Виховний захід " Ми - козацького роду !"

Про матеріал
Розробка виховного заходу до Дня козацтва "Ми - козацького роду !" Для здобувачив освіти 7 - 9 класів.
Перегляд файлу

                     Виховний захід для учнів 6 – 7 класів «Ми – козацького роду!»

                                                                                                                   Розробка учителя математики

                                                                                                                   Дружківської гімназії «Інтелект»

                                                                                                                    І. А. Северіної

Мета: формувати історичну пам'ять учнів, зміцнювати почуття патріотизму, гордості  за славних козаків України,прагнення успадкувати героїчні традиції свого народу.

Форма проведення:  історико – конкурсна програма.

Дійові особи:  два уні – козаки, два учні – історики, учень – поет Кобзар.

                           

                                                                            Вступна частина.

( Звучить гімн України. )

Учитель: В Державному гімні України співаємо, що «ми, браття, козацького роду». Якби ви могли сягнути пам”яттю в глибоку давнину, у добу козаччини, певне більшість назвали б свого пращура козаком. То що ж ми від них успадкували? Чому українську націю називають козацькою?

Під час нашої зустрічі познайомимося з історією запорізьких козаків та оберемо кращіх знавців козацького життя.

( Учні об”єднуються у три команди.)

 

                                                   Основна частина.

Учень – Кобзар:  Ой на нашій Україні

                                 То не води грають сині,

                                 Не шумить так гай –

                                 То козацтво йде завзяте,

                                 Волі – долі добувати,

                                 Боронити край.

Перший учень – історик:  Слово «козак» турецького походження і означає «вільна, незалежна людина».  З”явилося близько 1490 року в Україні.  Осередком козаччини стало Запоріжжя, де численні острови між рукавами Дніпра давали захист, безпеку і можливість укріпитися. Козацтво сформувалося зі степових здобичників, утікачів від панської сваволі, сміливців, які шукали слави на полях битв.

Перший учень – козак: У першому конкурсі перевіремо знання учнів про козацьке життя.

                       Питання до команд.

  1.       Якого кольору був стяг у Запорізькій Січі? ( малиновий )
  2.       Хто був першим гетьманом у запоріжців? (Дмитро Вишневецький )
  3.       На який термін обирався кошовий отаман? (один рік )
  4.       Яким чином повідомляли козаки про небезпеку на далеку відстань? (запалювали бочки )
  5.       Яка традиційна їжа козаків? (куліш )
  6.       Як козаки голили голову? (шаблею )

 

 

Учень – Кобзар :   Козаки – це вільні люди,

                                  Козаки – безстрашні люди.

                                  Козаки – борці за волю,

                                  За народну славну долю.

Другий учень – історик:  Запоріжці жили у куренях. Доступ на Січ мав кожен, хто тут бажав поселитися. Але не всякий, хто прийшов, міг стати козаком.Потрібно було пройти нелегку школу навчання і скласти суворі іспити. Новачок називався «молодиком». Молодик учився фехтувати. Сидіти на коні, влучно стріляти.

Другий учень – козак:  Під час другого конкурсу командам пропонується у запропонованому списку знайти зайві слова.

Список перший. Відомі козаки Запорізької Січі :Дмитро Вишневецький, Северін Наливайко, Євген Маланюк. Петро Сагайдачний, Іван Сірко, Юрій Косач.(зайві: Євген Маланюк та Юрій Косач)

Список другий. Зброя козаків: шабля, пістоль, лук, рушниця, алебард, револьвер, аркебуз. (зайві: лук та револьвер)

Список третій. Одяг козаків : шаровари, краватка, сорочка, жупан, ремінь, шапка. (зайві: краватка та ремінь)

Учень – Кобзар:   Козак – людина чесна і смілива,

                                 Найдорожча йому Батьківщина.

                                 Козак – слабкому захисник,

                                 Цінити побратимство звик.

Перший учень – історик:  На Січі панував дух рівності, братерства. Усі козаки мали рівні права, називалися товаришами. Всі брали участь у загальній січовій раді, яка вирішувала найважливіші справи. Січ приймала тільки неодружених. Жодна жіноча нога ніколи не ступала на її територію. Такий був незміннийзакон упродовж всього існування Січі.

Перший учень – козак:  У народних піснях та легендах оспівувалися козацькі подвиги. (Звучить уривок пісні «Хоч пропало Запоріжжя – не пропала слава.» )Назвіть українські пісні про козаків.

Учень – Кобзар : Козак – усім народам друг,

                              Міцний і лицарський він має дух.

Другий учень – історик : У товаристві запоріжців понад усе цінувалися сміливість. Кмітливість, добре серце, почуття гумору, яким було пронизане все життя Січі. Звичаї запоріжців дивні, вчинки хитрі. Цією рисою часто пояснюються дивні прізвиська, котрі козаки давали козакам.

Другий учень – козак :  А тепер командам потрібно із запропонованих слів зібрати прізвища запоріжців ( кожна команда складає два прізвища )

Слова для першої команди: кожух, пиво, півтора, не пий.( Півторакожух, Непийпиво )

Слова для другої команди : мак, ніс, не їж, лупи. ( Неїжмак. Лупиніс).

Слова для третьої команди: колесо, свічка, загуби, гори. (Горисвічка, Загубиколесо ).

Учень – Кобзар: І козацька озброєна лава

                                Рідний край берегла день і ніч.

                               І світами котилася слава

                              Про нашу Запорізьку Січ.

Перший учень – історик:  Але були речі, до яких козаки ставилися дуже серйозно і ніколи не брали на глузд. Це – віра християнська, це – шаноба до старих. Поза Січчю також жили козаки, які брали участь у всіх походах війська запорізького.

Перший учень – козак:  Перевіремо кмітливість наших козаків. Командам надається слово на козацьку тематику, яке «розсипалося» по буквах, його треба «зібрати».

Перша команда : Р, Й, Г, Е, О. (Герой).

Друга команда: Т, О, А, Н, М, А. (Отаман).

Третя команда: У, Л, А, В, Б, А. (Булава).

( Підводятся підсумки конкурсів, нагороджуються переможці).

                                                          Заключна частина.

Учитель: Не судилося довге життя козацькій державі. Надто багато ворогів зазіхало на наші багаті землі. Але традиції волелюбності, патріотизму, лицарської самопожертви, виплекані козацтвом дійшли до нас у легендах, піснях. Без їхнього подвигу не було б нинішньої України. Ось чому ми, українці, з гордістю кажемо: «Ми – козацького роду!»

Учень – Кобзар: Улюблена богом перлина

                              Для всіх українців одна:

                              Козацька моя Україна,

                               Хлібів золотих сторона.

                              Негодами лютими бита

                              Віками ти йшла до мети.

                               Тобі в небі зорі хай світять

                                І волю, і долю знайти!

docx
Додано
2 листопада 2023
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку