Абазівська ЗОШ I-III ст.
Виховний захід до Дня рідної мови
на тему « Парость виноградної лози»
Виконала:
вчитель початкових класів
Макарова С.С.
Абазівка - 2020
Тема: «Парость виноградної лози»
Мета: розширити знання учнів про мову, показати її красу та багатство, сприяти збагаченню словарного запасу; розвивати усне мовлення та уявлення, формувати ціннісне ставлення до української мови; виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: картки, мультимедійна дошка, зерно пшениці, стікери.
Хід заходу
I. Вступна частина
1. Вступне слово вчителя
- Добрий день, дорогі учні та гості. Рада вас вітати на виховному заході «Парость виноградної лози». Чи є у вас якісь думки, чому я сьогодні всіх тут зібрала?
- А яке сьогодні число? Правильно. Сьогодні незвичайний день, який стосується всіх людей на планеті Земля. Всі народи відмічають День рідної мови.
- Кожна людина має завжди пам’ятати хто вона, звідки родом, де її коріння, кожна людина повинна знати свою мову, любити її, цінувати, збагачувати, берегти. Тому я запрошую вас поринути у чудовий і прекрасний світ нашої рідної мови.
- Тоді починаймо. Зараз прошу кожного із вас підійти до мене, занурити руку у скриньку. Вам потрібно обрати улюблений колір квадратика. І за його кольором сісти в групу, де стоїть листочок такого ж кольору. Так ви поєднаєтесь в групи, в яких сьогодні будете працювати.
II. Основна частина
Вчитель
- Наша рідна мова дуже різноманітна і багата, а ще дуже загадкова. Тому що ми кожного дня дізнаємось все нові і нові слова. І от перше завдання пов’язане саме із загадками у формі кросворда. А так як у нас мова квіткова, то зараз ми з вами пригадаємо, які квіти ростуть у наших квітниках.
1. Робота з кросвордом.
У вас на робочих місцях є листочок з малюнком квітки. На іншому листочку є пусті клітинки в які потрібно вписати назву квіточки. Потім ми утворимо спільний кросворд. Можете починати.
2. Гра «Прикметники».
- Молодці! А тепер давайте прочитаємо, яке словосполучення у нас утворили квіточки.
- Діти, а на яке питання відповідає слово мова? А яка це частина мови?
- А чи всі знають, що таке Іменник? А на які питання він відповідає? А чи була б наша мова гарною, якби ми вживали в мовленні тільки Іменники? А які ще слова прикрашають нашу мову? Наведіть приклади.
- Наше друге завдання пов’язане з Прикметником. А чи знаєте ви казку про те, як з’явилася ця частина мови?
Тоді послухайте.
Казка про Прикметник
Це було за часів існування динозавриків. В одній із печер жила матінка-Мовка, яка мала п’ять синів.
І одного сонячного дня сини побігли на галявину гратися в слова. Вони побачили вісім динозавриків, які бавилися біля озера. Намилувавшись краєвидом, переповнені щастям від побаченого сини повернулися додому.
Мама посміхнулась і задумалась про народження ще одного сина, якого так не вистачає іншим дітям для яскравого і різнобарвного мовлення. І через деякий час у їхній щасливій родині з’явився син і братик. Його назвали Прикметник. І коли він ходив з братиками на галявину споглядати на динозавриків, то постійно викрикував:
Брати були дуже щасливі. Але особливо радів Іменник. Бо вони з Прикметником були не розлий вода.
Лист
Привіт, друзі! Пише вам Прикметник. Ви мабуть знаєте, що сьогодні особливий день – День рідної мови. Я вас вітаю. Бажаю вам любити і вивчати рідну мову. Бо вона прекрасна. Пишу я вам не просто так. Хочу попросити у вас допомоги. Мені приснилися динозаврики. Але вони були просто білі. А мені так хотілося б їх побачити різнокольоровими. Але я ще не всі кольори вивчив, тому прошу вас допомогти розмалювати динозавриків і написати, які кольори використали. А коли я до вас завітаю, то ви мені свої малюночки подаруєте.
Буду дуже вдячний вам!
21 лютого 2020 рік З повагою Прикметник
3. Гра « Збери прислів’я та приказки»
Більше діла — менше слів.
Птицю пізнати по пір'ю, а людину по мові.
Слово — не горобець, вилетить — не спіймаєш.
Від теплого слова і лід розмерзається.
Шабля ранить тіло, а слово — душу.
4. Гра «Склади слова»
Інформатика (форма, Кіра, кит, кіт, тік, фон, норма, кіно, фара, корм, комар, мати)
Україночка ( качка, курча, країна, рука, нора, ручка, наука, курка, рак, кар, ранок)
III. Підсумок
МОВА
Як парость виноградної лози,
Плекайте мову. Пильно й ненастанно
Політь бур’ян. Чистіша від сльози
Вона хай буде. Вірно і слухняно
Нехай вона щоразу служить вам,
Хоч і живе своїм живим життям.
Це слова-зернятка. Я вам дарую по зернинці, а ви назвете її будь яким словом. Але це не прості зернятка, вони чарівні, бо ви їх назвали. І я хочу разом із вами посадити ці слова-зернятка. Але для того, щоб вони проросли, їх потрібно поливати і доглядати. І тоді наша рідна мова збагатиться словами.