Виховний захід до Дня рідної мови "Парость виноградної лози"

Про матеріал
Виховний захід до Дня рідної мови "Парость виноградної лози" призначений для учнів 3-4 класів. Наповнений виховними та творчими методами за сучасними стандартами.
Перегляд файлу

Абазівська ЗОШ I-III ст.

 

 

 

 

Виховний захід до Дня рідної мови

на тему « Парость виноградної лози»

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконала:

вчитель початкових класів

Макарова С.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

Абазівка - 2020

 

 

Тема: «Парость виноградної лози»

Мета: розширити знання учнів про мову, показати її красу та багатство, сприяти збагаченню словарного запасу; розвивати усне мовлення та уявлення, формувати ціннісне ставлення до української мови; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: картки, мультимедійна дошка, зерно пшениці, стікери.

Хід заходу

I. Вступна частина

1. Вступне слово вчителя

 - Добрий день, дорогі учні та гості. Рада вас вітати на виховному заході «Парость виноградної лози». Чи є у вас якісь думки, чому я сьогодні всіх тут зібрала?

- А яке сьогодні число? Правильно. Сьогодні незвичайний день, який стосується всіх людей на планеті Земля. Всі народи відмічають День рідної мови.

- Кожна людина має завжди пам’ятати хто вона, звідки родом, де її коріння, кожна людина повинна знати свою мову, любити її, цінувати, збагачувати, берегти. Тому я запрошую вас поринути у чудовий і прекрасний світ нашої рідної мови.

- Тоді починаймо. Зараз прошу кожного із вас підійти до мене, занурити руку у скриньку. Вам потрібно обрати улюблений колір квадратика. І за його кольором сісти в групу, де стоїть листочок такого ж кольору. Так ви поєднаєтесь в групи, в яких сьогодні будете працювати.

II. Основна частина

Вчитель

- Наша рідна мова дуже різноманітна і багата, а ще дуже загадкова. Тому що ми кожного дня дізнаємось все нові і нові слова. І от перше завдання пов’язане саме із загадками у формі кросворда. А так як у нас мова квіткова, то зараз ми з вами пригадаємо, які квіти ростуть у наших квітниках.

1. Робота з кросвордом.

У вас на робочих місцях є листочок з малюнком квітки. На іншому листочку є пусті клітинки в які потрібно вписати назву квіточки. Потім ми утворимо спільний кросворд. Можете починати.

2. Гра «Прикметники».

- Молодці! А тепер давайте прочитаємо, яке словосполучення у нас утворили квіточки.

- Діти, а на яке питання відповідає слово мова? А яка це частина мови?

- А чи всі знають, що таке Іменник? А на які питання він відповідає? А чи була б наша мова гарною, якби ми вживали в мовленні тільки Іменники? А які ще слова прикрашають нашу мову? Наведіть приклади.

- Наше друге завдання пов’язане з Прикметником. А чи знаєте ви казку про те, як з’явилася ця частина мови?

Тоді послухайте.

Казка про Прикметник

Це було за часів існування динозавриків. В одній із печер жила матінка-Мовка, яка мала п’ять синів.

І одного сонячного дня сини побігли на галявину гратися в слова. Вони побачили вісім динозавриків, які бавилися біля озера. Намилувавшись краєвидом, переповнені щастям від побаченого сини повернулися додому.

  • Мамо! Ми таких динозавриків побачили! – викрикнув Іменник.
  • Так, мамо, вони бавились на такій галявині! – викрикнуло Дієслово.
  • Мамо, ми їх порахували. Динозавриків було аж вісім!- радісно щебетав Числівник.
  • Дітки мої, а які ж ті динозаврики були? – запитала мама.
  • Ми не знаємо,- відповів Займенник.
  • Так, а якого кольору вони були? – поцікавилась мама.
  • Ми не знаємо, як пояснити. Вони були всі яскраві! – засмучено відповів Прислівник.

Мама посміхнулась і задумалась про народження ще одного сина, якого так не вистачає іншим дітям для яскравого і різнобарвного мовлення. І через деякий час у їхній щасливій родині з’явився син і братик. Його назвали Прикметник. І коли він ходив з братиками на галявину споглядати на динозавриків, то постійно викрикував:

  • Ой, подивіться який гарний динозаврик. Він має зелені плямочки на спинці. А он той взагалі рожевий. А он біля блакитного озерця граються маленькі динозаврики.

Брати були дуже щасливі. Але особливо радів Іменник. Бо вони з Прикметником були не розлий вода.

  • Діти, так на які питання відповідає Прикметник?Правильно.
  • Скажіть, а як ви розумієте вислів не розлий вода?
  • Молодці. І ось ми підійшли до другого завданнячка. Але воно особливе, бо його прислав вам Прикметник. Я зараз роздам конвертики. Відкрийте їх. Що в них міститься? Прочитайте лист.
  • Яке завдання прислав вам Прикметник? Ну що, тоді швиденько починайте працювати.

Лист

Привіт, друзі! Пише вам Прикметник. Ви мабуть знаєте, що сьогодні особливий день – День рідної мови. Я вас вітаю. Бажаю вам любити і вивчати рідну мову. Бо вона прекрасна. Пишу я вам не просто так. Хочу попросити у вас допомоги. Мені приснилися динозаврики. Але вони були просто білі. А мені так хотілося б їх побачити різнокольоровими. Але я ще не всі кольори вивчив, тому прошу вас допомогти розмалювати динозавриків і написати, які кольори використали. А коли я до вас завітаю, то ви мені свої малюночки подаруєте.

Буду дуже вдячний вам!

 

21 лютого 2020 рік                                                   З повагою Прикметник

 

3. Гра « Збери прислів’я та приказки»

Більше діла — менше слів.

Птицю пізнати по пір'ю, а людину по мові.

Слово — не горобець, вилетить — не спіймаєш.

Від теплого слова і лід розмерзається.

Шабля ранить тіло, а слово — душу.

4. Гра «Склади слова»

Інформатика (форма, Кіра, кит, кіт, тік, фон, норма, кіно, фара, корм, комар, мати)

Україночка ( качка, курча, країна, рука, нора, ручка, наука, курка, рак, кар, ранок)

III. Підсумок

  • Наш захід добігає кінця. Скажіть, чи сподобалось сьогодні вам мандрувати по країні Рідної Мови?
  • А що найбільше сподобалося робити? Яке завдання?
  • Дітки, ви всі великі молодці. І на останок я хочу вам дещо подарувати.
  • Але спочатку послухайте уривок із вірша Максима Рильського.

 

 

 

 

МОВА

Як парость виноградної лози,

Плекайте мову. Пильно й ненастанно

Політь бур’ян. Чистіша від сльози

Вона хай буде. Вірно і слухняно

Нехай вона щоразу служить вам,

Хоч і живе своїм живим життям.

 

Це слова-зернятка. Я вам дарую по зернинці, а ви назвете її будь яким словом. Але це не прості зернятка, вони чарівні, бо ви їх назвали. І я хочу разом із вами посадити ці слова-зернятка. Але для того, щоб вони проросли, їх потрібно поливати і доглядати. І тоді наша рідна мова збагатиться словами.

  • Дякую всім за активну працю. Ви достойні українські діти, які цінують і поважають рідну мову! Допобачення.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 березня 2020
Переглядів
381
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку