Виховний захід
«Конкурс – гра:
«Найкращий знавець правил пожежної безпеки»
Вчитель Москвич Валентина Михайлівна
Мета: Формувати в учнів свідоме ставлення до збереження життя і здоров’я людей, державного й особистого майна; узагальнити раніше вивчений матеріал правил пожежної безпеки; розвивати здоров’язбережувальну компетентність; виховувати мотиваційну основу безпечної життєдіяльності.
Всіх у цій залі вітаю я щиро,
Зичу щастя, здоров’я і миру!
Хай вам вогонь буде вірним слугою,
Хай не загрожує лихом-бідою.
Хай не палають пожежі ніколи
Ні в ваших домівках, ні в лісі, ні в полі
Статистика пожеж
За даними територіальних органів ДСНС України протягом січня в Україні зареєстровано 4520 пожеж.
Матеріальні втрати від пожеж склали 603 мільйони 707 тисяч гривень
загинула 301 людина, в тому числі 7 дітей, 181 людина отримала травми, у тому числі 19 дітей.
За один місяць підрозділами ДСНС на пожежах було врятовано 373 людини, матеріальних цінностей на суму біля 447 мільйонів гривень.
Щоденно в Україні в середньому виникала 146 пожеж, матеріальні втрати від яких складали 19 мільйонів 474 тисяч грн. Кожного дня внаслідок пожеж гинуло 10 і отримувало травми 6 людей, гинуло 5 голів худоби, вогнем знищувалось або пошкоджувалось 80 будівель та споруд і 11 одиниць техніки.
Прямі збитки від однієї пожежі становлять суму біля 47 тисяч гривень.
Вчитель. Найцінніше що людина має – це життя. Нажаль часто життя людини обривається через пожежі, які виникають з різних причин. Однак найчастіше причиною пожежі стає людська недбалість. Кожний повинен знати як правильно використовувати вогонь без якого людина обійтися не може. Сьогодні на нашому конкурсі провіримо як досконало знаєте правила пожежної безпеки, які є запорукою довгого та безпечного життя.
Давайте познайомимося з нашими командами
Команда 8 класу – «Вогнеборці»
Девіз: « Хай вогонь в душі палає, а пожежі не буває»
Команда 9 класу – «Вогники»
Девіз: «Щоб від пожежі свій дім зберегти, будь із вогнем обережним завжди!»
Давайте привітаємо компетентне журі ____________________________
(Запитання командам надаються по черзі, якщо відповіді немає або не правильна, може відповідати інша команда, правильна відповідь – 1 бал).
1.Неконтрольоване горіння, яке поширюється в просторі та часі називають – (пожежою)
2.Джерело запалювання, горючий матеріал та повітря – це (трикутник вогню).
3. Чому пожежний автомобіль червоного кольору? (Колір небезпеки, який помітний здалеку)
4. Як повинен діяти водій пожежного автомобіля, коли на перехресті загорівся червоний сигнал світлофору? (Якщо він рухається на ліквідацію пожежі, із сиреною, то може їхати навіть на червоний; якщо ні, то виконує всі правила для водіїв).
5.За яким номером викликають пожежну команду? (101).
6. Найдоступнішими засобами гасіння пожежі» є: (вода, пісок, земля, сніг, пральний порошок, брезентові покривала тощо).
7. Які інструменти розміщені на пожежних щитах і стендах? (вогнегасники, відра, сокири, лопати, гаки, драбини, ящик з піском ).
8. За допомогою яких інструментів можна відкрити зачинені двері у кімнату та ліквідувати невелику пожежу? (сокири, лопати, гаки, драбини ,вогнегасника, відра).
9.На які три групи поділяються пожежі? (ґрунтові, низові, верхові).
10.Який давньогрецький міфологічний герой людям подарував вогонь?
( Прометей).
11.На які дві групи за здатністю загорятися поділяються горючі речовини? (легкозаймисті, важкозаймисті).
12.Як називаються речовини, що під дією вогню не горять , не тліють, не обвуглюються? (негорючі).
13.У який бік мають відкриватися двері у кімнатах, закладах? (у бік виходу, щоб не було затору людей під час евакуації).
14.Які спеціальні сигнали використовує пожежний автомобіль? (проблискові маячки фіолетового кольору, звуковий сигнал).
2 Конкурс «Твої дії»
( учні по черзі витягують картки та дають відповіді, які оцінюються від 1 до 5 балів)
( одна правильна відповідь - 1 бал)
1.Як ти будеш діяти, якщо станеться пожежа?
А) зателефоную за номером «101»;
Б) покличу на допомогу;
В) втечу, нікому нічого не скажу.
2. На узліссі горить суха трава, твої дії?
А) пройду не звертаючи уваги;
Б) буду збивати полум’я гілками дерев, засипатиму землею;
В) повідомлю про це дорослих.
3.Кімната почала наповнюватися густим їдким димом. Твої дії?
А) відчиню вікно;
Б) рухатимуся в напрямку виходу;
В) закрию рот і ніс мокрою носовою хустиною і пересуватимусь до виходу, нахилившись до підлоги.
4.Загорілася електропроводка. Твої дії?
А) гаситиму водою?
Б) знеструмлю електромережу, а потім почну гасити пожежу;
В) кликатиму на допомогу.
5.На тобі загорівся одяг, твої дії?
А) бігтиму, намагаючись зірвати з себе одяг;
Б) зупинюсь, упаду, котитимусь, збиваючи полум’я;
В) закутаюсь у ковдру.
6.Під час приготування їжі загорівся жир на сковороді. Твої дії?
А) накрию мокрим рушником;
Б) гаситиму водою;
В) спробую винести палаючу сковорідку на вулицю.
7.Ти розпалюєш газову духовку і сірник погас не запаливши газ, твої дії?
А) візьму другий сірник і почну запалювати газ;
Б) перекрию газ;
В) перекрию газ та перевірю тягу.
8. Як слід діяти, якщо ти потрапив у лісову пожежу:
А) виходити із зони вогню проти вітру;
Б) виходити із зони вогню у бік вітру;
Г) виходити на відкриті місця, галявини, просіки.
Вчитель. Поки команди виконують завдання тестів, проведемо конкурс серед вболівальників.
4.Конкурс вболівальників «Відгадай загадку»
Та рукою не чіпай, небезпечний – пам’ятай. (Вогонь)
А про брата тільки чули. Хто ж ці незнайомці були? (грім і блискавка)
Не дивись, не чекай, а водою …(заливай)
9 Як побачиш – малюки, узялись за сірники.
Як ти маєш їх спиняти? Сірники у них… (забрати)
10 Розігрілася праска дуже, що робити будеш , друже?
За гаряче не хапай, із розетки …(вимикай)
11 Як побачиш – десь горить, мусиш ти в ту саму мить
До пожежних позвонити про пожежу…..(сповістити)
12 Вивчіть правила пожежні, будьте завжди обережні.
Знає хай дитина кожна: жартувать з вогнем … (не можна!)
Учитель. Люди люблять час проводити на свіжому повітрі. Який смачний обід, приготовлений на вогнищі! Проте не слід забувати правила безпечного вогнища.
5.Конкурс « Правила безпечного вогнища»
( написати правила безпечного вогнища, на виконання – 3 хвилини)
1.Вогнище має бути захищеним від вітру.
2. Влаштоване подальше від дерев.
3.Місце для вогнища слід розчистити від сухої трави, моху.
4.Обкопати або викопати неглибоку яму, яка також захистить вогонь від вітру.
5.Хмиз потрібно складати подалі від вогню.
6.Не залишати багаття без нагляду.
7.Вогнище слід ретельно загасити.
6.Конкурс «Хто швидше» (Написати причини виникнення пожеж.)
Основні причини виникнення пожеж у побуті:
7. Конкурс «Домашня заготовка».
(підготовити: 8 класу – правила поведінки при пожежі; 9 класу – дії при пожежі)
Правила поведінки при пожежі
Дії при пожежі
Первинні засоби пожежогасіння.
Вчитель: Про пожежу в школі оповіщають через звукову пожежну сигналізацію, дзвінок та інші звукові сигнали.
Щоб іскринка не розгорілася полум’ям, її треба загасити. Говорять, що в першу хвилину для гасіння пожежі досить склянки води, в другу – потрібно відро, а в третю – не вистачить і цистерни. Гасити пожежу потрібно швидко. Для цього слід скористатися засобами пожежогасіння.
Найдоступнішими засобами гасіння пожежі» є: вода, пісок, земля, сніг, пральний порошок, брезентові покривала тощо.
Школи обладнані:
8.Конкурс «Знайди пару».
( розпізнати ввогнегасники та вказати що ними потрібно гасити)
1.Водяний вогнегасник – застосовують для гасіння меблів.
2.Вуглекислотний – застосовують для гасіння електропроводки.
3.Порошковий – застосовують для гасіння каструль, що горять.
4.Пінний – застосовують для гасіння твердих речовин і легкозаймистих рідин.
Відповідь (1 – 1;2 – 2; 3 – 3; 4 – 4).
9.Конкурс «103» (Учасники отримують завдання визначити за описом ступінь опіку та як надати домедичну допомогу).
Картка № 1. Почервоніння і набряк шкіри, що супроводжується пекучим болем.
Картка № 2. Інтенсивне почервоніння, відшарування зовнішнього шару шкіри, заповнені прозорою рідиною пухирі.
Картка № 3. Верхнього шару шкіри практично немає, характерне омертвіння шкіри, утворення бурувато – коричневої кірки.
Картка № 4.Некроз (омертвіння) шкіри, м’язів, сухожиль, кісток. Ступ щільний і товстий, іноді чорного кольору з ознаками обвуглення.
Допомога
Опік І ступеня:– уражену ділянку слід помістити під струмінь холодної води або в посудину з водою на 20 – 30 хвилин. Це послабить біль і зменшить набряк.
Опік ІІ ступеня:– Не можна відривати одяг від поверхні опіку, торкатися ушкодженої шкіри й проколювати пухирі. На обмежені опіки накладають стерильну пов’язку або закривають поверхню чистою бавовняною тканиною.
Опіки ІІІ – ІV ступеня: – Обережно знімають тліючий одяг. Щоб додатково не травмувати шкіру, його треба розрізати; одяг, що прилип до опіків, залишити на місці. Весь одяг знімати не слід, щоб не сталося переохолодження. Потерпілого накрити чистим простирадлом або рушником. Доправити до лікарні.
10.Конкурс «Ти – рятувальник»
Карточка №1
Потерпілий непритомний, але дихає?
(Викликати лікаря. Покласти потерпілого на бік, розстебнути одяг, пасок, забезпечити доступ свіжого повітря, дати понюхати нашатирний спирт , побризкати обличчя холодною водою).
Карточка №2
Є ознаки отруєння чадним газом: головний біль, нудота, запаморочення, шум у вухах, сильне серцебиття, м’язова слабкість, блювання?
(Викликати лікаря. Негайно винести потерпілого на свіже повітря, зняти краватку, розстебнути пояс, комір сорочки, якщо знепритомнів дати понюхати нашатирний спирт, побризкати холодною водою).
Вчитель. Пожежі не потрібні , але вони стаються. Ми повинні бути вдячними людям яких можна назвати героями – це рятувальники. До них можна звернутися по допомогу в будь який час. Вони стоять на варті нашої безпеки і вдень і вночі.
Черговий виклик ледь о сьомій.
Дім п’ятий, вулиця знайома.
У вікнах полум’я палає.
Ти Прометея проклинаєш.
За те, що зі своїх долонь.
Нам, необачним, дав вогонь.
Біда прийшла у дім цей зранку,
Та , слава Богу, всі на ганку,
Мовчазний дід, дитина, мати,
Зчорнілий від нещастя тато.
А баба просить врятувати
її улюблену канапу.
З вогнем змагаєшся ти вправно
Для тебе це – буденна справа.
Спасибі, друже – вогнеборце!
Майно горить? Життя дорожче!
Дівча несмілий робить крок: –
Врятуйте, дядьку, там „Дружок”!
І ти, забувши про безпеку,
знов кидаєшся у пекло,
Бо там, де полум’я та гар,
Жде порятунку Божа твар,
Завмерло в радості дівча:
Живе виносить собача!
А вдома ждуть маленькі доньки,
До тата тягнуться долоньки.
І донькам треба не багато:
Живим щоб повернувся тато..
Підбиття підсумків