Виховний захід "Енергетичні напої – «надають крила» чи вбивають?.. "

Про матеріал
Міні проєкт для класного керівника та учнів 9 класу "Енергетичні напої – «надають крила» чи вбивають?.. ". Мета проекту: - сприяти формуванню навичок критичного мислення учнів та осмисленню ни-ми негативних наслідків вживання енергетичних напоїв; - пропагувати серед молоді здоровий спосіб життя, формувати здо-ров`язбережувальну компетентність; - розвивати вміння працювати з науково-популярною літературою, Інтернетом; розвивати навички культури мовлення.
Зміст архіву
Перегляд файлу

Енергетичні напої – «надають крила» чи вбивають?..  (слайд 1)

Дев’ять десятих нашого щастя

                                                                                         залежить від здоров’я.

А.Шопенгауер

Постановка і формулювання проблеми: часте вживання енергетичних напоїв дає нам енергію і забирає наше здоров’я.

Гіпотеза проекту: енергетичні напої чинять негативну дію на здоров’я людини.

Мета проекту:(слайд   )

  • сприяти формуванню навичок критичного мислення учнів та осмисленню ними негативних наслідків вживання енергетичних напоїв;
  • пропагувати серед молоді здоровий спосіб життя, формувати здоров`язбережувальну компетентність;
  • розвивати вміння працювати з науково-популярною літературою, Інтернетом; розвивати навички культури мовлення.

Завдання проекту: ( слайд   )

  • дослідити ставлення підлітків до проблеми вживання енергетичних напоїв і необхідності її розв’язання в суспільстві;______________________
  • провести опитування школярів і дорослих « Ваше ставлення до вживання енергетичних напоїв як суспільного явища та шляхів боротьби з ними»;_________________________
  • формувати в підлітків загальне уявлення про шкідливий вплив енергетичних напоїв на організм людини;_________________________
  • пропагувати необхідність заборони вживання енергетичних напоїв і дотримання здорового способу життя;______________________
  • формувати активну громадянську й життєву позицію щодо здорового способу життя;____________________________
  • привернути увагу учасників проекту до розвязання проблеми в межах класу, навчального закладу, дому, вулиці тощо;_________________________

 

Методи, прийоми, форми роботи: пошук інформації, робота з нею, «мозковий штурм»; поєднання індивідуальної та групової , урочної та позаурочної організаціних форм.

Під час роботи над проектом учні мають дослідити, яким чином енергетичні напої впливають на організм підлітка. Проект спрямовано на розвиток самостійності пошукової роботи учасників. Під час роботи в цьому проекті учні знайомляться з поняттям «енергетичні напої» та їхнім складом, роблять висновки щодо доцільності вживання підлітком енергетиків. Учні навчаються самостійно шукати відповідей на ключові та тематичні питання за допомогою батьків, літератури, Інтернету, друзів. У процесі розробляння проекту учні створюють публікації, презентації, потім демонструють свою роботу перед ровесниками, учителями, батьками.

У процесі відстеження результативності проектної діяльності використано такі методи та прийоми дослідження, як:

  • спостереження;
  • аналіз;
  • класифікація;
  • систематизація;
  • узагальнення;
  • синтез.

 

Очікувані результати: ( слайд    )

а). учні знатимуть: про переваги здорового способу життя та негативний вплив на людський організм такої шкідливої звички, як уживання енергетичних напоїв; причини вживання підлітками енергетичних напоїв та їх наслідки;

б). учні вмітимуть: оцінювати різні джерела інформації про проблему та критично ставитись до власних дій і вчинків; виходити на діалог з людьми, які вживають енергетичні напої; долати упередження та шкідливі звички, зокрема потяг до енергетиків, співпрацювати з різними категоріями громадян для розв’язання проблеми.

 

I-й етап – підготовчий ( слайд   )

  • визначення вікової категорії учасників проекту;
  • вибір та обговорення теми;
  • теоретична підготовка учасників проекту – отримання знань про здоровий спосіб життя, негативний вплив на здоров’я енергетичних напоїв;
  • зацікавленість учнів майбутнім проектом;
  • ознайомлення з метою та можливими аспектами діяльності.

II-й етап –збирання необхідної інформації

  • збирання інформації;
  • накопичення матеріалів, які підтверджують актуальність проблеми боротьби із вживанням енергетичних напоїв;
  • навчання та набуття учнями досвіду активної діяльності;
  • вивчення теми за матеріалами преси, статистики.

III-й етап –планування, ключові моменти діяльності

  • узагальнення зібраного матеріалу, систематизація та аналіз отриманої інформації;
  • визначення найефективніших шляхів розв’язання проблеми;
  • планування діяльності для розв’язання проблеми, розподіл обов’язків;
  • прогнозування наслідків діяльності;
  • розподіл завдань, визначення часу, необхідного для їх виконання.

IV-й етап –презентація результатів діяльності

  • презентація результатів діяльності перед учнями школи, представниками громади, батьками;
  • ознайомлення з вибраними шляхами розв’язання проблеми.

V-й етап –оцінювання успішності проекту

  • оцінювання діяльності на різних етапах проекту його учасниками;
  • опитування учасників проекту;
  • оцінювання проекту педагогічним та учнівським колективом школи.

 

ХІД  ЗАХОДУ

 

Учитель:  Доброго дня,діти! Рада вітати вас на нашому заході. Ми з вами протягом року працювали над виховним проектом «Енергетичні напої – «надають крила» чи вбивають?..  ». Тож настав час підбити підсумки нашої роботи. Робота над проектом передбачала такі завдання:

(діти озвучують завдання).

Кожна міні-група на певному етапі роботи над проектом збирали інформацію, добирали відеоматеріали, систематизували інформацію. За мету ми з вами визначили: (зачитує вчитель).

Рефлексія Давайте з вами налаштуємося на плідну працю. Встаньте ті,…..

 

Встановлення контакту з учасниками. Запитання вчителя до дітей.

  • У кого зараз гарний настрій? (встаньте)
  • У кого тут є друзі?(встаньте)
  • Хто знає, що ми сьогодні робитимемо?(встаньте)
  • Хто не знає, що ми сьогодні робитимемо?(встаньте)

Молодці! Тепер у нас всіх гарний настрій і ми можемо розпочинати.

Музика (релакс)

Учитель:Всім відомо, що головною цінністю кожної людини є здоров’я. Медики довели, що здоров’я насамперед залежність від поведінки людини, від її способу життя. На здоров’я сучасної людини впливають різні чинники: стреси, шкідливі звички, нераціональне харчування.

Сучасна людина живе в дуже напруженому ритмі и тому молодь починає шукати допінгові речовини для підтримки свого організму.

Ще із сивої давнини для  наших предків дерево було символом здоров’я. Чим міцніше здоров’я, тим дерево було розлогішим. Ось і ми спробуємо створити таке дерево, але це не дерево здоров’я, а дерево наших очікувань. Тож, що ви очікуєте від сьогоднішнього заходу?( дерево на плакаті), ( очікування діти пишуть на стікерах одного кольору, дехто озвучує) _______________________________________________________________

 

Учитель: Я сподіваюсь, що ваші очікування справдяться.

Сьогодні, в наше життя стрімко увірвались різні енергетичні напої, які, як дехто вважає, є джерелом бадьорості та додаткової енергії, що необхідна для сучасної людини.

Останнім часом у молоді можна побачити в руках пляшечку з енергетиком. Енергетики без контролю вживаються учнями і під час занять в учбових закладах, розважальних центрах. Багато батьків не звертають увагу на те, що вживають їхні діти. Все це відбувається тому, що діти та дорослі мало обізнані про дію енергетичних напоїв на організм людини. А чи знаєте ви  як  виник цей напій?

Учень: __________________________ досліджувала історію виникнення енергетичних напоїв і хоче вас з цим познайомити. (презентація)(слайд   )

Учитель: Скажіть ,будь-ласка : «А чи знаєте ви торгівельні марки енергетиків, які випускають?» (ймовірні відповіді дітей) (фото )(слайд  )

Учитель: Ви напевно помітили, що на ваших столах стоять таблички з назвами груп, тож просимо модератора групи представити свою команду ( презентація 1 хв.) :

  1.  Наша команда називається «Хіміки». Ми досліджували хімічний склад енер. напоїв і виявили основні компоненти, які діють на організм людини після вживання енергетика._____________________________
  2. Наша команда називається  «Соціологи». Ми провели соціологічне дослідження і зясували, як часто молодь вживає енергетики, які саме і їх враження після випитого. _________________________________
  3. Наша команда називається «Тінейджери». Ми молоде покоління, хочемо винести вердикт, тим підліткам, які вживають енергетичні напої, свої висновки представимо згодом. ________________________________

Учитель:  Гаразд, кожна група готова до презентації свого міні-дослідження. Тож, увага, слово надаємо «Хімікам».

Учень0: Давайте з’ясуємо: шкідливо чи корисно вживати енергетичні напої?

Розглянемо детально склад енергетиків:( слайд   )____________________________

Учень 1: Не дивлячись на те, що на світовому ринку присутні десятки енергетичних напоїв, основні їх інгредієнти однакові. Основними компонентами є Сахароза - звичайний цукор. Висококалорійний компонент багатьох харчових продуктів, використовується в чистому вигляді для підсолоджування напоїв, кондитерських виробів і т.п.

Глюкоза – найпоширеніший цукор в реакціях метаболізму людини, основна живильна речовина, що доставляється кров’ю до органів і тканин. Потрапляє в організм з їжею як продукт перетравлення сахарози, крохмалю, глікогену і інших вуглеводів.

Учень 2: (слайд  ) Кофеїн – поширений психостимулятор, міститься в чаї, каві, мате, гуарані, горіхах кола і деяких інших рослинах. Зменшує відчуття втоми і сонливості, підвищує розумову працездатність, прискорює пульс, володіє легким сечогінним ефектом. Період активності змінюється втомою, що вимагає адекватного відпочинку. Передозування виявляється збудженням, безсонням, нервозністю, дратівливістю, судомами, болем в животі, прискореним і нерегулярним сердечним ритмом, а при дуже високих дозах – психозом, пошкодженням м’язів, аритмією і смертю (смертельна доза для людини – 10-15 г кофеїну, або 100-150 чашок кави). Систематичне вживання великих кількостей кофеїну приводить до розвитку наркотичної залежності – кофеїнізму.

Учень 3:(слайд  ) Теобромін – речовина, схожа по будові і дії з кофеїном, але володіє приблизно в 10 разів меншим психостимулюючим ефектом. Міститься в какао і какавопродуктах, наприклад, в шоколаді.

Таурін – похідне амінокислоти цистеїну (всупереч поширеній точці зору, сам він амінокислотою не є). Один з основних компонентів жовчі, в основному в м’язах. Необхідний для нормального функціонування нервової, імунної і деяких інших систем, бере участь в регуляції обміну жирів і кальцію. У достатній кількості синтезується в організмі.

Учень 4:(слайд  ) Глюкуронолактон– один з природних метаболитів глюкози в людському організмі. Важливий компонент сполучної тканини. Ніякими “енергетичними” властивостями не володіє, покращує виведення з організму токсичних продуктів обміну речовин. У енергетичних напоях міститься в кількості, що перевищує природне добове вироблення в 250-500 разів.

Учень 5: ( слайд   )L-карнитин – речовина, яка синтезується в організмі з амінокислот лізину або метіоніну. Міститься в м’ясних і молочних продуктах, горіхах, деяких фруктах і овочах. Необхідний для нормального засвоєння і розпаду жирів. Організм людини не потребує додаткового джерела L- карнитина окрім власного вироблення і надходження з їжею.

D-рибоза – цукор, що входить до складу РНК, АТФ і деяких інших важливих біологічних молекул. Виробляється в організмі людини. Його здатність стимулювати енергетичний обмін явно перебільшена.

Учень 6: (слайд   )Вітаміни групи B – необхідні організму речовини, необхідні для багатьох біохімічних реакцій. У звичайному раціоні сучасної людини містяться в достатніх кількостях. Не володіють “енергетичними” властивостями. А підвищена доза вітаміну В призводить до частого серцебиття та тремтіння в руках і ногах.

Гуарана – тропічна рослина, поширена в Бразилії, використовується як природний психостимулятор. Містить безліч органічних речовин, основну з яких, – кофеїн, який і обумовлює стимулюючу дію.

Учень 7:( слайд   ) Женьшень– природний стимулятор різносторонньої дії. У звичайних дозах знижує відчуття втоми, підвищує психічну і фізичну активність. Надмірне вживання чревате тривожністю, безсонням і підйомом артеріального тиску.

Даміана – Латинське найменування вказує на властивості даміани як афродизиака. Покращує настрій і додає відчуття благополуччя. При великих дозуваннях можлива поява відчуття ейфорії, послаблюючий ефект.

Учитель: Дякую, у вас була дуже змістовна інформація. І ми зясували, що деякі речовини не шкодять людському організму. Увага на екран! «Соціологи» пропонують переглянути наступний відеоматеріал. (відео соціологи).

Соціологи( Учень):Енергетичні напої орієнтовані переважно на молодь. Для них характерний вміст цукру – джерела енергії, вітамінів кофеїну, таурину та вище перерахованих «Хіміками» інгредієнтів. Для визначення ставлення школярів до енергетичних напоїв було проведено соцопитування серед учнів 6-9-х класів. В опитуванні брало участь 67 дітей з них  26 учнів віком від 11 до 15 років уже вживали енергетики. Погляньте на діаграму( на слайді три діаграми) ( слайд              )__________________________________

Описує діаграми _________________________________

Питання:

  1. Чи вживали ви енергетичні напої?
  2. В якому віці вперше спробували?
  3. Який саме енергетик?
  4. Ваші враження?

Учень: Ми бачимо, що чимало школярів ваблять енергетики, діти їх вживають, не підозрюючи про наслідки, які можуть задати енергетики їх організмові. Багато підлітків свідомо ставляться до свого здоров’я. Енергетик, як напій, що містить цукор і кофеїн, небезпечний для молодого організму. ________________________________

Учитель : «Тінейджери» вам є що додати?

 Учень: Так, ми хочемо презентувати нашого уявного друга-ровесника,який час від часу вживає енергетичні напої, і як вони можуть вплинути на його організм.(під час презентації хіміків і соціологів, тінейджери оформлюють друга)___________________________

Тінейджери:( результати на плакаті)

Не шкідливі речовини                                                                        Шкідливі речовини

                                                      

                       

 

                                                                           

 

Висновок(Учень): Отже, енергетичні напої шкідливі для організму людини. Іх надмірне вживання шкодить здоров’ю . Енергетичні напої не містять своєї енергії, а лише висмоктують її у того, хто їх п’є, і за кількагодинне збудження людина може поплатитися власним здоров’ям і навіть життям.___________________________

Учитель:  Дякую! Ви презентували уявного друга, а я пропоную перглянути історію підлітка, який вже не хоче вживати енергетичні напої. (слайд відео про хлопчика    )

Учитель  Друзі,  тож як ви вважаєте, чи може енергетик бути корисною, нешкідливою речовиною, чи може шкодити організмові?

(відповіді дітей)

  1. Так, шкідливо, адже у складі енергетика більше шкідливих речовин, ніж корисних. ___________________
  2. Якщо в малій кількості, то думаю, що не шкідливо. _________________

Учні: (відповіді дітей)Таким чином, ми використовуємо власні енергетичні  ресурси, іншими словами, беремо в себе енергію в борг. Проте рано чи пізно цей борг доведеться  повернути з відсотками у вигляді втоми, безсоння, дратівливості та депресії. ________________________

Учитель: Як бачимо, мінусів набагато більше, ніж плюсів. Проте, не виключено, що одного разу у вашому житті виникне ситуація, ( сподіваємося, лише одного разу), коли ви не зможете обійтися без енергетичного напою. У цьому випадку уважно прочитайте правила вживання напою, щоб захистити свій організм.(роздаю пам’ятки , слайд на екран застереження)

ЗАСТЕРЕЖЕННЯ

Не рекомендовано вживати:

  • Вагітним жінкам і тим, що годують груддю, також дітям до 18 років;
  • Людям, які вживають будь-які ліки, продукти харчування, що містять кофеїн;
  • Людям, які мають підвищений артеріальний тиск, проблеми із серцево-судинною системою.

 

Закріплення матеріалу

Учитель: А щоб закріпити набуту інформацію пропоную вам виконати вправу і визначити  фактори ЗА і ПРОТИ вживаня енергетиків ( інтерактивна дошка)

 

 

Фактори «»

  • Компоненти енергетичних напоїв давно використовують для стимуляції нервової системи.
  • Енергетичні напої містять комплекс вітамінів і глюкози.  Глюкоза швидко проникає в кров, забезпечує енергією м’язи, мозок та інші життєво важливі органи.
  • Майже всі енергетичні напої газовані, що прискорює Їхню дію.
  • Знижують сонливість і втому, підвищують настрій. Діють 3-4 години.
  • Завдяки зручній упаковці можна носити із собою й уживати в будь-якій ситуації, чого не можна сказати про каву або чай.

Фактори «ПРОТИ»

  • Людям, які страждають на серцеві захворювання, не слід уживати енергетичні напої.
  • Кофеїн, який містять енергетичні напої, призводить до виснаження нервової системи.
  • Власне напій жодної енергії не містить, а лише використовує нашу.
  • Вітаміни, які містять енергетичні напої, не можуть замінити мультивітамінний комплекс.
  • Не можна змішувати енергетичні напої й інші напої, що містять кофеїн (чай, кава), інакше ви можете перевищити допустиму дозу.
  • Багато напоїв висококалорійні. Енергетичні напої слід уживати тільки перед перед тренуванням, а не після.
  • Енергетичні напої не можна змішувати з алкоголем. Кофеїн підвищує тиск, а алкоголь посилює його дію.
  • Дія напоїв зберігається в середньому 3-4 години, після чого організму потрібний відпочинок. Крім того, кофеїн викликає звикання.

 

Вправа вільний мікрофон

Перед вживанням енергетичного напою подумайте: чи варте воно вашого здоров’я ?

(відповіді  3-х дітей)

1. Я думаю, що не варте. Потрібно дбати про здоров`я та не вживати цих напоїв, адже це може призвести до трагічних наслідків. __________________________

2. Я погоджуюсь з цією думкою. Бо здоров`я найважливіше. Попри активну рекламу, енергетичні напої небезпечні для здоров`я.  _____________________________

3. Ну, а я хочу сказати, що від однієї баночки на пів року, нічого не буде. _______

3 . Остання відповідь : Хочу заперечити: я не хочу вживати енергетичні напої,  краще підбадьорюсь чашкою чаю  і смачніше, і організм в нормі. ______________

Учитель : Ну, а якщо ви дійсно хочете спробувати справжній енергетичний напій , то його можна приготувати власноруч. А ми хочемо пригостити цим напоєм наших гостей. Ми вже спробували і добре знаємо його рецептуру.

Роздають рецепт чаю(слайд    ) і  пригощають

(вчитель читає рецепт чаю рецепт чаю)

  1. Потертий корінь імбиря
  2. Ложка меду
  3. Сік лимона
  4. Тепла кип'ячена вода

 

Учитель : перед вами справжня скарбниця вітамінів і поживних речовин.

Рефлексія

Діти, ми з вами визначили, що здоров’я – це головна цінність життя кожного з нас. (вчитель показує на дерево). А чим міцніше здоров’я , тим дерево розлогіше. Прошу вас зазначити чи справдились ваші очікування від сьогоднішнього заходу. Напишіть будь-ласка на своїх листочках (діти клеять листочки зеленого кольору на дерево).

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

Учитель: . В народі кажуть: «Обізнаний – значить захищений!». Думаю, кожен зробить свої висновки і сам вирішить, пити йому енергетичні напої, чи ні. Обирайте самі, на чиїх помилках ви будете вчитися: на своїх, чи чужих. І, головне пам’ятайте: « Твоє здоров’я -  в твоїх руках!». Вибір за вами.

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Енергетичні напої – «надають крила» чи вбивають?.. Дев'ять десятих нашого щастя залежить від здоров'я. А. Шопенгауер

Номер слайду 2

дослідити ставлення підлітків до проблеми вживання енергетичних напоїв і необхідності її розв’язання в суспільстві;провести опитування школярів і дорослих « Ваше ставлення до вживання енергетичних напоїв як суспільного явища та шляхів боротьби з ними»;формувати в підлітків загальне уявлення про шкідливий вплив енергетичних напоїв на організм людини;пропагувати необхідність заборони вживання енергетичних напоїв і дотримання здорового способу життя;формувати активну громадянську й життєву позицію щодо здорового способу життя;привернути увагу учасників проекту до розв'язання проблеми в межах класу, навчального закладу, дому, вулиці тощо. Завдання проекту:

Номер слайду 3

Мета проекта:сприяти формуванню навичок критичного мислення учнів та осмисленню ними негативних наслідків вживання енергетичних напоїв;пропагувати серед молоді здоровий спосіб життя, формувати здоров`язбережувальну компетентність;розвивати вміння працювати з науково-популярною літературою, Інтернетом; розвивати навички культури мовлення.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Дерево очікуваньІсторія виникнення енергетичних напоїв в Європі й Україні.pptx

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Група хіміків. Склад енергетичних напоїв. Сахароза - звичайний цукор. Висококалорійний компонент багатьох харчових продуктів, використовується в чистому вигляді для підсолоджування напоїв, кондитерських виробів і т.п. СГлюкоза – найпоширеніший цукор в реакціях метаболізму людини, основна живильна речовина, що доставляється кров’ю до органів і тканин. Потрапляє в організм з їжею як продукт перетравлення сахарози, крохмалю, глікогену і інших вуглеводів.

Номер слайду 9

Кофеїн – поширений психостимулятор, міститься в чаї, каві, мате, гуарані, горіхах кола і деяких інших рослинах. Зменшує відчуття втоми і сонливості, підвищує розумову працездатність, прискорює пульс, володіє легким сечогінним ефектом. Період активності змінюється втомою, що вимагає адекватного відпочинку. Теобромін – речовина, схожа по будові і дії з кофеїном, але володіє приблизно в 10 разів меншим психостимулюючим ефектом. Міститься в какао і какавопродуктах, наприклад, в шоколаді.

Номер слайду 10

Таурін – похідне амінокислоти цистеїну. Один з основних компонентів жовчі, в невеликих кількостях міститься в різних тканинах тварин і людин, в основному в м’язах. Необхідний для нормального функціонування нервової, імунної і деяких інших систем, бере участь в регуляції обміну жирів і кальцію. Глюкуронолактон– один з природних метаболитів глюкози в людському організмі. Важливий компонент сполучної тканини. Ніякими “енергетичними” властивостями не володіє, покращує виведення з організму токсичних продуктів обміну речовин.

Номер слайду 11

L-карнитин – речовина, яка синтезується в організмі з амінокислот лізину або метіоніну. Міститься в м’ясних і молочних продуктах, горіхах, деяких фруктах і овочах. Необхідний для нормального засвоєння і розпаду жирів. Організм людини не потребує додаткового джерела L- карнитина окрім власного вироблення і надходження з їжею. D-рибоза – цукор, що входить до складу РНК, АТФ і деяких інших важливих біологічних молекул. Виробляється в організмі людини. Його здатність стимулювати енергетичний обмін явно перебільшена.

Номер слайду 12

Вітаміни групи B – необхідні організму речовини, необхідні для багатьох біохімічних реакцій. У звичайному раціоні сучасної людини містяться в достатніх кількостях. Не володіють “енергетичними” властивостями. А підвищена доза вітаміну В призводить до частого серцебиття та тремтіння в руках і ногах. Гуарана – тропічна рослина, поширена в Бразилії, використовується як природний психостимулятор. Містить безліч органічних речовин, основну з яких, – кофеїн, який і обумовлює стимулюючу дію.

Номер слайду 13

Женьшень– природний стимулятор різносторонньої дії. У звичайних дозах знижує відчуття втоми, підвищує психічну і фізичну активність. Надмірне вживання чревате тривожністю, безсонням і підйомом артеріального тиску. Даміана – Латинське найменування вказує на властивості даміани як афродизиака. Покращує настрій і додає відчуття благополуччя. При великих дозуваннях можлива поява відчуття ейфорії, послаблюючий ефект.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Частота вживання енергетичних напоїв

Номер слайду 16

Популярність енергетичних напоїв

Номер слайду 17

Враження після вживання енергетика

Номер слайду 18

Група Тінейджерів

Номер слайду 19

ВИСНОВОК: Отже, енергетичні напої шкідливі для організму людини. Іх надмірне вживання шкодить здоров’ю . Енергетичні напої не містять своєї енергії, а лише висмоктують її у того, хто їх п’є, і за кількагодинне збудження людина може поплатитися власним здоров’ям і навіть життям.

Номер слайду 20

Застереження Не рекомендовано вживати: Вагітним жінкам і тим, що годують груддю, також дітям до 18 років;Людям, які вживають будь-які ліки, продукти харчування, що містять кофеїн;Людям, які мають підвищений артеріальний тиск, проблеми із серцево-судинною системою.

Номер слайду 21

Вправа «фактори за і проти»

Номер слайду 22

Справжній енергетичний напій. Потертий корінь імбиря. Ложка меду. Сік лимона. Тепла кип'ячена вода. Перед вами справжня скарбниця вітамінів і поживних речовин.

zip
Додано
10 січня 2022
Переглядів
1630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку