ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА
Мета:
Обладнання: технічні засоби (мультимедійна дошка, проектор, телевізор та DVD), фонограми пісень та мелодій, відеоматеріали, добірка прислів’їв, малюнок сонечка.
Форма проведення: година спілкування Хід заняття: Учитель. Доброго дня, любі діти! Я прошу Вас хвилинку постояти. Хай першими сядуть уважність та щирість, другими – сердечність та чуйність, а згодом – доброта та милосердя. Ви завагалися? А чому? Я не випадково зупинила вас. Кожен на хвилинку замислився над чистими джерелами своєї душі. Поверніться, будь-ласка, один до одного, покладіть долоні своєму товаришу. Ви відчуваєте тепло його руки. Це тепло його серця і тепло душі. Воно зігріває Вас, так як і багатство Ваших душ може зігріти ближнього. Розпочинається година доброти, Тож прошу Вас серця свої відкрити, Щоб зрозуміти і запам’ятати, Лише з добра усе бере початок!
Мудрець сказав: «Краса врятує світ!» Але уже на протязі століть Панує істина проста: «Наш світ рятує доброта». БЛОК «СТЕЖИНОЮ ДОБРА» Учитель. Доброта – найбільша цінність нашого життя. Так, це саме та якість, що коштує так дешево, але цінується так дорого. Її не можна купити ні за які гроші, вона по краплиночці виховується змалечку, її вбирає дитина з молоком матері і на протязі усього життя дарує світу. Діти, спробуймо поміркувати разом. Від добра як стає на серці людині? (тепло, лагідно)На що, на Вашу думку,схожа доброта? (Діти висловлюють свої думки) Так, і мені здається, що вона схожа на тепле, ласкаве, усміхнене сонечко. (Вчитель вивішує на дошку сонечко, на якому у вигляді усмішки написане слово «доброта»). Скажіть мені, будь ласка, а яку людину можна назвати доброю? (Учні відповідають). Учитель. Скажіть, діти, а доброта зажди справжня? Я зачитаю Вам невеличку розповідь, а Ви спробуйте здогадатись, де прояв дійсної доброти, а де лише було одягнуто її маску. Вчитель зачитує розповідь. Гарні слова та гарні справи. Серед поля стоїть маленька хатинка, її побудували, щоб у негоду люди могли сховатись і пересидіти у теплі. Одного разу серед літнього дня захмарило, і пішов дощ. А в лісі було в цей час троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як із неба ллє дощ, як з відра. Коли бачать: до хатини біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть, з іншого села. Одежа на ньому мокра, як хлющ. Він тремтить від холоду. І ось один із тих хлопчиків, що сиділи в сухому одязі, сказав: «Як мені тебе шкода». Другий теж промовив красиві жалісливі слова: «Як страшно опинитись у зливу серед поля. Мені шкода тебе!». А третій не сказав ні слова. Він мовчки зняв із себе сорочку і подав її змокрілому хлопчику! Той скинув мокру сорочку та одягнув суху. (Обговорення прослуханого)
Учитель. Діти, скажіть, хто , на Вашу думку, проявив справжню доброту? Чи завжди гарні слова і гарні справи співпадають? (Учні міркують і висловлюють свої думки) Учитель. (підводячи підсумок) Так, дійсно, справжня доброта німа. Людина, яка робить добро за велінням серця, ніколи не буде вихвалятися цим, хизуватись своїм вчинком перед іншими. Учитель. Із давніх-давен гарні стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основними у житті. І про це говорить народна мудрість. Подивіться уважно на дошку і спробуйте віднайти другу половинку прислів’їв.
Учитель. Діти, а чи підготували ви, на моє прохання, вислови відомих людей про добро і доброту? (Діти зачитують знайдені афоризми; учитель дякує учням) БЛОК «МАТУСЯ» Учитель. Ви живете у світі людей, кожен день вас оточують десятки людей, знайомих і незнайомих, серед них ваші вчителі, ваші рідні і друзі. Підкажіть, а чи можете ви назвати ту людину, яка по відношенню до вас найдобріша, яка щоденно, щохвилинно, щосекундно виявляє свою любов, турботу, яка дарує Вам доброту і нічого не чекає у відповідь. (Учитель підводить дітей до відповіді; діти відповідають, що це мама). Учитель. Так це - ваша матуся. Це вона з першої хвилини життя схиляється над вами, це вона в тривозі і надії вдивляється у ваші оченята, сподіваючись і прагнучи щастя для вас. Я пропоную вам прослухати і проглянути легенду про нещасливу матір. (Перегляд презентації) Учитель. (Обговорення побаченого)
(Міркування дітей) Учитель. Материнська любов - найсвятіша. Та, на жаль, не всі уміють її оцінити. Як рідко ми задумуємося над тим, що необачне слово залишає рубець у душі найріднішої людини, вибілює її коси та розсипає зморшки на чолі. Зараз ми усі разом переглянемо добірку картин відомих художників світу про матінку та материнське серце. Нехай кожен з Вас, вдивляючись у світові шедеври, думкою полине до рідної неньки. Перегляд презентації «Мамине серце» Висновок учителя. Дітоньки! Прийдіть сьогодні додому і обов’язково посміхніться любій матусі, обійміть її, приголубте і скажіть, що ВОНА для вас -найкраща у світі. БЛОК «ДЕРЕВО ДОБРИХ СПРАВ» Учитель. Діти, підкажіть, доброта – це якість людини, що дається при народженні, чи її потрібно виховувати? (Діти висловлюють свої думки). Я також довго думала над цим питанням і дійшла до висновку, що людина повинна постійно удосконалювати себе на протязі життя. Відсьогодні у вашому класі буде поряд з Вами жити «дерево добрих справ». Воно допоможе нам планувати важливі справи, які ми запишемо на листочках. Весною і влітку дерево буде зеленим, восени – жовтим, а взимку – білосніжним. Надворі початок весни, і наше дерево доброти сьогодні вперше одягнеться у зелене вбрання. Я пропоную кожному взяти один листочок і записати ту добру справу, яку Ви плануєте зробити навесні. Коли ж ці справи будуть виконані, листочки замінимо на нові. Беріться до роботи.(Учні пишуть свої задум,деякі учні на прохання вчителя зачитують свої записи)Ну що ж, нехай тоді оживе наше «дерево надії, ласки і добра».Усі прикрашають деревце і стають півколом і декламують вірші. 1 учень Коли ти будеш добрим, Про тебе люди скажуть. Ніколи не забудуть про ввічливість твою. У школі і удома усім давно відомо Що добрих не народжують, а добрими стають. 2 учень Не лінуйтесь робити добро Лише зла не бажайте нікому Бо воно, як велика гора Стане вам на шляхові земному. 3 учень Старайтесь робити добро День і ніч, і у кожну хвилину, Щоб серденько ваше, як сонц, цвіло, Це гарною робить людину! Учитель. Ну що ж, любі діти. Підходить до завершення наша виховна година. Я вірю в те, що від сьогодні стала добрішою кожна дитина. Я вірю, що запалений вогник доброти поселиться у ваших серцях і з ним ви будете іти по житті до своєї мети. Нехай любов земна і доброта сердечна Завжди крокують поруч з Вами у житті. |