  що  за  20  останніх  років  британці стали  витрачати  на  спілкування  з  рідними,  товаришами  по  службі  і  друзями всього  2  години  замість  6  на  день.  І  в  той  же  час  число  годин,  проведених  у мережі, зросла з 4 до 8 на день. 

Слайд 18

Як уникнути:  частіше нагадуйте дітям, що особисте спілкування з друзями набагато приємніше, корисніше та цікавіше, ніж спілкування через соціальні мережі. Розмовляючи з людиною віч-на-віч Ви завжди бачите реакцію людини, чуєте тон, яким вона розмовляє, можете впевнитися в щирості, або навпаки побачити лицемірство. Спілкуючись в соцмережі, Ви ніколи не можете бути впевнені в щирості співрозмовника. При зустрічі з друзями можна займатися багато цікавим та корисним: спілкуватися і займатися спортом, грати в рухливі ігри, відвідати бібліотеку та ін. Спілкуючись в соцмережі Ви навіть рухатися не будете, не те що робити паралельно декілька корисних для здоров’я справ.

   Щоб  звести  до  мінімуму  ризик  перерахованих  вище  загроз в Міньківському НВК пройшли заходи до Дня Безпечного Інтернету.

Слайд 19

 Серед учнів молодших класів було оголошено конкурс малюнків «Безпечний Інтернет очима дітей». Найкращий малюнок обирали учні середньої та старшої школи за допомогою «лайків», які вони ставили на малюнок, який їм сподобався. Переможці були відміченні дипломом.

Слайд 20

Для учнів 5-11 класів пройшов виховний захід «Використовуй Інтернет з розумом» в інтерактивному класі з використанням новітніх технологій. Школярам розповідалося про небезпеки, які їх чекають в Інтернеті, про те, як захистити себе в мережі. Учні приймали активну участь в обговоренні, ділилися своїми думками, активно виконували завдання і вправи. Виховний захід пройшов в дружній, веселій атмосфері. Чим займалися?

Слайд 21

Переглядали соціальні ролики про безпеку в Інтернеті.

Слайд 22

«Ланцюжком» називали можливості Інтернету, які найчастіше використовують.

Слайд 23

Познайомилися в щойно створеній мережі за допомогою «нік-неймів», де намагалися відгадати за «нік-неймом» справжню реальну людину.

 

 

Слайд 24

«Антивірусна шкільна поліція» знищила віруси та розповіла, як уникнути зустрічі з ними.

Слайд 25

Прихильники та противники Інтернету змагалися у боротьбі «Хто сильніший», наводячи приклади позитивних і негативних боків Всесвітньої павутини.

Слайд 26

Гра «Лайк-дизлайк» дозволила швидко побачити, як діти засвоїли інформацію. Якщо діти були згодні з висловлюванням, вони умовно ставили «Лайк». Якщо ж висловлювання вчителя було хибним, і учні не погоджувалися з ним, ставили «Дизлайк».

Слайд 27

Наприкінці заходу учні та вчителі проявляли таланти поетів. Складали дворядкові віршики на тему «Безпека в Інтернеті» на задані вчителем рими, такі як: інтернет, кабінет, етикет, предмет, сюжет та ін.

Слайд 28

Протягом тижня проводилися класні виховні години за темою: «Безпечний Інтернет», де діти разом з класним керівником обговорювали проблеми пов’язані з користуванням Інтернетом.

Психологом були проведенні тестування серед учнів 5-11 класів «Дізнайся, чи є у вас комп’ютерна або інтернет залежність». Результати були втішними, Інтернет ще не заполонив усе життя дітей. Більшість учнів віддають перевагу особистому спілкуванню і частіше використовують Інтернет у навчальних цілях.

 Слайд 29

Як ми побачили, не все так прекрасно в світі Інтернет. І це повинні знати навіть найменші його користувачі. Тож, необхідно формувати у підростаючого покоління  звички  цивілізованого  спілкування  разом  із  формуванням загальнокультурних цінностей; знайомити з правилами поведінки в мережі та з вимогами  до  оформлення  поштової  скриньки  і  електронного  повідомлення; розказати, що дозволено і що не дозволено в Інтернеті. І тоді, світ Інтернету не буде нести небезпеку, а лише приємні моменти і емоції. 

Слайд 30

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Стрельчук Маргарита
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
5 лютого
Переглядів
378
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку