Математична естафета
Мета проведення: сприяти розвитку полікультурних та комунікативних компетентностей учнів; стимулювати інтерес і зацікавленість до вивчення математики та до підтримки особистої спортивної підготовки на достатньому рівні.
Математика
Математику хто любить,
Той завжди щасливим буде.
Щоб помилок уникати.
Треба розум розвивати.
Гостре око, слух, терпіння –
І тоді прийде уміння,
Спорт
Математику вивчайте,
І про спорт не забувайте.
Будьте мудрі і здорові
Хай щастить вам всім, панове!
Організація естафети:
Правила гри:
Ведучий:
Добрий день, шановні уболівальники та гості Математичної естафети! Ми раді привітати вас в спортивному залі Рахнівського НВК “ЗОШ І-ІІІ ступенів, ДНЗ” і сподіваємось, що сьогоднішній турнір буде цікавим і вам, і учасникам, і в пам`яті вашій залишаться лише приємні спогади про сьогоднішній день.
Всі ви знаєте поговірку „ Сила є – розуму не потрібно „. Так от сьогодні ми подивимось чи так це насправді. Чи може все ж таки мати розумну голову на плечах не завадить.
За ходом нашого змагання та його результатами будуть спостерігати шановне журі:
А в естафеті приймають участь команди:
„ Два на два”
Капітан: НАШ ДЕВІЗ
Зайві будь-які слова.
Перемогу ми здобудем,
бо найкращими ми будем!
та „ Гострий кут”
Капітан: НАШ ДЕВІЗ
Переможем всіх ми тут!
Ми спортивні, ми кмітливі,
ми розумні і сміливі!
Безумовно обличчям команди є її капітан. І тому перший наш конкурс – це конкурс капітанів. Підійдіть будь ласка, капітани команд! Для цього конкурсу, як і для всіх інших конкурсів, вам знадобляться треноване тіло й розумна голова. Конкурс полягає в тому, що протягом 1 хвилини, присідаючи як можливо більше разів, треба дати правильні відповіді на найбільшу кількість питань. Кількість вірних відповідей оцінюється 5,3,1 балами, а кількість піднімань торсу 3,2,1 балом.
І. Конкурс капітанів
Варіант 1
1. 7 8 ( 56 )
2. Градусна міра розгорнутого кута ? ( 180о )
3. 50 % від 10? ( 5 )
4. Кут більше 0о, але менше 90о? ( гострий )
5. 32 ( 9 )
6. Промінь, який ділить кут навпіл? ( бісектриса )
7. Результат ділення? ( частка )
8. Трикутник з рівними сторонами? ( рівносторонній )
9. 1 – ? ( )
10. Два рівні між собою відношення? ( пропорція )
Варіант 2
1. 9 6 ( 54 )
2. Градусна міра прямого кута ? ( 90о)
3. 50 % від 20? ( 10 )
4. Кут більше 90о, але менше 180о? ( тупий )
5. 42 ( 16 )
6. Як знайти площу прямокутника?
7. Результат множення? ( добуток )
8. Дріб, в якого чисельник більше ніж знаменник? (неправильний)
9. 1 – ? ( )
10. Скільки метрів в одному кілометрі? ( 1000)
ІІ. Конкурс „Руки – ноги”
Для цього конкурсу мені потрібні три хлопчика і три дівчинки від кожної команди. Дівчатам необхідно тримати хлопців за ноги, а хлопці тим часом на руках підходять до місця де лежить завдання. Кожен хлопчик виконує один рядок у прикладі на множення. Результати конкурсу оцінюються так: правильність - 5, 3, 1 бали; швидкість – 3, 2, 1 бали.
Варіант 1 Варіант 2
72 38
846 2816
2961 1056
30456 13376
ІІІ. „ Несправний телефон”
Всім відомо, що математика розвиває логічне мислення, зорову і слухову пам`ять. Зараз ми з вами проведемо своєрідний тест на якість запам`ятовування. Всі ви знаєте дитячу гру у „ несправний телефон”. Для цього конкурсу знадобляться 5 учасників від кожної команди. Гравці стають по одному у шеренгу на відстані 1,5 метри один від одного. Перший гравець читає запропоноване математичне твердження і передає те, що запам`ятав наступному гравцю. Останній гравець записує те, що почув і передає у журі. Конкурс оцінюється так:
швидкість -3, 2, 1 бали; правильність - 5, 3, 1 бал.
Текст у двох записках різний.
ТЕКСТ
Трикутник у якого всі сторони рівні називається рівностороннім.
Прямокутник у якого всі сторони рівні називається квадратом.
ІV. „ Доріжка”
Кожен вчитель математики нашої школи знає, що будь–яка контрольна робота з математики для наших дітей це не тільки перевірка знань, навичок та вмінь з області математики, а ще й іспит на кмітливість та винахідливість у майстерності передати шпаргалку або списати. Тож для наступного конкурсу мені потрібні кмітливі, спортивні і дуже розторопні гравці. Вам необхідно виконати наступне подолати „доріжку перешкод”, а саме: прижки,”крабік” розв`язати одну дію приклада, повернутися до команди на присядках. Конкурс оцінюється аналогічно попереднім.
Варіант 1 10 ∙ ( 0,6: 3 + 0,5 ) + 32 = 16 1) 0,6: 3 = 0,2 2) 0,2 + 0,5 = 0,7 3) 10 ∙ 0,7 = 7 4) 32 = 9 5) 7 + 9 =1
|
Варіант 2 0,5 ∙ ( 6,6: 3 – 0,2 ) + 42 = 17 1) 6,6: 3 = 2,2 2) 2,2 – 0,2 = 2 3) 0,5 ∙ 2 = 1 4) 42 = 16 5) 1 + 16 = 17
|
V. „Стрибунці”
Кажуть „вище голови не підстрибнеш”. Але коли за для перемоги рідної команди потрібно, то підстрибнеш і „вище даху”. Тож наступний конкурс називається ніжно і лагідно: „стрибунці”.
Всім учасникам команди по черзі необхідно підбігти до баскетбольної сітки, підстрибнути і зірвати одну з записок ( тільки одну). Із цих папірців команда повинна скласти повний текст задачі і розв`язати її правильно і швидко. Оформляти рішення не потрібно, напишіть одне число - відповідь.
Варіант 1
На педагогічну раду зібрались 40 суворих вчительок. 0,5 від усіх вчительок почали по черзі лаяти одного дуже сумного шестикласника. Кожна четверта з решти намагалася підтримати бідолашного учня. А всі інші просто сиділи мовчки. Скільки суворих вчительок не знайшли слів ні для лайки ні для підтримки?
Відповідь: 15
Варіант 2
У красеня Васю до нестями закохалися 50 дівчаток. 20 дівчат побігли топитися. Одна четверта частина цих дівчат дорівнює кількості дівчат, які вже розлюбили Васю. Решта пообіцяли любити Васю до кінця своїх днів. Яка кількість дівчат дала Васі таку поспішну обіцянку?
Відповідь: 25
Наші команди розв’язують задачі, а для наступного конкурсу нам знадобляться треноване тіло й розумна голова нашого журі. Конкурс полягає в тому, що протягом 1 хвилини, піднімаючи як можливо більше разів гирю, треба дати правильні відповіді на найбільшу кількість питань.
1. 9 7 ( 63 )
2. Кут у 180о називається? ( розгорнутий )
3. 50 % від 40? ( 20 )
4. Сума довжин сторін многокутника? ( периметр )
5. 52 ( 25 )
6. Чотирикутник у якого всі сторони і всі кути рівні?
7. Результат віднімання? ( різниця )
8. 1 –? ( )
9. Скільки грамів в одному кілограмі? ( 1000)
10. Рівність із змінною? ( рівняння )
VІ. „Добіжи до геометричної фігури”
На певній відстані від команд розташовані геометричні фігури, біля них знаходиться аркуш із завданнями. Кількість завдань відповідає числу гравців у кожній команді. Кожен гравець, який добігає до кеглі, дає відповідь лише на одне запитання. Після цього повертається до своєї команди, передаючи естафету наступному гравцю.
Питання для команди «Два на два»
Скільки було лавок? (6)
(50 – 8 + 5 = 47 марок)
Питання для команди «Гострий кут».
(40 – 8 + 5 = 37 марок)
Ведучий. Поки журі підбиває підсумки пограємо в гру, яка називається «Хоп». Гра проводиться з глядачами, які по черзі називають натуральні числа, починаючи з 1. Замість чисел, що діляться на 3 кажуть «хоп».
А тепер глядачі які сказали слово «хоп» вийдіть в центр. Ведучий називає підказку, за якою слід відгадати, про що йдеться. Якщо не відгадали спортивна вправа і т.д.
1 Помилки
2 Площа
3 Множення
4 Кут
5 Пі
Відношення довжини кола до його діаметра
6 Циліндр
7 Висота
8 Трапеція
9 Діагональ
10 Геометрія
11 Координати
12 Логіка
Слово надається журі
Після підведення загальних підсумків журі визначає переможців естафети.
Команду переможців посвящають у рицарі.
- Владою, даною мені Вищим Розумом, якому підкоряється все на планеті Земля, я, Верховна Правителька її величності Математики, маю за честь посвятити у рицарі великої науки Математики, достойнішого з капітанів..... і його команду.......!