Виховний захід "«Фізика та її доньки»

Про матеріал

Свято цікавої фізики. Свято цікавої фізики. Свято цікавої фізики. Свято цікавої фізики. Свято цікавої фізики. Свято цікавої фізики. Свято цікавої фізики.

Перегляд файлу

Відділ освіти

Старовижівської РДА

НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня – гімназія»

смт. Стара Вижівка

 

 

 

 

 

В. Є. Фесенюк

 

 

 

9 клас

 

 

2018

Природу не можна перехитрити та обдурити, але її можна пізнавати та розуміти, щоб жити з нею в мирі та злагоді.

М.  Балашов

Є все-таки в цьому житті одна єдина гідна людини справа – дізнаватися правду про світ і про своє місце у ньому.

Н. Коперник

 

 

Ведучий 1. Вітаємо усіх учнів та шановних гостей, що зібрались у цій залі. Нарешті настало і наше свято  ЦІКАВОЇ ФІЗИКИ. У гості до нас завітала пані ФІЗИКА зі своїми доньками.

(На сцену виходять: фізика та п’ять її доньок.)

 

Фізика. Доброго дня вам усім. Хочу познайомити вас з моїми прекрасними доньками. Ось моя улюблениця – МЕХАНІКА, а це - чарівна ЕЛЕКТРИКА,  а ось – ТЕРМОДИНАМІКА, а це – ОПТИКА, а ось ця – моя наймолодша донечка, моя розумниця – МОЛЕКУЛЯРКА.

 

Ведучий 2. Раді знайомству. Прошу сідайте. Ось тут у цій залі зібрались усі, які люблять і шанують вас, пані ФІЗИКО і ваших доньок.

 

ТЕРМОДИНАМІКА. Матусю. Нас усі вивчають, люблять, шанують, а ти до нас ставишся по – різному. Ось МЕХАНІКА – твоя улюблениця, а на мене ти зовсім уваги не звертаєш.

(Починає плакати, ображатись.)

 

МЕХАНІКА.А ти, що не розумієш чому? Я – найпопулярніша у світі. У мене стільки вчених, які просто обожнюють мене. Я – найпотрібніша з усіх вас. Про мене складають вірші. Ось, наприклад…

(На сцену виходить учень і читає вірш про механіку.)

 

Учень 1.

Механічний рух 

Щоб зрозуміти фізичну науку,

Мову її треба добре збагнути.

Чіткість і звучність її неземну                                                    Так полюбити, як вічну красу.

Мова ця, друже, вкраїнська в цілому

Хоч є слова і не з нашого дому.

Речення в ній і окремі слова -                                     Розповідь про незліченні  дива...

 

 Тож почнемо непросту цю науку

З слова простого - фізичного руху

Будь-яку зміну в природі завжди

Рухом фізичним сміло зови.

 

Рухом назвемо і рух літака

Що у блакить наче птах він зліта

Стан тих вагонів, що рейками мчать,

І пасажирів, які в них сидять.

Рух механічний у риби в воді,

Танок метелика в теплій траві,

Здійснює рух в небі хмарка мала,

У водоспаді краплиста вода.

Он у вагоні людина дріма

Враження перше : тут руху нема.

Але по рейках колеса біжать,

Стіни й підлога ритмічно дрижать.

 

А за вікном пробігають стовпи.

І села, і річки, і різні мости...

Он хлопчик в вагоні стоїть –

Сам - нерухомий, а вагон то біжить.

Коли рух описати нам треба,

Із землі, із зорі чи із неба,

Виберем тіло примітне таке,

Відносно якого й опишем усе.

В фізиці тіло це відліком зветься

 Правда, довільно воно там береться.

 Віддаль від нього відлічують в часі

  В горах, у полі, в просторому класі...

 

Як тільки віддалі зміну побачиш,

Сам собі й друзям, отак розтлумачиш :

Тіло у русі знаходиться дане

Тільки відносно того, що за відлік обране.

Як захочеш, то можеш завжди

Тіло таке у природі знайти

  Відносно якого ти будеш незрушний

  В стані спокою, як камінь бездушний.

 

Фізик великий, що звавсь Галілей,

Справу велику зробив для людей.

„Рух є відносним!” - сказав він відважно,

 Чим і прославивсь цей фізик поважний.

 

 

МЕХАНІКА. Ось, які вірші про мене складають. А легенди… Ви тільки послухайте і подивіться. Я запропоную вам „версію” відкриття  закону всесвітнього тяжіння.

Яблука сорту „ Ньютонівка”

( Виходить „яблуня”, на шиї табличка „Антонівка”. Стає на стілець, дістає з кишені яблуко, починає їсти. На „яблуні” також навішані яблука. Під яблунею сідає Ньютон і починає думати. Огризок від яблука „яблуня” кидає Ньютону на голову. Ньютон піднімає голову, потім підскакує, пробуючи зірвати яблуко, але „яблуня” піднімає вище гілки-руки. Ньютон ходить навколо яблуні і знову задумався.

Трохи віддалік стоять Сусід і Сусідка.)

 

Сусідка. Он подивись, що генії роблять. Думають, зараз щось надумають. А ти? Все саджаєш свої яблуні, а закони сусід відкриває. І на кого я свою молодість потратила? Сватався до мене Ісаак, але я пішла за садівника. А була б жінкою лорда.

 

Сусід. Зате ж весною, як зацвітуть яблуні, стоїть така краса навкруги! А восени цих яблук сила-силенна. Навіть під нашою антонівкою сусід любить сидіти, яблуками ласувати.

 

Сусідка. А якби ти продавав яблука, то мав би грошей більше, ніж він. А ти роздаєш. Та ще й дозволяєш гуляти по нашому садку чужим. („Яблуня” знову кидає яблуко на голову Ньютону).

 

Ньютон. І чого воно падає на Землю? Може, це всі тіла між собою притягуються, як яблуко до Землі? Та це ж буде новий закон! Закон всесвітнього тяжіння! Піду, запишу, доки не забув. (Виходить).

 

МЕХАНІКА. А як у школі мене люблять…Цілими днями діти бігають по коридорах і застосовують мої закони…

 

Учень 2

  Кілька  тижнів  я  бігав  по  школі  з лінійкою,  секундоміром,  динамометром,  вимірював,  розраховував,  шукав підтвердження тих чи інших законів МЕХАНІКИ.  Основна  задача  механіки         визначити,  де  буде  знаходитись тіло  в будь-який  момент  часу.  Я  знайшов  в  школі  документ,  який  дає  вичерпну відповідь   на   це   питання,—   розклад   уроків. Досліджуючи   рух   вчителів,  я виміряв  відстань  від  учительської  до  кожного  кабінету  й  обчислив  середню відстань, яку кожен вчитель проходить за день. Крім цього я виміряв середні швидкості руху по школі, і виявилось, що середня швидкість  руху  вчителів  дорівнює  1,1  м/с.  Та  ці  результати  не  йдуть  ні  в  яке порівняння  з  учнівськими.  Середня  швидкість  руху учнів на  І  поверсі —     7,2  м/с,  а на ІІ поверсі        6,8  м/с.  Хоча,  якщо не звертати  уваги на зауваження  чергових і кататися по перилах, то  швидкість

зросте до  11,2 м/с. Рух сходами з І поверху на другий дав результат  6,0 м/с, а з  II на І —8,0 м/с.       Вивчити    траєкторію   руху   будь-якого   з   учителів   можна,  скориставшись   розкладом  уроків.  Зазвичай  вона  складається  з  відрізків  учительська    кабінет  і   навпаки.  Траєкторія  руху  учня  є  більш  складною,  але  одне  я  можу  сказати   напевно:  переміщення,  що  здійснює  будь-яке  живе  тіло  у  школі  за  день,  завжди   дорівнює нулю. 

        Я виявив, що рух  учнів на перерві дуже  нагадує броунівський, а спостерігаючи за поведінкою учнів в різні моменти часу,  можна  уявити  шкільне  життя  як  модель  для  вивчення  агрегатних  станів речовини: учні на уроці — це модель твердого тіла (кожен учень-атом  має своє місце, рух обмежується коливанням навколо парти, максимум, куди  можна переміститись,—     до  дошки  чи,  якщо  дуже  постаратись,—     геть  з  класу).

     Перерва — це рідкий стан: сили взаємодії зменшуються, але вийти за межі

  посудини — школи — вдається не кожному. І, нарешті, дзвоник з останнього

  уроку перетворює нас на модель газу: відстань збільшується до 10 км, зв'язок   лише по телефону, газ практично ідеальний. Ось такі я зробив висновки.

(вклоняється фізиці і іде зі сцени.)

 

МОЛЕКУЛЯРКА. І мене, і мене згадали. Ото ж і я важлива у житті людей!!!

 

ЕЛЕКТРИКА. Мовчи!!! Оскільки ти найменша, то мама любить тебе найбільше. А ось я – найважливіша!!! Без мене сучасна людина вижити не зможе! Про мене і вірші складають…

(На сцену виходить учень і читає вірш про електрику.)

Учень 3.

Електрика

З електрикою зв'язаний                                    Аж цілий ряд ідей,

Які у фізику принесли

Кулон, Максвелл і Фарадей.

 

А потім долучився

Великий із людей                                    Непокірний італієць

Галілео Галілей.

 

ЕЛЕКТРИКА. Мої явища можна пояснювати на побутово – гумористичному рівні.

(На сцену виходить учень і читає тлумачний словник.)

  •  «Транзистор» — учень, який транжирить батькові гроші.
  •  «Напівпровідник» — помічник провідника поїзда.
  • «Напруга» — атмосфера в класі під час опиту­вання.
  • «Тиск» — учитель робить запис у щоденнику; батьки перевіряють домашнє завдання.
  • «Дірки» — учні, відсутні на уроці фізики; «про­біли» в знаннях.
  •  «Сторонні сили» — шпаргалка; підказка на уро­ці; спонсор при вступі до вузу.
  •  «Кюрі» — пропозиція закурити; погана звичка.
  • «Трибометр» — вимірювач  трьох потреб.
  • «Паскаль» —бать­ко, який повчає учня  паском за погані бали.
  • «Ампер»— любитель перловки.
  • «Опір» — відсутність бажання вчити уроки.
  •   «Тертя» — проблеми в навчанні; стосунки з батьками після «двійки» в щоденнику.
  • «Соленоїд» — любитель солоного.

*  «Лазер» —  дитина, яка ще не вміє ходити.

  • «Маховик» — боксер.
  • « «Електроліз» — старенька електричка; елек­тромонтер на стовпі.
  • «Катіон» — друг Каті.

*    «Аніон»— друг Ані.

 

ТЕРМОДИНАМІКА. А ось про мої явища люди складають загадки і з цікавістю розгадують їх.

(На сцену виходить учень і зачитує загадки.)

 

Учень 4.

 На стіні висить тарілка,

 По тарілці біжить стрілка.

 А ця стрілка наперед

Нам погоду вказує.

(Барометр.)

 

 Там іскриться сніг та лід, 

Там сама зима живе.

  (Холодильник.)

 

 Тепла гармошка весь дім обігріває.

 ( Центральне опалення)

 

 Ввечері на землю злітає,

І ніч на землі перебуває,

вранці знов підлітає.

( Роса – повітря охолоджується – водяна пара конденсується, вранці випадає роса; кругообіг води в природі.)

 

 Над річкою, над долиною повисла біла хустина.

( Туман – багато вологи у повітрі; при охолодженні водяна пара конденсується у воду.)

 

 Фиркає, гиркає, гілки ламає,

пил підіймає, з ніг збиває.

( Вітер – переміщення повітряних мас з прискоренням.)

 

 Пухнаста вата пливе кудись;

чим вата нижче, тим дощик ближче.

 ( Хмари – насичена водою.)

 

 Виріс ліс – білий весь:

 пішки до нього не ввійти,

 на коні не в’їхати.

 ( Малюнок « морозний» на вікні – кристалізація води.)

 

 Що видно, коли нічого не видно?

 (Туман.)

 

 Вона Сонцю — найрідніша,

 Вона в спеку — наймиліша.

( Вода.)

 

 У воді не тоне й у вогні не горить. 

( Лід.)

 

 Горя не знає, а гірко плаче.

 ( Хмара.)

 

 Без рук, без ніг, а в хату лізе.

(Холод, тепло.)

 

 Науково обґрунтована пустота.

 ( Вакуум.)

 

 Удень скло розбите,

вночі вставлене.

( Ополонка.)

 

 Падає - легке, а впаде – не піднімеш.

 ( Дощ.)  

 

Летить – мовчить,

 а впаде – кричить.

 ( Сніг.)

 

 Ішла пані у ночі,

Погубила всі ключі.

Місяць бачив – не сказав.

 Сонце встало, позбирало.

 ( Роса.)

 

Біла морква зимою росте.

( Бурулька.)

 

ОПТИКА. А я люблю спостерігати, як люди придумують різні кросворди і розгадують їх.

 

Ведучий 1. Давайте розгадаємо один з них.

Розв'яжи кросворд…
1. Предмет, у якому можна побачити своє зображення.
2. Зоря — одне з найказковіших світлових явищ …
3. Його значення у житті надзвичайно велике.
4. Світлові прилади, які створила людина.
5. Різнокольорова дуга на небі.
6. Колір веселки, який знаходиться між червоним і жовтим кольорами.
7. Наука, що вивчає світло.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ФІЗИКА. Любі мої донечки, я вас усіх дуже люблю. Просто, ви усі різні, але водночас, усі однаково важливі. Тому не потрібно сваритись і ображатись. А щоб якось розрядити ситуацію, я для вас і усіх гостей приготувала чудову гумореску.

 

Учень 5.

Гумореска

Дід Опенько - астроном”

Раз до нас в село прийшла

Якась телеграма,

А насправді то була

Цікава програма.

 

Розказати, хто, що може

Про космічний простір,

Про те, як до нас „пришельці”

 Прилітають в гості.

Запитав хтось із народу :

„Ta нащо нам того?!

Ми не знаємо про них

І нам не до цього.”

Ta гукнули із громади :

„Це цікаво знати!

Ви скажіть лише, чи будуть

За то приз давати?”

„Буде, люди, нагорода

За кращу билину

Про космічні кораблі,

Про марсіанинів.”

Перший виліз на майдан

Я - старий Опенько

І почав перед народом

Брехати легенько:

„Йшов колись я через ліс,

А вже темно було.

Тут до мене просто з неба

Щось кругле прибуло.

Я почав хреститися :

Думав - кінець світу,

Але звідтам чорт вилазить

І зовсім роздітий.

Hy та й каже мені: „Діду,

Хочеш добре жити?

Пропонуєм тобі з нами

У небо летіти.”

Я подумав: ”Як то так?

Без смерті, без „краю”,

Чи то ангел, чи то чорт

В пекло забирає?”

Але вирішив : сідаю,

Може й правду кажуть,

Може краще життя там

„Пришельці” покажуть.

Сів я в їхній апарат,

У тую машину,

He встиг кліпнути очима,

Як в небо полинув.

А у просторі космічнім

He такі зірочки,

Як ви бачите із низу

Якіїсь цяточки.

Он та крапочка у небі –

Велика планета,

А та друга, що летить, -

 Космічна комета.

Hy а місяць, ясний місяць,

Що так гарно сяє.

Як ви кажете? Брат брата

На вилах тримає?

Ta не слухайте ви, люди,

Такої билини,

Бо там майже увесь місяць –

Гори і долини.

Але час пройшов швиденько

І вже збігла днина.

Hy а я так хочу їсти,

Адже я - людина

Мені хлопці на обід

Дали три пігулки :

Перша - борщ,

а друга - бульба,

А третя - пів булки.

А ще, людоньки, забув

Про те розказати

Як по тому кораблі

Я почав літати.

 

І літав я досить довго,

Добре налітався.

Аж тут сам не знаю звідки, 

Голос баби взявся.

Ta й кричить мені :”Опеньку,

Проснися! Ти чуєш?!

Ти кудою, стара  псото,

В своїм сні мандруєш?”

Я почав своїй Красуні 

Все розповідати,

А вона мене та й в плечі :

„Йди бульбу копати!”

Ось на цьому мої мандри, людоньки, і завершились…

(вклоняється і сходить зі сцени.)

Ведучий 2. Яка цікава гумореска. Але наше свято наближається до завершення. Я думаю, що усі присутні у цьому залі гарно провели час.

 

Ведучий 2. А я впевнена, що учні нашої школи після свята ФІЗИКИ ще з більшим натхненням та інтересом продовжать вивчати цей предмет. Отож хороших нам усім успіхів та оцінок. До нових зустрічей…

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
До уроку
Розділ 1. Eлектричне поле
Додано
20 березня 2018
Переглядів
1389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку