Крок за кроком до здоров'я
Макєєва Світлана Вікторівна
педагог - організатор
Новоукраїнського ЗЗСО
Мета: зосередити увагу учнів на питанні «здоровий спосіб життя»; формувати прагнення вести здоровий спосіб життя, негативне ставлення підлітків до тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії; підвищувати санітарно–гігієнічний рівень учнів, виробляти вміння протистояти тиску середовища в набутті негативних звичок; розвивати вміння висловлювати свою думку, артистичні здібності, здатність працювати в команді, відповідальність, кмітливість, почуття гумору; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я та здоров'я оточуючих.
Форма проведення: виховний захід - КВК.
Обладнання: картки - анаграми, плакати, вислови про здоров'я, емблеми для членів команд, плакати з антирекламою, ручки, аркуші паперу.
Час проведення: 45 хв.
Віковий склад учасників: 13-14 років
Перебіг заходу
Вчитель. Треба дружно привітатись:
Вчитель. Дружно, голосно сказати:
Вчитель. Вправо, вліво повернутись,
Туди-сюди посміхнутись:
Вчитель. Доброго дня, діти, гості нашого закладу! Цим чудовим привітанням ми бажаємо один одному добра, здоров'я, створюємо гарний настрій. Адже кожне сказане слово від щирого серця і з приємною посмішкою на устах додає сили та наснаги. Я дарую Вам цю посмішку, бо знаю, що усмішка – це не прості дрібнички, які прикрашають похмурі сторони нашого щоденного побуту, вони – тіні нашого внутрішнього світу, це вічний зв'язок людей, їхня наснага і сила, це наше биття серця на благо ближніх, на благо суспільства. Від посмішки залежить і наше здоров'я.
А я хочу, щоб ви, мої любі друзі, були насамперед здоровими. І тому я рада вітати вас на КВК під загальною назвою «Крок за кроком до здоров'я»
(Оголошення мети виховного заходу)
Але перед тим, як розпочати нашу гру, давайте пригадаємо деякі аспекти, що стосуються здоров'я, здорового способу життя.
Бесіда з учнями.
(Це стан повного фізичного, душевного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад.)
(Це така людина, яка дотримується здорового способу життя, стан організму і самопочуття якої дозволяють їй справитися з повсякденними проблемами життя, реалізувати свої фізичні та розумові здібності.)
(Фізкультура, раціональне харчування, особиста гігієна, режим навчання та відпочинку, загартування, відмова від шкідливих звичок.)
(Вживання алкоголю, куріння, вживання наркотиків.)
Вчитель. Так, дійсно. Здоров'я – це те, без чого людині дуже складно і щасливо жити. Упродовж усього існування людства здоров'я цінувалося над усе. А дотримання правил здорового способу життя допоможе вам вирости здоровими та міцними, не хворіти, успішно вчитися, жити довго і щасливо. Діти, пропоную вам сьогодні показати не тільки знання та своє ставлення до проблеми, але проявити і винахідливість та кмітливість.
Для об'єктивного оцінювання обізнаності учасників КВК ми запросили компетентне журі (знайомить із членами журі).
Шановні судді, вашим завданням є уважне спостереження за нашою грою та чесне суддівство.
Початок гри
1.Вчитель. Любі друзі, ми розпочинаємо змагання знавців про здоровий спосіб життя. І перший конкурс називається «Привітання». Кожна команда має по шість чоловік. Обов'язково демонструється емблема, оголошуються девіз, назва, захист.
І команда
Наша команда – ВІТАМІНИ.
Наш девіз – Спорт, навчання і чайок – до здоров'я перший крок.
І солодкі, і кисленькі.
Їжте діти їх охоче
Кожен, хто коли захоче.
Не будьте до себе байдужими.
Здоров'я своє бережіть,
І з вітамінами дружіть.
ІІ команда
Наша команда – ПОСМІШКА
Наш девіз – У здоровому тілі – здоровий дух.
І відпускати від себе не смійте.
Усмішка ваша завжди особлива,
Значить, що ви – людина щаслива.
Всміхайтесь при кожному їх виконанні.
Хай усмішка радості і пізнання
Вам допоможе набути знання.
Вчитель. Молодці! Цікавого і корисного ми дізналися від вас. Нагадали про те, що слід посміхатися частіше, бо посмішка зможе перетворити наше життя і життя оточуючих на казку. І наскільки важливе забезпечення організму людини різними вітамінами.
2.Вчитель. Наступний конкурс «Розминка». Командам надається по 10 запитань, на які відразу слід дати відповідь.
Питання для І команди
Питання для ІІ команди:
Вчитель. Молодці. Справилися із завданням. І гадаю, зрозуміли, що існує багато різних хвороб, яких слід остерігатися. Саме тому і потрібно вести здоровий спосіб життя та зміцнювати здоров'я, а не псувати його і шкодити йому. Адже людина – саме творець свого здоров'я.
3.Вчитель. Спробуємо разом з'ясувати, що сприяє, а що навпаки заважає людині бути здоровою. (Команди підготували по 2 запитання суперникам.) Тож зараз ми проведемо з вами гру, яка називається «Ти – мені, я - тобі»
І команда
ІІ команда
Вчитель. Отже, давайте визначимо, тобто підведемо підсумок, що сприяє, а що заважає здоров'ю людини.
Здоров'ю людини
Сприяє:
Заважає:
4.Вчитель. Отже, наше здоров'я – в наших руках.
Домашнє завдання. Членам кожної команди треба було підготувати інсценівку, пов'язану із ведення здорового способу життя.
І команда: Міні - сценка «Наслідки паління»
Учень 1: - Ну, скільки там у твоїй кишені?
Учень 2: - На пачку досить цигарок?
Учень 3: - Біжи скоріше до кіоску
Терпіння більше вже нема.
Учень 2: - Бо зараз палять в кожній школі
Ми що усі - не мужики?!
Неси скоріше сигарети
Бо надоїли вже бички!
Учень 1: - Ти що закашлявся, браток?
З очей біжать у тебе сльози.
І губи посиніли враз,
Ще нас застукають дорослі
З тобою, друже, все гаразд?
Учень 4: - Нудить мене й до того ж рвота
Болить у мене голова.
Не буду більше я курити
Адже не ворог собі я!
Будьте завжди ви здорові –
Старші і малі.
Залишайтесь в гарній формі,
Киньте звички злі.
Вчитель. Так, дійсно. Якщо ти любиш себе й цінуєш своє здоров'я, ти скажеш: НІ! Усьому, що може завдати тобі шкоди.
ІІ команда: Міні–сценки «Як справи»
Молодий. Як справи. Старий?
Старий. Як бачиш, справи мої кепські. Облітеруючий епдаріеріїт. Ледве ходжу, а більше лежу. Лікуюсь на курорті, і все марно. Гангрена починається, і, мабуть, не обійтися без ампутації стопи, і ось такі справи
Молодий. Але курить хом тепер кинув?
Старий. Та тепер уже, звичайно, кинув
Молодий. Пригадую, як ти ще у 5-му класі потайки від батька, вчителів курив у безлюдних місцях. А в старших класах часто позичав гроші на сигарети або випрошував їх у перехожих.
Старий. А ти невже за все життя не викурив жодної сигарети?
Молодий. Ні, не викурив, і шкода, що ти курив з дитинства.
Старий. Я не знаю, мені давно говорили, що курити шкідливо, ще коли хвороба була в одному зародку. Лише після того, як з’явилися сильні болі в ногах, я звернувся до хірурга. Той сказав, що в мене на стопах погано промацується пульс. Уражені кровоносні судини нижніх кінцівок.
Вирішальна роль в його виникненні належить нікотинові.
(До нього наближаються діти-сигарети і протягують руки. Старий відмахується костилями і виходить).
Молодий. Я дихаю нині як слон.
Хода у мене легка,
І ніч пролетіла, мов дивний сон,
Без кашлю, і без плювка.
Вчитель. Давайте цінувати і берегти життя, щоб із нами не трапилось таке лихо, нехай навіть уві сні.
5.Вчитель. Наступний конкурс називається «Книгу прочитаєш – про здоров'я все пізнаєш»
Запитання для І команди
Запитання для ІІ команди
Оголошується фізкультхвилинка
Друкарська машинка. Учасникам загадується слово або фраза. Букви, що становлять текст, розподіляються між членами групи. Потім фраза повинна бути сказана якомога швидше, причому кожен називає свою букву, а в проміжках між словами всі плескають у долоні.
6.Вчитель. «Здоров'я – це скарб», - сказав Монтель. А давайте заглянемо до скарбнички народної творчості і дізнаємося, що ж думає про здоров'я наш народ. Наступний конкурс «Продовжте прислів'я»
Прислів'я для І команди
Прислів'я для ІІ команди
Вчитель. Як бачите, питання здоров'я – одне з найбільш важливих. До нього, здоров'я, народ завжди ставиться шанобливо. Таке ставлення зберігалося і до сьогодні. Бо бути здоровим – це значить бути модним і сильним.
7. Вчитель. Ви добре справились з завданням,
Та ось – нове випробування.
В ефірі – час антиреклами.
Уважно стежте всі за нами.
Конкурсне завдання: скласти антирекламу. І команда – на тютюнові вироби. ІІ команда – на алкогольні напої. (Команда І представляє плакат, на якому наклеєні пачки від цигарок, а під кожною пачкою підписи; команда ІІ також представляє плакат на якому наклеєні папірці від пива, водки, і під кожною підпис.)
8. Вчитель. Конкурс «Шифровка»
Кожній команді роздано картки зі словами – анаграмами. Вони мають їх розгадати. За кожну правильно розгадану анаграму команда отримає 2 бали.
Завдання для І команди
Наркотик – корканит
Здоров'я - в'язород
Вітаміни – матівіни
Спорт – ртосп
Режим – жирем
Завдання для ІІ команди
Гігієна – єгігіан
Нікотин – конитін
Алкоголік – калголоік
Зарядка – дазярка
Хвороба – борохав
Поки наші гравці виконують завдання, ми пограємо з болільниками. Гра називається «Міф чи факт». Завдання бібліотекар читає твердження, діти відповідають разом М чи Ф.
9.Вчитель. Молодці! Ви з легкістю справились із завданням. А давайте перевіримо як справились із завданням члени наших команд. (Зачитують написане)
Ну що ж переходимо до останнього конкурсу «Навздогін за лідером». (За 1 хв. Слід дати якомога більше відповідей)
Питання для І команди
Питання для ІІ команди
Оголошення результатів проведення КВК. Нагородження команд.
Вчитель. Діти ви просто молодці! Ви були дуже активними і гарно змагалися! Сподіваюсь що вам сподобалось!
А зараз, я передаю слово нашим суддям для оголошення переможця сьогоднішнього конкурсу.
Заключне слово вчителя.
Я вдячна всім за чудово проведену гру. Вітаю переможців!
І пам'ятайте, діти, що все залежить в першу чергу від вас самих! Щоб бути особистістю, не обов'язково сліпо вірити всім, або наслідувати приклад товаришів з вашої компанії.
Сьогодні в моді здоровий спосіб життя. Запам'ятайте, що без цигарок, алкоголю та наркотиків досягти поваги серед однолітків можна!
Знайте собі ціну і вас цінуватимуть оточуючі. Думайте про себе, а не про те, що про вас подумають інші. Живіть своїм повноцінним життям, бережіть своє здоров'я, займайтесь спортом.
Сьогодення дає вам так багато можливостей розкрити власний потенціал, заробити авторитет, звернути на себе увагу і досягти успіху.
Все у ваших руках! Майбутнє за вами, якщо ви будете здоровими, сильними, енергійними, незалежними і будете сміливо йти вперед. Нехай життя дарує вам справжню радість і здоров'я. Хотілося сьогодні пригадати духовний заповіт Матері Терези майбутньому поколінню:
Життя – це шанс. Скористайся ним.
Життя – це краса. Милуйся нею.
Життя – це мрія. Здійсни її.
Життя – це виклик. Прийми його.
Життя – це обов'язок. Виконай його.
Життя – це гра. Стань гравцем.
Життя – це цінність. Цінуй його.
Життя – це скарб. Бережи його.
Життя – це любов. Насолоджуйся нею.
Життя – це таїна. Пізнай її.
Життя – це доля бід. Перебори усе.
Життя – це пісня. Доспівай її.
Життя – це боротьба. Почни її.
Життя – це безодня невідомого – не бійся, вступи в неї.
Життя – удача. Шукай цю мить!
Життя таке чудове – не загуби його.
Це твоє життя. Борони його.