Виховний захід КВН "Крок за кроком до здоров я"

Про матеріал
Виховна година присвячена здоров'ю, здоровому способу життя та боротьбі зі шкідливими звичками. Здоров'я — це перша і найважливіша потреба людини, яка визначає його здібність до праці і забезпечує гармонійний розвиток особистості. Воно є найважливішою передумовою до пізнання оточуючого світу, до самоутвердження та щастя людини.
Перегляд файлу

                                   

 

                                        Крок за кроком до здоров'я

 

                                                               

 

                                                               Макєєва Світлана Вікторівна

                                                               педагог - організатор

                                                               Новоукраїнського ЗЗСО

 

Мета: зосередити увагу учнів на питанні «здоровий спосіб життя»; формувати прагнення вести здоровий спосіб життя, негативне ставлення підлітків до тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії; підвищувати санітарно–гігієнічний рівень учнів, виробляти вміння протистояти тиску середовища в набутті негативних звичок; розвивати вміння висловлювати свою думку, артистичні здібності, здатність працювати в команді, відповідальність, кмітливість, почуття гумору; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я та здоров'я оточуючих.

Форма проведення: виховний захід -  КВК.

Обладнання: картки - анаграми, плакати, вислови про здоров'я, емблеми для членів команд, плакати з антирекламою, ручки, аркуші паперу.

Час проведення: 45 хв.

Віковий склад учасників: 13-14 років

 

 

 

 

 

Перебіг заходу

Вчитель. Треба дружно привітатись:

  • Добрий день! (Діти кажуть разом)

Вчитель. Дружно, голосно сказати:

  • Доброго Вам здоров'я! (Діти кажуть разом)

Вчитель. Вправо, вліво повернутись,

                Туди-сюди посміхнутись:

  • Добрий день! Здоровенькі були! Здрастуйте!

Вчитель. Доброго дня, діти, гості нашого закладу! Цим чудовим привітанням ми бажаємо один одному добра, здоров'я, створюємо гарний настрій. Адже кожне сказане слово від щирого серця і з приємною посмішкою на устах додає сили та наснаги. Я дарую Вам цю посмішку, бо знаю, що усмішка – це не прості дрібнички, які прикрашають похмурі сторони нашого щоденного побуту, вони – тіні нашого внутрішнього світу, це вічний зв'язок людей, їхня наснага і сила, це наше биття серця на благо ближніх, на благо суспільства. Від посмішки залежить і наше здоров'я.

А я хочу, щоб ви, мої любі друзі, були насамперед здоровими. І тому я рада вітати вас на КВК під загальною назвою «Крок за кроком до здоров'я»

(Оголошення мети виховного заходу)

Але перед тим, як розпочати нашу гру, давайте пригадаємо деякі аспекти, що стосуються здоров'я, здорового способу життя.

Бесіда з учнями.

  1. Що таке здоров'я?

(Це стан повного фізичного, душевного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад.)

  1. Що означає бути здоровою людиною?

(Це така людина, яка дотримується здорового способу життя, стан організму і самопочуття якої дозволяють їй справитися з повсякденними проблемами життя, реалізувати свої фізичні та розумові здібності.)

  1. Здоровий спосіб життя. Що це?
  2. Назвіть складові здорового способу життя.

(Фізкультура, раціональне харчування, особиста гігієна, режим навчання та відпочинку, загартування, відмова від шкідливих звичок.)

  1. Які шкідливі звички найбільше псують здоров'я?

(Вживання алкоголю, куріння, вживання наркотиків.)

Вчитель. Так, дійсно. Здоров'я – це те, без чого людині дуже складно і щасливо жити. Упродовж усього існування людства здоров'я цінувалося над усе. А дотримання правил здорового способу життя допоможе вам вирости здоровими та міцними, не хворіти, успішно вчитися, жити довго і щасливо. Діти, пропоную вам сьогодні показати не тільки знання та своє ставлення до проблеми, але проявити і винахідливість та кмітливість.

Для об'єктивного оцінювання обізнаності учасників КВК ми запросили компетентне журі (знайомить із членами журі).

Шановні судді, вашим завданням є уважне спостереження за нашою грою та чесне суддівство.

Початок гри

1.Вчитель. Любі друзі, ми розпочинаємо змагання знавців про здоровий спосіб життя. І перший конкурс називається «Привітання». Кожна команда має по шість чоловік. Обов'язково демонструється емблема, оголошуються девіз, назва, захист.

І команда

Наша команда – ВІТАМІНИ.

Наш девіз – Спорт, навчання і чайок – до здоров'я перший крок.

  1. Всі вітаміни смачненькі

     І солодкі, і кисленькі.

     Їжте діти їх охоче

     Кожен, хто коли захоче.

  1. Щоб росли ви дужими,

Не будьте до себе байдужими.

Здоров'я своє бережіть,

І з вітамінами дружіть.

ІІ команда

Наша команда – ПОСМІШКА

Наш девіз – У здоровому тілі – здоровий дух.

  1. Посмішкою ви володіти умійте

І відпускати від себе не смійте.

Усмішка ваша завжди особлива,

Значить, що ви – людина щаслива.

  1. Всміхайтесь урокам, домашнім завданням,

          Всміхайтесь при кожному їх виконанні.

          Хай усмішка радості і пізнання

          Вам допоможе набути знання.

Вчитель. Молодці! Цікавого і корисного ми дізналися від вас. Нагадали про те, що слід посміхатися частіше, бо посмішка зможе перетворити наше життя і життя оточуючих на казку. І наскільки важливе забезпечення організму людини різними вітамінами.

2.Вчитель. Наступний конкурс «Розминка». Командам надається по 10 запитань, на які відразу слід дати відповідь.

Питання для І команди

  • Який головний компонент тютюну? (Нікотин)
  • Назвіть, якщо є, одного з визначних спортсменів, який палить? (Немає жодного)
  • Як називається наука, що займається формуванням, збереженням та зміцненням здоров'я? (Валеологія)
  • Звідки родом тютюн? (Америка)
  • Укажіть у сантиметрах відстань, на якій повинен лежати зошит чи підручник від очей дитини? (30-40 см)
  • Діяльність спеціалістів і волонтерів, спрямована на зміну поведінки, що у свою чергу,може знизити бажання палити, пити алкоголь чи вживати наркотики. (Профілактика)
  • Розкрийте значення слова ВІЛ. (Вірус імунодефіциту людини)
  • «Чума XXІ століття» (СНІД)
  • Скільки часу на день дитина може проводити перед монітором комп'ютера? (15-30 хв.)
  • Різке нервове напруження організму, що може викликати різноманітні негативні наслідки, а також може стати причиною онкологічних захворювань. (Стрес)

Питання для ІІ команди:

  • З ім'ям якого мореплавця зв'язують появу тютюну? (Колумб)
  • Як називають людину, яка не палить, а тільки знаходиться поряд із курцем? (Пасивний курець)
  • Що є важливою умовою нормального росту та розвитку дітей? (Дотримання правильного режиму харчування)
  • Скільки годин має тримати сон, аби відбулося повне відновлення розумових і фізичних сил? (8-9 годин)
  • Розкрийте значення слова СНІД. (Синдром набутого імунодефіциту)
  • Дуже страшна смертельна хвороба, котра у курців зустрічається ЗО разів частіше, ніж серед тих, хто не палить, і яка чомусь має таку назву, як і представник типу членистоногих. (Рак)
  • Наука про здоровий спосіб життя. (Гігієна)
  • Найпростіший спосіб збагатити кімнату киснем. (Провітрювання)
  • Найкращий відпочинок для мозку. (Сон)
  • Дуже тривалий стрес, що негативно позначається на психологічному та фізіологічному стані людини. (Депресія)

Вчитель. Молодці. Справилися із завданням. І гадаю, зрозуміли, що існує багато різних хвороб, яких слід остерігатися. Саме тому і потрібно вести здоровий спосіб життя та зміцнювати здоров'я, а не псувати його і шкодити йому. Адже людина – саме творець свого здоров'я.

3.Вчитель. Спробуємо разом з'ясувати, що сприяє, а що навпаки заважає людині бути здоровою. (Команди підготували по 2 запитання суперникам.) Тож зараз ми проведемо з вами гру, яка називається «Ти – мені, я - тобі»

І команда

  • Чи потрібне нам раціональне харчування?
  • Як ви вважаєте: здоров'я дається людині на все життя, чи воно потребує турботи протягом усього життєвого шляху?

ІІ команда

  • Деякі люди вважають, що задля досягнення поставленої мети можна втратити здоров'я? Чи згодні ви з подібною думкою?
  • Яка роль у зміцненні здоров'я людини належить гігієні?

Вчитель. Отже, давайте визначимо, тобто підведемо підсумок, що сприяє, а що заважає здоров'ю людини.

Здоров'ю людини

Сприяє:

  • Здоровий спосіб життя
  • Раціональне харчування
  • Режим праці та відпочинку
  • Рух та спорт
  • Загартування
  • Емоційна рівновага
  • Чудовий настрій
  • Уміння робити добрі справи
  • Побажання добра і здоров'я іншим
  • Інтелектуальні навантаження
  • Здоровий сон

Заважає:

  • Шкідливі звички
  • Переїдання, особливо на ніч
  • Неврівноваженість
  • Заздрість
  • Погані справи
  • Екологічна криза
  • Виховання в «теплих умовах»

4.Вчитель. Отже, наше здоров'я – в наших руках.

Домашнє завдання. Членам кожної команди треба було підготувати інсценівку, пов'язану із ведення здорового способу життя.

І команда: Міні - сценка «Наслідки паління»

Учень 1: - Ну, скільки там у твоїй кишені?

Учень 2: - На пачку досить цигарок?

Учень 3: - Біжи скоріше до кіоску

                   Терпіння більше вже нема.

Учень 2: - Бо зараз палять в кожній школі

                   Ми що усі - не мужики?!

                   Неси скоріше сигарети

                   Бо надоїли вже бички!

Учень 1: - Ти що закашлявся, браток?

                   З очей біжать у тебе сльози.

                   І губи посиніли враз,

                   Ще нас застукають дорослі

                   З тобою, друже, все гаразд?

Учень 4: - Нудить мене й до того ж рвота

                   Болить у мене голова.

                   Не буду більше я курити

                   Адже не ворог собі я!

                   Будьте завжди ви здорові –

                   Старші і малі.

                   Залишайтесь в гарній формі,

                   Киньте звички злі.

Вчитель. Так, дійсно. Якщо ти любиш себе й цінуєш своє здоров'я, ти скажеш: НІ! Усьому, що може завдати тобі шкоди.

ІІ команда: Міні–сценки «Як справи»
Молодий. Як справи. Старий?
Старий. Як бачиш, справи мої кепські. Облітеруючий епдаріеріїт. Ледве ходжу, а більше лежу. Лікуюсь на курорті, і все марно. Гангрена починається, і, мабуть, не обійтися без ампутації стопи, і ось такі справи
Молодий. Але курить хом тепер кинув?
Старий. Та тепер уже, звичайно, кинув
Молодий. Пригадую, як ти ще у 5-му класі потайки від батька, вчителів курив у безлюдних місцях. А в старших класах часто позичав гроші на сигарети або випрошував їх у перехожих.
Старий. А ти невже за все життя не викурив жодної сигарети?
Молодий. Ні, не викурив, і шкода, що ти курив з дитинства.
Старий. Я не знаю, мені давно говорили, що курити шкідливо, ще коли хвороба була в одному зародку. Лише після того, як з’явилися сильні болі в ногах, я звернувся до хірурга. Той сказав, що в мене на стопах погано промацується пульс. Уражені кровоносні судини нижніх кінцівок.
Вирішальна роль в його виникненні належить нікотинові.
(До нього наближаються діти-сигарети і протягують руки. Старий відмахується костилями і виходить).
Молодий. Я дихаю нині як слон.
Хода у мене легка,
І ніч пролетіла, мов дивний сон,
Без кашлю, і без плювка.

Вчитель. Давайте цінувати і берегти життя, щоб із нами не трапилось таке лихо, нехай навіть уві сні.

5.Вчитель. Наступний конкурс називається «Книгу прочитаєш – про здоров'я все пізнаєш»

Запитання для І команди

  1. Назвіть ім'я книжкового героя, який мав декілька шкідливих звичок, завдяки яким став відомим на весь світ, тому що розказував всілякі небилиці так натхненно і переконано, що й сам зрештою починав у них вірити. Назвіть книжку. («Пригоди барона Мюнхаузена»)
  2. Героїня якої казки, не зважаючи на мороз і заметіль, зла мачуха та її дочка відправили до зимового лісу за квітами? Назвіть казку. («Дванадцять місяців»)
  3. Як називається книга, у якій записані священні тексти, визнані церквою як непорушний закон віри і життя? (Біблія)
  4. Як звали маленького хлопчика, який зумів не лише вижити в диких джунглях, а й стати їхнім господарем, не втративши при цьому найкращих рис справжньої людини. (Мауглі)

Запитання для ІІ команди

  1. Назвіть головну героїню казки Ш. Перро у якій йдеться про дівчинку, яка не цуралася брудної роботи, була доброю і щирою й за це добро фея нагородила її поїздкою на бал, де вона загубила один з елементів одягу, який, у свою чергу, допоміг їй вийти заміж за принца. Назвіть казку («Попелюшка»)
  2. Який словник допоможе нам перевірити правильне написання слів «здоров'я», «загартування», «безпека»? (Орфографічний)
  3. Назвіть декілька шкідливих звичок Лиса Микити з казки Івана Франка «Фарбований Лис». (Хитрість, злодійкуватість, схильність говорити неправду)
  4. У міфах стародавньої Греції згадується Гігія – богиня здоров'я. Від її імені походить слово, яким називається наука про здоров'я, його збереження та зміцнення. Назвіть це слово. (Гігієна)

Оголошується фізкультхвилинка

Друкарська машинка. Учасникам загадується слово або фраза. Букви, що становлять текст, розподіляються між членами групи. Потім фраза повинна бути сказана якомога швидше, причому кожен називає свою букву, а в проміжках між словами всі плескають у долоні.

6.Вчитель. «Здоров'я – це скарб», - сказав Монтель. А давайте заглянемо до скарбнички народної творчості і дізнаємося, що ж думає про здоров'я наш народ. Наступний конкурс «Продовжте прислів'я»

Прислів'я для І команди

  • У здоровому тілі…(здоровий дух)
  • Здоров'я – усьому…(голова)
  • П'яному море…(по коліна)
  • Зичимо тобі здоров'я, а решту…(сам купиш)
  • Хто рано лягає і рано встає, тому Бог…(здоров'я дає)
  • Здоровому лікар…(не потрібний)
  • Здоров'я – найбільше…(багатство)

Прислів'я для ІІ команди

  • Щоб працювати, треба…( силу мати)
  • Здоров'я не…(купиш)
  • Здоровому лікар…(не потрібний)
  • Бережи плаття знову, а здоров'я…(змолоду)
  • Тримай голову в холоді, чрево в голоді, а ноги…(в теплі)
  • Що у тверезого на умі, те…(у п'яного на язиці)

Вчитель. Як бачите, питання здоров'я – одне з найбільш важливих. До нього, здоров'я, народ завжди ставиться шанобливо. Таке ставлення зберігалося і до сьогодні. Бо бути здоровим – це значить бути модним і сильним.

7. Вчитель. Ви добре справились з завданням,

                    Та ось – нове випробування.

                    В ефірі – час антиреклами.

                    Уважно стежте всі за нами.

Конкурсне завдання: скласти антирекламу. І команда – на тютюнові вироби. ІІ команда – на алкогольні напої. (Команда І представляє плакат, на якому наклеєні пачки від цигарок, а під кожною пачкою підписи; команда ІІ також представляє плакат на якому наклеєні папірці від пива, водки, і під кожною  підпис.)

8. Вчитель. Конкурс «Шифровка»

Кожній команді роздано картки зі словами – анаграмами. Вони мають їх розгадати. За кожну правильно розгадану анаграму команда отримає 2 бали.

Завдання для І команди

Наркотик – корканит

Здоров'я - в'язород

Вітаміни – матівіни

Спорт – ртосп

Режим – жирем

Завдання для ІІ команди

Гігієна – єгігіан

Нікотин – конитін

Алкоголік – калголоік

Зарядка – дазярка

Хвороба – борохав

Поки наші гравці виконують завдання, ми пограємо з болільниками. Гра називається «Міф чи факт». Завдання бібліотекар читає твердження, діти відповідають разом М чи Ф.

  1. Алкоголь – безпечна речовина. (М)
  2. ВІЛ – це вірус, що викликає СНІД (Ф)
  3. ВІЛ передається дружнім поцілунком. (М)
  4. З кожною викуреною цигаркою ми збільшуємо ризик захворювання на різні хвороби. (Ф)
  5. Одноразове вживання наркотику не шкодить здоров'ю. (М)
  6. Випивши лише чарку вина, Можна сідати за кермо. (М)
  7. Пиво, ром – кола – безалкогольні напої. (М)
  8. Внаслідок куріння виникає запалення, переродження і спазми внутрішньої оболонки судин нижніх кінцівок. (Ф)
  9. Уживання наркотиків може супроводжуватися правопорушеннями. (Ф)
  10.  Повітря у задимленому тютюном приміщенні не шкодить здоров'ю. (М)
  11.  СНІД – респіраторна простуда. (М)

9.Вчитель. Молодці! Ви з легкістю справились із завданням. А давайте перевіримо як справились із завданням члени наших команд. (Зачитують написане)

Ну що ж переходимо до останнього конкурсу «Навздогін за лідером». (За 1 хв. Слід дати якомога більше відповідей)

Питання для І команди

  • Який орган допомагає визначити смак їжі? (Язик)
  • Загадка. У двох матерів по п'ятеро синів. (Пальці)
  • Якою рослиною і лікують, і карають. (Кропивою)
  • Хто завжди правду скаже і без слів усе розкаже? (Дзеркало)
  • На думку А.П.Чехова, горілка, хоча й біла, але червонить ніс. А що вона чернить? (Репутацію)
  • Округлий витвір у центрі райдужки. (Зіниця)
  • Скільки разів слід їсти школярам, щоб бути здоровими? (4)
  • Яка рослина, що поширена в Україні, лікує від 99-ти хвороб? (Звіробій)
  • Збудником якого інфекційного захворювання є паличка Коха? (Туберкульоз)
  • Як називається проколювання різноманітніших відносно м'яких частин тіла? (Пірсинг)
  • На скільки зменшує життя курцю кожна спалена цигарка? (На 8 хв.)
  • Що означає слово алкоголь? (Одурманюючий)

Питання для ІІ команди

  • Якщо людина погано бачить, то якщо орган у неї ушкоджений? (Очі)
  • Загадка. Туди – сюди повертає, хропе, сопе, часом чхає. (Ніс)
  • Які дерева мають солодкий сік? (Клен, береза)
  • Поки вона гуляла, спинка рожевою стала. (Губка)
  • Лікарі вважають, що найпоширеніша заразна інфекційна хвороба у світі – це нежить. А що вважається найпоширенішою незаразною хворобою? (Карієс)
  • Особливі реакції організму людини на зовнішні та внутрішні подразники. (Емоції)
  • Який отруєний шапковий грип є найнебезпечнішим в Україні? (Бліда поганка)
  • Що захищає організм людини від зараження та допомагає одужати, якщо ти захворів? (Імунітет)
  • Малюнок на тілі, може бути постійним або тимчасовим. (Татуювання)
  • Що є кращим засобом боротьби з карієсом? (Зубна паста, щітка)
  • Для чого спочатку вирощувати тютюн? (Як декоративну рослину, потім – проти головного болю)
  • Через скільки хвилин алкоголь опиняється в крові? (Через 5 хвилин)

Оголошення результатів проведення КВК. Нагородження команд.

Вчитель. Діти ви просто молодці! Ви були дуже активними і гарно змагалися! Сподіваюсь що вам сподобалось!

А зараз, я передаю слово нашим суддям для оголошення переможця сьогоднішнього конкурсу.

Заключне слово вчителя.

Я вдячна всім за чудово проведену гру. Вітаю переможців!

І пам'ятайте, діти, що все залежить в першу чергу від вас самих! Щоб бути особистістю, не обов'язково сліпо вірити всім, або наслідувати приклад товаришів з вашої компанії.

Сьогодні в моді здоровий спосіб життя. Запам'ятайте, що без цигарок, алкоголю та наркотиків досягти поваги серед однолітків можна!

Знайте собі ціну і вас цінуватимуть оточуючі. Думайте про себе, а не про те, що про вас подумають інші. Живіть своїм повноцінним життям, бережіть своє здоров'я, займайтесь спортом.

Сьогодення дає вам так багато можливостей розкрити власний потенціал, заробити авторитет, звернути на себе увагу і досягти успіху.

Все у ваших руках! Майбутнє за вами, якщо ви будете здоровими, сильними, енергійними, незалежними і будете сміливо йти вперед. Нехай життя дарує вам справжню радість і здоров'я. Хотілося сьогодні пригадати духовний заповіт Матері Терези майбутньому поколінню:

Життя – це шанс. Скористайся ним.

Життя – це краса. Милуйся нею.

Життя – це мрія. Здійсни її.

Життя – це виклик. Прийми його.

Життя – це обов'язок. Виконай його.

Життя – це гра. Стань гравцем.

Життя – це цінність. Цінуй його.

Життя – це скарб. Бережи його.

Життя – це любов. Насолоджуйся нею.

Життя – це таїна. Пізнай її.

Життя – це доля бід. Перебори усе.

Життя – це пісня. Доспівай її.

Життя – це боротьба. Почни її.

Життя – це безодня невідомого – не бійся, вступи в неї.

Життя – удача. Шукай цю мить!

Життя таке чудове – не загуби його.

Це твоє життя. Борони його.

 

 

 

docx
Додано
5 травня 2021
Переглядів
1253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку