Виховний захід " ЕКОБУМ"

Про матеріал
Формування уявлен¬ня про тверді побутові відходи, проблеми їх утилізації, вплив сміт¬тя на здоров'я планети і людини, вторинну переробку сміття, її економічне значення; поглиблення й розширення знань учнів про шля¬хи розв'язання проблеми побутових відходів; розвиток вміння здійснювати пошук інформації у різноманітних джерелах та само¬стійно приймати рішення
Перегляд файлу

Тема: «Екобум»(Життя без сміття).

Мета : сформувати уявлен­ня про тверді побутові відходи, проблеми їх утилізації, вплив сміт­тя на здоров'я планети і людини, вторинну переробку сміття, її еко­номічне значення; поглибити й розширити знання учнів про шля­хи розв'язання проблеми побуто­вих відходів; розвивати вміння здійснювати пошук інформації у різноманітних джерелах та само­стійно приймати рішення; розви­вати комунікативну компетент­ність та навички здорового спосо­бу життя; виховувати у дітей дбайливе ставлення до довкілля, свого здоров'я і здоров'я планети; здійснювати профорієнтацію та професійне самовизначення.

 

Обладнання: роздатковий матеріал, презентація.

Хід заняття

Організаційна частина.

Треба разом привітатись:

Добрий день. Добрий день.

Дружно й весело сказати:

Добрий день. Добрий день.

Вправо, вліво повернутись.

Добрий день. Добрий день.

Один одному всміхнутись.

Добрий день. Добрий день.

Як вас, друзі, всіх багато

Синьооких і чорнявих,

Карооких і білявих,

І високих, і низеньких,

І товстеньких, і худеньких…

Всіх вас рада привітати

І найкраще побажати.

Добрий день!

 

Картинки по запросу кленовый лист | Осенние листья тату, Осенние листья,  Падающие листьяПозитивне налаштування учнів на роботу.

По колу учні передають кленовий осінній листочок з побажаннями.

Даринко, я бажаю тобі …

 

 


Емоційне введення.

Перегляд відеоролика «Людина і природа» https://www.youtube.com/watch?v=S9caPlf5ioU

Обговорння через проблемні запитання переглянутого відео

-         Сподобалось відео?

-         Чи знайомі вам ці краєвиди?

-         Чи тривожать вони вас?

-         Які почуття викликають?

-         Як ви гадаєте, людина дбає про природу чи знищує її своєю діяльністю?

Розповідь вчителя

- А чи знаєте ви, що з 1 січня 2018 року Україна зобов’язалася сортувати все сміття за видами матеріалів, а також розділяти його на придатне для повторного використання, для захоронення та небезпечне. Про це йдеться у статті 32 Закону України "Про відходи", до якої був доданий відповідний пункт ще у 2012 році. Цей пункт відповідає двом Директивам ЄС – 1999/31/EC та 2008/98/EC, які врегульовують поводження зі сміттям у країнах Європи, надають чітку послідовність дій, які необхідно виконувати із відходами, класифікують сміття, ставлять стратегічну мету скоротити кількість відходів, які вивозять на полігони.

Метод «Припущення»

- Хтось із вас вже здогадався про що ми сьогодні будемо розмовляти на уроці?

- А назва нашого уроку закодована. Спробуйте переставити букви та відгадати.

 

Б

Е

О

У

К

М

 

 

Оголошення теми й мети заняття

- Тема нашого сьогоднішнього заходу Екобум, ми будемо говорити про те як нам прожити без сміття. Мені дуже хочеться привернути увагу до актуальної екологічної проблеми сучасності – засміченості, з’ясувати як впливає погана екологія на здоров’я людини; знайти шляхи подолання проблеми.

 

Вправа «Мої очікування» + сторітелінг

- Діти, ви вже знаєте про що ми будемо сьогодні говорити, ви вправно відгадали тему нашої зустрічі. Прошу висловити свої очікування перед початком роботи. Що вам хочеться дізнатися? Які очікування?

- І враховуючи те, що ми починаємо мислити з позиції свідомих громадян. Місце для фіксації думок у вас - листочок якому вже багато років, я знайшла його у своєї бабусі на горищі. Вона також була вчителькою і як і я полюбляла свою роботу.

 

 

Розповідь вчителя

Згідно прогнозами   науковців населення Землі може подвоїтись протягомнаступних 50 років. Майже 12 млрд. людей повинні навчитись жити на земній кулі, довжина екватора всього 40 000 км, і не просто жити, а як добрі господарі дбати про землю – свій власний дім, оберігати її. «Усі ми пасажири одного корабля, що називається земля» - сказав Антуан де Сент-Екзюпері. Тому священний обов’язок усіх полягає у постійній турботі про благо нашого спільного дому, а отже, й про себе.

Де хто вважає, що нічого не трапиться, якщо я кину папірець, недопалок, викину пляшку з-під напою, залишу в лісі недоїдки, а насправді ми бачимо навколо жахливі сміттєзвалища. По тому, як людство ставиться до проблеми сміття можна судити на скільки суспільство цивілізоване.

 

Робота в парах (зв’язок з життям)

-         Розгляньте малюнки. Проаналізуйте їх зміст. Висловіть свою думку. На скільки ефективними є ці методи?

-         Поділіться своїм життєвим досвідом. Що ви робите для збереження чистоти довкілля?

За чисте довкілля: вздовж автодоріг держзначення ліквідовано 29  несанкціонованих сміттєзвалищ :: Служба автомобільних доріг у Донецькій  області

АКЦІЯ „ЗАКАРПАТТЮ – ЧИСТЕ ДОВКІЛЛЯ” ТА МІСЯЧНИК „ЧИСТІ УЗБІЧЧЯ” -  Малокопанський навчально-виховний комплекс

7 порад львів'янам як правильно сортувати сміття в домашніх умовах | Новини

83% сміття, знайденого у Чорному морі, – пластик

 

Фіз.хвилинка  «Подивись на небо» (за потреби)

https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk

 

Робота в парах.

-Діти, зараз ви отримаєте пам’ятку про правила якими треба користуватися при сортуванні сміття. Познайомтесь із ними, запам’ятайте! Я впевнена, що ви не володіли цією інформацією раніше.

ПАМ’ЯТКА

Ученые нашли метод, как перерабатывать один из самых устойчивых  разновидностей пластика – NewsWeekПапір – це зошити, газети, книжки.  Фантики від цукерок – придивіться, може вони з пластику? Вологі серветки зовсім не паперові – вони з пластику! Паперові стаканчики не зовсім паперові, бо містять шару пластику всередині та переробляються як пластик.
Пластик – пляшки з під води, пластиковий флакон, упаковка Tetra Pak, цупка поліетиленова плівка та стретч-плівка. Багато пластиків в Україні все ще не переробляється або бракує потужностей для їх переробки – це стаканчики для йогуртів, прозорі та кольорові пластикові контейнери, міцна пластикова плівка, яка використовується в обгортках. Існують такі пластикові відходи, які взагалі не переробляються у всьому світі – вони стають причиною забруднення океанів, розвинені країни почали рух до відмови від такої продукції: соломинки; вушні палички; одноразовий посуд; паперові стакани; тоненькі поліетиленові пакетики та багато іншого.

ПАМ’ЯТКА

Ученые нашли метод, как перерабатывать один из самых устойчивых  разновидностей пластика – NewsWeekПапір – це зошити, газети, книжки.  Фантики від цукерок – придивіться, може вони з пластику? Вологі серветки зовсім не паперові – вони з пластику! Паперові стаканчики не зовсім паперові, бо містять шару пластику всередині та переробляються як пластик.
Пластик – пляшки з під води, пластиковий флакон, упаковка Tetra Pak, цупка поліетиленова плівка та стретч-плівка. Багато пластиків в Україні все ще не переробляється або бракує потужностей для їх переробки – це стаканчики для йогуртів, прозорі та кольорові пластикові контейнери, міцна пластикова плівка, яка використовується в обгортках. Існують такі пластикові відходи, які взагалі не переробляються у всьому світі – вони стають причиною забруднення океанів, розвинені країни почали рух до відмови від такої продукції: соломинки; вушні палички; одноразовий посуд; паперові стакани; тоненькі поліетиленові пакетики та багато іншого.

 

Практикум «Сортуй правильно» з використанням цеглинок Лего

-         Перед вами лежать цеглинки 4 кольорів, які відповідають контейнерам для сортування відповідного сміття. Зараз я буду діставати із своєї скрині предмети, а ваше завдання піднімати цеглинку Лего відповідного до контейнера кольору. Тільки будьте уважними!

(завчасно підготуйте предмети! Використайте щось із пам’ятки щоб перевірити уважність учнів)

Сортування сміття: яка ситуація в Україні і що про це треба знати - Новини  України - 24 Канал

 

Розповідь вчителя +перегляд відео
Сортування сміття – це культура відповідального ставлення до відходів, яка формує наші щоденні звички. Сортуючи відходи, ми повертаємо цінні ресурси, які містяться у смітті, в нашу економіку – на переробні підприємства. В Україні є понад 100 підприємств, які переробляють вторинні пластик, папір, скло, метали.

Пропоную переглянути цікавий і пізнавальний матеріал про одне з них.

https://www.youtube.com/watch?v=L7dTTr2h1cE

 

      Творча робота в групах (проф.орієнтація)

- Діти, уявіть, що ви працюєте на телебаченні у відділі підготовки новин. У вас на виступ є 1 хвилина ефірного часу. Ваше завдання: порадитись, обговорити, систематизувати матеріал про важливість роботи підприємств які переробляють сміття та розповісти про це в ефірі. (перед іншими учнями). Проявіть свою фантазію та винахідливість.

 

Презентація робіт в групах.

 

Вправа «Нове життя»
- У мене на столі є кошик, в якому зібрані предмети (пластик, картон, папір, скло, тканина …), які перестали бути потрібними, тобто вони перетворились на сміття і їх збираються викинути. Пофантазуйте як би ви могли їх використати. Подивіться на мої ідеї, можливо, вони вас надихнуть на творчість. Поділіться своїми думками з однокласниками.

Вироби з непридатного матеріалу: як створити розкішні прикраси своїми  руками (85 фото)

Навчальний проєкт «Смітити не можна, переробляти» (про «друге життя»  побутових речей)

Картина з відхідних матеріалів своїми руками. Корисні вироби з побутових  відходів. Казковий будиночок з пластикових пляшок

 

Робота в групах «Створення агітаційних плакатів»

За допомогою газет та журналів (малюнків з них), зробити агітаційний плакат «Ми за чисту планету».

Презентація робіт.

   

Підсумок

- Тож, давайте приймати участь у різних заходах: у здачі макулатури, у виставках, робити роботи з пластикових пляшок, приймати участь у екологічних акція по збірки сміття. І тоді ми будемо впевненими, що ми зробили максимум що від нас залежить для збередення довкілля.

 

Вправа «Моя думка»

- Погляньте на слайд. Давайте прочитаємо вірш та висловимо свої думки стосовно прочитаних рядків.

 

Вправа «Продовжи речення»

«Що я буду робити, щоб світ навколо став чистішим…»

(Передаємо з рук в руки глобус)

Рефлексія + зв’язок із життям

-         Поділіться своїми враженнями. Чи справдились очікування?

-         Що нового дізналися?

-         Як зміниться ваше життя від завтра?

-         Які нові звички ви набудете?

-         Як це вплине на життя всесвіту?

Музична пауза (за часом)

-         Діти, ви гарно працювали, були активними та творчими. Прошу насолодитися тематичним музичним треком.

https://www.youtube.com/watch?v=UCPGuYRZgAE

 

Вчитель. У природі немає ніякого сміття. Усе, що створила природа, є початком чогось нового. До нових зустрічей!

 

 

 

 

 

За бажанням можна включити цей фрагмент:

Виступ учнів Рольова гра (підготовка учнів заздалегідь)

Виходить група з 5 учнів у білих халатах та окулярах

Бригада: Через поле, через гай

Йде бригада «Водограй».

Це вона іде до вас

В добрий путь і в добрий час.

Головне наше завдання –

Екологічне виховання:

Як рідну землю зберегти,

Відродить, допомогти.

Вчитель: Перший пацієнт – Вода.

Прозора, чиста нам дана,

Щоб її люди споживали,

Оберігали, захищали.(демонстрація плакату із зображенням забруднених річок, озер, океанів)

Вода: О, люди! Нумо, схаменіться!
Й навколо, нумо, подивіться –
Що навкруги ми наробили?
І як усе занапастили!
Як обміліли наші ріки,
І їх не відродить повіки,
Нітратами їх отруїли
Й сміттям навкруг все забруднили.
А нашеє безмежне море
Покрите нафтою!.. О горе!
І гинуть мешканці його.
Хто винен тут? Карать кого?
А де маленькі ті джерельця,
Що води з-під землі несли?
Не набереш ти з них й відерця
Болотом й мохом поросли.

Вчитель: А, здається, води на Землі багато – 1,5 млрд. м3. Так багато, що вистачило б усім. Але біда у тому, що в морях-океанах вода солона, а всьому живому на Землі потрібна прісна.Але люди не цінують це багатство, забруднюють його. Кожен рік у водойми світу потрапляє стільки шкідливих речовин, що ними можна було б заповнити 10000 товарних поїздів.
1-й експерт: Агов, Людино, схаменися!
Ти знищуєш сама себе.
Швидше до вод цих повернися,
Спробуй виправити все!

2-й експерт: Хай сині розіллються ріки,
Їх чистота води – навіки!
І буде повно риб у них -  
Дзеркальних, срібних, золотих.
Усі моря без нафти будуть
І негаразди всі забудуть. 
3-й експерт: Води прозорі, голубі,
Щоб відновлялися самі.
Джерельця стали бірюзові,
Все били й били з-під землі,
А свіжі роси світанкові
Все посміхалися б тобі.

4-й експерт: А теплий із грозою дощик
Купав гаї, садки, поля,
І квітку, і грибок, і кущик,
Бо це усе – наша земля.

Вчитель: Другий пацієнт – Повітря –

Свіже й чисте, мов кришталь.

Але раптом захворіло,

Забруднилося, на жаль!(демонстрація плакатів із зображенням лісових пожеж, викидів заводів, диму смітників)

Повітря: Заводи, фабрики на милі
Мене, повітря, забруднили !
Їх труби неба дістають
І смерть й хвороби нам несуть.
Замість веселки кольорової
Всі її барви дим несе.
А замість свіжості ранкової –
Задуху вітер принесе.

Вчитель:  А причинами такого явища є забруднення повітря промисловими, транспортними, побутовими викидами, космічний пил, пісок пустель, попіл та гази з вулканів, дим лісових і степових пожеж. А у нашій країні – ще й Чорнобильська катастрофа.

5-й експерт: Повітря, яким ми дихаємо, настільки забруднене, що мимоволі пригадуються крилаті слова: «Або люди зроблять так, що в повітрі стане менше диму, або дим зробить так, що на Землі стане менше людей.»

1-й експерт: Агов, Людино, схаменися!

Адже повітря – це життя.

І від проблем не відвернися,

Адже це наше майбуття!

Вчитель: Наступна в нас –

Земля родюча,

Її багатств хода разюча

І повна скарбів комора –

Казкова Фауна і Флора.

Демонстрація плакатів  із вирубленими лісами, забрудненими галявинами, розореними гніздами і мурашниками. Виходить учениця у костюмі Землі

Земля:  Це я – Земля! Життя дарую,
Любові мить несу у світ.
І все довкілля зустрічає
Теплінь і сонця промінці.
Ліси, садки, поля і гори, 

Тварини, риби і птахи –
Усі мої це дітлахи!
А ти є хто, Людино?
Адже ти теж моя дитина!
Поглянь-но, що зі мною ти зробила!
Хіба на це я заслужила?
За що караєш ти невинних:
Рослинний світ, тварин, птахів?
І поглинають мене сумніви глибокі:
Чи є в тобі душа, чи є любов?
Чи може розум твій холодний
Затьмарить цінності життя?
Чия дитина ти, Людино?
Невже моя?

Вчитель: Через недбале використання, більше 6 млн. га врожайних земель, пасовиськ і гірських луків щорічно у світі перетворюються на пустелі. А тварини  і рослини через жорстоке і недбайливе відношення «вистоюють» у довжелезних чергах в надії потрапити до Червоної або Зеленої книги. Усі шукають хоч якогось захисту та порятунку.

Звучить пісня за мотивом «Одна родина» С.Ротару 

 

docx
Додав(-ла)
Любов
Додано
13 травня
Переглядів
264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку