Виховний захід "Фітнес для мозку"

Про матеріал
Тема. «Весела наука» - цікаві експерименти над вашим мозком. Мета. Довести, що заняття гімнастикою для розуму важливе для здоров’я людини. Завдання. Створити ідеальну програму для злагодженої інтенсивної роботи обох півкуль мозку.
Перегляд файлу

Інтелектуальний проект «Фітнес для мозку»

Тема. «Весела наука» - цікаві експерименти над вашим мозком.

Мета. Довести, що заняття гімнастикою для розуму важливе для здоров’я людини.

Завдання. Створити ідеальну програму для злагодженої інтенсивної роботи обох півкуль мозку.

Форма проведення. Засідання наукової лабораторії.

Обладнання. Пробірки з рідинами різних кольорів, роз даткові картки із завданнями, фломастери, олівці, слайд-презентація.

Вступ.

Ми раді вас вітати на засіданні наукової лабораторії «Весела наука».  Наукова лабораторія досліджує джерела дитячої мудрості та здивування, вивчає мотиви прагнень та пізнання, створює щеплення від неуцтва, байдужості та непрацездатності.

Наукові співробітники лабораторії викривають приховані секрети інтелектуальних здібностей, шпигують за найсучаснішими науковими винаходами та розробляють прототип надлюдини майбутнього: досвідченої, кмітливої, винахідливої та допитливої.

За масками веселих учених – таємних співробітників нашої лабораторії – ховаються спеціально навчені та натреновані особи, місія яких зробити інтелектуальний статус  у вашій свідомості та розширити зону цікавості до безмежжя. Основна зброя веселих вчених – наукові розваги, маленькі досліди-тести та круті експерименти.

«Весела наука» здолає будь-які матриці та псевдоперепони, аби заставити «найскладніший» комп’ютер на нашій планеті – мозок ( а це понад 100 мільярдів клітин) -  працювати уповні.

Дозвольте представити кадровий склад сьогоднішнього наукового засідання.

  • Науковий керівник –
  • Аспіранти-науковці, які працюють над дисертаціями з питань, що відповідають проблематиці досліджень лабораторії.
  • Інші кадри, які мають інтерес і здібності до проведення науково-дослідної роботи з проблем, розроблюваних лабораторією,– учні класу.
  • Учені, запрошені з інших наукових лабораторій, – гості.

Завдання наукової лабораторії «Весела наука».

Щоб тримати м’язи в тонусі, ми здійснюємо ранкові пробіжки  або старанно працюємо у фітнес-центрі. Щоб мати молодою і красивою шкіру, користуємося кремами і лосьйонами. Але хіба мозок менше потребує догляду, ніж тіло?

Постійні стреси, недосипання, «підбадьорення» чашкою кави – наш мозок ці «жарти» не прощає, відповідаючи поганою пам’яттю, слабкою увагою, нездатністю зосередитися на чомусь довше 10 хвилин. На щастя, «взятися за розум» ніколи не пізно!

Ціль досліджень. Науковці нашої лабораторії розробили індивідуальну програму, яка допоможе мозку не старіти, підсилить силу і гнучкість думки, швидкість реакції, креативність мислення.

 

Цю програму сьогодні ми пропонуємо апробувати.

  • Послухаємо наукові звіти наших лаборантів дослідників.

Виступ №1.

Почнемо з того, що мозок людини є найскладнішим біологічним механізмом. Хоча важить всього 1300-1400 г, цей орган вважається самим невивченим. Як відомо, мозок складається з двох півкуль. Ліва півкуля відповідає за наше абстрактне і логічне мислення, а права за моторику. У звичайної людини обидві півкулі доповнюють одна одну. Це в ідеалі. Однак, кожен з нас зустрічав людей, які взагалі мозком не користуються. 

Виступ №2

Мозок – це найскладніша і цілковита система. Функції мозку – це не тільки обробка сенсорної інформації, яка приходить до нього від органів почуттів, але і прийняття рішень, координація, емоції, пам’ять. Але, найголовніша функція мозку – це мислення. Давно відомо, що в однієї людини краще розвинена ліва півкуля, яка зосереджено на аналізі і логіці, а в іншої – права, яке фіксується на творчості. Звичайно, бувають люди, які дуже успішно використовують обидві півкулі, хоча, це швидше виключення з правил. 

Виступ №3

Отже, почнемо з лівої півкулі. Основна діяльність лівої півкулі – це логічне мислення. Також, вона відповідає за наші здібності до вивчення мов, контролює нашу мову, запам’ятовує тонни інформації, розвиває здатність до письма та читання. Завдяки роботі лівої півкулі людина здатна запам'ятовувати різні факти, події, дати, імена, їх послідовність і те, як вони будуть виглядати в письмовому вигляді. Ліва півкуля відповідає за аналітичне мислення людини, завдяки цьому  розвинена логіка і аналіз фактів, а також здійснюються маніпуляції з числами і математичними формулами. Крім того ліва півкуля головного мозку відповідає за послідовність процесу обробка інформації (поетапна обробка). Завдяки лівому півкулі, вся отримувана людиною інформація обробляється, класифікується, аналізується, ліва півкуля встановлює причинно-наслідкові зв'язки і формулює висновки. Аналіз всіляких фактів – це теж робота лівої півкулі. І ще один цікавий факт. Вся наша права частина тіла, його руху і моторика – це теж робота саме лівої півкулі! 

 

Виступ №4

Тепер розглянемо праву частину мозку. Основа правої півкулі – це інтуїція. Вона відповідає за обробку всієї невербальної інформації. Музичні здібності, сприйняття місця розташування, уява, яке так необхідно письменникам – все це робота правої півкулі. Цікавим є те, що права півкуля відповідає ще й за емоції, за містичні та духовні переживання. 

Права півкуля мозку відповідає за обробку так званої невербальної інформації, тобто за обробку інформації, яка виражається в образах і символах, а не словах.

Права півкуля є відповідальною за уяву, з її допомогою людина здатна фантазувати, мріяти, а також складати, вчити вірші і прозу. Тут же розташовуються здібності людини до ініціативи і мистецтва (музика, малювання та ін.). Права півкуля відповідає за паралельну обробку інформації, тобто подібно до комп'ютера дозволяє людині одночасно аналізувати кілька різних потоків інформації, приймати рішення і вирішувати завдання, розглядаючи проблему одночасно в цілому і з різних сторін.

Завдяки правій півкулі мозку ми встановлюємо інтуїтивні зв'язки між образами, розуміємо різноманітні метафори і сприймаємо гумор. Права півкуля дозволяє людині розпізнавати складні образи, які неможливо розкласти на елементарні складові, наприклад, процес розпізнавання облич людей та емоцій, які відображають ці особи.

 

Виступ №5

Синхронізована робота обох півкуль

Інтуїтивна робота правої півкулі головного мозку заснована на фактах, які були проаналізовані лівою півкулею. Слід зазначити, що робота обох півкуль мозку в рівній мірі важлива для людини. За допомогою лівої півкулі світ спрощується і аналізується, а завдяки правої - сприймається таким, яким він є насправді.

Якби не було правої, "творчої" півкулі мозку, люди б перетворилися на беземоційні, розважливі машини, які могли б тільки пристосовувати світ під свою життєдіяльність.

Слід зазначити, що права півкуля контролює роботу лівої половини тіла людини, а ліва півкуля - праву половину тіла. Саме тому вважається, що у людини, у якої краще розвинена ліва половина тіла ("лівша") краще розвинені і творчі здібності. Тренуючи відповідну частину тіла, ми тренуємо ту півкулю мозку, яка є відповідальною за дані дії.

У переважної кількості людей домінує одна з півкуль: права або ліва. Коли дитина народжується, вона рівномірно користується можливостями, які закладені спочатку в різних півкулях. Проте в процесі розвитку, зростання і навчання одна з півкуль починає розвиватися більш активно. Так у школах, в яких присутній математичний профіль, мало часу приділяється творчості, а в художніх і музичних школах у дітей майже не розвивають логічне мислення.

Однак ніщо не заважає самому тренувати обидві півкулі мозку. Так, Леонардо да Вінчі, який регулярно тренувався, досконало володів як правою рукою, так і лівою. Він був не тільки творчою людиною, але й аналітиком, у якого було добре розвинене логічне мислення, причому в абсолютно різних сферах діяльності.

Науковий керівник.

Для того, щоб знати, яка півкуля у вас більше розвинена, пропонуємо пройти тест.

 


Програма:

  • Розминка.
  1. Гра «Хто більше»

Двоє учнів по черзі називають слова, які складаються з трьох літер. Інші учні називають слова, які складаються з 4 літер.

  1. Гра кольору.

Постарайтесь швидко назвати кольори, якими записані слова на малюнку.

  • Основна частина.

1. Друдли.

Виступ ученого-експерементатора.

Друдли — це схематичні малюнки, про які важко точно сказати, що саме зображено на них. Придумав їх письменник Роджер Прайс.
Друдли можуть зацікавити і дорослих, і дітей. Можливі такі напрями використання друдлів:

● для відпочинку, невимушеного спілкування;

● для активізації творчості, гнучкості мислення і вміння подивитися на ситуацію з різних поглядів;

● під час тестування і дослідження пізнавальних здібностей людини.

Три види питань по друдлам розвивають різні види мислення:

  1. Про що ви подумали? (для розвитку асоціативного мислення);
  2. Що це? (для розвитку дивергентного – декілька варіантів відповіді - мислення);
  3. На що це схоже? (для розвитку творчого мислення).

  1. Головоломки.

Це завдання, для розв'язання якого, як правило, потрібна кмітливість, а не спеціальні знання високого рівня. Цей вид гри розвиває логічне мислення та просторову уяву.

 

 

 

 

  1. Математичні загадки.

Загадка - мудроване, хитре запитання, в якому те, що загадано, завжди ховається під "маскою", а на предмет загадування лише натякається.

Вони розвивають абстрактне мислення, кмітливість. Загадки інтригують та стимулюють фантазію. Цей вид вправі розвиває мислення і мовлення, спостережливість.

 

  1. Цікава граматика розвиває творче та логічне мислення.

 

 

  1. Шаради.

Своєрідні загадки, складені у віршованій формі. Задумане в шараді слово розпадається на кілька окремих частин, кожна з яких представляє собою окреме слово, в основному односкладове. Кожну частину потрібно розгадати, а потім скласти разом – так вийде слово, загадане в шараді. 

Шаради розвивають кмітливість, уважність, мовленнєву діяльність.

 

 

 

 

 

  1. Загадки за малюнками.

Розвивають логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість, зв’язне мовлення.

 

  1. Ілюзія. Якщо картинка перед вашими очима рухається, то вам потрібно відпочити.

  1.  Позитиватор.

Пропонуємо вашому мозку відпочинок «Позитиватор».

Подивіться на картинки, відомий вислів. Висловіть власну думку. Відпочиньте.

  1. Гра «Шалені пазли».  Завдання аналогічне до гри «Хитрі жуки» - дорожня гра.

Освітня гра, яка розвиває посидючість, акуратність, терпіння і уважність. Людина розвиває логіку, мислення, дрібну моторику рук. Щоб справитися із завданням, має бути добре розвинена уява. Ви повинні уміти перевертати картинку в розумі, знаходити потрібний фрагмент.

Завдання. На 4 картинках з геометричними фігурами розташувати 4 пазли так, щоб залишилося:

  1. 5 кіл.
  2. 5 трапецій.
  3. 4 ромби.
  4. 3 прямокутники і 2 трапеції.
  5. 4 ромби і 3 трапеції.

Заключна частина.

  1.  Завдання на уважність. На початку уроку на партах учнів були виставлені пробірки і колби різних кольорів. Увагу на них керівник не повинен був акцентувати. Перед «Кляксографією» учений-лаборант прибере їх з робочих місць.
  • Запитання на уважність для кожної групи.

Назвати кількість пробірок, яка була на столі, і кольори по порядку.

  1.  Кляксографія – нетрадиційна техніка образотворчого мистецтва.

Розвиває образне мислення, його гнучкість, асоціативне сприйняття навколишнього світу, уяву, фантазію, моторику рук, естетичне сприйняття кольору і форми. Покращує окомір, поліпшує координацію.

Створення власних «шедеврів».

Аналіз малюнків науковим керівником.

 

Рефлексія.

Закінчились наші дослідження. Ми апробували вправи нашої програми для покращення і синхронізації роботи правої та лівої півкуль.

  • Які завдання вам найбільше сподобались?
  • Які завдання були складними і заставили «закипіти» ваш мозок?

Звичайно, сьогодні завдання нашої програми заставили витратити не 2-3 % резервів мозку, а можливо 4-5%. А в цієї дивовижної системи їх є 100%. Над цим людині треба працювати все життя.

Вчені лабораторії «Весела наука» розробили навчальний диск для системного блоку вашої голови «Незвичайний тренажер для «закапелків» мозку», у якому розкрито ще багато цікавинок для того, щоб ви тримали свої «мізки» завжди в тонусі!

 

 

 

Навчальний диск для системного блоку вашої голови

«Незвичайний тренажер для «закапелків» мозку»

1. Купіть флакончики з ефірними маслами. Щоранку, як тільки прокинулися, вдихайте новий аромат, спробуйте вгадати його назву. Це допоможе «розбудити» мозок.

2. Увечері частіше не вмикайте світло. Ходіть по кімнатах по памяті. Ця вправ підвищить уяву та концентрацію. Не забувайте, не тільки очами людина пізнає світ!

3. Чистіть зуби іншою рукою. Це заставить неробочу півкулю вашого мозку починати працювати.

4. Освоїти шрифт Брайля (система читання і письма для сліпих)– не така складна наука! Або з мови жестів вивчить декілька стандартних фраз. Здивуйте себе!

5. Коли ви довго чогось чекаєте – «убийте» час: спробуйте на дотик розгадати, які монети лежать у вас у кармані.

6. Вранці, дорогою до школи запам’ятайте 3 номери проїжджаючих автомобілів, запишіть номер телефону друга і вивчить його напам’ять. Кожного дня ускладнюйте цю вправу.

7.Чорниця, горішки, лосось, гранатовий сік, авокадо, шоколад – найкращі ліки для покращення розумової діяльності!

8.Не передозовуйтеся купленими вітамінами та медичними добавками! Самолікування – шкідливе для здоров’я!

9. Ну які ж тренування мозку без звичайного спорту!

10. Менше спиш – робишся тупішим! Морфею віддавайте 7-8 годин щодня. Сон (або його відсутність) може впливати на 3 види пам’яті: процедурну – як щось зробити; декларативну – нагадування про деталі та ключову інформацію; епізодичну – нагадування про випадки вашого життя.

11. Щоб не старів мозок, загружайте його різними видами творчості: малювання, танці, ліпка з глини і тд.

12. Як завжди, наркотики, алкоголь, куріння – смерть для вашого інтелекту!

13. Біля слова «кава» багато мінусів. Але одна філіжанка вдень цього напою підвищить рівень енергії, покращить короткочасну пам'ять, підвищить час реакції на подразники,  покращить здатність обробляти інформацію.

14. Навчіться медитувати. Медитація допомагає уповільнити деякі аспекти когнітивної (пізнавальна активність) старості.

15. Читайте тексти, перевернувши книгу. Це чудодійна аеробіка для вашої сірої речовини.

16. Мозок на 80% складається з води. Корисні мінеральні води і натуральні соки! Наприклад, журавлиний – поліпшує пам'ять, персиковий, грушевий, полуничний – стимулюють роботу мозку; апельсиновий – концентрує увагу, а звичайний кефір – відновлює клітинний обмін. Словом, пийте не менше 2 літрів рідини на день.

17. Кисню багато не буває Годинна прогулянка на природі покращує короткочасну пам’ять на 20%, оскільки клітини кори мозку дуже чутливі до нестачі кисню, а на свіжому повітрі його вдосталь. Узимку потрібно добре провітрювати кімнату ще й тому, що в холоді наш інтелект та увага загострюються, а в теплі розслабляються. Мозок потрібно прогулювати, бо  важливим елементом його живлення є світло. І робоче місце повинно бути достатньо освітленим, інакше відразу знизиться працездатність.

18. Сміх – це чудово. Учені довели, що міміка легкої усмішки сприяє гармонійній роботі центральних структур мозку. Тому частіше посміхайтеся і з легкою іронією ставтеся до проблем. Адже 95% інформації, яку ви отримуєте, вже через рік не матиме жодного значення і сліду. А мудреці говорили: мозок, який добре влаштований, кращий, ніж мозок, добре наповнений.

Тим більше, що лише 5% нашого центрального комп’ютера зайняті логічним мисленням, решта – сфера підсвідомого. Можливо, тому вчені стверджують, що найкраще розвиває свій мозок той, хто вміє мріяти.

Тренуйте свій мозок!

 

Будьте розумними! Дякуємо за увагу!

1

 

doc
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
975
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку