Виховний захід "Козацькі розваги" у початковій школі

Про матеріал

Мета: розширити знання учнів про запорізьких козаків, їх традиції, побут, звичаї. Виховувати шанобливе ставлення до запорожців, спонукати до наслідування їх кращих рис характеру: добродушності, безкорисливості, товариськості, бажання завжди прийти на допомогу.

Розвивати фізичні якості дітей, спритність, кмітливість, активність.

Перегляд файлу

Козацькі розваги

Мета:  розширити знання учнів про запорізьких козаків, їх традиції, побут, звичаї. Виховувати шанобливе ставлення до запорожців, спонукати до наслідування їх кращих рис характеру: добродушності, безкорисливості, товариськості, бажання завжди прийти на допомогу.

Розвивати фізичні якості дітей, спритність, кмітливість, активність.

 

Література:

  1.   Позакласний час № 23-24 2001 р. “Козацькими стежками”.
  2.   Позакласний час № 2-3 січень 2001 р. “Козацькі забави”.
  3.   Позакласний час № 1 січень 2000 р. “Козацькі забави”.
  4.   Розкажіть онуку № 27-28 липень 2001 р. “Україна – славетний край козацький”.
  5.   Сценарій свята “Козацькому роду нема переводу”.
  6.   “Вертикаль” № 2 1997 р. “Козацькі забави”.

 

“Козацькі розваги”

 

І. Вступне слово

ХV століття – важкий час у житті Українського народу. Скрутно жилося йому під пануванням чужих володарів, бо скрізь в Україні було заведено панщину. Селяни працювали на панській землі, всю землю отримували у власність великі пани – вельможі. Багатостраждальна земля чекала героїв. І деякі чоловіки відгукнулися на заклик рідної землі і стали на її захист. Це були козаки. Сила, спритність і мужність яких змінила світ.

 

1. Де Дніпро наш котить хвилі,

Рве стрімкі пороги,

Там країна вся зелена,

Славний край розлогий.

 

2.Так козацтво виростало,

Слави, волі здобувало.

Україно! Україно!

Славний край козачий!

 

3. Добрий день вам, люди добрі,

Щиро просим до господи!

Раді вас у нас вітати,

Щастя та добра бажати.

 

 

1.Сьогодні свято, конкурс нині,

Сьогодні все козацтво тут.

І в цьому залі радість лине,

Козацькі ігри всіх нас ждуть.

 

2.Саме час! У самий раз!

Одержавши на раді згоду,

Дітей козацького  народу

У наше коло викликаю,

Їх перевірити бажаю!

 

Звучить „Козацький марш”. Під марш команди (загони) заходять на висхідну позицію змагань.

 

 

 

 

1.(до козачат):

Козацькому гурту, ви, бачиться раді?

Скажіть, чи готові ви жити по правді?

 

Всі: Так!

 

2. Усі козачата жити чесно будуть

І правил козацьких не забудуть!

Які козачата знають правила?

 

 

 

 

Козача 1: Козак – чесна, смілива людина,

                  Найдорожча йому – Україна!

 

Козача 2: Козак – слабкому захисник,

                  Цінити побратимство звик!

 

Козача 3: Козак вкраїнську любить мову,

                  Своє завжди тримає слово!

 

Козача 4: Козак – це вільна  є людина,

                  І ненька в нього – Україна!

 

Козача 5: Козак – безстрашний захисник,

                  Боротися за правду звик!

 

Козача 6:    Козак усім народам друг,
               Міцний і лицарський у нього дух.

 

Усі: Щоб козацькому роду не було переводу,

         Присягаємо  на вірність Україні й народу!

 

Вчитель. Отож, розпочинаємо свято сильних, спритних, обережних, вільних, людей – козаків!

  Жили козаки куренями так, як ви у школі своїми класами. У кожному курені був свій отаман — найсильніший та найрозумніший козак.

 Отже сьогодні змагати­муться 2 курені. Почнемо з привітання команд: назва, девіз та емблема куреня (домашнє завдання).

(Команди показують домашні заготовки привітань.)

 

 

   Рада є також у нас,

   Пильно стежить й кожен раз

   Визначає кращих з вас.

(Представляє раду, яка буде оцінювати змагання, виставляти й підраховувати бали).

  А тепер всі без вагання

   Починаємо змагання.

   Козаки, нам у поході

 Стануть чоботи в пригоді.

 

Конкурс 1.

 Є дві пари чобіт великого розміру. Учасники по черзі взувають чоботи, добігають у них до стільця, який розташований на відстані навпроти кожного куреня, повертаються і передають чоботи наступному учасникові.

 

 

 Які чоботи гравці нам пошили гарні ці!

 І «зручні» вони й міцні,

 Кажуть, що такі в ціні.

 А тому в них найзручніше,

 Рада скаже нам й запише

 Бали набрані негайно.

 Часу цінного не гаймо!

(Слово - раді).

 

 Вчитель.

    Якось трапилося лихо, забрали у полон друзів козаків, та від­везли їх на чужину до ворожого стану!  Вважатимемо себе справжніми козаками, і відправимось у цікаву подорож до далекої ворожої фортеці, щоб визволити своїх друзів!  Для далекої мандрівки треба набрати із собою провізії і покласти її на вози. Отже, наступне випробування — «Збори провізії».

 

Конкурс 2.

 Направляючий кожної команди біжить із м'ячем у руках (провізія) до гімна­стичного мата (віз), кладе м'яч на мат і повертається до своєї команди, пе­редаючи естафету наступному. Далі те ж саме виконують всі члени команди.

(Слово - раді).

 

 

Вчитель.

 Молодці! Зібралися в до­рогу! Тоді сідаємо на своїх коней та вирушаємо у далеку подорож. Дорога дуже хвиляста, нерівна, тому на конях мчіть швидко, але уважно, перестри­буючи та оббігаючи всі перешкоди! Наступне випробування – «Стрибки на конях».

 

 

Конкурс 3.

 

 Направляючий кожної команди пе­ресувається стрибками, тримаючи гімнастичну палицю між ніг (кінь), перестрибуючи через дерев'яні куби (перешкоди) до орієнтиру, назад по­вертатися стрибками по прямій, пе­редаючи палицю наступному.

(Слово - раді)

 

 Ось і прискакали ми на своїх козацьких конях до болота, як же переправитися? Нам допоможе конкурс «Переправа»!

 

 

Конкурс 4.

 

 Учасник тримає в руках 2 дощечки розміром 20х30 см. Укладаючи на підлогу почергово кожну дощечку і наступаючи на неї, учасник має по­долати відстань етапу.

(Слово - раді).

 

 Вчитель.

 

        Нарешті і дісталися ми во­рожої фортеці! Щоб визволити друзів, треба розібрати прохід у стіні, а саме витягти і перенести цеглини. Наступний конкурс – «Перенесення цеглин»

 

Конкурс 5.

 

 Весь курінь стає в колону з певною від­станню один від одного, передаючи м'ячі один одному назад до лінії старту.

 

(Слово - раді).

 

Вчитель.

 

 Ось ви і знайшли своїх товаришів.

 Козаки всі спритні, здібні.

 Чи є ще до них подібні?

 Потомились? Діло в тому

 Їм потрібно зняти втому.

 Відпочинок – справа звична.

 Для всіх пауза музична.

(Група дівчат виконує український танець)

 

 

 

Вчитель.

 

 Ще пироги в нас є готові.

 Запашні, смачні, чудові.

 І у нас змагання знову.

 Хто скоріше зїсть пиріг,

 Буде сильним й першим скрізь.

 

Конкурс 6.

 У двох глиняних мисках пироги, порівно у кожній. Котра команда зїсть швидше пироги, та й переможе.

 

(Слово - раді).

Вчитель.

 Пиріг нам сили надає

Знову в нас змагання є.

 

Конкурс 7.

 Для кожного куреня є мішок. Кожен учасник має подолати відстань, стрибаючи у мішку. Хто швидше виконає завдання, той і переміг.

 

 

Конкурс 8.

ГОПАК ( український народний танець )

     Кожна команда утворює коло, гравці кладуть руки на плечі своїх товаришів по команді.   За сигналом учителя команди присідають і голосно рахують до десяти.

   Команда, яка швидше присяде 10 разів, - переможець конкурсу.

Вчитель.

 Ці змагання – річ почесна,

 Й рада нас оцінить чесно.

 Бачать всі присутні в залі,

 Хто набрав найбільше балів.

(Рада оголошує результати конкурсів. Повідомляє, хто ж є переможцем).

Нагородження куренів.

 

Отаман.

 От і все! Чи є бажання

 На наступні в вас змагання?

Козаки. Так!

Отаман.

 Привітаймо переможців,

 Славних наших запорожців.

 

- Після сьогоднішніх наших змагань в нас залишається світла пам'ять про славні подвиги наших предків-запорожців. Отож, пам’ятаєте, дорогі діти, що ви є нащадками славних українських козаків. То ж любіть Україну, шануйте її народ. Хай кожен з вас своїми добрими справами і вчинками доведе, що козацькому роду нема переводу!

 

Квітуча Україна

 

Де сяє сонце золоте

І журавлі курличуть,

В саду черешенька цвіте,

Вечерять мама кличе.

Співає сонячні пісні

Уся моя родина,

Бо я вродилась на землі,

Що зветься Україна!

 

Приспів:

 

За квітучі гаї

І калини цвіт у лузі

Станьмо, браття мої,

Помолімось разом друзі.

Хай молитви слова

В небо птахою полинуть,

Щоб завжди берегла

Матір Божа Україну!

 

Любові сповнена земля

Одна така на світі,

Тут кожен день стрічаю я,

Серця добром сповиті.

Ми покладемо за мету

Від малу й до загину

Любити землю цю святу,

Що зветься Україна!

 

Приспів. (3)

 

Україну! Україну! Україну!

 

Звичайно, вирішення проблеми збереження здоров'я дітей та підлітків потребує уваги всіх зацікавлених у цьому: педагогів, медиків, батьків, представників громадськості. Однак особливе місце та відповідальність в оздоровчій діяльності відводиться освітній системі, яка повинна й має всі можливості для того, щоб зробити освітній процес здоров’язберігаючим, і в цьому випадку мова йде вже не просто про стан здоров’я сучасних школярів, а про майбутнє України.


 

docx
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
9705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку