Виховний захід
Хіміко-еколого-біологічна гра “Ерудит”
Виховний захід
Хіміко-еколого-біологічна гра “Ерудит”
Навчальна мета: у пізнавальній ігровій формі удосконалити вміння та навички здобувачів освіти з дисципліни “Природничі науки”, уміння використовувати знання у надзвичайних ситуаціях, коментувати та пояснювати факти, розвивати самостійне мислення здобувачів освіти та вміння працювати в команді.
Виховна мета: виховувати бережне ставлення до навколишнього середовища.
Розвиваюча мета: логічне, аналітичне, критичне мислення, вміння спостерігати та аналізувати навколишні явища, розвивати швидкість мислення та вміння відпрацювати злагоджено, використовувати додаткову літературу.
Місце проведення заходу: очно.
Обладнання: пластилін, атласи, картки, презентація.
Міжпредметні зв'язки: біологія, екологія, хімія.
Тип заняття: інтелектуальна - гра.
Учасники: студенти І курсу.
Епіграф: “Зробіть усе, що можете, застосувавши те, що знаєте, знаходячись там, де ви є”.
Теодор Рузвельт
План заходу:
1. Організаційний етап. Команди займають відповідні місця в залі.
Ведучий: Добрий день, шановні студенти та всі присутні у цьому залі. Сьогодні у нас прем’єра гри “Ерудит”. Команди наших ерудованих біологів продемонструють свій природничий кругозір, уміння орієнтуватися в інформаційному потоці, здатність творчо мислити, шукати раціональні шляхи вирішення нестандартних ситуацій.
Ведуча: Біологія – наука, що веде у полігранний світ дивовижних відкриттів, фактів, явищ та подій. Це карта нашого життя, на якій можна знайти відповідь на багато запитань: як ми дихаємо? чому птахи – літають? де росте найбільша рослина планети?
Ведучий: Гра проходитиме у шість етапів, за кожну правильну відповідь учасники отримують бали. Команда, яка набере найбільшу кількість балів стане переможцем і здобуде звання “НАЙРОЗУМНІШІ”.
Представляю вам шановне журі, що буде оцінювати гравців.
Директор Віталій Петрович Палій
Голова студентської ради Алла Віталіївна Єлісєєва
______________________________________________________________
2. Представлення команд.
Ведуча: Отож, настав час знайомитися із командами. (Команди представляють свою назву та девіз).
Команда 1 назва ___________________________
Капітан
учасники___________________________________________________________________________________________________________________________
Команда 2 назва ___________________________
Капітан
учасники___________________________________________________________________________________________________________________________
Команда 3 назва ___________________________
Капітан
учасники___________________________________________________________________________________________________________________________
Ведучий: Правила поведінки у сьогоднішній грі:
Бути:
● позитивними - тут і зараз;
● точними - точність - “ввічливість королів”;
● толерантними - толерантність - це повага, у першу чергу до самого себе;
● зібраними - оскільки найдорогоцінніше, що є у нас - це час.
3. Змагання команд.
І конкурс “Хто більше”.
Ведуча: Перший конкурс називається «Хто більше». Завдання учасників дати якнайбільше правильних відповідей за 5 хв. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал, а максимальна сума балів за конкурс – 20.
Запитання для І команди:
Ведучий: Запитання для ІІ команди:
Ведуча: Запитання для ІІІ команди:
Ведучий: Доки журі підбиває підсумки конкурсу “Хто більше”, пропонуємо вам відволіктись на музичну хвилинку.
Ведучий: Слово має журі:
ІІ конкурс “Екологія в народній мудрості”.
Ведучий: Наступний конкурс для команд називається “Екологія в народній мудрості”. Завдання підібрати закінчення до приказки чи прислів’я. Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали.
Ведуча: Команда 1.
1. Горнешся до природи – не матимеш… пригоди.
2. З природою живи в дружбі, то буде вона тобі в … службі.
3. Де природа – мати, а людина – батько, там добра … багато.
4. Як у травні дощ надворі, то восени хліб у … коморі.
Ведучий: Команда 2.
5. Посієш вчасно – збереш … рясно.
6. Зима без снігу – літо без … хліба.
7. Доглядай землю плідно, як матір… рідну.
8. Підійми всяк колосок – з колосків росте … мішок.
Ведуча: Команда 3.
9. Грак на горі – весна на … дворі.
10. Де пташки – там гинуть … комашки.
11. Зіпсував воду, не буде честі твоєму … роду.
12. Хто полю годить, тому жито … родить.
ІІІ конкурс “Теорія і реальність”.
Ведучий: Конкурс “Теорія і реальність” участь беруть лише капітани команд. Капітанам команд по черзі необхідно вибрати карточки із запитаннями. Кожна правильна відповідь оцінюється у 5 балів. На підготовку відповіді 1 хвилина.
ІV конкурс “Біогеографія”
Ведуча: Для наступного конкурсу “Біогеографія” необхідно два учасника з команди, на карті світу розмістити тварин відповідно до їх географічного поширення. За кожну правильну відповідь - 1 бал.
V конкурс “Творча лабораторія”
Ведучий: Команда 1 та 3 мають виліпити тваринну клітину (+органели) з органелами, команда 2 - рослинну клітину (+ органели) з пластиліну. За більш точну будову клітини, робота оцінюється від 5 до 15 балів.
Ведучий: Журі підбиває підсумки попередніх конкурсів, пропонуємо вашій увазі хореографічну постановку.
Слово має журі:
VI конкурс “Біологічне розслідування”
Ведуча: Наш останній конкурс називається “Біологічне розслідування”. Капітанам команд необхідно вибрати карточки, у яких - біологічна задача. На її вирішення команда має 2 хвилини. Кожна правильна відповідь оцінюється у 5 балів.
Ведучий: Усі етапи біологічного турніру пройдено, гру завершено. Тому настав час підвести підсумки. Отже, слово має журі:
Ведуча: Ми не господарі природи, ми її складова, якщо ми не поважаємо її, значить ми не поважаємо себе. Природа забезпечує людину всім необхідним для повноцінної і щасливого життя, вона створила і підтримує нас.
Ведучий: Її механізми покликані створювати гармонію та взаємодію різних систем. Потрібно любити природу, без неї не буде нас. Сьогодні ви продемонстрували свою кмітливість, творчість, знання. Сподіваюсь, що й надалі вони будуть поповнюватися.
Література
1. Барна М.М., Похила Л.С., Яцук Г.Ф. Біологія для допитливих - Тернопіль: Богдан, 2000.
2. Барна М.М. Організація роботи з обдарованими школярами. - Тернопіль: Мандрівець, 1996.
3. Брем А. Життя тварин. - К.: Школа 2004.
4. Білявський Г.О., Фурдуй Р.С. Основи екологічних знань: Підручник. - К.: Либідь, 1997.
5. Біологія і екологія (рівень стандарту): підруч. для 10-го класу закладів загальної середньої освіти / Л.І.Остапченко, П.Г.Балан, Т.А.Компанець, С.Р.Рушковський - Київ : Генеза, 2018.
6. Г.М.Міхеєва, І.Д.Лишенко, С.В. Воловик, Л.О.Юрик Біологія 10-11: Запитання, вправи, задачі, тести. - К.:Генеза.
7. Кошель П. Популярна шкільна енциклопедія. Біологія - країна ввічливих загадок - М.: Олма-прес, 2001.
8. Сидорович М. Такий дивовижний світ тварин. - Тернопіль - Мандрівець, 1998.
9. Хімія (рівень стандарту): підручник для 10 кл. закладів загальної середньої освіти / П.П.Попель, Л.С.Крикля - Київ : ВЦ “Академія”, 2018.