Виховний захід "Математична естафета"

Про матеріал
Виховний захід "Математична естафета" сприя' розвитку полікультурних та комунікативних компетентностей учнів; стимулює інтерес і зацікавленість до вивчення математики та до підтримки особистої спортивної підготовки на достатньому рівні.
Перегляд файлу

         Математична  естафета

 

         Мета  проведення:  сприяти  розвитку  полікультурних  та  комунікативних    компетентностей   учнів;  стимулювати  інтерес  і  зацікавленість  до  вивчення  математики  та  до  підтримки  особистої  спортивної  підготовки  на  достатньому  рівні.

            Математика

Математику хто любить,
Той завжди щасливим буде.
Щоб помилок уникати.
Треба розум розвивати.
Гостре око, слух, терпіння –
І тоді прийде уміння,
          Спорт

 Математику вивчайте,
І про спорт не забувайте.
Будьте мудрі і здорові
Хай щастить вам всім, панове!

          Організація  естафети:

  1. Математична  естафета  проводиться  серед  учнів  різних  класів. 
  2. Команда  обирає  назву,  розробляє  емблему,  складає  девіз.  У  кожній  команді  обирається  капітан.
  3. Учитель  загодя  повідомляє  учням,  який  навчальний  матеріал  слід  повторити  перед  проведенням  естафети.
  4. Учні  ознайомлюються  із  правилами  проведення  естафети  (послідовність  конкурсів,  вимоги  до  кожного  конкурсу,  кількість  учасників  в  окремому  конкурсі)  та  із  подвійною  системою  оцінювання  результатів  конкурсів  (оцінюється  правильність    математичних  результатів  та  спортивні  досягнення).
  5. Естафета  проводиться  у  спортивному  залі.
  6. Для  проведення  конкурсів  учитель  має  підготувати:  роздатковий  матеріал  по  кожному  конкурсу,  суддівські  таблиці  для  занесення  набраних  балів,  секундомір,  костюм  Верховної  Правительки – Математики,  лави  тощо.
  7. Обирається  журі  (обов’язковий  інструктаж  щодо  оцінювання  конкурсів).
  8. Запрошуються  уболівальники.

Правила  гри:

  1. Ведучий  змагання – старшокласники Рудик Руслана та Грищук Юлія.
  2. Естафета  складається  з  шести  конкурсів,  за  кожний  з  яких  команди  набирають  певну  кількість  балів.
  3. Виграє  команда,  яка  набере  найбільшу  сукупну  кількість  балів.

             Ведучий:

          Добрий  день,  шановні  уболівальники  та  гості  Математичної  естафети!  Ми  раді  привітати  вас  в  спортивному  залі  Рахнівського НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів, ДНЗ  і  сподіваємось,  що  сьогоднішній  турнір  буде  цікавим  і  вам,  і  учасникам,  і  в  пам`яті  вашій  залишаться  лише  приємні  спогади  про  сьогоднішній  день.

Всі  ви  знаєте  поговірку  „ Сила  є – розуму  не  потрібно „. Так  от  сьогодні  ми  подивимось  чи  так  це  насправді.  Чи  може  все  ж  таки  мати  розумну  голову  на  плечах  не  завадить.

 

 

За  ходом  нашого  змагання  та  його  результатами  будуть  спостерігати  шановне  журі:

  • ­Сікора Микола Миколайович – методист методично-сервісного центру

 

  • Каліновська Оксана Володимирівна - директор Рахнівського НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів, ДНЗ,

 

  • Чешневський Олег Володимирович – вчитель математики та інформатики Нестеровецької ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

        А  в  естафеті  приймають  участь  команди:

         „ Два на  два”

Капітан: НАШ ДЕВІЗ

  1. Ми  команда  „ Два на  два”.

Зайві  будь-які  слова.

Перемогу  ми  здобудем,

бо  найкращими  ми  будем!

та  „ Гострий  кут”

Капітан: НАШ ДЕВІЗ

  1. Ми  команда  „Гострий  кут”.

Переможем  всіх  ми  тут!

Ми  спортивні,  ми  кмітливі,

ми  розумні  і  сміливі!

 

           Безумовно  обличчям  команди  є  її  капітан.  І  тому  перший  наш  конкурс – це  конкурс  капітанів.  Підійдіть  будь  ласка,  капітани  команд!  Для  цього  конкурсу,  як  і  для  всіх  інших  конкурсів,  вам  знадобляться  треноване  тіло  й  розумна  голова.  Конкурс  полягає  в  тому,  що   протягом  1  хвилини, присідаючи як  можливо  більше  разів, треба   дати  правильні  відповіді  на  найбільшу  кількість  питань.  Кількість  вірних  відповідей  оцінюється 5,3,1  балами,  а  кількість  піднімань торсу 3,2,1 балом.

І.   Конкурс  капітанів

Варіант  1

1. 7 8       (  56  )

2.  Градусна  міра  розгорнутого  кута ?   ( 180о )

3.  50 %  від  10?   (  5  )

4.  Кут  більше  0о,  але  менше  90о?   ( гострий )

5.   32   (  9  )

6.  Промінь,  який  ділить  кут  навпіл?  (  бісектриса )

7.  Результат  ділення?   (  частка  )

8.  Трикутник  з  рівними  сторонами?  (  рівносторонній  )

9.   1 – ?   (    )

10.  Два  рівні  між  собою  відношення?  (  пропорція  )

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант  2

1.  9 6      (  54  )

2.  Градусна  міра  прямого  кута ?    (  90о)

3.  50 %  від  20?   (  10  )

4.  Кут  більше 90о,  але  менше  180о?   ( тупий )

5.   42   (  16  )

6.  Як  знайти  площу  прямокутника?

7.  Результат  множення?   (  добуток  )

8. Дріб, в якого чисельник більше ніж  знаменник? (неправильний)

9.   1 – ?   (    )

10.  Скільки  метрів  в  одному  кілометрі?  ( 1000)

 

 

ІІ.   Конкурс  „Руки – ноги”

          Для  цього  конкурсу  мені  потрібні  три  хлопчика  і  три  дівчинки  від  кожної  команди. Дівчатам  необхідно  тримати  хлопців  за  ноги, а  хлопці  тим  часом  на  руках  підходять  до  місця  де  лежить  завдання. Кожен  хлопчик  виконує  один  рядок  у  прикладі  на  множення.  Результати  конкурсу  оцінюються  так:  правильність -  5, 3, 1 бали; швидкість – 3, 2, 1 бали.  

 

    Варіант  1                              Варіант  2                            

 

  1.                                         352                                 

         72                                    38                            

          846                                       2816                              

      2961                                       1056                               

     30456                                      13376                             

 

 

 

 

ІІІ.   „ Несправний  телефон”

         Всім   відомо,  що  математика  розвиває  логічне  мислення,  зорову  і  слухову  пам`ять.  Зараз  ми  з  вами  проведемо  своєрідний  тест  на  якість  запам`ятовування.  Всі  ви  знаєте  дитячу  гру  у  „ несправний  телефон”.  Для  цього  конкурсу  знадобляться  5  учасників  від  кожної  команди.  Гравці  стають  по  одному   у  шеренгу  на  відстані  1,5 метри  один  від  одного.  Перший  гравець  читає  запропоноване  математичне  твердження  і  передає  те,  що  запам`ятав  наступному  гравцю.  Останній  гравець  записує  те,  що  почув  і  передає  у  журі.  Конкурс  оцінюється  так:

 швидкість -3, 2, 1 бали;  правильність -  5, 3, 1 бал.

 Текст  у   двох  записках  різний.

ТЕКСТ

Трикутник у якого всі сторони рівні називається рівностороннім.

Прямокутник у якого всі сторони рівні називається квадратом.

 

 

 

 

 

 

 

ІV.       Доріжка”

          Кожен  вчитель  математики  нашої  школи  знає,  що  будь–яка  контрольна  робота  з  математики  для  наших  дітей  це  не  тільки  перевірка  знань,  навичок  та  вмінь  з  області  математики,  а  ще  й  іспит  на  кмітливість  та  винахідливість  у  майстерності  передати  шпаргалку  або  списати.  Тож  для  наступного  конкурсу  мені  потрібні  кмітливі,  спортивні  і  дуже  розторопні   гравці.  Вам  необхідно  виконати  наступне  подолати „доріжку перешкод”,  а  саме: прижки,крабік розв`язати  одну  дію  приклада,  повернутися  до команди  на присядках.  Конкурс  оцінюється  аналогічно  попереднім.

 

 

Варіант  1

10 ∙ (  0,6: 3 + 0,5 ) + 32 = 16

1) 0,6: 3 = 0,2

2) 0,2 + 0,5 = 0,7

3) 10 ∙ 0,7 = 7

4) 32 = 9

5) 7 + 9 =1

 

Варіант  2

0,5 ∙ ( 6,6: 3 – 0,2 ) + 42 = 17

1) 6,6: 3 = 2,2

2) 2,2 – 0,2 = 2

3) 0,5 ∙ 2 = 1

4) 42 = 16

5) 1 + 16 = 17

 

 

 

V.    „Стрибунці”

              Кажуть  „вище  голови  не  підстрибнеш”.  Але  коли  за  для  перемоги  рідної  команди  потрібно,  то  підстрибнеш  і  „вище  даху”.  Тож  наступний  конкурс  називається  ніжно  і  лагідно: „стрибунці”.

­­­­­­­­­­­­­­­­Всім учасникам команди  по  черзі  необхідно  підбігти  до  баскетбольної  сітки,  підстрибнути  і  зірвати  одну  з  записок ( тільки  одну).  Із  цих  папірців  команда  повинна  скласти  повний  текст  задачі  і  розв`язати  її  правильно  і  швидко. Оформляти  рішення  не потрібно, напишіть одне число  -  відповідь. 

 

 

Варіант  1

                На  педагогічну  раду  зібрались  40  суворих  вчительок.  0,5  від  усіх  вчительок  почали  по  черзі  лаяти  одного  дуже  сумного  шестикласника.  Кожна  четверта  з  решти  намагалася   підтримати  бідолашного  учня.  А  всі  інші  просто  сиділи  мовчки.  Скільки  суворих  вчительок  не  знайшли  слів   ні  для   лайки  ні  для  підтримки?

             Відповідь:  15

Варіант  2

 У   красеня  Васю  до  нестями  закохалися  50  дівчаток.    20  дівчат  побігли  топитися.  Одна  четверта  частина  цих  дівчат  дорівнює  кількості  дівчат,  які  вже  розлюбили  Васю.  Решта  пообіцяли  любити  Васю  до  кінця  своїх  днів.  Яка  кількість  дівчат  дала  Васі  таку  поспішну  обіцянку?

             Відповідь:  25

 

 

 

 

 

 

Наші команди розв’язують задачі, а для наступного конкурсу нам  знадобляться  треноване  тіло  й  розумна  голова нашого журі. Конкурс  полягає  в  тому,  що   протягом  1  хвилини, піднімаючи як  можливо  більше  разів гирю, треба   дати  правильні  відповіді  на  найбільшу  кількість  питань. 

1.  9 7      (  63  )

2.  Кут  у  180о  називається?  ( розгорнутий )

3.  50 %  від  40?   (  20  )

4.  Сума  довжин  сторін  многокутника?  ( периметр )

5.   52   (  25 )

6.  Чотирикутник  у  якого  всі  сторони  і  всі  кути  рівні?

7.  Результат  віднімання?   (  різниця  )

8.   1 –?   (    )

9.  Скільки  грамів  в  одному  кілограмі?  ( 1000)

10. Рівність  із  змінною?  ( рівняння )

 

VІ.    „Добіжи до геометричної фігури”

 

 На певній відстані від команд розташовані геометричні фігури, біля них знаходиться аркуш із завданнями. Кількість завдань відповідає числу гравців у кожній команді. Кожен гравець, який добігає до кеглі, дає відповідь лише на одне запитання. Після цього повертається до своєї команди, передаючи естафету наступному гравцю.

Питання для команди «Два на два»

  1. Оленка має два цілих яблука, дві половинки та чотири четвертинки.    Скільки яблук в Оленки? (4)
  2. В одній вазі 13 яблук, 4 зефіру, 6 цукерок. Скільки фруктів у вазі? (13)
  3. Висадили 7 ялинок. Між ними поставили по одній лавці.

          Скільки було лавок? (6)

  1. Використовуючи чотири рази цифру 5 і знаки дій, можна і дужки, запиши число 24.       (5 • 5 – 5 : 5)
  2. Обчисли 46 + 42 : 6 – 28               ( 25)
  3. У хлопчика було 50 марок. 8 марок з малюнками рослин він обміняв на 5 марок з малюнками тварин. Скільки марок стало у хлопчика?

(50 – 8 + 5 = 47 марок)

Питання для команди «Гострий кут».

  1. Скільки груш з’їв Мишко, якщо спочатку він з’їв 6 грушевих четвертинок, потім 1 половинку груші, і насамкінець 1 цілу грушу? (3)
  2. У мисці 8 огірків, 6 яблук, 9 картоплин. Скільки овочів у мисці? (8+9=17)
  3. Висадили 8 берізок. Між ними поставили по одній лавці. Скільки було лавок? (7)
  4. Використовуючи чотири рази цифру 5 і знаки дій, можна і дужки, запиши число 26. (5 : 5 + 5 • 5)
  5. Обчисли 36 + 28 : 4 – 28. (15)
  6. У хлопчика було 40 марок. 8 марок з малюнками рослин він обміняв на 5 марок з малюнками тварин. Скільки марок стало у хлопчика?

 (40 – 8 + 5 = 37 марок)

 

 

 

Ведучий. Поки журі підбиває підсумки пограємо в гру, яка називається «Хоп». Гра проводиться з глядачами, які по черзі називають натуральні числа, починаючи з 1. Замість чисел, що діляться на 3 кажуть «хоп».

А тепер глядачі які сказали слово «хоп» вийдіть в центр. Ведучий називає підказку, за якою слід відгадати, про що йдеться. Якщо не відгадали спортивна вправа і т.д.

1  Помилки

  1. За це знижують оцінки.
  2. Відмінники їх роблять рідко.
  3. На них вчаться.

2 Площа

  1. Зазвичай знаходиться в центрі міста.
  2. Вимірюється у квадратних одиницях.
  3. У прямокутника – це добуток довжини на ширину.

3 Множення

  1. З багатством це також може статися.
  2. Арифметична дія.
  3. Є така таблиця

 4   Кут

  1. У класі їх чотири.
  2. Вимірюється транспортиром.
  3. Туди ставлять малюків.

5  Пі

  1. Це постійно роблять немовлята.
  2. Знамените число.

Відношення довжини кола до його діаметра

   6  Циліндр 

  1. Їх кілька у двигуні машини.
  2. Є також такий капелюх.
  3. Схожий на каструлю.

    7  Висота

  1. Її люблять льотчики.
  2. Відрізок у трикутнику.
  3. Буває над рівнем моря.

  8 Трапеція

  1. На ній виступають акробати
  2. Буває в пташиній клітці.
  3. Один із видів чотирикутників.

9  Діагональ

  1. У кола її немає.
  2. Проходить із кута в кут.
  3. у ромбі вони перетинаються під прямим кутом.

10   Геометрія

  1. У ній одних теорем штук сто.
  2. Буває Евкліда, а буває Лобачевського.
  3. З грецької мови перекладається як землемірство.

11   Координати

  1. Їх не вистачало дітям капітана Гранта.
  2. Військові їх не розголошують.
  3. Бувають  у точки на прямій і на площині.

12  Логіка

  1. Вона потрібна, щоб не говорити дурниць
  2. Коли одне випливає з іншого.
  3. Буває математична, а буває жіноча.

Слово надається журі

               Після   підведення  загальних  підсумків  журі  визначає  переможців  естафети. 

 

Команду  переможців  посвящають  у  рицарі.

 

        - Владою,  даною  мені   Вищим  Розумом,  якому  підкоряється   все  на   планеті  Земля,  я,  Верховна  Правителька   її  величності  Математики,  маю  за  честь  посвятити  у  рицарі  великої  науки  Математики,  достойнішого  з  капітанів.....  і  його  команду.......!

  • Чи  обіцяєте  ви,  о  достойніші,  завжди  і  скрізь  бути  вірними  слугами  науки  МАТЕМАТИКИ!
  • Обіцяємо!
  • Чи  обіцяєте  ви  розвивати  свої  математичні  здібності  й  надалі!
  • Обіцяємо!
  • Чи  обіцяєте  ви  використовувати  свої  знання  лише  на  благо  людства!
  • Обіцяємо!
  • Хай  буде  так!!!

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 січня 2019
Переглядів
1117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку